bbbb Zgłoś #21 Napisano 17 Listopada 2013 Pogardziła.Chce na benzyne.No cóż na chcicę nic nie poradzisz. Choć ta najczęściej ma niewiele wspólnego z rozsądkiem. Ale czego się nie robi dla lepszej połowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #22 Napisano 21 Listopada 2013 Panowie a Skoda Fabia?wychodziła z silnikiem 1.4 16V .Jakie roczniki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #23 Napisano 21 Listopada 2013 U mnie w domu jest Ibiza z 2006 roku, pamiętam jak szukaliśmy auta dla żony, miało być małe zwinne i oszczędne. Początkowo pod uwagę była brana Fabia, Polo i Ibiza ale po obejrzeniu tych dwóch pierwszych modeli odpadły w przedbiegach. Fabia ma paskudne wnętrze absolutnie żadnego polotu plastik, plastik i jeszcze raz plastik, w polo już było lepiej ale nadal wnętrze przygnębiające no i cena rynkowa najwyższa z tych trzech modeli no a Ibiza ma moim zdaniem najładniejsze wnętrze bez monotonii zegary w ładnych obudowach przemyślane wnętrze nie to co w fabii deska szara i kanciasta jakby ktoś wrzucił do auta deskę i okleił ją plastikiem. Co do silnika to polecam właśnie 1.9 SDI, jest ekonomiczny i trwały, bezawaryjny. Fakt nie poraża temperamentem i mocą ale Ibiza czy pozostałe dwa modele nie są przecież autami na trasy tylko miejskimi a w nich liczy się ekonomia i zwrotność. Co do silnika 1.4 w benzynie radziłbym uważać, blok jest aluminiowy i wymiana panewek na wale korbowym jest praktycznie niemożliwa bo bardzo często potrafi się w tych miejscach blok odkształcać to taka przypadłość w tych silnikach, zazwyczaj się kończy wymianą silnika. Poza tym w silnikach 1.4 jest w zimie problem z zamarzającym układem odpowietrzenia silnika i układu olejowego, dodatkowo silniki te mają tendencję do raptownego zużycia oleju, poza tym padające cewki zapłonowe to norma w tym modelu. Ogólnie te silniki nie mają dobrej opinii. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oskar1979 Zgłoś #24 Napisano 30 Grudnia 2013 wiec zona ma polo 1.2 z 64 konmi. co do eksploatacji jest to bardzo tanie auto. na miasto starczy, lecz nie wyobrazam sobie miec tylko to auto do jazdy jak juz bylo pisane lancuchy przeskakuja - i tak bylo wlasnie w naszym wypadku, niestety przy 75k km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość auto789 Zgłoś #25 Napisano 12 Stycznia 2014 1,4 wystarczająco jeżeli nie jeździsz w długie trasy i szybkie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yarecki Zgłoś #26 Napisano 14 Lutego 2014 Polo 9n po lifcie tzn od 2005 albo od 2006 fajne auto. Rodzice mają taką, ale silnik 1.9 TDI 101 koni. Silnik o tej mocy w takim aucie robi robotę, niejeden zdziwiony na drodze. Moim zdaniem obiektywnie mówiąc w polo najlepszym silnikiem jest właśnie 1.9 TDI. Benzynowe 1.2 mają 3 cylindry i niską kulturę pracy, swoje palą, osiągi mizerne. Poza tym problemy z rozrządem i jeszcze jakieś inne problemy tam były. 1.4 - tutaj osiągi już lepsze, ale te silniki przy 120-150 tys zaczynają głośno chodzić - strasznie klepią zawory i to już w kilku autach z tym silnikiem się spotkałem. Dobrze przynajmniej że wyeliminowano problem z zamarzającą odmą który występował między innymi w Golfie IV 1.4 16V. 1.4 TDI - niska kultura pracy, dźwięk, na plus niskie spalanie i w miarę osiągi. Jednak nie są to długowieczne silniki jak 1.9. Mają wałek wyrównoważający i z tym słyszałem że są problemy, dodatkowo coś tam się wyciera na wale korbowym i obroty falują i trzeba wymieniać wtedy wał korbowy - koszty masakryczne, a jak już ten silnik się rozkręci to nie skręci się go tak precyzyjnie jak to fabryka zrobiła. Silnik 3 cylindrowy wymaga precyzyjnego montażu. Tak więc uznaliśmy że 1.9 TDI będzie najlepszym wyborem, niskie spalanie, dobre osiągi i dopracowana konstrukcja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach