Skocz do zawartości
bbbb

Rozrząd 1.9 TDI BLS

Rekomendowane odpowiedzi

Robię przymiarkę do wymiany rozrządu w 1.9 TDI(BLS) i w związku z tym mam kilka wątpliwości. Czy wymiana w BLS jest taka sama jak w 1.9TDI AHU/AFN/AHH opisana innym wątku? Czy po wymianie rozrządu trzeba sprawdzać/regulować zapłon?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Robię przymiarkę do wymiany rozrządu w 1.9 TDI(BLS) i w związku z tym mam kilka wątpliwości. Czy wymiana w BLS jest taka sama jak w 1.9TDI AHU/AFN/AHH opisana innym wątku? Czy po wymianie rozrządu trzeba sprawdzać/regulować zapłon?

 

jaki zapłon? Zapłon to sobie możesz w komarku regulowac. Wjezdzasz z nowymi gratami i nic nie regulujesz. Byleby sie wszystki znaki zgadzały. A co do wymiany to wiadomo inna jest, bo odchodzi koło od pompy wtryskowej. i ta rolka między nimi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaki zapłon? Zapłon to sobie możesz w komarku regulowac... A co do wymiany to wiadomo inna jest,
Kolego, nie musisz ironizować. Gdybym wiedział to bym się nie pytał gdyż wcale nie jest takie oczywiste, że ta operacja jest inna, przynajmniej dla mnie. Tym bardziej, że w różnych źródłach różnie podają(z serwisem ASO włącznie), że po wymianie rozrządu trzeba podłączyć VCDS/VAG, sprawdzić i ewentualnie skorygować ustawienie kąta wtrysku, i że nie może przekraczać jakiś tam wartości.

Szkoda tylko, że nie przyda mi się w/w instrukcja

Edytowane przez bbbb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego, nie musisz ironizować. Gdybym wiedział to bym się nie pytał gdyż wcale nie jest takie oczywiste, że ta operacja jest inna, przynajmniej dla mnie. Tym bardziej, że w różnych źródłach różnie podają(z serwisem ASO włącznie), że po wymianie rozrządu trzeba podłączyć VCDS/VAG, sprawdzić i ewentualnie skorygować ustawienie kąta wtrysku, i że nie może przekraczać jakiś tam wartości.

Szkoda tylko, że nie przyda mi się w/w instrukcja

http://www.wykop.pl/link/1164221/audi-a4-1-9-tdi-awx-ladnie-pokazana-wymiana-paska-rozrzadu/ prosze krótki filmik pokazujący co i jak tylko silnik AWX w BLSie jest trochę inna blokada dolna po skręceniu wszystkiego polecam VASa lub VCDSa silnik.bloki pomiarowe>grupa 04>blok04 fajnie jak jest najblizej Zera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co dokładnie Ciebie interesuje. Wymiana samego rozrządu czy wszystko po kolei się robi zaczynając od podniesienia maski?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dałem sobie spokój z samodzielną wymianą rozrządu i skierowałem swoje kroki do "mojego" mechanika, który wymienił mi rozrząd. W piątek będę w trasie to po dobrym rozgrzaniu silnika zrobię logi i się okaże jak to wygląda. Przed wymianą rozrządu wyszło mi takie coś: http://vaglog.rtnet.pl/boguslaw.rydz_41264.html

Generalnie chciałbym porównać z wzorcowymi parametrami. I mam tu na myśli wszelkiego rodzaju parametry(kąt wtrysku-czy jak go tam zwał, dawki paliwa itp, itd). Osobiście bawię się VCDS'em 11.11.5PL. I z całą pewnością potrafię wykorzystać zaledwie mały ułamek jego możliwości gdyż wyskakujące w nim cyferki niewiele mi mówią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie koszta tej imprezy ?

 

Czy finalnie należy coś zmieniać w VCDS ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie koszt rozrządu(kompletnego z pompą wody) 520zł + robocizna(wymiana rozrządu) 150zł. VCDS'em nic nie dotykałem. Po prostu nie znam się na tym. W każdym razie "mój" mechanik powiedział, że jeżeli nic się nie poruszyło przy wymianie rozrządu to nic się nie zmieni i nie ma specjalnego powodu aby cokolwiek korygować. Po wymianie auto jeździ tak samo jak przed wymianą(mimo minimalnych zmian w wynikach), więc chyba miał rację(mechanik).

U mnie przed wymianą(marzec 2011r) było tak:

0.13 819 -1.9 8.2 -2.5

Po wymianie(kwiecień 2014r) tak:

0.13 819 -1.9 7.7 -2.9

Edytowane przez bbbb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to **** a nie mechanik. Nowy pasek jest nie rozciągnięty, stąd synchronizacja w 4 grupie okno 4 poleciała jeszcze bardziej na minus ( -2.9). Ja na Twoim miejscu starałbym się, by zrobić 0 i wtedy poobserwować co się dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marcin, w marcu 2011 r auto miało 4 lata i ok. 47000 km. W 4 grupie, 4 okno było -2,5, czyli chyba tak jak fabryka ustawiła, bo pasek nie rozciągnął się przecież przez 4 lata i niecałe 50 tys km(chociaż kto wie). Wymianę rozrządu robiłem przy przebiegu ok. 83 tys km i bardziej zapobiegawczo z uwagi na wiek auta, a nie na przebieg gdzie do wymiany jeszcze zostało że ho, ho... Auto jeździ tak samo jak jeździło, czyli nie jestem pewien, czy jest sens cokolwiek zmieniać. Chociaż może warto spróbować? Mam tylko pytanie , czy to trzeba zmienić kąt wyprzedzenia wtrysku na kole pasowym? Jeżeli tak to nie ma z tym dużo roboty-poluzować 3 śruby(bodaj 13) i obrócić kołem, chyba w prawo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie kąt wyprzedzenia wtrysku jak w pompie rotacyjnej, a synchronizacja wałka rozrządu z wałem korbowym ( z początkiem wtrysku też ma coś wspólnego) ale mniejsza z tym. Ori z fabryki synchro wychodzi na 0, nie musisz nic ruszać, skoro jest ok, ale kto wie, czy bliżej 0 nie byłoby lepiej. Warto popróbować, a jak nie, wrócić do tych nastaw. Ustawia się jak wyżej napisałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności