Skocz do zawartości
drax

Słabe przyspieszenie AWT

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jakiś czas temu po przebojach po zakupie auta, postanowiłem sprawdzić jego przyspieszenie co mnie zaskoczyło, kilkukrotny test dawał wynik zarówno na lpg jak i na benzynie około 13s, dla pewności test wykonany przez 2 osoby. Gdzie szukać przyczyny i co zlogować? Wcześniejsze logi wypadły ok. A samochodzie wyswietlany jest tylko błąd kata, jednak przy wykasowaniu i jeździe na benzynie błąd się nie pojawia, dopiero po przelaczeniu na gaz.

 

 

graty lpg Brc, resuktor 1500 nowy, wtryski żółte, sterownik stag 4.

 

W samochodzie nie wiem kiedy były wymieniane świece, rozważam ich wymianę jednak naczytałem się różnych opinii co włożyć. Czy powinny byc to świece ngk PFR6Q?

 

Mam nadzieje, że temat w odpowiednim dziale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy powinny byc to świece ngk PFR6Q?

Tak takie świece. ;)

Kolego kompa w dłoń i logi dynamiczne 002+033, 003+020, 002+115.

Pomiar przyśpieszenia można wykonać programem VCDS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oknczyli standardowe bloki, chwilowo mam uziemionego kompa do logowania więc jak tylko uda mi się coś dorwać to zrobie logi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oprócz logów sprawdz jaka siedzi tam przepływka, bo już poprzednio Ci pisałem żebys to sprawdził czy na pewno jest taka jak byc powinna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrob logi dynamiczne i wymień świece jesli tego nie robiles, zapewne siedza stare.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W końcu znalazłem chwilę czasu na zrobienie logów:

 

Grupy: 002,033 - http://vaglog.rtnet.pl/draxters_171756.html

Grupy: 002,115 - http://vaglog.rtnet.pl/draxters_171757.html

Grupy: 003,020 - http://vaglog.rtnet.pl/draxters_171758.html

 

Ostatnie błędy z ECU:

Tuesday, 29 April 2014, 14:17:06

 

VAG-COM Version: Release 409.1-S

 

 

 

Control Module Part Number: 4B0 906 018 CG

 

Component and/or Version: 1.8L R4/5VT 0002

 

Software Coding: 11001

 

Work Shop Code: WSC 07777

 

Additional Info: WVWZZZ3BZ1E181430 VWZ7Z0A3422277

 

3 Faults Found:

 

17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High

 

P1114 - 35-00 - -

 

16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity

 

P0140 - 35-10 - - - Intermittent

 

17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich

 

P1127 - 35-00 - -

 

Ostatnio sporadycznie zdarza się, że gdy odpalę paska, to pracuje nierówno zimny,jak by na 3 cylindry, zazwyczaj po 20-30 sekundach zaczyna pracować normalnie, czasem szybciej. Czym może być to spowodowane ?

Logi oczywiście na BP.

 

P.S. Czy mógłbym prosić moderatora o przeniesienie do działu Analiza logów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kasowałeś błędy przed logami?

Na początek do sprawdzenia szczelność. Najlepiej kompresorem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na początek do sprawdzenia szczelność. Najlepiej kompresorem.
Jak w praktyce wygląda taka operacja. Rozumiem że podajemy ciśnienie do silnika z kompresora i nasłuc***emy gdzie uchodzi powietrze ? W którym miejscu podawać ciśnienie ?

Do tej porysłyszałem tylko że poszczególne elementy (tzw "węże") sprawdzamy na szczelność w wodzie podając ciśnienie i obserwując bombelki, ale kto by miał cierpliwość demontować tę całą armaturę ?

 

BTW Te trzy gwiazdki to nie ja - to durny system któremu słuchanie kojarzy się z genitaliami. Ot współczesna poprawność polityczna. :sciana

Edytowane przez Stalker

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed samymi logami nie, kilka dni temu, pytanie jak kolegi wyżej: Jak sprawdzić szczelność kompresorem i jakie ciśnienie ? 3-4 bar czy to za dużo/mało ?

Edytowane przez drax

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak w praktyce wygląda taka operacja. Rozumiem że podajemy ciśnienie do silnika z kompresora i nasłuc***emy gdzie uchodzi powietrze ? W którym miejscu podawać ciśnienie ?

Do tej porysłyszałem tylko że poszczególne elementy (tzw "węże") sprawdzamy na szczelność w wodzie podając ciśnienie i obserwując bombelki, ale kto by miał cierpliwość demontować tę całą armaturę ?

 

http://www.a4mods.com/index.php?page=webcontent/pages/boostleak.html&category=5

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/81196-Sprawdzanie-szczelności-dolotu

 

Ja tak sprawdzałem i znalazłem nieszczelność. Kompresor , woda z płynem do naczyń , i można szukać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę jeszcze jeden filmik. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1 bar w zupełności wystarczy do znalezienia większości dziur.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne za zainteresowanie tematem. Jak wymiana zaworu na odmie nie przyniesie rezultatu trzeba będzie wdrożyć podaną powyżej metodę :umm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili testuje szczelność, słychać delikatnie jak powietrze uchodzi, ale ciężko jest to zlokalizować, tak jak by z turbiny ?

Do tego słychać jak coś bulgocze w silniku - olej ? Mam nadzieje, że to nie jest jakiś niepożądany efekt. po chwilowym wpompowaniu powietrza i odłączeniu, powietrze uchodzi skąd je pompuje,

słychać to tak jak by przez malutki otwór/szczelinie powietrze uchodziło

Edytowane przez drax

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak olej bulgocze , pompuj , nieodłaczaj i psikaj na wszystkie opaski itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W tej chwili testuje szczelność
Na filmie pokazują że odłączą zawór od odmy i zaślepiają przewód korkiem od wina. Czy też zaślepiałeś odmę a jeżeli tak to w którym miejscu ? :cool

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak trzeba zaslepic otwór od odmy w rurze dolotu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaślepiłem dokładnie tak jak pisze bodzik i jak widać na zdjęciach z poradnika czy też filmu. Po użyciu wody z płynem, pojawiły się delikatnie pęcherze z przy ezektorze, niestety ktoś opaskę ściągnął od strony komory i nie mam jak podejść szczypcami żeby ją spróbować docisnąć, a zwykłymi kleszczami nie chce tego tykać. Spróbuję dokupić taką opaskę i założyć nową, ale wygląda mi to bardziej jak by obudowa ezektora się rozszczelniła, jeśli po wymianie opaski dalej będzie tam dmuchać, pewnie on się rozszczelnił.

Przy okazji czy muszą to być opaski takie ściskowe czy mogą być to zwykłe skręcane ? Nie problem jest je dla mnie zacisnąć, tylko zwykłe są łatwiej dostępne i mają większą regulacje.

W albumie poniżej jest też fotka tego elementu.

 

Poza tym nie zaobserwowałem nieszczelności w innym miejscu, przy ustawieniu delikatnie powietrza i szukaniu, wystrzeliło mi kolanki z uszczelki, co raczej świadczy o dosyć dobrej szczelności, reduktor miałem pod ręką więc ustawiłem tak, że tylko lekko powietrze leciało.

Co w takiej sytuacji dalej sprawdzać ?

 

Dodatkowa sprawa, wygląda na to, że ktoś kombinował z dolotem powietrza:

 

https://plus.google.com/photos/107066508268194050119/albums/6010351315912938081?authkey=CJvDnNPB7Jjh2AE

 

Czyżby nie dostawał odpowiedniej ilości powietrza przy większych prędkościach przez to ?

Edytowane przez drax

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Eżektor lub się rozłazić na pół w tym miejscu co piszesz to pewnie nie kwestia opaski, mozna go wyjac całkiem i skleic kropelka, bedzie trzymać, ewentualnie wymiana, opaski skręcane jak najbardziej, ten dolot to zgnieciony jest czy jak? bo tak wygląda. Jak to zrobisz to zrób logi tylko koniecznie przed logami skasuj błedy nawet jak nic nie ma, bo masz lpg i ono może wprowadzac dziwne adaptacje i potem logi wychodzą nie tak jak trzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok w wolnej chwili spróbuję go skleić, wydaje mi się, że jest on w tym miejscu nieszczelny ale wolałem najpierw w sprawdzić dla pewności opaskę niż od razu wywalić 100 na nowy, jak wymieniać to mieć pewność.

Czy sklejenie go ma wyglądać tak, że wymontować go i zalać klejem łączenie, czy spróbować go rozebrać i dopiero skleić? Z twojego postu wnioskuję raczej drugie rozwiązanie.

 

Co do wlotu, jest jego jedna część odcięta, jest po prostu za duży i nie miesci sie w miejsce na obudowie filtra. Wygląda tak jal by był od jakiegoś wiekszego filtra, ta jedna część.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności