General86 Zgłoś #101 Napisano 2 Lipca 2015 Witam. Posiadam od niedawna Pssata B5FL AVB 101KM , 155 tyś przebiegu . I mój problem dotyczy turbiny. Robiłem badanie diagnostyczne i mechanik powiedział że turbina doładowuje za dużo ok 2,3-2,5 bara tyle ze diagnostyka robiona była na postoju (rozgrzany silnik gazowanie do wysokich obortów) i nie jestem pewny czy robić tez badanie DYNAMICZNE , dodam ze turbina leje mi już olejem jest go trochę w układzie intercoolera. Najgorsze jest to że przy predkości ok 120 km/h 5 bieg odcina mi turbinę (żeby znowu pracowała muszę zgasić auto i na nowo odpali w tedy wszystko jest ok) ale zanim przyspieszę do 120km/h to bardzo pięknie ciągnie na wszystkich biegach. Mechanik mówił mi że silnik bardzo ładnie pracuje tylko ta turbina jest już do wymiany i dodatkowo może być już zapieczona wrócę jeszcze do diagnostyki wszystkie czujniki , zawory , przepływka , odma pokazywało elegancko na badaniu obieg turbiny i intercoolera szczelny , nowe oringi. Proszę o poradę ( nie chce zaśmiecać forum i odkopywać jakichś bardzo starych tematów więc piszę w jakimś aktywnym wątku , proszę o wyrozumiałość jeszcze trochę błądzę po tym forum ) Jeżeli będzie potrzeba mogę podać logi z badania dynamicznego czy tego na postoju (wykonam potrzebne). Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #102 Napisano 2 Lipca 2015 w pierwszej kolejności to masz turbo do czyszczenia bo ma zapieczone kierownice - tak na 99%. Z wymianą bym był ostrożny bo może jej nic nie dolegać poza zapieczonymi kierownicami, a olej w dolocie to najprawdopodobniej sprawa odmy - ten typ tak ma. ps. takiej diagnostyki na postoju to się raczej nie robi . Zrób logi dynamiczne... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
General86 Zgłoś #103 Napisano 2 Lipca 2015 Dziękuje za szybką odpowiedź postaram się jeszcze przesłać logi dynamiczne może coś jeszcze z tego się wywnioskuje. Droga może być ta odma , albo może wystarczy ją wyczyścić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #104 Napisano 2 Lipca 2015 Dziękuje za szybką odpowiedź postaram się jeszcze przesłać logi dynamiczne może coś jeszcze z tego się wywnioskuje. Droga może być ta odma , albo może wystarczy ją wyczyścić ? Nie wiele z tym zrobisz, taki urok tych silników . Funkcję separatora par oleju pełni pokrywa zaworów, sądząc po roczniku powinieneś mieć już jej poprawioną wersję. Olej w dolocie nie jest niczym dziwnym i jest tam obecny w każdym TDI, chyba że ktoś wyrzuci odmę pod auto ale to nie bardzo ma sens. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
General86 Zgłoś #105 Napisano 2 Lipca 2015 Tylko że sporo oleju jest także na samej turbinie i w dolnym kolanku intercoolera jest cały zawalony dość mocno olejem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #106 Napisano 2 Lipca 2015 Tylko że sporo oleju jest także na samej turbinie Przyjrzyj się w którym miejscu wchodzi odma do dolotu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jenosz Zgłoś #107 Napisano 26 Czerwca 2017 Witam, jestem kompletnym laikiem jeżeli chodzi o motoryzacje (w zasadzie sie uczę ). Jestem posiadaczem passata b5 2002 130km Od pewnego czasu mam do czynienia z dziwnym dźwiękiem Czy ktoś miał podobna usterkę? Z góry dzięki za odpowiedz Ps. Poszukuje dwóch zatrzasków do przymocowania rury intercoolera Macie moze jakiś namiar, gdzie moge cos takiego nabyć ? Z góry dzięki za odpowiedz ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kedpol Zgłoś #108 Napisano 26 Czerwca 2017 do sprawdzenia szczelność gruszki podciśnieniowej zaworu EGR zdejmij ten cienki wężyk co idzie do tej srebrnej gruchy i zobacz czy dalej jest ten dźwięk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pawlitto Zgłoś #109 Napisano 27 Czerwca 2017 Dokladnie. Ten dzwiek to typowa usterka egru. Zdejmij wezyk z egru podepnij jakis pol metrowy tak abys mogl swobodnie zassac ustami i przytrzymac koncowke wezyka jezykiem miarodajnie szybko. Przytrzymaj jakis czas i sprawdz czy guma w zaworku utrzymuje podcisnienie, czy tez opadnie, moze byc tez tak , ze bedzie trzymac, ale dzwiek bedziesz dalej slyszal, wtedy prawdopodobnie uszczelka znajdujaca sie w nim odpowiadajaca za podtrzymanie trzpienia bedzie pod wplywem podcisnienia przyklejac sie i odklejac w srodku, dlatego taki odglos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach