Skocz do zawartości
Przem

Wypadanie zapłonu w cylindrze

Rekomendowane odpowiedzi

silnik 2.0 TSI

przypadek nr 1

W trakcie przyspieszania z niskich obrotów silnik traci moc.

Objawy: szarpanie, zapalająca sie i migająca kontrolka check engine.

Po zakonczeniu przyspieszania wszystko wraca do normy

 

przypadek nr 2

W trakcie przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu silnik traci moc i auto wpada w wibracje

Objawy: szarpanie, zapalająca sie i migająca kontrolka check engine, zapalajaca się na stałe kontrolka EPC, spada zużycie paliwa

Po zakończeniu przyspieszania silnik wpada w wibracje i pracuje na trzech cylindrach.

Po rozłaczeniu zapłonu i ponownym włączeniu wszystko wraca do normy.

 

Pytanie; Jaka jest prawdopodobna przyczyna usterki silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw podłączenie kompa i diagnoza nie zgadywanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najpierw podłączenie kompa i diagnoza nie zgadywanie.

 

Taka właśnie jest diagnoza po podłoczeniu kompa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
silnik 2.0 TSI

przypadek nr 1

W trakcie przyspieszania z niskich obrotów silnik traci moc.

Objawy: szarpanie, zapalająca sie i migająca kontrolka check engine.

Po zakonczeniu przyspieszania wszystko wraca do normy

 

przypadek nr 2

W trakcie przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu silnik traci moc i auto wpada w wibracje

Objawy: szarpanie, zapalająca sie i migająca kontrolka check engine, zapalajaca się na stałe kontrolka EPC, spada zużycie paliwa

Po zakończeniu przyspieszania silnik wpada w wibracje i pracuje na trzech cylindrach.

Po rozłaczeniu zapłonu i ponownym włączeniu wszystko wraca do normy.

 

Pytanie; Jaka jest prawdopodobna przyczyna usterki silnika?

 

Cewki na poszczególnych cylindrach do sprawdzenia, wymiany. Koszt jednej to około 150zł. Zaleca się przy wymianie cewek wymianę świec zapłonowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Taka właśnie jest diagnoza po podłoczeniu kompa

Niby gdzie?? Opisujesz objawy dla, których może być wiele możliwych przyczyn zarówno tych 2 przypadków jak i tytułu wątku.

Gdzie są błędy gdzie są logi? Tu nie ma wróżek. Jak Ci ktoś postawił diagnozę to niech pociągnie to do końca, a jak oczekujesz tu diagnozy to trzeba mieć podstawy, aby to określić. No chyba że lubisz zgadywanki i wymiany na oślep.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, odkopuję dawny temat.

Mam ostatnio dokładnie ten sam problem, co opisany w 1 poście.

Dnia 9.04.2014 o 17:01, Przem napisał:

przypadek nr 1

W trakcie przyspieszania z niskich obrotów silnik traci moc.

Objawy: szarpanie, zapalająca sie i migająca kontrolka check engine.

Po zakonczeniu przyspieszania wszystko wraca do normy

 

przypadek nr 2

W trakcie przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu silnik traci moc i auto wpada w wibracje

Objawy: szarpanie, zapalająca sie i migająca kontrolka check engine, zapalajaca się na stałe kontrolka EPC, spada zużycie paliwa

Po zakończeniu przyspieszania silnik wpada w wibracje i pracuje na trzech cylindrach.

Po rozłaczeniu zapłonu i ponownym włączeniu wszystko wraca do normy.

Komputer wykazał następujące błędy:

 - błąd sondy lambda

 - wypadanie zapłonu na cylindrze nr 4.

Dodatkowo - jeśli gwałtownie otworzę przepustnicę na biegu jałowym nic się nie dzieje. Z kolei jadąc pod górkę już praktycznie każde przyspieszenie powoduje wypadanie zapłonu, co wskazuje na związek z obciążeniem.

 

Pytanie: czy i w jaki sposób wypadanie zapłonu na jednym wybranym cylindrze może być spowodowane błędną pracą sondy lambda?

Pytam dlatego, że gość któremu zostawiłem auto stwierdził że cewki i świece sprawdził i wszystko jest w porządku. Polecił wymienić właśnie sondę lambda.

Jakoś mu nie wierzę, a nie mam narzędzi i warunków (parking pod chmurką) żeby samemu zamienić cewki miejscami. Jestem też ciekawy czy związek między wypadaniem zapłonu a sondą lambda istnieje.

Pozdrawiam

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało się rozwiązać problem,

Mam taki sam problem jak przypadek 1, może nie czuć utraty mocy ale szarpie, zapala sie i migająca kontrolka check engine

Komputer wskazuje wypadanie zapłonu na cylindrze nr 4.

zamieniłem cewki miejscami efekt taki sam - wypadanie zapłonu na cylindrze nr 4.  ( choć zaraz po odpaleniu wydawało się że było wszystko OK, dopiero po chwili problem powrócił)

Wymieniłem wszystkie świece niestety problem pozostał a komputer wskazuje wypadanie zapłonu na cylindrze nr 4.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@andzikkuc  to udało się rozwiązać czy nie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki miał być ?

Ja niestety cały czas mam problem jak opisałem powyżej. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności