drax Zgłoś #1 Napisano 27 Stycznia 2014 Witam, jakiś czas temu po przebojach po zakupie auta, postanowiłem sprawdzić jego przyspieszenie co mnie zaskoczyło, kilkukrotny test dawał wynik zarówno na lpg jak i na benzynie około 13s, dla pewności test wykonany przez 2 osoby. Gdzie szukać przyczyny i co zlogować? Wcześniejsze logi wypadły ok. A samochodzie wyswietlany jest tylko błąd kata, jednak przy wykasowaniu i jeździe na benzynie błąd się nie pojawia, dopiero po przelaczeniu na gaz. graty lpg Brc, resuktor 1500 nowy, wtryski żółte, sterownik stag 4. W samochodzie nie wiem kiedy były wymieniane świece, rozważam ich wymianę jednak naczytałem się różnych opinii co włożyć. Czy powinny byc to świece ngk PFR6Q? Mam nadzieje, że temat w odpowiednim dziale. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #2 Napisano 27 Stycznia 2014 Czy powinny byc to świece ngk PFR6Q? Tak takie świece. Kolego kompa w dłoń i logi dynamiczne 002+033, 003+020, 002+115. Pomiar przyśpieszenia można wykonać programem VCDS. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
drax Zgłoś #3 Napisano 27 Stycznia 2014 Oknczyli standardowe bloki, chwilowo mam uziemionego kompa do logowania więc jak tylko uda mi się coś dorwać to zrobie logi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #4 Napisano 27 Stycznia 2014 Oprócz logów sprawdz jaka siedzi tam przepływka, bo już poprzednio Ci pisałem żebys to sprawdził czy na pewno jest taka jak byc powinna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregor10 Zgłoś #5 Napisano 17 Marca 2014 Zrob logi dynamiczne i wymień świece jesli tego nie robiles, zapewne siedza stare. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
drax Zgłoś #6 Napisano 2 Maja 2014 W końcu znalazłem chwilę czasu na zrobienie logów: Grupy: 002,033 - http://vaglog.rtnet.pl/draxters_171756.html Grupy: 002,115 - http://vaglog.rtnet.pl/draxters_171757.html Grupy: 003,020 - http://vaglog.rtnet.pl/draxters_171758.html Ostatnie błędy z ECU: Tuesday, 29 April 2014, 14:17:06 VAG-COM Version: Release 409.1-S Control Module Part Number: 4B0 906 018 CG Component and/or Version: 1.8L R4/5VT 0002 Software Coding: 11001 Work Shop Code: WSC 07777 Additional Info: WVWZZZ3BZ1E181430 VWZ7Z0A3422277 3 Faults Found: 17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High P1114 - 35-00 - - 16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity P0140 - 35-10 - - - Intermittent 17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich P1127 - 35-00 - - Ostatnio sporadycznie zdarza się, że gdy odpalę paska, to pracuje nierówno zimny,jak by na 3 cylindry, zazwyczaj po 20-30 sekundach zaczyna pracować normalnie, czasem szybciej. Czym może być to spowodowane ? Logi oczywiście na BP. P.S. Czy mógłbym prosić moderatora o przeniesienie do działu Analiza logów ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #7 Napisano 3 Maja 2014 Kasowałeś błędy przed logami? Na początek do sprawdzenia szczelność. Najlepiej kompresorem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stalker Zgłoś #8 Napisano 3 Maja 2014 (edytowane) Na początek do sprawdzenia szczelność. Najlepiej kompresorem. Jak w praktyce wygląda taka operacja. Rozumiem że podajemy ciśnienie do silnika z kompresora i nasłuc***emy gdzie uchodzi powietrze ? W którym miejscu podawać ciśnienie ? Do tej porysłyszałem tylko że poszczególne elementy (tzw "węże") sprawdzamy na szczelność w wodzie podając ciśnienie i obserwując bombelki, ale kto by miał cierpliwość demontować tę całą armaturę ? BTW Te trzy gwiazdki to nie ja - to durny system któremu słuchanie kojarzy się z genitaliami. Ot współczesna poprawność polityczna. :sciana Edytowane 3 Maja 2014 przez Stalker Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
drax Zgłoś #9 Napisano 3 Maja 2014 (edytowane) Przed samymi logami nie, kilka dni temu, pytanie jak kolegi wyżej: Jak sprawdzić szczelność kompresorem i jakie ciśnienie ? 3-4 bar czy to za dużo/mało ? Edytowane 3 Maja 2014 przez drax Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #10 Napisano 3 Maja 2014 Jak w praktyce wygląda taka operacja. Rozumiem że podajemy ciśnienie do silnika z kompresora i nasłuc***emy gdzie uchodzi powietrze ? W którym miejscu podawać ciśnienie ? Do tej porysłyszałem tylko że poszczególne elementy (tzw "węże") sprawdzamy na szczelność w wodzie podając ciśnienie i obserwując bombelki, ale kto by miał cierpliwość demontować tę całą armaturę ? http://www.a4mods.com/index.php?page=webcontent/pages/boostleak.html&category=5 http://forum.vw-passat.pl/threads/81196-Sprawdzanie-szczelności-dolotu Ja tak sprawdzałem i znalazłem nieszczelność. Kompresor , woda z płynem do naczyń , i można szukać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #11 Napisano 4 Maja 2014 Dorzucę jeszcze jeden filmik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #12 Napisano 4 Maja 2014 1 bar w zupełności wystarczy do znalezienia większości dziur. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stalker Zgłoś #13 Napisano 4 Maja 2014 Dzięki serdeczne za zainteresowanie tematem. Jak wymiana zaworu na odmie nie przyniesie rezultatu trzeba będzie wdrożyć podaną powyżej metodę :umm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
drax Zgłoś #14 Napisano 5 Maja 2014 (edytowane) W tej chwili testuje szczelność, słychać delikatnie jak powietrze uchodzi, ale ciężko jest to zlokalizować, tak jak by z turbiny ? Do tego słychać jak coś bulgocze w silniku - olej ? Mam nadzieje, że to nie jest jakiś niepożądany efekt. po chwilowym wpompowaniu powietrza i odłączeniu, powietrze uchodzi skąd je pompuje, słychać to tak jak by przez malutki otwór/szczelinie powietrze uchodziło Edytowane 5 Maja 2014 przez drax Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #15 Napisano 5 Maja 2014 tak olej bulgocze , pompuj , nieodłaczaj i psikaj na wszystkie opaski itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stalker Zgłoś #16 Napisano 6 Maja 2014 W tej chwili testuje szczelność Na filmie pokazują że odłączą zawór od odmy i zaślepiają przewód korkiem od wina. Czy też zaślepiałeś odmę a jeżeli tak to w którym miejscu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #17 Napisano 6 Maja 2014 tak trzeba zaslepic otwór od odmy w rurze dolotu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
drax Zgłoś #18 Napisano 6 Maja 2014 (edytowane) Zaślepiłem dokładnie tak jak pisze bodzik i jak widać na zdjęciach z poradnika czy też filmu. Po użyciu wody z płynem, pojawiły się delikatnie pęcherze z przy ezektorze, niestety ktoś opaskę ściągnął od strony komory i nie mam jak podejść szczypcami żeby ją spróbować docisnąć, a zwykłymi kleszczami nie chce tego tykać. Spróbuję dokupić taką opaskę i założyć nową, ale wygląda mi to bardziej jak by obudowa ezektora się rozszczelniła, jeśli po wymianie opaski dalej będzie tam dmuchać, pewnie on się rozszczelnił. Przy okazji czy muszą to być opaski takie ściskowe czy mogą być to zwykłe skręcane ? Nie problem jest je dla mnie zacisnąć, tylko zwykłe są łatwiej dostępne i mają większą regulacje. W albumie poniżej jest też fotka tego elementu. Poza tym nie zaobserwowałem nieszczelności w innym miejscu, przy ustawieniu delikatnie powietrza i szukaniu, wystrzeliło mi kolanki z uszczelki, co raczej świadczy o dosyć dobrej szczelności, reduktor miałem pod ręką więc ustawiłem tak, że tylko lekko powietrze leciało. Co w takiej sytuacji dalej sprawdzać ? Dodatkowa sprawa, wygląda na to, że ktoś kombinował z dolotem powietrza: https://plus.google.com/photos/107066508268194050119/albums/6010351315912938081?authkey=CJvDnNPB7Jjh2AE Czyżby nie dostawał odpowiedniej ilości powietrza przy większych prędkościach przez to ? Edytowane 6 Maja 2014 przez drax Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #19 Napisano 6 Maja 2014 Eżektor lub się rozłazić na pół w tym miejscu co piszesz to pewnie nie kwestia opaski, mozna go wyjac całkiem i skleic kropelka, bedzie trzymać, ewentualnie wymiana, opaski skręcane jak najbardziej, ten dolot to zgnieciony jest czy jak? bo tak wygląda. Jak to zrobisz to zrób logi tylko koniecznie przed logami skasuj błedy nawet jak nic nie ma, bo masz lpg i ono może wprowadzac dziwne adaptacje i potem logi wychodzą nie tak jak trzeba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
drax Zgłoś #20 Napisano 6 Maja 2014 Ok w wolnej chwili spróbuję go skleić, wydaje mi się, że jest on w tym miejscu nieszczelny ale wolałem najpierw w sprawdzić dla pewności opaskę niż od razu wywalić 100 na nowy, jak wymieniać to mieć pewność. Czy sklejenie go ma wyglądać tak, że wymontować go i zalać klejem łączenie, czy spróbować go rozebrać i dopiero skleić? Z twojego postu wnioskuję raczej drugie rozwiązanie. Co do wlotu, jest jego jedna część odcięta, jest po prostu za duży i nie miesci sie w miejsce na obudowie filtra. Wygląda tak jal by był od jakiegoś wiekszego filtra, ta jedna część. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach