Skocz do zawartości
Jarekt

Passat 1.8t AEB duże spalanie + muł

Rekomendowane odpowiedzi

Sztangę sprawdzałem po wyjęciu starej i przed założeniem nowej (zregenerowanej) i wynik był taki sam. Sprawdzenie polegało na tym że podpiąłem pod WG wężyk z trójnikiem, na jednym końcu zainstalowałem manometr a na drugim wentyl rowerowy. Przy użyciu zwykłej pompki rowerowej nabijałem ciśnienie i przy 0,5 bar miałem całkowite otwarcie zaworu upustowego. Sprawdzałem kilkakrotne, wynik zawsze ten sam, nic się nie przycina (wymieniona na nową cała część gorąca).

Do kolegi Karola

Zrobiłem loga grupy 002 razem z 007 i 025

korekty na kanale 008 sprawdzałem i z tego co pamietam były na poziomie +10,4 niestety nie logowałem tego ale nie ma problemu mogę zrobić to jutro. codziennie dojeżdżam do pracy ok 45 km więc mam pole do działania, przelecę w jedną stronę na PB i robię loga.

 

Nie pisałem jeszcze że mam wybity katalizator i zostawioną samą puszkę (obudowę) to na wypadek wyeliminowania zapchanego kata. Chyba że zatkany wydech ale nie wiem czy coś na to wskazuje.

Edytowane przez Jarekt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zrobiłem loga grupy 002 razem z 007 i 025

Ale na swojej przepływce w aucie kolegi?

Dlaczego w ogóle go wymieniałeś? W temacie, który założyłeś w lutym i ciągnął on się kilka miesięcy wartości z Twojej przepływki były OK.

Jedno jest pewne obecna przepływka mierzy za dużo. Dodatkowo powyżej 4500rpm masz za długie czasy wtrysku, a tym samym dziwne wysterowanie N75. Nie wygląda to na tryb awaryjny tylko tak jak byś zdjął nogę z gazu, a w rzeczywistości jest inaczej. Korekta ponad 10% to też nie jest najlepiej. Skasuj adaptacje przed wyjazdem do pracy, przejedz się tylko na PB i sprawdź wartości w grupie 008.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie przejrzalem te logi poprzednie z tamtego tematu i tam przeplywka i wysterowanie n75 byly ok masz ta stara przeplywke? A jakie bylo doladowanie z tamta przeplywka chyba ok nie?

 

---------- Dodano o 21:33 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:30 ----------

 

W aeb doladowanie wyliczne jest na podstawie przeplywu jak wskazuje za duzo to automatycznie obcina doladowanie, moze problem z wysokim spalaniem to cos innego rozrzad dobrze ustawiony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie sprawdzałem swojej u kolegi ponieważ obecnie ma podkręcony do 180 km i nie wiedziałem czy ten pomiar coś da. Starą przepływkę uszkodziłem z głupoty przy wymianie filtra - postanowiłem ją wyczyścić i poszła ... na śmietnik. Doładowanie na poprzedniej przepływce też nie przekraczało 0,4 bar . A czy możliwe jest uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy i w sterowniku auta nic się wtedy nie zgadza? Jeżeli jest otwarta max,dostaje max powietrza a sterownik widzi na wpół otwartą przepustnicę i odcina doładowanie? Takie moje niekoniecznie właściwe układanie. Co do rozrządu to pytałem mechanika który mi to ogarniał i jest pewny na 100% że złożył na znaki ale w razie mojego uporu rozbierze przy mnie i sprawdzi . Czy rozrząd mógłby tak wpływać na doładowanie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rano skasowałem błędy i zrobiłem na PB ok 50 km zlogowałem statycznie 008 wynik poniżej:

Log (0 - 008,002)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korekta idzie na + nie jest jakość strasznie ubogo, ale... Być może to przez te wyższe wartości przepływomierza. Może nam powiesz co się stało z poprzednią przepływką?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprzednia była delikatnie przypylona w środku albo tylko był to mój wymysł. Psiknąłem więc jakimś środkiem do odtłuszczania i żeby sprawdzić czy rzeczywiście był aż tak brudny postanowiłem zebrać brud patyczkiem do uszu (teraz już wiem że głupota straszna) skutek tego był taki że ułamałem jedną część powierzchni mierzącej przepływ (w tych przepływomierzach są jakby blaszki i swoją drogą są naprawdę delikatne) co spowodowało że przestał całkowicie mierzyć i wyskakiwał błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy.

Zdjąłem dzisiaj wężyk z wg i nie jest wesoło.

Auto jeździ cały czas tak jak by było podłączone do układu czyli: doładowania jak opisałem wcześniej i ciągnie do powyżej 6000 obr. Wygląda na to że albo zapieczona klapka od wg albo padła gruszka i zatrzymała się na częściowo otwartym zaworze upustowym. Już dzwoniłem do gościa, który zajmował się regeneracją i w poniedziałek jestem umówiony na sprawdzenie. Najgorsze jest to że chyba czeka mnie kolejny demontaż turbo bo bez tego ani rusz.

Podpowiedzcie czy objawy pasują do tego typu usterki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psiknąłem więc jakimś środkiem do odtłuszczania i żeby sprawdzić czy rzeczywiście był aż tak brudny postanowiłem zebrać brud patyczkiem do uszu (teraz już wiem że głupota straszna)

Prawdopodobnie uszkodziłeś dobrą przepływkę.

Podpowiedzcie czy objawy pasują do tego typu usterki.

Kilka postów wcześniej pytałem Cie jak tam sztanga i WG. ;)

Mówiłeś, że niedawno była robiona to pewnie na jakiejś gwarancji jeszcze jest. Więc pasuje reklamować chyba, że wolisz sprawdzać na własną rękę, ale panowie od regeneracji pewnie nie byli by zadowoleni gdyby doszli, że coś było grzebane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby sprawdzic gruszke trzeba dmuchnąc kompresorem lekko 0,4 bar do wężyka od gruszki sztanga powinna sie ruszyć i otworzyć klapkę, jak działa to trzeba zdjąc katalizator i zajrzeć do turbiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów!

Pozwolę się podpiąć pod temat, bo u mnie jakiś dziwny cyrk i podejrzenie zawór N75.

Czy po podaniu napięcia 12V na zawór, wszystkie 3 króćce powinny być drożne cały czas?

Bo u mnie szybko otwiera się i zaraz zamyka-czy to normalny objaw?

Zacząłem drążyć temat bo do 3000rpm jakiś mułowaty, potem jakoś jedzie.

Czy na wtyku do tego zaworu powinno być jakieś napięcie w momencie przekręcenia kluczyka w pozycję zapłon?

Dzięki za odpowiedzi!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po podaniu napięcia z aku, powinien się otworzyć i byc otwarty cały czas, jak się otwiera i zamyka to coś nie tak, mierzyłeś opór n75? w pozycji na zapłon powinno byc zdaje się 12v na 1 pinie wtyczki i masą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłem tylko wtyk i nic, ale mierzyłem pin1 z pin2. Jeszcze raz zmierzę pin1 i masa. A zawór otwiera się i zamyka, więc turbo nie chodzi-klient przyjechał i powiedział że ma 110koni a nie 150. Więc pewnie to będzie N75. Ale zmierzę i dam znać. Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po przerwie.

Turbo oddałem w środę na gwarancji, ponieważ jeździłem na nim niecały miesiąc. Po wyjęciu okazało się że gruszka jest ok lecz przesunął sie zawór upustowy (tuleja , która jest w obudowie części gorącej i przez nią przechodzi wałek na którym osadzony jest zawór. dla zainteresowanych mam zrobione dokładne foto i mogę je wstawić.) powodowało to jego zacieranie o ściankę i blokowanie w różnych pozycjach a na koniec w całkowicie otwartej. W serwisie nie robili żadnego problemu z wymiana na nową część gorącą oraz zwrócili mi całe koszty montażu. Po złożeniu w dniu wczorajszym auto odżyło. doładowanie na 3 biegu przy ok 2100 jest na poziomie 0,5 bar więc z tym problemu nie ma. Zrobiłem też logi po skasowaniu błędów i przejechaniu kilkunastu kilometrów. Wydaje mi się że czasy wtrysków są cały czas za długie, proszę o ocenę.

Log (0 - 002,007,025)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę za długie. Ale skoro twierdziłeś, że ciśnienie paliwa jest OK to trzeba szukać przyczyny gdzie indziej. Rozumiem, że ten log był robiony na PB?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Log robiony na PB. Ciśnienie sprawdzane i jest ok mogę tą próbę powtórzyć ale to dopiero za tydzień lub dwa (nie posiadam na własność manometru). Czy jakieś pomysły co jeszcze wpływa na czasy wtrysku. Zaobserwowałem również na kanale 008 po przejechaniu kilkunastu kilometrów na pb że sonda ma wskazania w 2 kolumnie -0,8 a w trzeciej +6. to chyba niedobrze, czy nie powinno być 2x0 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To są korekty długoterminowe i nie powinny być 0, a w okolicach 0. Korekta na plus świadczy o ubogim składzie mieszanki co widać po czasach wtrysku. Jak nie brakuje mu paliwa to ma za dużo powietrza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy oprócz przepływomierza i czujnika na przepustnicy jest jakiś czujnik który może oszukiwać wskazania pobieranego powietrza, bo w tą stronę muszę chyba iść ? .Czy czujnik ciśnienia atmosferycznego jest brany pod uwagę przy wyliczaniu poboru powietrza? Ewentualnie czy wtryskiwacze mogą być uszkodzone i nie mają odpowiedniej przepustowości (są przypchane)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma jakieś pomysły co może być przyczyną długich czasów wtrysku. W międzyczasie podmieniłem sondę, cewki, przepływomierz, czujnik temperatury powietrza (przy przepustnicy) i dalej nic czasy dochodzą nawet do 21 ms. W przyszłym tygodniu na stół wezmę wtryskiwacze benzynowe może coś z nimi nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pada Ci pompa paliwa, sprawdz ja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności