marcin016 Zgłoś #1 Napisano 31 Stycznia 2014 Witam Mam problem z połączeniem się programu VAG-COM ze sterownikiem silnika. Kabel jaki posiadam to ten niebieski z allegro za 30zł. Używam programu VAG-COM 409.1 full wersja. Pracuję na systemie XP. Sterowniki USB zainstalowane. Z innymi sterownikami jak np. klimatronik, abs, centralny zamek się łączy bez problemu. Nie łączy się z silnikiem, airbag... Pokażę wam screeny: Test przechodzi pomyślnie Gdy wybieram 01 ENGINE: Próbowałem zmieniać wartości w ustawieniach portu COM czas dostępu z 16 na 10, 7, 1 ale to nic nie dało. Na polskim vagu 4.9 jest to samo. Z silnikiem się nie łączy. Już nie mam pojęcia co to może być? Ktoś miał/ma podobny problem? Czyżby coś z kablem? Tutaj mam jeszcze wynik z AUTO - SCAN: VAG-COM Version: Release 409.1-S Chassis Type: 3B - VW Passat B5 Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,57,58,76 ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Controller: 8E0 614 111 B Component: ABS/EDS 5.3 FRONT D00 Coding: 0273004283 Shop #: BB 24332 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 08: Auto HVAC Controller: 3B1 907 044 A Component: CLIMATRONIC S 8.0 Coding: 02000 Shop #: WSC 00028 1 Fault Found: 00779 - Outside Air Temp Sensor (G17) 30-00 - Open or Short to B+ ------------------------------------------------------------------------------- Skipping Address 15-Airbags ------------------------------------------------------------------------------- Address 17: Instruments Controller: 3B0 919 881 F Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V10 Coding: 04142 Shop #: WSC 00000 IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0W0335244 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 46: Central Conv. Controller: 1J0 959 799 J Component: 0E Zentral-SG Komf.0001 Coding: 04097 Shop #: WSC 00028 4 Faults Found: 00953 - Interior Light Time limit 25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent 00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220) 27-00 - Implausible Signal 00912 - Window Regulator Switch: Front Left (E40) 27-10 - Implausible Signal - Intermittent 00930 - Locking Module for Central Locking: Rear Left (F222) 27-00 - Implausible Signal End -------------------------------------------------------------------------------------------------- Widać, że tylko wczytało ABS, klimatronik, centralny zamek, "instruments?". A gdzie reszta? Najbardziej zależy mi na tym silniku. Tutaj mam jeszcze jeden screen gdy chciałem skasować błąd w klimatroniku: Z góry bardzo dziękuję za każdą pomoc. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio82 Zgłoś #2 Napisano 31 Stycznia 2014 Kolego ustaw sobie START BAUD 9600 masz to w zakładce Options Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin016 Zgłoś #3 Napisano 31 Stycznia 2014 Oczywiście próbowałem to ustawiać (Start baud - 9600, 4800, 1200) ale dalej bez zmian. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzio82 Zgłoś #4 Napisano 31 Stycznia 2014 To sprawdz na innym autku, jak nie zadziała to znaczy ze cos nie tak z kablem lub cos ze sterownikiem silnika lub przepalony bezpiecznik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin016 Zgłoś #5 Napisano 1 Lutego 2014 Jeśli będę miał możliwość to sprawdzę na innym aucie. Dzisiaj jeszcze spróbowałem ale bez zmian. Ze wszystkimi dostępnymi sterownikami (abs, airbag, moduł komfortu, deska rozdzielcza) się łączy tylko z tym sterownikiem silnika niestety nie. Gdy próbuję się połączyć z silnikiem to słychać co jakiś czas takie pikanie z deski rozdzielczej. Robi 4 próby połączenia i wyskakuje błąd: no response from controler. Próbowałem też na zapalonym silniku ale to samo. Z ciekawości też sprawdziłem jakie są napięcia w złączu diagnostycznym w samochodzie. Takie złącze jest u mnie: Są 3 wtyki: ground, K i +12V. Na K wynik to: 10,30V Na +12V wynik to: 12,13V Więc chyba jest dobrze. Mam takie pytanie odnośnie tego złącza bo z tego co widzę to jest też identyczne złącze tylko jest jeszcze wtyk L. Co to ma do rzeczy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość andi1988 Zgłoś #6 Napisano 2 Lutego 2014 co powiecie o V-SCAN VAG5053 ITS ? bo zwyklym kablem nie moge sie polaczyc z paskiem b6 2.0 fsi..... czy tym urzadzeniem moge np wlaczyc/wylaczyc czujnik pasow lub np regolowac xenony itp ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin016 Zgłoś #7 Napisano 3 Lutego 2014 co powiecie o V-SCAN VAG5053 ITS ? bo zwyklym kablem nie moge sie polaczyc z paskiem b6 2.0 fsi.....czy tym urzadzeniem moge np wlaczyc/wylaczyc czujnik pasow lub np regolowac xenony itp ? Od takich rzeczy jest ten temat: http://forum.vw-passat.pl/threads/3825-Interfejs-OBDII-jaki-wybrac/page158 Twój post nie wnosi nic do tematu, spamujesz tutaj zamiast napisać w temacie w którym trzeba... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin016 Zgłoś #8 Napisano 14 Lutego 2014 Sprawdziłem na innym samochodzie (VW Passat B5 1.9TDi 1997 r.) i VAG-COM bez problemu połączył się z silnikiem. Czyli kabel jest dobry. Kupiłem też sobie interfejs ELM 327 na bluetooth (można sobie sprawdzać parametry silnika poprzez aplikację na smartfona). Ale tutaj też jest problem, bo też nie łączy się z ECU (silnik). A w tym Passacie na którym sprawdzałem VAG, ten interfejs ELM 327 też się łączy. Czyli wychodzi na to, że coś ze sterownikiem silnika? Mam rację? Da się to jakoś zdiagnozować/naprawić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #9 Napisano 14 Lutego 2014 że coś ze sterownikiem silnika?Moźe takie jakby zabezpieczenie przed kradzieżą lub zmianami w sterowniku. Sprawdź czy wszystkie przewody są podpięte w gniazda wtyczki sterownika i czy nóżki są proste Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #10 Napisano 14 Lutego 2014 Skoro licznik próbuje się komunikować to trzeba pociągnąć zastępczy przewód z ecu do złącza, a nie kombinować... Musi się łączyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin016 Zgłoś #11 Napisano 15 Lutego 2014 (edytowane) Moźe takie jakby zabezpieczenie przed kradzieżą lub zmianami w sterowniku. Sprawdź czy wszystkie przewody są podpięte w gniazda wtyczki sterownika i czy nóżki są proste Zabezpieczenie ale gdzie to może być? Skoro licznik próbuje się komunikować to trzeba pociągnąć zastępczy przewód z ecu do złącza, a nie kombinować... Musi się łączyć. No tak ze wszystkim się łączy oprócz silnika. Ten interfejs ELM 327 też się nie łączy z silnikiem. W takim razie jak mam pociągnąć ten przewód z ecu? I który to dokładnie jest? Mam odpiąć wtyczkę od sterownika silnika i co dalej? Edytowane 15 Lutego 2014 przez marcin016 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #12 Napisano 16 Lutego 2014 Żadnego zabezpieczenia nie ma, po prostu niefachowo usunięto immo z stąd problem z połączeniem, wszystkie pozostałe moduły się łączą oprócz sinika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin016 Zgłoś #13 Napisano 16 Lutego 2014 Usunięto immo? Skąd taka pewność? Jest jakiś sposób żeby to jakoś "naprawić"? Żeby łaczyło z tym silnikiem? Jak próbuję łączyć się z silnikiem to słychać takie cykania z licznika. Cyka i cyka ale się nie chce połączyć. Odpinałem sterownik ABS bo wyczytałem gdzieś, że to też może powodować problem z połączeniem. Ale bez zmian. Sterownik silnika też wydaje się być ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
medzio18 Zgłoś #14 Napisano 16 Maja 2014 Marcin016 mam identyczny problem jak Ty świeci mi sie kontrolka od abs i nie działa abs. po podpięciu vaga mogę połączyć się ze wszystkim prócz sterownika silnika i abs. czy udało Ci się rozwiączć problem?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mancin16 Zgłoś #15 Napisano 2 Września 2015 Witam mam problem z połączeniem sie vagiem z moim paskiem tzn jak podlacze niby się łączy wszystko dziala do momentu kiedy odpale silnik wtedy komunikacja sie urywa i nieda rady sie juz polaczyc po odlaczeniu aku na zgaszonym znowu dziala a po odpaleniu to samo - - - - - aktualizacja - - - - - Witam mam problem z połączeniem sie vagiem z moim paskiem tzn jak podlacze niby się łączy wszystko dziala do momentu kiedy odpale silnik wtedy komunikacja sie urywa i nieda rady sie juz polaczyc po odlaczeniu aku na zgaszonym znowu dziala a po odpaleniu to samo Pomocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek83 Zgłoś #16 Napisano 4 Września 2015 Witam mam problem kabel vag com 409.1 auto passat b6 2005rok podłączam do auta jest komunikacja com poprawny chce wykasowac blędy info o braku bledów a bląd jak byk na desce . info brak bledów lub w komunkacji ze sterownikiem ale wcds usunąłem bląd od razu a juz jak sam chce to jest klapa kabel z alledrogo i program podobnie . Jestem uziemiony Wielka prosba o pomoc z góry dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jerzyoka Zgłoś #17 Napisano 29 Kwietnia 2016 mialem ten sam problem zero laczenaia sie z kompem..... az pewnego dnia trafilem na mechanika wczoraj...... abs. odlaczyl i nagle mozna sie bylo polaczyc z kompem auta..... walniety sterownik abs blokowal dojscie..... gdzie w mazowieckim loub w podlaskim robia takie sterowniki abs....? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pitoleko Zgłoś #18 Napisano 3 Grudnia 2016 Koledzy mam identyczny problem z połączeniem się z silnikiem tylko z małą różnicą natomiast: vag łączy się z silnikiem tylko podczas nieuruchomionego silnika. Kiedy odpalę autko automatycznie zrywa połączenie i wyskakują błędy. O co chodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pitoleko Zgłoś #19 Napisano 7 Grudnia 2016 Czy to możliwe żeby któryś z przekażników zakłócał połączenie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raficc Zgłoś #20 Napisano 15 Grudnia 2016 U mnie jest podobnie jeszcze kilka dni temu łączył się podczas pracy silnika a teraz lipa jak zapalony to nie łączy i co to może być?. kabelek mam od viaken kkl niebieski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach