Skocz do zawartości

Jarekt

  • Liczba zawartości

    45
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O Jarekt

  • Urodziny 02.02.1983

Informacje osobiste

  • Imię
    Jarosław
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Radom

Samochód

  • Silnik
    B5(3B) 1.8 T 150KM (AEB)
  • Rok produkcji
    1998
  1. Czy ktoś ma jakieś pomysły co może być przyczyną długich czasów wtrysku. W międzyczasie podmieniłem sondę, cewki, przepływomierz, czujnik temperatury powietrza (przy przepustnicy) i dalej nic czasy dochodzą nawet do 21 ms. W przyszłym tygodniu na stół wezmę wtryskiwacze benzynowe może coś z nimi nie tak.
  2. w tym tygodniu przerabiałem temat tego samego błędu u brata w A4 1.8t. Po wymianie termostatu temperatura silnika wróciła do normx (czyli 90 na zegarach) a błąd jak narazie się nie pokazał. Termostat vernet koszt ok 35 pln i nieduży nakład pracy. Warto się zaopatrzyć w płyn G12 na dolanie do układu, to dodatkowe parę złotych.
  3. czy oprócz przepływomierza i czujnika na przepustnicy jest jakiś czujnik który może oszukiwać wskazania pobieranego powietrza, bo w tą stronę muszę chyba iść ? .Czy czujnik ciśnienia atmosferycznego jest brany pod uwagę przy wyliczaniu poboru powietrza? Ewentualnie czy wtryskiwacze mogą być uszkodzone i nie mają odpowiedniej przepustowości (są przypchane)?
  4. Log robiony na PB. Ciśnienie sprawdzane i jest ok mogę tą próbę powtórzyć ale to dopiero za tydzień lub dwa (nie posiadam na własność manometru). Czy jakieś pomysły co jeszcze wpływa na czasy wtrysku. Zaobserwowałem również na kanale 008 po przejechaniu kilkunastu kilometrów na pb że sonda ma wskazania w 2 kolumnie -0,8 a w trzeciej +6. to chyba niedobrze, czy nie powinno być 2x0 ?
  5. Witam po przerwie. Turbo oddałem w środę na gwarancji, ponieważ jeździłem na nim niecały miesiąc. Po wyjęciu okazało się że gruszka jest ok lecz przesunął sie zawór upustowy (tuleja , która jest w obudowie części gorącej i przez nią przechodzi wałek na którym osadzony jest zawór. dla zainteresowanych mam zrobione dokładne foto i mogę je wstawić.) powodowało to jego zacieranie o ściankę i blokowanie w różnych pozycjach a na koniec w całkowicie otwartej. W serwisie nie robili żadnego problemu z wymiana na nową część gorącą oraz zwrócili mi całe koszty montażu. Po złożeniu w dniu wczorajszym auto odżyło. doładowanie na 3 biegu przy ok 2100 jest na poziomie 0,5 bar więc z tym problemu nie ma. Zrobiłem też logi po skasowaniu błędów i przejechaniu kilkunastu kilometrów. Wydaje mi się że czasy wtrysków są cały czas za długie, proszę o ocenę. Log (0 - 002,007,025)
  6. Koledzy. Zdjąłem dzisiaj wężyk z wg i nie jest wesoło. Auto jeździ cały czas tak jak by było podłączone do układu czyli: doładowania jak opisałem wcześniej i ciągnie do powyżej 6000 obr. Wygląda na to że albo zapieczona klapka od wg albo padła gruszka i zatrzymała się na częściowo otwartym zaworze upustowym. Już dzwoniłem do gościa, który zajmował się regeneracją i w poniedziałek jestem umówiony na sprawdzenie. Najgorsze jest to że chyba czeka mnie kolejny demontaż turbo bo bez tego ani rusz. Podpowiedzcie czy objawy pasują do tego typu usterki.
  7. Poprzednia była delikatnie przypylona w środku albo tylko był to mój wymysł. Psiknąłem więc jakimś środkiem do odtłuszczania i żeby sprawdzić czy rzeczywiście był aż tak brudny postanowiłem zebrać brud patyczkiem do uszu (teraz już wiem że głupota straszna) skutek tego był taki że ułamałem jedną część powierzchni mierzącej przepływ (w tych przepływomierzach są jakby blaszki i swoją drogą są naprawdę delikatne) co spowodowało że przestał całkowicie mierzyć i wyskakiwał błąd.
  8. Rano skasowałem błędy i zrobiłem na PB ok 50 km zlogowałem statycznie 008 wynik poniżej: Log (0 - 008,002)
  9. nie sprawdzałem swojej u kolegi ponieważ obecnie ma podkręcony do 180 km i nie wiedziałem czy ten pomiar coś da. Starą przepływkę uszkodziłem z głupoty przy wymianie filtra - postanowiłem ją wyczyścić i poszła ... na śmietnik. Doładowanie na poprzedniej przepływce też nie przekraczało 0,4 bar . A czy możliwe jest uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy i w sterowniku auta nic się wtedy nie zgadza? Jeżeli jest otwarta max,dostaje max powietrza a sterownik widzi na wpół otwartą przepustnicę i odcina doładowanie? Takie moje niekoniecznie właściwe układanie. Co do rozrządu to pytałem mechanika który mi to ogarniał i jest pewny na 100% że złożył na znaki ale w razie mojego uporu rozbierze przy mnie i sprawdzi . Czy rozrząd mógłby tak wpływać na doładowanie ?
  10. Sztangę sprawdzałem po wyjęciu starej i przed założeniem nowej (zregenerowanej) i wynik był taki sam. Sprawdzenie polegało na tym że podpiąłem pod WG wężyk z trójnikiem, na jednym końcu zainstalowałem manometr a na drugim wentyl rowerowy. Przy użyciu zwykłej pompki rowerowej nabijałem ciśnienie i przy 0,5 bar miałem całkowite otwarcie zaworu upustowego. Sprawdzałem kilkakrotne, wynik zawsze ten sam, nic się nie przycina (wymieniona na nową cała część gorąca). Do kolegi Karola Zrobiłem loga grupy 002 razem z 007 i 025 korekty na kanale 008 sprawdzałem i z tego co pamietam były na poziomie +10,4 niestety nie logowałem tego ale nie ma problemu mogę zrobić to jutro. codziennie dojeżdżam do pracy ok 45 km więc mam pole do działania, przelecę w jedną stronę na PB i robię loga. Nie pisałem jeszcze że mam wybity katalizator i zostawioną samą puszkę (obudowę) to na wypadek wyeliminowania zapchanego kata. Chyba że zatkany wydech ale nie wiem czy coś na to wskazuje.
  11. Przepływka miała właściwe nr u kolegi pracuje bez zarzutu (dynamika i spalanie). Wężyk odpinałem wcześniej ale od razu mi przeładowywało. W zasadzie to jeszcze nie zaczynałem się rozpędzać a już było duże szarpnięcie i koniec. Czytałem gdzieś na forum że auto z odpiętym wężykiem rwie niesamowicie, zrywa przyczepność i ciągnie do powyżej 3000 obr u mnie z tego co pamietam nie dochodził do takich obrotów ale jutro sprawdzę to jeszcze raz. Turbinę mam seryjną , zregenerowaną naprawdę w dobrym zakładzie (miałem wcześniej alhambrę 1.8t AWC i też oddawałem turbo do regeneracji, szwagier jeździ nią do dzisiaj i cieszy się mocą). Jutro zrobię logi z odpiętym wężykiem lecz obawiam się że będzie to krótki pomiar. Z komputerem pisałem że nie ma problemu bo na allegro znalazłem kilka z moimi numerami w przedziale od 50 do 150 PLN więc do ogarniecia, najgorsze programowanie jeżeli jest konieczne. Czy sprawdzenie przepływomierza przy odpiętym wężyku od WG rzeczywiście da jakiś pogląd na stan komputera. Jaki powinien się zachować auto po jego odpięciu.
  12. Komputer jestem w stanie kupić i podmienić ale jak to wygląda od strony technicznej ? Czy wystarczy wyjąć stary i wpiąć nowy, czy dochodzi jakieś programowanie (np. immobilaizer) i czy jak coś pójdzie nie tak to czy w każdym momencie mogę wrzucić z powrotem stary i będzie działał. Czy jest taka mozliwość żeby mieć 2 sterowniki zaprogramowane pod jeden immo czy za każdym razem program. Jak w ogóle wykonuje się programowanie, oczywiście jeżeli jest taka konieczność.
  13. Dzisiaj podrzuciłem przepływkę kolegi skasowałem błędy i zrobiłem logi. Wynik poniżej: Log (0 - 002,007,025) Według mnie nic się nie zmieniło. Dodatkowo podpięty miałem cały czas manometr i ciśnienie doładowania wyglądało jak we wcześniejszych postach czyli max 0,4 a w granicach 2000-2500obr 0,1-0,2 TRAGEDIA. Podmieniłem również na chwilę czujnik ciśnienia atmosferycznego i przez chwilę się uśmiechnąłem. Po skasowaniu błędów i wykonaniu pierwszego laoga wyszło całkiem nieźle, wynik poniżej: Log (0 - 002,007,025) Było całkiem poprawnie. Przy 2000 obr auto miało już 0,4 bar i w max pompował do 0,5 (okolice 4000obr). Szczęście nie trwało jednak długo i po przejechaniu kilku kilometrów logi wyglądały już następująco: Log (0 - 002,007,025) Oczywiście doładowanie również spadło i moc zniknęła Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły co może dolegać w moim aucie? Czy to może być sonda ?
  14. Sprawdziłem dzisiaj numer przepływomierza , numery to 0 280 217 112 i 058133471A. Wg katalogów (ETKAS) ten przepływomierz jest od 1.8t aeb ale do wcześniejszych nr nadwozia niż moje więc czy u mnie będzie oszukiwał. Czy to może być przyczyna wydłużenia czasu wtrysków?
  15. Informacja gdzie w stagu jest parametr podciśnienia (odpaliłem program i szczerze mówiąc nie mogę nigdzie go zlokalizować ). Co do nr przepływki to sprawdzę jutro ale była kupowana wg starego numeru. Chyba że stara była już podmieniana od czegoś a tego już nie sprawdziłem w ETCe. Jutro sprawdzę ten numer. A gdybym całkiem odłączył przepływkę czy coś powinno mi się zmienić. Czy sterownik przyjmie wtedy jakieś stałe wartości.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności