Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Dla mnie nic w tym dziwnego. U mnie w automacie bez zapiętego biegu jest 0,7-0,8 na wpietym biegu 1,3-1,5

 

I taka rada moja, nie wypinaj z D na światłach bo skrzynia dostaje po tyłku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej było mniej, inni maja mniej a ja jestem dociekliwy i chce wiedzieć dlaczego, może coś mu dolega.

 

Przez pół roku jeździłem z "dziurawym" dolotem i myślałem że jest OK a wystarczyło schylić garba i się ubrudzić, spalanie spadło i konie odżyły.

 

Ale wiadomo nowego nie zrobię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz wyposażenie w aucie? ja jak wyłącze climatronica, navi, swiatla to też będe miał na jałowym 0,5-0,6 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spalanie podałem przy wyłączonym wszystkim, na klimie i światłach pali 0,9-1,0L na D bez klimy 1.1-1,3L z klimą 1,2-1,4L na autostradzie 130-140km/h 7-7,2l na klimie, w mieście 8.0 - 11l, trasy jeszcze nie sprawdzałem po uszczelnieniu dolotu ale wcześniej 5,9 - 6,6l bez klimy - "średnie całkowite" po przejechaniu 3000km przed uszczelnieniem pokazuje 7,4l dużo jeżdżę na długich dystansach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jak się upierasz szukaj, jak na automata 4 biegowego na moje spalanie zupełnie normalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spalanie podałem przy wyłączonym wszystkim, na klimie i światłach pali 0,9-1,0L

 

Ciesz się, że w galonach ci nie pokazuje, bo dopiero wtedy miałbyś "jazdę" :D A jak na automata to raczej spalanie w normie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spalanie na trasie mi nie przeszkadza, ale też bym chciał zobaczyć 0,5l :). Ludzie często jeżdżą z nieszczelnym dolotem, niesprawną przepływką itp. i do póki nie zapali się ABGAS WERKSTATT i nic się nie dzieje to jeżdżą z nieświadomością że ich auto może jeździć lepiej.

Edytowane przez ciuqu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się, czy z moim jest coś nie tak. Ostatnio zrobiona trasa 600km, przy delikatnym traktowaniu gazem ponieważ ruch jak diabli przed 1 listopada wyszło mi dokładnie 5,9l/100. Spalanie na postoju 0,4-0,5l/h. Raczej nie przekraczałem 100km/h ponieważ nie było gdzie. Wydaje mi się, że powinno wyjść troszkę mniej. W pasku AVF 130KM przy prędkościach 90-110 wychodziło bez klimy 5-5,3l na 100km. Zastanawia mnie jedna rzecz, a mianowicie świst turbiny nawet po odpaleniu zaświszcze sobie i zaraz umilknie. Nie dymi, ani nic podobnego. Przyspiesza normalnie, mocy mu nie brakuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry, jestem świerzakiem i na samochodach znam się tak sobie. Ale zawsze mnie dziwiło porównanie spalania takiego samego samochodu bez uwzględnienia dwóch najważniejszych parametrów: Mocy silnika i wagi samochodu. Jeżeli jeden twierdzi, że jego 1.9 TDI pali 4,9 l/100km, to ja mu wierzę, a jak inny twierdzi, że jego pali 7,0 l/100km, to też mu wierzę. Miałem paska B4 z 1.9tdi i 90km, ważył 1200kg. Palił na trasie 4,2-4,3l/100km - średnio 5,3-5,5l/100km. Teraz mam paska B5 z 1,9 TDI 115km z klimą i pali na trasie 5,5-5,7l/100km - średnio 6,7-6,9l/100km ale waży 1520kg! Ludzie, jak można porównywać silniki 1,9TDI nie biorąc pod uwagę ich mocy i wagi pojazdu, dodatkowo klima, podgrzewane fotele, temperatura otoczenia, sprawny termostat i kilka innych czynników mają duży wpływ na spalanie. Pomyślcie troszkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TDI będzie palić duzo jeśli mamy za małe cisnienie w oponach, niesprawny układ hamulcowy tzn. cos hamuje koło(zapieczony tłoczek lub prowadnik zacisku) oczywiście gdy w silniku wszystko w porządku...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ludzie często jeżdżą z nieszczelnym dolotem, niesprawną przepływką itp. i do póki nie zapali się ABGAS WERKSTATT i nic się nie dzieje to jeżdżą z nieświadomością że ich auto może jeździć lepiej.

 

to chyba jakiś lamus może nie czuć różnicy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AVB skrzynia 5g

AVF skrzynia 6g

Wtf ..????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Forumowiczów

Mam Passata B5FL 4Motion z silnikiem AVF z delikatną zmianą softu. Auto przeważnie paliło mi w granicach 6,7 - 7,7 przy normalnej (spokojnej) jeździe. Spalanie uważałem zawsze za przyzwoite i nigdy się nie czepiałem. Ale ostatnio zaniepokoiła mnie pewna sprawa. Zatankowałem pod korek, FIS pokazał, że do przejechania na baku mam 1280km trochę mnie to zaniepokoiło bo na zbiorniku robiłem w granicach 880km. Od tego tankowania przejechałem 428km i FIS pokazuje że mam do przejechania 130km i wskazówka już graniczy z rezerwą. Co jest grane?, co jest powodem tak drastycznego wzrostu spalania i błędów na komputerze? Średnia z kompa to 5,5l/100 a rzeczywistość informuje o spalaniu około 12l przy naprawdę grzecznej i spokojnej jeździe. Komputer błędów nie pokazuje, na wolnych odczuwalne lekkie drgania (gubienie cylindra) pompowtryski zbliżone do wartości równych 0, rano też ciężej zapala być może świece żarowe ale to chyba nie ma wpływu aż takiego na spalanie. Za co się zabrać brak mi pomysłów!!! Pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sprawdz czy nie ma wyciekow bo to wlasnie na to wskazuje. Sprawdz szczegolnie okolice pompy tandem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mimo utrudnionego dojścia sprawdziłem pompę nie widać żadnych wycieków. Nie czuć nigdzie woni paliwa w komorze silnika do oleju też sie ropa nie dostaje. Coraz bardziej brakuje pomysłów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Forumowiczów

Mam Passata B5FL 4Motion z silnikiem AVF z delikatną zmianą softu. Auto przeważnie paliło mi w granicach 6,7 - 7,7 przy normalnej (spokojnej) jeździe. Spalanie uważałem zawsze za przyzwoite i nigdy się nie czepiałem. Ale ostatnio zaniepokoiła mnie pewna sprawa. Zatankowałem pod korek, FIS pokazał, że do przejechania na baku mam 1280km trochę mnie to zaniepokoiło bo na zbiorniku robiłem w granicach 880km. Od tego tankowania przejechałem 428km i FIS pokazuje że mam do przejechania 130km i wskazówka już graniczy z rezerwą. Co jest grane?, co jest powodem tak drastycznego wzrostu spalania i błędów na komputerze? Średnia z kompa to 5,5l/100 a rzeczywistość informuje o spalaniu około 12l przy naprawdę grzecznej i spokojnej jeździe. Komputer błędów nie pokazuje, na wolnych odczuwalne lekkie drgania (gubienie cylindra) pompowtryski zbliżone do wartości równych 0, rano też ciężej zapala być może świece żarowe ale to chyba nie ma wpływu aż takiego na spalanie. Za co się zabrać brak mi pomysłów!!! Pomocy

 

Kurcze, no generalnie 4x4 będzie palił więcej niż normalny 131KM..

Ja mam normalnego 131KM, komputer srednie spalanie z 1500km pokazuje 7,1l/100 (duże korki w Poznaniu + troche trasy)..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kurcze, no generalnie 4x4 będzie palił więcej niż normalny 131KM..

Ja mam normalnego 131KM, komputer srednie spalanie z 1500km pokazuje 7,1l/100 (duże korki w Poznaniu + troche trasy)..

 

Zgadzam się z kolegą w 100%, że 4x4 będzie paliło wiecej ale o ponad 5 litrów???. Tym bardziej miałem jakieś już rozeznanie w spalaniu około 7,5 l przy normalnej jeździe bez szaleństw i gdyby palił 8 czy nawet 9 to nic bym się nie odzywał ale to stało się tak nagle, że spalanie wzrosło a do tego FIS bzdury pokazuje np. średnia ze 100km 4,9 :) (prawie jak SDI). Tak jak wspomniałem spalanie na poziomie 12-13l ON/100km mimo, że to 4x4 jest za wysokie. Tylko gdzie tkwi błąd i jeszcze bezczelny FIS tak mnie w ch... robi:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@WOOCASCH - tutaj muszę się z Tobą zgodzić, 5l/100km to jednak jest za dużo.. mi komputer pokazuje 7.1l/100km przy ok 1500km, w co NIE wierzę, bo mam wrażenie ze pożera mi jednak więcej ropy, ale miło patrzy się na tak małe spalanie :)

Niestety nie pomoge Ci z 4x4 bo tak jak wspomnialem mam zwyklego 131KM (chociaż tam brałem pod uwagę 4x4 :) )

Jedne co mogę to... życzyć Ci powodzenia, że uda Ci się rozwiazać problem!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To spalanie było z FISa czy dystrybutora?

Ale trochę dziwi mnie takie niskie spalanie 4x4 po chipie

Możesz spróbować zresetować wsad licznika albo wgrać nowy, może coś pomoże.

 

FIS pokazuje mi 4,9-5,5l/100km. Dystrybutor pokazuje spalanie na poziomie 12,13l/100km. Jeżdząc wcześniej spalanie oscylowało w granicach 7,7litra/średnio/100km przy spokojnej jeździe. Nie mam pojęcia skąd tak drastyczny wzrost zupełnie niezrozumiały jak dla mnie!. Myslisz, że wsad licznika tak zmienił spalanie rzeczywiste:hmm :ocochodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności