pan piotrus Zgłoś #101 Napisano 3 Lutego 2014 Ale mnie objechaliście (słusznie zresztą) za nie pisanie Szybko się poprawiam. Auto odebrałem w czwartek tak jak mechanik obiecał. Zapala i jeździ. Według mechanika Pana Darka wymienione zostały szklanki, uszczelniacze pompowtryskiwaczy, panewki wałka rozrządu, jakieś inne uszczelki i uszczelniacze oraz przeprowadzone zostało czyszczenie silnika jakimś środkiem. Przy okazji olej i wszystkie filtry. Koszt 2 500 zł (z tym, ze filtry moje bo miałem kupione wcześniej) Diagnoza brzmiała: syf w oleju powodował zmniejszenie ciśnienia w układzie smarowania co doprowadziło do zniszczenia szklanek do tego stopnia, ze nie było kompresji. Nie znam się na tym więc zakładam, że tak było. Na razie jeżdżę i sprawdzam. Wydaje mi się, że słabiej zapala na mrozie, tzn. przez kilka sekund po uruchomieniu jakoś go telepie (raczej wcześniej tego nie było) po chwili chodzi równo. Komputer pokazuje mi tez spore spalanie (ale na razie jeździłem tylko po mieście w korkach lub krótkie odcinki) w każdym razie przedtem pokazywał 6-7 litrów a teraz 7-8. Pod koniec miesiąca mam zamiar wybrać się w dłuższą trasę na ferie i chyba poszukam jakiegoś dodatkowego assitance Generalnie wydaje mi się, że ten samochód jest bardzo awaryjny. Kupiłem go w 2008 roku z pewnych rąk (byłem przy jego zakupie w salonie) z przebiegiem około 120 tkm. teraz ma około 270 tys. i wymieniałem m.in.: zawieszenie z przodu (stukało) sprężyny i amortyzatory przód (pękła sprężyna) amortyzatory i tuleje belki z tyłu sprzęgło z dwumasą pompę vacuum uszczelka głowicy z regeneracją (przebieg około 200 tys) i wtedy także wałek rozrządu te wszystkie szklanki i uszczelniacze EGR IC (był pękniety) maglownicę, drążki i końcówki uszczelniacze skrzyni biegów (przy półosiach) ze dwa razy rurę od IC taka gumową od dołu. oczywiście nie wspominam o różnych częściach eksploatacyjnych jak hamulce, rozrząd. Przegląd co 15 tys ze wszystkimi filtrami. sporo tego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldus77 Zgłoś #102 Napisano 3 Lutego 2014 wiesz co ci powiem piotrus pierwsze słyszę żeby syf w oleju tym bardziej jak piszesz że olej wymieniany co 15000km spowodował unieruchomienie silnika jeżeli zapchało by się sito pompy olejowej to po prostu silnik by się zatarł ! tym bardziej podczas jazdy ! moim zdaniem przestawiony rozrząd i może słaba regulacja pompowtryskiwaczy wpływa na duze spalanie ale sprawdzisz to w trasie . Coś ten Pan Darek chyba pojechał bo kieszeni ! też chciał zarobić na ferie ! a silnik AWX też taki mam to jeden z najlepszych silników moim zdaniem ja przy moim nic nie robiłem mam 205000km mam nadzieję że jeszcze pochodzi trochę ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martyna13 Zgłoś #103 Napisano 3 Lutego 2014 Bez obrazy ale śmiać mi się chce to pewnie jak był taki syf w oleju to padnie łozyskowanie turbospręzarki.Czy mechanik ściągał miskę w celu czyszczenia smoga?To pewnie wczesniej musiały strasznie hałasować hydropopychacze??!!hehe. Czy mechanik pokazał stare częsci?Pewnie jak zlewał olej to był koloru złotawo-srebrnego. A teraz kup sobie kabelek jak juz kupisz to napisz na forum ok?. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pan piotrus Zgłoś #104 Napisano 3 Lutego 2014 Widziałem szklanki były powgłębiane i miały pęknięcia na górze, przy naciskaniu były luźne, widziałem też panewki wałka wytarte do takiego miedzianego koloru. W silniku nic nie hałasowało. Czyli dałem się zrobić w trąbę. Ale jeżeli to nie paliwo ani żadne sterowanie pompowtryskiwaczami to co? Przestawiony rozrząd? Pierwsze co zrobiłem jak samochód stanął to zajrzałem pod obudowę rozrządu. Wszystko wyglądało idealnie, pasek naciągnięty, żadnego luzu. jaki kabelek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #105 Napisano 3 Lutego 2014 Przestawiony rozrząd? Pierwsze co zrobiłem jak samochód stanął to zajrzałem pod obudowę rozrządu. Wszystko wyglądało idealnie, pasek naciągnięty, żadnego luzu. Wizualnie ściągając obudowę nic nie zobaczysz, poza tym że pasek jest na miejscu i ma jakiś naciąg , by sprawdzić poprawność rozrządu trzeba go ustawić na znaki i na blokady. W cuda nie wierze , ludzie użytkują auta z rozsypanymi szklankami, i całą resztą a auta chodzą. Brudny olej i syf... masakra do dupy bym takiemu mechanikowi nakopał jak takie herezje by mi wymyślał. Panewki mają być prawo takiego koloru przecież cały czas pracują. Miałeś na plaka to spróbować zapalić i tyle czy wogóle by drgnęło coś. Przy tej szybkości i obrotach silnika większej krzywdy by mu się nie zrobiło, a zaoszczędziłbyś sobie kosztów bo jak czytam tą cene 2500 zł to pociągnął cię po kasie równo. Szklanki + uszczelka + panewki + uszczelki pod pd + olej + robocizna. Ceny na szybko - 300 + 70+250+120+ 160 = 900 , czyli co robocizna 1600 zł ? może ukrył w tej kwocie swoją fuszerkę pod postacią wymiany rozrządu czy jakiś swoich strat. Dziwna sprawa no ale dobrze że jeździ, tyle że jak już pokazuje Ci większe spalanie to i w trasie tak samo będzie. Kabelek vag i sprawdzić synchro na początek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stalker Zgłoś #106 Napisano 3 Lutego 2014 Kupiłem go w 2008 roku z pewnych rąk (byłem przy jego zakupie w salonie) z przebiegiem około 120 tkm. uszczelka głowicy z regeneracją (przebieg około 200 tys) i wtedy także wałek rozrządu te wszystkie szklanki teraz ma około 270 tys. i wymieniałem szklanki, uszczelniacze pompowtryskiwaczy, panewki wałka rozrządu, Z Twoich zapisów wynika, że wałek i szklanki padły po 70 tysiącach. Sorry, ale to może tylko świadczyć że katujesz silnik na oleju Selektol (starsi userzy wiedzą co mam na myśli ), albo naprawy są przeprowadzane niezgodnie z warunkami technicznymi (założyli Ci używki), albo ktoś robi Ciebie w konia. No i jeżeli stosujesz prawidłowe interwały wymiany oleju właściwego gatunku i nie jeździsz po pustyni, to skąd miałby się wziąć ów "syf" w oleju ? Niepojęte :stop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldus77 Zgłoś #107 Napisano 3 Lutego 2014 piotrus i właśnie po to jest forum chłapaki naprawdę wiedzą dużo i w miarę możliwości pomogą a nawet jak byś poczekał i dobrze pogadał to któryś może by podjechał z komputerem i zobaczył co w trawie piszczy ! ale tak jak napisał kolega dev14 raczej twój mechanik ukrył prawdziwą usterkę a ciebie nie potrzebnie naraził na koszty ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pan piotrus Zgłoś #108 Napisano 3 Lutego 2014 Olej to castrol edge 505 01. jeśli coś ukrył to już mu raczej nie udowodnię. Ale jeśli przeskoczyłby rozrząd to głowica itp byłaby do wymiany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #109 Napisano 3 Lutego 2014 Skasował Cię na tyle mocno że w tej kwocie mógł zrobić z silnikiem cokolwiek. Nie ma sensu teraz gdybać , ale powinna być to przestroga i że tego Pana należy omijać . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pan piotrus Zgłoś #110 Napisano 3 Lutego 2014 jeszcze mu nie wysłałem przelewu, ale nie widzę wyjścia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #111 Napisano 3 Lutego 2014 Masz rachunek co ile kosztowało i jaka cena za robociznę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martyna13 Zgłoś #112 Napisano 3 Lutego 2014 Kup kabelek http://viaken.pl/pl/diagnoza-vag/ a jak kupisz to daj znać bo jak przyjdzie -10 to może pasek nie odpali . Teraz zadzwon do mechanika i powiedz że więcej pali jest problem z odpalaniem jak jest zimny i żeby Ci udostępnił dane z następujących kanałów 04 13 18 23. Jak już cię tochę przeorał to niech to przynajmniej zrobi tak jak ma być.Hehe bo teraz wyjdzie że jest spadek kompresji na jednym z cylindrów i znowu przeora dupe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stalker Zgłoś #113 Napisano 3 Lutego 2014 jeszcze mu nie wysłałem przelewu, ale nie widzę wyjścia Powiedz temu panu, że podstawą zapłaty będzie szczegółowy rachunek. Bez rachunku nic rzeczywiście nie udowodnisz. Co do robocizny - na wszystkie operacje są normy czasowe - przynajmniej w porządnych serwisach i naliczają robociznę w/g norm. A tutaj 1600 zł jak ktoś wspomniał to chyba ceny jak w autoryzowanym serwisie, gdzie siedzisz w fotelu skórzanym, popijasz firmową kawę i patrzysz przez szybę na ręce mechanikowi :beach: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chagi Zgłoś #114 Napisano 3 Lutego 2014 moim zdaniem to przestawiony rozrzad a mechanik nie przyznał sie bo musiałby to zrobic w ramach reklamacji, wymyslił inna awarie i skasował cie za wszystko tym bardziej ze sam powiedziałes że na mechanice sie nie znasz a on ton szybko wyłapał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pan piotrus Zgłoś #115 Napisano 3 Lutego 2014 Kup kabelek http://viaken.pl/pl/diagnoza-vag/ Tam jest sporo tych kabelków, gdybyś mógł napisać który konkretnie. A poza kabelkiem potrzebuje też program? Podjadę dziś do niego żeby mi podregulował i poproszę o te dane. o czym świadczy ten kanał? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #116 Napisano 3 Lutego 2014 Piotrze , dziś jest spot w Forcie Wola -- podjedź po 20 , zawsze ktoś kabelek ma i wybrane bloki pokaże. Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pan piotrus Zgłoś #117 Napisano 3 Lutego 2014 Piotrze , dziś jest spot w Forcie Wola -- podjedź po 20 , zawsze ktoś kabelek ma i wybrane bloki pokaże. Pozdr OK podjadę, mogę Cie jakoś złapać i poprosić o pomoc bo jestem zielony w tych kabelkach. Gdzie w forcie Wola? w tym centrum handlowym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darchitek Zgłoś #118 Napisano 3 Lutego 2014 Ja wracając z treningu też wjadę, program mam tylko kabel 200km ode mnie zostawiłem. W centrum handlowym na parkingu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #119 Napisano 3 Lutego 2014 Tak w centrum handlowym. Ze mną możesz się złapać na Pradze w tygodniu , bo na spot dziś nie dam rady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pan piotrus Zgłoś #120 Napisano 3 Lutego 2014 Dzięki, przyjadę ---------- Dodano o 14:08 ---------- Poprzednia wiadomość o 14:07 ---------- a dziś znajdziesz chwilkę wieczorem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach