Skocz do zawartości
wemb

Po zmianie oleju słychać pracę zaworów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Po wymianie oleju (konkretnie na Mobil Syntetyk 5w30) niepokojące odgłosy dochodzą z silnika. Konkretnie TYLKO przy skręcie w lewo (na łuku), np. jeździe po rondzie - słychać pracę zaworów (grzechotanie). Ewidentnie to slychac, bo nawet żona zauważyła tą głośną pracę zaworów. Szczególnie to słyszalne, jak wjeżdżam w lewy łuk bez gazu (bez wciśnietęgo pedału gazu)

Czy mam powody do zmartwienia i co to może być ?

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy mam powody do zmartwienia i co to może być ?

Dziwna przypadłość. Ciekawe tylko czy to z powodu wymiany oleju? Zacznij od sprawdzenia poziomu oleju a jeśli jest w normie to do mechanika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy to twoja pierwsza wymiana czy już zmieniałeś wcześniej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poziom oleju w normie - sprawdziłem, może ewentualnie zalać go maksymalną dopuszczalną ilość ?

Na 100% ma związek z wymianą oleju (i filtra oleju) - po tym fakcie od razu rzuciło mi się na uszy te grzechotanie. Nie ma też znaczenia, czy silnik zimny, czy ciepły (bo zastanawiałem się nad gęstością oleju).

To moja pierwsza wymiana, kupiłem auto rok temu, był zalany long life syntetykiem. Silnik nie bierze oleju, bo przez rok nic nie ubyło. Generalnie silnik wg mnie jest b.zdrowy.

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może ewentualnie zalać go maksymalną dopuszczalną ilość ?

 

Wymagana ilość oleju w silniku to około 4L. A jaką normę olejową zastosowałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moze poprzedni własciciel dolal jakichś cudow do oleju i teraz je wyplukalo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a moze poprzedni własciciel dolal jakichś cudow do oleju i teraz je wyplukalo

 

Bardzo możliwe. Dziwi mnie to że dopiero po roku od kupna samochodu zmieniłeś olej pierwszy raz. Szambo z miski spłynęło i może być tak, że świeży olej wypłukał szlam i teraz słychać klepanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej był wymieniany w warsztacie samochodowym, kupiłem w warsztacie 4 litrowy baniak oleju i około 1/3litra jeszcze w baniaku oddano mi (reszta zalalna do silnika).

Silnik mogę dać rękę uciąć - że 'zdrowy', przebieg 130tys. i do końca w ASO serwisowany.

Edytowane przez wemb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jestes pewny że wlali mobila 5w30 bo jak wlewali z beczki to kto wie co tam było bo jako tako z mobilem nie słyszałem żeby takie jaja były no chyba że jakiś podrobiony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jestes pewny że wlali mobila 5w30 bo jak wlewali z beczki to kto wie co tam było bo jako tako z mobilem nie słyszałem żeby takie jaja były no chyba że jakiś podrobiony

 

no przeciez pisze ,ze z banki zalewali .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mnie ciekawi strasznie jaki związek ma skręcanie w lewo z wymianą oleju i stukaniem zaworów??? może to nie zawory stukają tylko doktor nie przykręcił czegoś pod samochodem, albo co lepsze coś zostawił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a mnie ciekawi strasznie jaki związek ma skręcanie w lewo z wymianą oleju i stukaniem zaworów??? może to nie zawory stukają tylko doktor nie przykręcił czegoś pod samochodem, albo co lepsze coś zostawił.
Dokładnie o tym samym pomyślałem.

A może to po prostu zbieg okoliczności i najnormalniej grzechocze coś innego, np. półoś(przegub)? Choć bardziej skłaniam się ku teorii Jarka. Ale bez wjechania na kanał i dokładnych oględzin z odkręceniem osłony silnika chyba się nie obejdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie wjadę na kanał, odkręcę osłonę i obejrzę dokładnie. Aczkolwiek odgłos pracy zaworów jest mi znany i trudno pomylić ( coś podobnego jak na zimnym silniku dużego fiata ;) ).

Wcześniej był zalany castrol long life syntetyk.

Sprawdzę i poinformuję. Doleję też do max możliwego oleju, może to pomoże.

pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W takim razie wjadę na kanał

Jeśli masz możliwość to skorzystaj z pomocy drugiej osoby. Jeden z was kręci kierownicą a drugi niech obserwuje, nasłuc***e w okolicy silnika i napędu. Jeśli poziom oleju jest prawidłowy nie dolewaj na max. Ucierpi na tym uszczelnienie silnika. Możesz sprawdzić obudowę rozrządu czyli zatrzaski, mocowanie górnej osłony silnika no i przeguby tak jak koledzy wspominali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK. Tylko jedna uwaga. Te zawory to słychać, gdy wchodzę w zakręt z jakąś tam prędkością. Wg mnie to siła odśrodkowa powoduje to grzechotanie (jakby olej nie dochodził z powodu siły odśrodkowej i tym samym albo smarowanie, albo automatyczna regulacja luzów zaworowych). Bo gdy powiedzmy manewruję na parkingu - max w lewo, max w prawo - to nie słychać tego. Tylko wchodzenie w lewy ciasny łuk z jakąś tam prędkością. Na rondzie prawie zawsze to słyszę.

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to na wolnych obrotach ,również było by je słychac ,wtedy pompa podaje wolniej ,to nie wina oleju,tak mysle ,a jak jest po calonocnym postoju tez je slychac ?

Edytowane przez cubus00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie na wolnych słychać, bo albo zrzucę na luz i wchodzę w łuk, albo bez gazu wchodzę w łuk, ale i tak na niskich obrotach (od 1,5tys. do 2tys. obrotów). Testowo próbowałem wchodzić w rondo gazem i nie słychać (wtedy to i już praca silnika zagłusza, ale raczej nie słychać zaworów).

Po całonocnym postoju nie słychać, w żadnej innej sytuacji nie słychać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz -prawidłowy stan oleju to chyba musiałbyś postawić auto bokiem żeby smok nie zassał oleju. A jaka jest częstotliwość tego grzechotania zaworów gdy jedziesz na luzie i na biegu? Bo jeżeli taka sama to na bank to nie są zawory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie całkiem Bogdan. Panowie nic by się nie działo gdyby nie jeden facet nazwiskiem Coriolis. Wystarczy że pojeździmy po rondzie z większą prędkością kilka kółek a może się zdarzyć że zapali się kontrolka ciśnienia.

 

wemb na 99% nic ci się z autem nie dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności