sledziu Zgłoś #121 Napisano 26 Lipca 2013 Dla mnie nic w tym dziwnego. U mnie w automacie bez zapiętego biegu jest 0,7-0,8 na wpietym biegu 1,3-1,5 I taka rada moja, nie wypinaj z D na światłach bo skrzynia dostaje po tyłku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ciuqu Zgłoś #122 Napisano 26 Lipca 2013 Wcześniej było mniej, inni maja mniej a ja jestem dociekliwy i chce wiedzieć dlaczego, może coś mu dolega. Przez pół roku jeździłem z "dziurawym" dolotem i myślałem że jest OK a wystarczyło schylić garba i się ubrudzić, spalanie spadło i konie odżyły. Ale wiadomo nowego nie zrobię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #123 Napisano 26 Lipca 2013 Jakie masz wyposażenie w aucie? ja jak wyłącze climatronica, navi, swiatla to też będe miał na jałowym 0,5-0,6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ciuqu Zgłoś #124 Napisano 26 Lipca 2013 Spalanie podałem przy wyłączonym wszystkim, na klimie i światłach pali 0,9-1,0L na D bez klimy 1.1-1,3L z klimą 1,2-1,4L na autostradzie 130-140km/h 7-7,2l na klimie, w mieście 8.0 - 11l, trasy jeszcze nie sprawdzałem po uszczelnieniu dolotu ale wcześniej 5,9 - 6,6l bez klimy - "średnie całkowite" po przejechaniu 3000km przed uszczelnieniem pokazuje 7,4l dużo jeżdżę na długich dystansach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #125 Napisano 26 Lipca 2013 No jak się upierasz szukaj, jak na automata 4 biegowego na moje spalanie zupełnie normalne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #126 Napisano 26 Lipca 2013 Spalanie podałem przy wyłączonym wszystkim, na klimie i światłach pali 0,9-1,0L Ciesz się, że w galonach ci nie pokazuje, bo dopiero wtedy miałbyś "jazdę" A jak na automata to raczej spalanie w normie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ciuqu Zgłoś #127 Napisano 26 Lipca 2013 (edytowane) Spalanie na trasie mi nie przeszkadza, ale też bym chciał zobaczyć 0,5l . Ludzie często jeżdżą z nieszczelnym dolotem, niesprawną przepływką itp. i do póki nie zapali się ABGAS WERKSTATT i nic się nie dzieje to jeżdżą z nieświadomością że ich auto może jeździć lepiej. Edytowane 26 Lipca 2013 przez ciuqu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ciuqu Zgłoś #128 Napisano 27 Lipca 2013 Dorzucam Logi dynamiczne: Grupy: 004,007,015 - http://vaglog.rtnet.pl/ciuqu_136479.html Grupy: 003,008,010 - http://vaglog.rtnet.pl/ciuqu_136480.html Grupy: 008,010,011 - http://vaglog.rtnet.pl/ciuqu_136481.html Grupy: 001,003,004 - http://vaglog.rtnet.pl/ciuqu_136482.html Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/ciuqu_136483.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dieselinside Zgłoś #129 Napisano 4 Listopada 2013 Zastanawiam się, czy z moim jest coś nie tak. Ostatnio zrobiona trasa 600km, przy delikatnym traktowaniu gazem ponieważ ruch jak diabli przed 1 listopada wyszło mi dokładnie 5,9l/100. Spalanie na postoju 0,4-0,5l/h. Raczej nie przekraczałem 100km/h ponieważ nie było gdzie. Wydaje mi się, że powinno wyjść troszkę mniej. W pasku AVF 130KM przy prędkościach 90-110 wychodziło bez klimy 5-5,3l na 100km. Zastanawia mnie jedna rzecz, a mianowicie świst turbiny nawet po odpaleniu zaświszcze sobie i zaraz umilknie. Nie dymi, ani nic podobnego. Przyspiesza normalnie, mocy mu nie brakuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
puciek Zgłoś #130 Napisano 4 Listopada 2013 Sorry, jestem świerzakiem i na samochodach znam się tak sobie. Ale zawsze mnie dziwiło porównanie spalania takiego samego samochodu bez uwzględnienia dwóch najważniejszych parametrów: Mocy silnika i wagi samochodu. Jeżeli jeden twierdzi, że jego 1.9 TDI pali 4,9 l/100km, to ja mu wierzę, a jak inny twierdzi, że jego pali 7,0 l/100km, to też mu wierzę. Miałem paska B4 z 1.9tdi i 90km, ważył 1200kg. Palił na trasie 4,2-4,3l/100km - średnio 5,3-5,5l/100km. Teraz mam paska B5 z 1,9 TDI 115km z klimą i pali na trasie 5,5-5,7l/100km - średnio 6,7-6,9l/100km ale waży 1520kg! Ludzie, jak można porównywać silniki 1,9TDI nie biorąc pod uwagę ich mocy i wagi pojazdu, dodatkowo klima, podgrzewane fotele, temperatura otoczenia, sprawny termostat i kilka innych czynników mają duży wpływ na spalanie. Pomyślcie troszkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #131 Napisano 4 Listopada 2013 TDI będzie palić duzo jeśli mamy za małe cisnienie w oponach, niesprawny układ hamulcowy tzn. cos hamuje koło(zapieczony tłoczek lub prowadnik zacisku) oczywiście gdy w silniku wszystko w porządku... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #132 Napisano 4 Listopada 2013 Ludzie często jeżdżą z nieszczelnym dolotem, niesprawną przepływką itp. i do póki nie zapali się ABGAS WERKSTATT i nic się nie dzieje to jeżdżą z nieświadomością że ich auto może jeździć lepiej. to chyba jakiś lamus może nie czuć różnicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tasior69 Zgłoś #133 Napisano 4 Listopada 2013 AVB skrzynia 5g AVF skrzynia 6g Wtf ..???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woocasch Zgłoś #134 Napisano 21 Grudnia 2013 Witam Forumowiczów Mam Passata B5FL 4Motion z silnikiem AVF z delikatną zmianą softu. Auto przeważnie paliło mi w granicach 6,7 - 7,7 przy normalnej (spokojnej) jeździe. Spalanie uważałem zawsze za przyzwoite i nigdy się nie czepiałem. Ale ostatnio zaniepokoiła mnie pewna sprawa. Zatankowałem pod korek, FIS pokazał, że do przejechania na baku mam 1280km trochę mnie to zaniepokoiło bo na zbiorniku robiłem w granicach 880km. Od tego tankowania przejechałem 428km i FIS pokazuje że mam do przejechania 130km i wskazówka już graniczy z rezerwą. Co jest grane?, co jest powodem tak drastycznego wzrostu spalania i błędów na komputerze? Średnia z kompa to 5,5l/100 a rzeczywistość informuje o spalaniu około 12l przy naprawdę grzecznej i spokojnej jeździe. Komputer błędów nie pokazuje, na wolnych odczuwalne lekkie drgania (gubienie cylindra) pompowtryski zbliżone do wartości równych 0, rano też ciężej zapala być może świece żarowe ale to chyba nie ma wpływu aż takiego na spalanie. Za co się zabrać brak mi pomysłów!!! Pomocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Madzia Zgłoś #135 Napisano 22 Grudnia 2013 Po pierwsze sprawdz czy nie ma wyciekow bo to wlasnie na to wskazuje. Sprawdz szczegolnie okolice pompy tandem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woocasch Zgłoś #136 Napisano 23 Grudnia 2013 Mimo utrudnionego dojścia sprawdziłem pompę nie widać żadnych wycieków. Nie czuć nigdzie woni paliwa w komorze silnika do oleju też sie ropa nie dostaje. Coraz bardziej brakuje pomysłów... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #137 Napisano 23 Grudnia 2013 Witam ForumowiczówMam Passata B5FL 4Motion z silnikiem AVF z delikatną zmianą softu. Auto przeważnie paliło mi w granicach 6,7 - 7,7 przy normalnej (spokojnej) jeździe. Spalanie uważałem zawsze za przyzwoite i nigdy się nie czepiałem. Ale ostatnio zaniepokoiła mnie pewna sprawa. Zatankowałem pod korek, FIS pokazał, że do przejechania na baku mam 1280km trochę mnie to zaniepokoiło bo na zbiorniku robiłem w granicach 880km. Od tego tankowania przejechałem 428km i FIS pokazuje że mam do przejechania 130km i wskazówka już graniczy z rezerwą. Co jest grane?, co jest powodem tak drastycznego wzrostu spalania i błędów na komputerze? Średnia z kompa to 5,5l/100 a rzeczywistość informuje o spalaniu około 12l przy naprawdę grzecznej i spokojnej jeździe. Komputer błędów nie pokazuje, na wolnych odczuwalne lekkie drgania (gubienie cylindra) pompowtryski zbliżone do wartości równych 0, rano też ciężej zapala być może świece żarowe ale to chyba nie ma wpływu aż takiego na spalanie. Za co się zabrać brak mi pomysłów!!! Pomocy Kurcze, no generalnie 4x4 będzie palił więcej niż normalny 131KM.. Ja mam normalnego 131KM, komputer srednie spalanie z 1500km pokazuje 7,1l/100 (duże korki w Poznaniu + troche trasy).. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woocasch Zgłoś #138 Napisano 23 Grudnia 2013 Kurcze, no generalnie 4x4 będzie palił więcej niż normalny 131KM..Ja mam normalnego 131KM, komputer srednie spalanie z 1500km pokazuje 7,1l/100 (duże korki w Poznaniu + troche trasy).. Zgadzam się z kolegą w 100%, że 4x4 będzie paliło wiecej ale o ponad 5 litrów???. Tym bardziej miałem jakieś już rozeznanie w spalaniu około 7,5 l przy normalnej jeździe bez szaleństw i gdyby palił 8 czy nawet 9 to nic bym się nie odzywał ale to stało się tak nagle, że spalanie wzrosło a do tego FIS bzdury pokazuje np. średnia ze 100km 4,9 (prawie jak SDI). Tak jak wspomniałem spalanie na poziomie 12-13l ON/100km mimo, że to 4x4 jest za wysokie. Tylko gdzie tkwi błąd i jeszcze bezczelny FIS tak mnie w ch... robi:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StaryKoniu Zgłoś #139 Napisano 23 Grudnia 2013 @WOOCASCH - tutaj muszę się z Tobą zgodzić, 5l/100km to jednak jest za dużo.. mi komputer pokazuje 7.1l/100km przy ok 1500km, w co NIE wierzę, bo mam wrażenie ze pożera mi jednak więcej ropy, ale miło patrzy się na tak małe spalanie Niestety nie pomoge Ci z 4x4 bo tak jak wspomnialem mam zwyklego 131KM (chociaż tam brałem pod uwagę 4x4 ) Jedne co mogę to... życzyć Ci powodzenia, że uda Ci się rozwiazać problem! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woocasch Zgłoś #140 Napisano 23 Grudnia 2013 To spalanie było z FISa czy dystrybutora?Ale trochę dziwi mnie takie niskie spalanie 4x4 po chipie Możesz spróbować zresetować wsad licznika albo wgrać nowy, może coś pomoże. FIS pokazuje mi 4,9-5,5l/100km. Dystrybutor pokazuje spalanie na poziomie 12,13l/100km. Jeżdząc wcześniej spalanie oscylowało w granicach 7,7litra/średnio/100km przy spokojnej jeździe. Nie mam pojęcia skąd tak drastyczny wzrost zupełnie niezrozumiały jak dla mnie!. Myslisz, że wsad licznika tak zmienił spalanie rzeczywiste:hmm :ocochodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach