Skocz do zawartości
doktort

Zawór EGR - dziwne dzwieki....

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam od niedawna Pssata B5FL AVB 101KM , 155 tyś przebiegu . I mój problem dotyczy turbiny. Robiłem badanie diagnostyczne i mechanik powiedział że turbina doładowuje za dużo ok 2,3-2,5 bara tyle ze diagnostyka robiona była na postoju (rozgrzany silnik gazowanie do wysokich obortów) i nie jestem pewny czy robić tez badanie DYNAMICZNE , dodam ze turbina leje mi już olejem jest go trochę w układzie intercoolera. Najgorsze jest to że przy predkości ok 120 km/h 5 bieg odcina mi turbinę (żeby znowu pracowała muszę zgasić auto i na nowo odpali w tedy wszystko jest ok) ale zanim przyspieszę do 120km/h to bardzo pięknie ciągnie na wszystkich biegach. Mechanik mówił mi że silnik bardzo ładnie pracuje tylko ta turbina jest już do wymiany i dodatkowo może być już zapieczona wrócę jeszcze do diagnostyki wszystkie czujniki , zawory , przepływka , odma pokazywało elegancko na badaniu obieg turbiny i intercoolera szczelny , nowe oringi. Proszę o poradę ( nie chce zaśmiecać forum i odkopywać jakichś bardzo starych tematów więc piszę w jakimś aktywnym wątku , proszę o wyrozumiałość jeszcze trochę błądzę po tym forum :) ) Jeżeli będzie potrzeba mogę podać logi z badania dynamicznego czy tego na postoju (wykonam potrzebne). Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w pierwszej kolejności to masz turbo do czyszczenia bo ma zapieczone kierownice - tak na 99%. Z wymianą bym był ostrożny bo może jej nic nie dolegać poza zapieczonymi kierownicami, a olej w dolocie to najprawdopodobniej sprawa odmy - ten typ tak ma.

 

ps. takiej diagnostyki na postoju to się raczej nie robi ;). Zrób logi dynamiczne...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za szybką odpowiedź postaram się jeszcze przesłać logi dynamiczne może coś jeszcze z tego się wywnioskuje. Droga może być ta odma , albo może wystarczy ją wyczyścić ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziękuje za szybką odpowiedź postaram się jeszcze przesłać logi dynamiczne może coś jeszcze z tego się wywnioskuje. Droga może być ta odma , albo może wystarczy ją wyczyścić ?

Nie wiele z tym zrobisz, taki urok tych silników :). Funkcję separatora par oleju pełni pokrywa zaworów, sądząc po roczniku powinieneś mieć już jej poprawioną wersję. Olej w dolocie nie jest niczym dziwnym i jest tam obecny w każdym TDI, chyba że ktoś wyrzuci odmę pod auto ale to nie bardzo ma sens.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko że sporo oleju jest także na samej turbinie i w dolnym kolanku intercoolera jest cały zawalony dość mocno olejem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko że sporo oleju jest także na samej turbinie

Przyjrzyj się w którym miejscu wchodzi odma do dolotu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem kompletnym laikiem jeżeli chodzi o motoryzacje (w zasadzie sie uczę ). Jestem posiadaczem passata b5 2002 130km

Od pewnego czasu mam do czynienia z dziwnym dźwiękiem

Czy ktoś miał podobna usterkę? Z góry dzięki za odpowiedz

 

Ps. Poszukuje dwóch zatrzasków do przymocowania rury intercoolera

IMG_4655.jpg

 

Macie moze jakiś namiar, gdzie moge cos takiego nabyć ?

Z góry dzięki za odpowiedz !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do sprawdzenia szczelność gruszki podciśnieniowej zaworu EGR

zdejmij ten cienki wężyk co idzie do tej srebrnej gruchy i zobacz czy dalej jest ten dźwięk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie. Ten dzwiek to typowa usterka egru. Zdejmij wezyk z egru podepnij jakis pol metrowy tak abys mogl swobodnie zassac ustami i przytrzymac koncowke wezyka jezykiem miarodajnie szybko. Przytrzymaj jakis czas i sprawdz czy guma w zaworku utrzymuje podcisnienie, czy tez opadnie, moze byc tez tak , ze bedzie trzymac, ale dzwiek bedziesz dalej slyszal, wtedy prawdopodobnie uszczelka znajdujaca sie w nim odpowiadajaca za podtrzymanie trzpienia bedzie pod wplywem podcisnienia przyklejac sie i odklejac w srodku, dlatego taki odglos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności