Rafcioo Zgłoś #21 Napisano 31 Sierpnia 2014 Witam. Mam nadzieję, że autor tematu nie będzie miał nic przeciw jeśli podepnę się do tematu. Mam silnik 2.0 130KM ALT jak wszyscy poprzednicy. Od ok. 40 000 km męczę się z brakiem mocy i wyższym spalaniem (10-12 litrów PB), wcześniej 8-9l. Samochód nie jest zagazowany. Zostały wymienione świece na te o numerach odpowiednich pod ten silnik, filtr paliwa ok 18 miesięcy temu. Nic nie dawało rezultatu. Od pewnego czasu przy kasowaniu błędów silnika lub po odłączeniu akumulatora, auto przy odpalaniu trzęsie się (silnik), bardzo się dławi, następuje problem z płynnym ruszeniem (trzeba startować z wysokich obrotów, inaczej zgaśnie (oczywiście była robiona adaptacja przepustnicy na gorącym silniku, ale to nie pomaga, pierwsze wartości w bloku 060 to 80 i 16). Co ciekawe, trzęsienie ustaje przy odpalaniu na gorącym silniku lub po kilkuset kilometrach, gdy (podejrzewam) przepustnica wyuczy się warunków pracy. Wydaje mi się, że silnik wcale nie pracuje na ssaniu, bezpośrednio po odpaleniu osiąga 800 obrotów i przez te wahania obrotów faluje +- 200 obrotów. Passat rozpędza się wolno, dopiero dostaje mocy przy 3-4tys obrotów. Proszę o pomoc. W załączonym linku przesyłam logi dynamiczne 002+033. Jak widać były dwa pomiary od sekundy 35-49 oraz od sekundy 86-112 ze względu na brak odpowiednio długiego odcinka w terenie niezabudowanym. Pomiary były wykonywane z użyciem ksenonów, bez klimy, radia i innych odbiorników. Proszę o podpowiedź lub wykluczenie sprawnego osprzętu (przepływki, wtryskiwaczy, lambdy itp.). http://vaglog.rtnet.pl/log_184735.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #22 Napisano 31 Sierpnia 2014 (edytowane) Masz prawdopodobnie padnieta pompe paliwa wymien ja i auto odżyje. Edytowane 31 Sierpnia 2014 przez bodzik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #23 Napisano 31 Sierpnia 2014 Przepływka mierzy za mało. Ponadto skład mieszanki jest bardzo ubogi. LPG rozumiem nie ma? Są jakieś błędy? Kasowałeś je przed robieniem logów? Przydałoby się sprawdzić szczelność dolotu i podciśnień oraz zmierzyć ciśnienie pompy paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafcioo Zgłoś #24 Napisano 31 Sierpnia 2014 Logi zrobiłem po skasowaniu błędów i przejechaniu ok 30-50km (bezpośrednio przed robieniem logów nie było błędów). Błąd jaki wyskakuje po przejechaniu kilkudziesięciu-kilkuset km to 17536 p1128 (taki jak u poprzedników) oraz ostatnio widziałem 17544 p1136 (ale nie wiem czy to nie przez rozerwane złącze elastyczne, które już jest wymienione). Nie ma LPG. Czy moglibyście wytłumaczyć dlaczego pompa może być padnięta jeśli auto spala więcej paliwa? Jest to trochę nielogiczne na pierwszy rzut oka oraz jak można zmierzyć ciśnienie paliwa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #25 Napisano 31 Sierpnia 2014 17536/P1128/004392 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean 17544/P1136/004406 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean Błędy dotyczą składu mieszanki w całym zakresie obrotów. Jednym słowem ubogo. Jeżeli pompa siada to nie utrzymuje odpowiedniego ciśnienia, a tym samym do komory spalania nie trafia tyle paliwa ile powinno. Sonda to widząc daje sygnał do ECU, a ten stara się to skorygować wydłużając czas wtrysku. Masz max korektę to i sterownik max otwiera wtryski i tym sposobem ratuje się przed ubogą mieszanką. Z racji, że usterka jest dosyć zaawansowana i nie mieści się w zakresie systemu regulacyjnego składem mieszanki masz wzbogacanie cały czas max. Paliwo się leje, a auto i tak dalej nie jedzie. Równie podobnie będzie jak paliwo będzie OK, a wystąpi duża nieszczelność i do komory spalania trafiać będzie za dużo powietrza. Co do pompy paliwa to należy wpiąć się zewnętrznym manometrem w listwę wtryskową i sprawdzić jak zachowuje się auto podczas próby dynamicznej (tak jak byś robił log). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafcioo Zgłoś #26 Napisano 31 Sierpnia 2014 Czy mógłbym wymienić pompę z Passata na pompę z poprzecznego silnika 2,3l v5 aqn? Mam akurat taką pod ręką i mógłbym to sprawdzić już jutro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #27 Napisano 31 Sierpnia 2014 Sam wkład możesz wymienić jak cała nie podejdzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
noidemm Zgłoś #28 Napisano 1 Września 2014 Witam. Mam ten sam problem jak na 130 koni pod maska to połowe brakuje. Większe przyśpieszenie mam w cordobie 1.6 gdzie jest 75 koni. Wyskakuje cały czas błąd 17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded 17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded Dodam że Passat zagazowany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #29 Napisano 1 Września 2014 Dodam że Passat zagazowany. Po wyłączeniu LPG i skasowaniu błedów na PB też są błędy i brak mocy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
noidemm Zgłoś #30 Napisano 1 Września 2014 Po wyłączeniu LPG i skasowaniu błedów na PB też są błędy i brak mocy? Jest to samo na samej benzynie. Auto tak jak by miało opóźnioną reakcje na dodawanie gazu. Wcisniesz pedał i jest tak z 1.5 sekundy brak reakcji jak by była dziura i dopiero się wkręca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #31 Napisano 1 Września 2014 Masz vaga? spróbuj zrobic logi 002+033 na pb. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
noidemm Zgłoś #32 Napisano 1 Września 2014 Zrobić logi z zakładki 002 i z 033?? Dobrze rozumiem?? Dodam jeszcze ze jak jest zimno tak koło zera to słychać dość głośne pukanie w okolicach przepustnicy, ale tylko przy odpalaniu dopuki silnik sie nie zagrzeje. Może trzeba przepustnice zaadoptować?? Jak by ktoś napisal jak to w vagu zrobić był bym wdzieczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafcioo Zgłoś #33 Napisano 1 Września 2014 http://forum.vw-passat.pl/threads/33524-Adaptacja-przepustnicy Ciebie powinna interesować adaptacja DBW na kanale 060, ale prędzej powinieneś wyczyścić przepustnicę np. benzyną ekstrakcyjną, bo w tym passacie poprzez odmę wchodzi trochę oleju który gromadzi się na przepustnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
noidemm Zgłoś #34 Napisano 1 Września 2014 http://forum.vw-passat.pl/threads/33524-Adaptacja-przepustnicy Ciebie powinna interesować adaptacja DBW na kanale 060, ale prędzej powinieneś wyczyścić przepustnicę np. benzyną ekstrakcyjną, bo w tym passacie poprzez odmę wchodzi trochę oleju który gromadzi się na przepustnicy. Co to jest kolego DBW?? i jak przeprowadzic tą adaptacje?? Widze ze masz taki motor jak mój. Zadowolony jesteś z tego silnika?? U mnie jak na 130 koni to szalu nie ma!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #35 Napisano 1 Września 2014 Co do logów wybierasz kanał 002 niżej kanał 033 i wciskasz log na dole w czasie logowanie jedziesz na trójce z pedąłem w podłodze od niskich obrotów do 6 tys i wciskasz stop, logi wrzucasz na strone vaglog.rtnet.pl tak jak wyżej kolega Rafcioo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafcioo Zgłoś #36 Napisano 1 Września 2014 DBW to Drive-By-Wire czyli pedał gazu elektroniczny a nie na lince. Obecnie nie jestem zadowolony bo passat nie jest zdrowy. Teraz będę wymieniał pompę paliwa bo mam podobną pod ręką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
noidemm Zgłoś #37 Napisano 4 Września 2014 Dzisiaj chyba namierzylem problem z brakiem mocy w moim "Pasztecie". Zaczęło ubywać płynu w zbiorniczku wyrównawczym a raczej już wody bo ostatnio dolewałem samą wodę destylowaną. Nie wiem czy dobrze ale to z racji oszczędności chociaż pełne otwarcie termostatu jest coś w granicach ponad 100 stopni wiec ponad temperature wrzenia wody. Pomijając to w zbiorniczku pokazał się "majonez" chyba olej dostaje sie do zbiorniczka. Dopiero co robilem głowice, nie dalej niż w grudniu. Czy to mozliwe ze po zrobieniu 12000 km znowu uszelke wywiało. Co to za osad w zbiorniczku i skąd on tam się wziął. Chyba Passat pójdzie w swiat chociaż mi go szkoda bo troche w niego włozylem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymin89 Zgłoś #38 Napisano 4 Września 2014 Moze uszczelka po prostu felerna. Przy planowaniu sprawdzales szczelnosc glowicy? Jesli nie sprawdzales to jest jeszcze mozliwosc ze po prostu glowica peknieta. Jesli jestes pewien ze nie to prubuj nowa uszczelke podrzucic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
noidemm Zgłoś #39 Napisano 5 Września 2014 Moze uszczelka po prostu felerna. Przy planowaniu sprawdzales szczelnosc glowicy? Jesli nie sprawdzales to jest jeszcze mozliwosc ze po prostu glowica peknieta. Jesli jestes pewien ze nie to prubuj nowa uszczelke podrzucic. Głowica była robiona kompleksowo wymienione uszczelniacze, prowadnice zaworów nowe, same zawory docierane, sprawdzana szczelność, i planowanie głowicy. Czytałem gdzies na forum ze gość zrobil głowice, dwa razy a wina lezała po stronie chłodnicy oleju. Jest tam mozliwosc zeby w chlodnicy oleju olej mieszal sie z płynem?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #40 Napisano 5 Września 2014 Jest tam mozliwosc zeby w chlodnicy oleju olej mieszal sie z płynem?? teoretycznie nie ale to i jak w silniku. Tam są kanały olejowe otoczone kanałami "wodnymi" więc jak coś się gdzieś w środku rypło to może się mieszać. Ale jak masz majonez to już gdzieś coś rypło i będzie tylko gorzej niestety. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach