Skocz do zawartości
kris passat

zatrzymanie akcji pracy silnika

Rekomendowane odpowiedzi

witam.mam pytanko.czy jadąc swoim autkiem jak zapaliła mi się kontrolka oleju,i motor jeszcze pracował jeszcze przez około 30 sekund(aż przez chwile zapiszczał se brzęczyk )jest opcja że się zatarł silnik?. dodam że aż poszedł dym z paska rorrządu.wydaje mi się że zatarł się wałek który idzie od rozrządu i napędza pompę olejową.to już pal licho,chodzi mi czy silnik mógł się zatrzec.po ostygnięciu silnik ruszyc już nie chciał. silnik TDI 90KM ,1Z

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... jak zapaliła mi się kontrolka oleju,i motor jeszcze pracował jeszcze przez około 30 sekund...

 

Moim zdaniem zatarł się na panewkach. Musisz zdjąć miskę olejową i odkręcić korbowody, wszystko będzie widać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chodzi mi czy silnik mógł się zatrzec

Nie, ale dziwne jest aby zatarł się wałek pośredni, prędzej coś z pompą wtryskową lub klinem na wale, o pokrzywionych zaworach to już nawet nie wspomnę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba się skończy na operacji przeszczepu silnika, musisz szukać dawcy :telefon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą faktycznie pasek mógł się ślizgać po kole pośredniego i wcale się nie zerwać.

Dokopiesz się do rozrządu i pompy oleju i sam stwierdzisz czy pompa oleju nie umarła i nie zaklinowała wałka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy z silnikiem mogło się coś stac?,chodzi mi o zatarcie.dodam że jak włącze 3 bieg i go przepchnę to silnik się kręci.do końca chodził ładnie,nie szarpał,sam go zgasiłem z kluczyka,a póżniej to już klapa.pasek rozrządu jest cały .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy Twoim aucie pierwsze co się zaciera to wałek rozrządu. Jest na końcu układu. Pompa oleju i panewki wałka pośredniego się są tak obciążone jak alu panewki w głowicy. Zdejmij pokrywę zaworów i obejrzyj obsadzenie wałka.

Miskę ściągnij i sprawdź korby na początek. Ale tam raczej nic się nie stało. RACZEJ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to sie stało tak o poprostu czy nie dbałes o olej itd??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten samochód to był dmuchany i chuchany ,rozrząd miał wymieniony 10 tys,km. temu,jak również olej.oleju nie brał wcale(poziom oleju na połowie kratownicy).tylko jakiś czas temu zaczął mi trząśc silnikiem,więc wymieniłem wszystkie poduszki.lekko ustało ale nadal drgania przechodziły do kabiny.ale dałem już z tym spokój .a tu masz babo placek...trach.motor stanął.myśle że aż tak się nie przyczyniłem do jego zgonu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

auto naprawione.zatarty wałek pośredni,silnik nie zatarty,wałek wymieniliśmy bez wyciągania silnika.autko śmiga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
silnik nie zatarty

A tak się bałeś. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności