kezman Zgłoś #1 Napisano 21 Lutego 2014 Przeszukałem już chyba cały internet, schematy z etki ale nie mogę dojść co to za trójnik: z jednej strony wąż idzie do nagrzewnicy. Passat B5 98r. 1.9 AFN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 21 Lutego 2014 Auto ma gaz ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #3 Napisano 21 Lutego 2014 Tak, diesel z gazem. W jakim celu o niego pytasz? Cieknie Ci może płyn z przyłącza od strony grodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #4 Napisano 21 Lutego 2014 A od kiedy ADR to diesle ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kezman Zgłoś #5 Napisano 21 Lutego 2014 na końcu postu napisałem jakiego auta dotyczy przeoczyłeś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #6 Napisano 21 Lutego 2014 Nie było tego wpisu jak pisałem posta ale mniejsza o to, widać że cieknie ci z tego. Gdzie idzie ten środkowy wąż(czy nie czasem do chłodniczki )? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kezman Zgłoś #7 Napisano 21 Lutego 2014 właśnie w tym problem, że cieknie. To nie moje auto, zerknąłem tylko zrobiłem słabą fotę bo stwierdziłem, że ze znalezieniem tego nie będzie problemu edit. ma ktoś może schemat układu chłodzenia razem z nagrzewnicą ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #8 Napisano 21 Lutego 2014 schemat układu chłodzenia razem z nagrzewnicą ?Do nagrzewnicy idą węże nr 35chłodzenie.pdf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #9 Napisano 22 Lutego 2014 Tam jest o-ring, jak znajdę to podam wymiar. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kezman Zgłoś #10 Napisano 24 Lutego 2014 ok okazało się, że ten trójnik to ta cała rurka o nr. 7. polonez15 możesz podać wymiary tego o-ringu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #11 Napisano 27 Lutego 2014 Niestety, stary wyrzuciłem a nowy dobrałem z zestawu uniwersalnego... Nie chcę strzelać żeby nie było błędu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniek101 Zgłoś #12 Napisano 29 Marca 2015 Witam, Cieknął mi płyn chłodzący na tym trójniku od dołu z zaślepki, kupiłem już te oringi na czujnik i ta zaślepkę + tą dużą co uszczelnia ten trójnik z głowica, i jak przykręci go teraz na tym nowym oringu to będzie trzymało czy dodatkowo silikon ? Dodaje że nie ciekło na łączeniu tylko z tej zaślepki . I jeszcze przy demontażu gdy odpinałem kabel od czujnika zauważyłem że jest tam jeszcze jeden pojedynczy na wsuwkę nigdzie nie podpięty, i nie znalazłem miejsca gdzie można by go ewentualnie wpiąć, więc tak ma byc ? Auto passat 1.6 AHL Tutaj fotka tego luźnego kabelka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #13 Napisano 29 Kwietnia 2015 Witam, mam pytanie dotyczące trójnika układu chłodzenia w Passacie B5 1,8T AWT. Pytanie jest do tych którzy mieli do czynienia z tym trójnikiem w tym aucie. Parę godzin szukania (wiadomo jak działają szukajki0, nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Załozyłem nowy temat ale moder rainman777 wyrzucił go na smietnik pisząc, że było wiele razy i żebym się gdzieśdopisał. Z ciekawości wpisałem znowu w forumową szukajkę 'trójnik układu chłodzenia" i pokazało tylko ten wątek. Więc sie tu dopisuję : Witam, po montażu LPG zaczął mi ubywac płyn chłodniczy. W nieduzych ilosciach, ale jednak. Widzę mokre kropelki za silnikiem (od strony grodzi) więc podejrzewam "sławny " trójnik (ten w którym jest czujnik temperatury). Przy montazu LPG był odsuwany kolektor ssący do wiercenia i siłą rzeczy poruszona została rura metalowa, ta nad kolektorem, która wchodzi do tego trójnika. Uszczelnione tam jest tylko oringiem i widać tam biały nalot po odparowanym płynie. Więcej nie widać bo zasłaniają to rozmaite węzyki. Chciałbym to uszczelnić ale dotychczas mam doswiadczenia tylko z silnikami montowanym poprzecznie i tam jest to na wierzchu niejako. Być może ten wyciek jest tylko na połączeniu rura metalowa-trójnik i wtedy wystarczyłaby wymiana oringa a być może cieknie również na połączeniu trójnika z silnikiem i wtedy trójnik do wymiany. Sęk w tym, ze jest to w tej chwili zupełnie niewidoczne. Pytanie jest takie: od której strony (pasażera czy kierowcy) jest sensowniej demontować te wszystkie graty co są nad trójnikiem aby najpierw zdiagnozować a potem ewentualnie wymienić potrzebne części ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Craft83 Zgłoś #14 Napisano 2 Stycznia 2016 Witam, podłączam się pod temat ponieważ od 2 miesięcy mam spore ubytki płytnu chłodniczego. Dzieje się to tylko jak silnik stygnie. Głównie kiedy temperatury spadają poniżej 5 stopni. Znalazłem miejsce, w którym jest duży wyciek. Dzieje się to na trójniku jak na zdjęciu: Zakładam, że musiałbym wymienić tą uszczelkę, która tam jest? Znalazłem do zakupu taką -- http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1517172017161-HP100_721-oring-tulei-cylindrowej.html Będzie ok? Co do samej wymiany to się zastanawiam czy po prostu odkręcam tę śrubę: Martwi mnie jeszcze to co na zdjęciu poniżej: Czy to może być po prostu przy okazji wycieku z trójnika? Chyba nie, bo jest z nim na jednym poziomie. Czy jak wezmę się za te wymiany to nie zapowietrzę sobie układu, chłodzenia?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek80 Zgłoś #15 Napisano 2 Stycznia 2016 (edytowane) Właśnie jestem po wymianie całego tego trójnika. Ciekło mi tak jakby sie rozszczelnił między mocowaniem do głowicy a wyjściem na wąż. Koszt niecałe 10 zl razem z oringiem plus oring na czujnik temperatury. Mocowanie jest na dwie śruby. Druga bardziej schowana. Odkręcasz te nakrętki, które zaznaczyłeś, ściągasz blache i odkręcasz kolejne dwie nakrętki. Ta mokra plama na ostatnim zdjęciu może być z tego. Zależy jak bardzo cieknie. Po wymianie wystarczy dolać płynu, układ sam się odpowietrzy. Edytowane 2 Stycznia 2016 przez grzesiek80 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #16 Napisano 2 Stycznia 2016 Kupiłeś króciec Toprana, więc nie łudź się, że długo będzie cały. Swag to koszt 21 zł, a jakość całkiem inna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Craft83 Zgłoś #17 Napisano 2 Stycznia 2016 Właśnie jestem po wymianie całego tego trójnika Dziękuję za opis zabieram się do pracy jak tylko kupię trójnik. Możesz mi podać link do tej części np w interCarsie, bo jak szukam pod trójnik to nic nie może znaleźć. polonez15 a może Ty w razie czego jesteś w stanie podesłać mi link do tego Swaga?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #18 Napisano 2 Stycznia 2016 (edytowane) Kolego Polonez nie wypisuj głupot. Fakt Topran nie jest szczytem technologii ale co do króćców tej firmy to mam o nich bardzo dobre zdanie. W starym silniku miałem założonego właśnie Toprana założony został jeszcze w Holandii u starego właściciela mojego auta, nie wiem przy jakim przebiegu. Fakt jest taki że od kupna do wymiany silnika ja zrobiłem ponad 70 tyś km i nic nie ciekło. Zresztą dzisiaj marka nie jest już wyznacznikiem, przykład? Proszę bardzo amortyzatory na przód TRW które mam w swoim aucie drugi komplet wysłany do reklamacji. Powód? Wystarczy że auto postoi przez noc a z rana przez pierwsze 300 metrów jazdy amortyzatory stukają i nie tłumią praktycznie wcale. Dodam że pierwszy komplet gdy go odesłałem na gwarancji został wymieniony na inny i po przejechaniu może 5 tyś km na nowym komplecie powtórka z rozrywki. I dlatego to była ostatnia ,,markowa'' część jaką zamontowałem w swoim aucie, za co płacić ciężkie pieniądze? Za jakość tańszego zamiennika i znaczek TRW czy innego monopolisty? A co do firm SWAG czy febi - to nie są producenci a jedynie pakowacze i z produkcją mają niewiele wspólnego, płacisz głównie za logo. Edytowane 2 Stycznia 2016 przez wladek1181 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Craft83 Zgłoś #19 Napisano 2 Stycznia 2016 A co do firm SWAG czy febi - to nie są producenci a jedynie pakowacze i z produkcją mają niewiele wspólnego, płacisz głównie za logo. Dobrze wiedzieć. Właśnie zastanawiałem się skąd taka różnica w cenie. Już prawie miałem febi w koszyku Co do tego Toprana, z którego mi teraz cieknie to autko zrobiło na (jeśli teścia pamięć nie myli) lekko ponad 130tys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek80 Zgłoś #20 Napisano 3 Stycznia 2016 Kupiłeś króciec Toprana, więc nie łudź się, że długo będzie cały. Swag to koszt 21 zł, a jakość całkiem inna. Z całym szacunkiem dla kolegi, ale sprawdzałeś osobiście trwałość króćca tej firmy. Ja mogę ci powiedzieć, że wymieniłem dużo bardziej skomplikowany króciec w polo, ten z czujnikiem temperatury i termostatem ponad trzy lata temu na Toprana i do tej pory nie mam żadnych problemów z wyciekami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach