Passat7 Zgłoś #1 Napisano 1 Stycznia 2014 Witam serdecznie i życzę wszystkiego dobrego w nowym roku i miliona kilometrów:) a ja na nowy rok dostałem prezent w postaci pchania samochodu dziś wieczorem:) wymieniłem radio miałem jakieś keenwod a teraz mam alpine włożone nie pamiętam rodzaju takie zwykle 4x45w i chyba mi ssie aku sprawdziłem miernikiem to samochód przygotowany do nocowania (wszystko odłączone stoi pod domem) to napięcie po przyjeździe z trasy 100km wynosiło 13.40v ale aku mam 80ah jakiś używany ale dawał radę do czasu tego radia i ciągle spadało spadło do 12.90 i już się mniej więcej zatrzymało jutro jeszcze sprawdze ile spadło do rana... I myślę że to nic innego jak radio tylko nie bardzo wiem co zrobić z elektryki to zbyt orzeł nie jestem podstawy jakieś mam a klemy ciągle ściągać nie chce... A i radio i zapalniczka wszystko bez kluczyka działa może jakoś by zrobić żeby po przekręceniu zapłonu tylko jak... Pomożecie młodemu co dopiero zaczyna zabawę z passatem:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harry_poznan Zgłoś #2 Napisano 1 Stycznia 2014 Nie wiem jakim sprzętem pomiarowym dysponujesz, ale jak masz multimetr to wystarczy. Na zgaszonym silniku wyjmij bezpiecznik od radia i wetknij tam sondy miernika zbadaj pobór prądu. Minimalny pobór poniżej 0.1 A jest dopuszczalny na podtrzymanie pamięci i inne, jak jest więcej to radio zjada prąd, jak nie to szukaj po innych bezpiecznikach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat7 Zgłoś #3 Napisano 1 Stycznia 2014 Dziękuję jutro to sprawdze a jak się okaże że jednak zjada co jest w sumie pewne bo na tamtym radiu w -20 nie było problemów z rozruchem to co wtedy? Może poprowadzić oddzielny kabel z aku i zrobić go na włącznik? Nie wiem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harry_poznan Zgłoś #4 Napisano 1 Stycznia 2014 Podstawowa zasada to każdy przewód z aku musi mieć bezpiecznik bo auto spalisz. Jak się okaże że to radio zjada prąd i nie da się z tym nic zrobić to trzeba będzie przekaźnik wstawić sterowany plusem po stacyjce i po problemie. Radio będzie grać i prąd zjadać tylko jak jest kluczyk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat7 Zgłoś #5 Napisano 1 Stycznia 2014 Przekaznik sterowany plusem po stacyjce ojojoj... no właśnie to by było dobre rozwiązanie... Po zapłonie dopiero by radio działało... Tylko jak to zrobić od czego zacząć... Jak się w stacyjke wpiąć ojojoj nie dobrze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żunio Zgłoś #6 Napisano 1 Stycznia 2014 Najpierw sprawdź czy to na pewno radio. Podładuj aku jeżdżąc kilkanaście km albo podłącz pod prostownik, następnie włóż spowrotem aku i odstaw na noc wyciągając przy tym wtyczkę od zasilania radia. Rano sprawdzisz czy aku jest ok czy padł bez zasilania radia. Drugie co powinieneś zrobić to sprawdzić pojemność aku ale to można sprawdzić tylko specjalnym przyrządem dostępnym często w punktach gdzie sprzedają akumulatory. Może już jego czas dobiegł końca. Ty możesz sprawdzić jedynie ładowanie na włączonym silniku które powinno wynosić około 14,5 V. Jeżeli stwierdzisz że to jednak radio robi zwarcie to sprawdź wszystkie przewody czy nie są przetarte, szczególnie te zasilające (+) i czy są podłączone do odpowiednich pinów w kostce. Może ktoś coś pozamieniał albo zrobił jakąś redukcje z kostek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat7 Zgłoś #7 Napisano 1 Stycznia 2014 Redukcję kostki faktycznie mam z dużej na małą jutro postaram się sprawdzić bo tam jest tak że 12v powinno być na jednym kablu tym głównym zasilaniu a na podtrzymaniu pamięci pewnie coś mniej czy tyle samo? Ma ktoś jakiś schemat ogólnie jak od podstaw się podłącza radio to bym to porównał wszystko i wszystkie wartości bo od takiego cudaka kupiłem samochód że nie tylko radio mnie w nim dziwi... A to że radio to raczej pewne bo to od brata wziąłem i jemu też aku padało a ja do czasu tego radia problemów z aku żadnych nie miałem... A tam mam tak że w samochodzie mam dużą kostkę radio ma małą i mam przejściowkę założona ale wgl od radia wychodzi kilka kabli wgl nie podłączonych coś tu jest nie tak chyba jutro go wyciągnę i wszystko sprawdze i opisze wam co jak idzie może razem coś zdziałamy tylko jakiegoś schematu muszę poszukać bo rodzaj radia chyba nic do tego bardzo nie ma prawda? Każde jest tak samo podłączone a i mam takie coś że jak włącze radio to antena się wysuwa przynajmniej w tamtym radiu to działo w tym nie sprawdzałem bo nie używam radia fm a jeśli wszystko się okaże ok a radio wciąż będzie pobierać to mogę sobie w ten główny plus zasilanie go przeciąć i wpiąć włącznik i bym podtrzymywanie pamięci itd wszystko było ale jakbym chciał włączyć radio musiał bym też włącznik najpierw włączyć? Bo mam fajnie wkomponowany włącznik kiedyś jak wzmacniacz miałem i tak został? Bo raczej z przekaźnikami sobie nie poradzę chyba że aby włożyć trzeba he:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #8 Napisano 1 Stycznia 2014 bo nie używam radia fm To sprawdź czy trzyma pamięć, bo najczęstszym błędem jest pomylenie kabla zasilania z podtrzymaniem pamięci. Od strony auta masz plus zasilanie, plus pamięć, plus na podświetlanie czujnik galla od prędkości i reszta to głośniki (ostatecznie jeszcze jeden kabelek na tą wysuwaną antenę, w radiu może być już o wiele więcej i tutaj trzeba uważać, najlepiej jak nie wiemy od czego jest konkretny kabelek to go po prostu nie podłączamy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat7 Zgłoś #9 Napisano 2 Stycznia 2014 (edytowane) Jestem w samochodzie akumulator dziś o 7.20 rano ma 12.40v odpalił ale już to nie było to co normalnie... Wyciągnąłem radio i mam przed sobą kostkę no i teraz ona leży tak że te zatrzaski są od strony kierownicy w kostce samochodu i kable głośników są na górze a zasilanie mam na dole no i to wygląda tak mamy 8 pinów pierwsze dwa z lewej u góry są puste 3 od lewej u góry jest niebieski i on przechodzi w zielony już coś kombinowane i idzie dalej w samochód gdzieś 4 z lewej u góry czyli pierwszy z prawej u góry jest czerwony i jest połączony z żółtym co w kostce wchodzi jako drugi z lewej na dole i one dwa są połączone w jeden biało czerwony i idą w samochód gdzieś no i prawy dolny róg jest czarny który wchodzi w brązowy też jakaś przeróbka i idzie w samochód no i jest jeden pomarańczowy między żółtym a czarnym na dole czyli 3 z lewej na dole i on jest nie podłączony nigdzie aby ucięty wisi i wystaje miedź z niego Ogólnie rzecz biorąc wszystko jest ok podlaczone tylko i w samochodzie i w przejscciowce radia jest zrobione tak ze czerwony i zolty sa polaczone a czytalem gdzies ze jak by je rozlaczyc i polaczyc oddzielnie to by bylo radio wlaczane po zaplonie tak? A jak by w samochodzie jak jeden kabel rozchodzi sie na dwa czerwony i zolty to czerwony przeciac i wstawic wlacznik?? to na zoltym zasilanie by bylo czyli pamieci (chyba) tylko czy to pomoze bo moze to pamiec rozladowywuje aku a nie zasilanie radia? Edytowane 2 Stycznia 2014 przez Passat7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #10 Napisano 2 Stycznia 2014 Ogólnie rzecz biorąc wszystko jest ok podlaczone tylko i w samochodzie i w przejscciowce radia jest zrobione tak ze czerwony i zolty sa polaczone a czytalem gdzies ze jak by je rozlaczyc i polaczyc oddzielnie to by bylo radio wlaczane po zaplonie tak? tak Marcin dojdź co z tymi kablami sobie bo jescze ognisko będziesz miał w pasku jak chcesz to poszukaj w necie jakie kolory powinny być a jak nie to ci podeśle a ja na twoim miejscu wywalił bym ta śmieszna przejściówkę i sama kostkę do radia polutował ładnie i było by ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat7 Zgłoś #11 Napisano 2 Stycznia 2014 Zrobiłem porządek z kablami wymieniłem je na drugie i w czerwony kabel wpiąłem zwykły włącznik teraz bez włącznika radia się nie włączy i czy to pomoże to nie wiem zobaczymy jeśli nie to wywale to radio i nie będę się denerwował bo właśnie nie wiem co ciągnie ten prąd czy zasilanie czy to podtrzymanie pamięci... Ech a głośniki od radia mam podłączone 4 na podszybiu i w boczkach tak że do podszybia idą kable do głośnika i z niego dalej do boczkow dobrze? Czy to zwiększy opór na 8 ohm? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PACU Zgłoś #12 Napisano 3 Stycznia 2014 Witam, co do włącznika to powinno pomóc, ale moim zdaniem dużo wygodniej podpiąć radio pod prąd po stacyjce, a zasada działanie byłaby niemal identyczna. (na upartego możesz sie nawet podpiąć pod zasilanie przełączników na desce - nie trzeba ciągnąć od skrzynki a i tak jest na tym bezpiecznik. ze 2 lata temu tak u kumpla w aucie podpiołem i gra do dzisiaj po kluczyku) Radia nie wyrzucaj ;P przy zdrowym akumulatorze samo podtrzymanie pamięci nie jest w stanie rozładować aku. - kwestia podłączenie, lub siadającego akumulatora. jak masz jeszcze ori głośniki to powinno być jak najbardziej w porządku podpięte na 4 ohm, a nawet jak będzie 8ohm to też nic się nie stanie, tylko poprostu głośniki będą grały ze 2x ciszej - dużo gorzej byłoby w przypadku gdyby zamiast 4 były tylko 2 ohm na kanał (połączenie głośników równoległe) wtedy mógłbyś spalić końcówki mocy w radiu i grałoby jak naderwane słuchawki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat7 Zgłoś #13 Napisano 5 Stycznia 2014 Kiedyś miałem tak podpięte na początku i właśnie tamto radio ogólnie działało ale czasem nic w głośnikach słychać nie było wszystko działa muzyki nie słychać a jak działało i muzyka grała to po podgłoszeniu przygasało a przy basie się wyłączyło i włączyło i tak w kółko jak się nie przyciszyło:) chyba ta końcówka siadła chciałbym podpiąć po stacyjce i tak na postoju nie słucham radia sporadycznie tylko kolego doradzisz mi gdzie to podpiąć żeby potem radiu prądu nie brakowało albo coś takiego żeby się nie działo? Bo ogólnie to nawet w bezpieczniki się wpiąć mogę aby zapłon włączyć i sprawdzić gdzie się +12 pojawia ale czy nie będzie przeciążac instalacji nie będzie walić bezpiecznika tego jak np wepne się w te 15A Od czegoś a to coś będzie potrzebować prąd i radio będzie ssać tego się aby boję żeby potem podczas jazdy dymu nie było:-D bo włącznik pewnie będzie zapominać się wyłączyć i też lipa:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #14 Napisano 5 Stycznia 2014 Przecież oryginalnie na czerwonym (lub coś w ten deseń) kablu jest plus po stacyjce a na "żółtym" jest stały plus tylko do podtrzymania pamięci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat7 Zgłoś #15 Napisano 5 Stycznia 2014 To ja tak mam tylko ten plus na czerwonym nie jest po stacyjce u mnie;-)zrobiłem ten włącznik i jest ok nie rozładowuje już ale trzeba pamiętać o wyłączeniu go;-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #16 Napisano 5 Stycznia 2014 Plus po stacyjce jest koloru brązowo czerwonego cienki kabel idzie z kostki stacyjki łączy się kostką pod kolumna kierowniczą i idzie w kierunku radia musi być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat7 Zgłoś #17 Napisano 5 Stycznia 2014 O dzięki poszukam ale już jest inny problem bo mimo że zasilanie jest na przycisk to radio raz zapamiętuje ustawienia raz nie a żółty kabel jest ciągle pod aku nic go nie ruszam... Jak dłużej postoi to nie zapamięta ustawień już np po nocy ech... Co za radio nigdy więcej tej firmy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #18 Napisano 5 Stycznia 2014 Zamień kable czyli żółty od radia pod czerwony w samochodzie i czerwony z radia pod żółty w samochodzie. Na każdym radiu jest z reguły naklejka opisująca od czego poszczególny kabelek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat7 Zgłoś #19 Napisano 6 Stycznia 2014 Właśnie na tej mojej przejściówce było źle podłączone bo z radia wychodzi żółty i był w przejściówce wpięty mostkowo z czerwonym i to podtrzymywanie się resetowało przez to jak wyłączyłem przycisk swój dorobiony:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach