Żabol1505732874 Zgłoś #41 Napisano 21 Października 2013 Umyj uszy Albo nie słyszałeś normalnego silnika PD No może własnie problem jest w tym że to pierwszy TDI-PD:P Wczesniej był AHU i od ojca AFN:) Więc uwazacie ze wszystko ok? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lenin Zgłoś #42 Napisano 21 Października 2013 Ale w moim avb jest napinacz hudrauliczny i tam nie ustawia się naciągu paska - myśląc logicznie. Więc jak to można zmienić? Może faktycznie tak ma być... aż pasek się rozciągnie - wtedy dziwny dźwięk zamilknie Zapomniałem napisać bo mój mechanik nie podpinał się z kompem po wymianie rozrządu a czytałem i słyszałem od innych że powinno się wykonać jakąś synchronizację czy coś takiego. Możecie napisać o co z tym chodzi? Czy to jest ważne a może obędzie się bez tego. Oczywiscie ze sie ustawia. Ustawiasz napiecie poczatkowe I blokujesz automatycznym regulatorem hydraulicznym ktory w razie poluzowania sie rozsowa I dopina pasek. Aczkolwiek pierwszorazowo jak za mocno napniesz I podeprzesz tym hydraulikiem to on sie juz nie cofnie I bedzie trzymal taka sile naciagu jaka ustawiles. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żabol1505732874 Zgłoś #43 Napisano 7 Listopada 2013 Tak więc temat powrócił... Z rana na zimnym silniku strasznie jakis pasek piszczy, choć nie jestem pewny na 100% Po rozgrzaniu tego nie słychać ale słychać za to takie plumkanie , chlapanie wody w okolicy pokazanej na zdjeciu nr 1 , i słychać to tylko gdy słuchamy z okolic nr 2 czyli od przodku koło rozrzadu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mr76 Zgłoś #44 Napisano 7 Listopada 2013 Pompa wody Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żabol1505732874 Zgłoś #45 Napisano 7 Listopada 2013 Pompa wody A z rana czemu tak jakby pasek piszczał? Czyli rozrzad był wymieniany bez pompy wody? mozna z tym jezdzic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mr76 Zgłoś #46 Napisano 7 Listopada 2013 Pompa wody w środku ma uszczelniacze i na nich może ci piszczeć. Jeżeli pompa nie była wymieniana (a powinna być razem z rozrządem) w przypadku jej zatarcia grozi zerwaniem paska rozrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żabol1505732874 Zgłoś #47 Napisano 16 Listopada 2013 (edytowane) Pompa wody w środku ma uszczelniacze i na nich może ci piszczeć. Jeżeli pompa nie była wymieniana (a powinna być razem z rozrządem) w przypadku jej zatarcia grozi zerwaniem paska rozrządu. Tak brzmi silnik u mnie po odpaleniu na zimnym:/ Silnik AJM:) Edytowane 16 Listopada 2013 przez Żabol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #48 Napisano 16 Listopada 2013 Żabol, bierz w rekę WD-40 i psikaj po kolei po kazdym łożysku..... zaczynając od wiska (łożysko samego wiska jak i to w obudowie). Eliminuj każde po kolei... bo to ewidentne popiskiwanie któregoś łożyska/rolki. Nawet jak spryskasz pasek wielorowkowy preparatem WD-40 to nic mu sie nie stanie wiec się nie bój Śmiało (wd-40 dość szybko odparowywuje w wyzszej temp.) ..... Co do samego dzwięku silnika... jest GIT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żabol1505732874 Zgłoś #49 Napisano 18 Listopada 2013 Żabol, bierz w rekę WD-40 i psikaj po kolei po kazdym łożysku..... zaczynając od wiska (łożysko samego wiska jak i to w obudowie). Eliminuj każde po kolei... bo to ewidentne popiskiwanie któregoś łożyska/rolki. Nawet jak spryskasz pasek wielorowkowy preparatem WD-40 to nic mu sie nie stanie wiec się nie bój Śmiało (wd-40 dość szybko odparowywuje w wyzszej temp.) ..... Co do samego dzwięku silnika... jest GIT Wiem ze silnik chodzi ok, ale ten dzwiek paska strasznie mnie irytuje, bo z rana dosc glosno to piszczy ze nawet w srodku slysze czasem. Z wd-40 jeszcze sie nie bawiłem bo ciezki week był Ale dzisiaj zaobserwowałem że na ciepłym silniku takze to delikatnie słychać... Tak jakby coś delikatnie piszczało, ocierało (jak rozwalone łozysko) - dodam że przy zamknietych szybach jak chciałem domknąc je (mimo ze byly juz zamkniete) to odgłos jakby się nasilał... Może z altelnatora to odgłos piszczenia jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
machina123 Zgłoś #50 Napisano 18 Listopada 2013 Na dzień dobry zobacz czy pasek nie jest zużyty oraz czy jest mocno napięty. Gdy jest dobrze napięty jak go "szarpniesz" na odcinku pompa wspomagania alternator to powinien zagrać jak struna od gitary:) Jeżeli nie jest mocno napięty to napinacz do wymiany, zapewne tulejki w napinaczu już dawno sie rozleciały i dodatkowo trze o rolkę. Przerabiałem temat z autopsji, zamontowałem używany napinacz ze skody z 2008r i jest cisza nawet przy odpalaniu na zimno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żabol1505732874 Zgłoś #51 Napisano 19 Listopada 2013 Na dzień dobry zobacz czy pasek nie jest zużyty oraz czy jest mocno napięty. Gdy jest dobrze napięty jak go "szarpniesz" na odcinku pompa wspomagania alternator to powinien zagrać jak struna od gitary:)Jeżeli nie jest mocno napięty to napinacz do wymiany, zapewne tulejki w napinaczu już dawno sie rozleciały i dodatkowo trze o rolkę. Przerabiałem temat z autopsji, zamontowałem używany napinacz ze skody z 2008r i jest cisza nawet przy odpalaniu na zimno. Paski są ok, są jeszcze oryginalne napisy na nim:) prawie jak nówka:) Sprawdzę napięcie paska;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lenin Zgłoś #52 Napisano 20 Listopada 2013 Paski są ok, są jeszcze oryginalne napisy na nim:) prawie jak nówka:) Sprawdzę napięcie paska;p To nie ma zadnego znaczenia. Potrzebujesz do sprawdzenia specjalny przymiar ''grzebien'' do sprawdzania paskow I kol pasowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żabol1505732874 Zgłoś #53 Napisano 21 Listopada 2013 To nie ma zadnego znaczenia. Potrzebujesz do sprawdzenia specjalny przymiar ''grzebien'' do sprawdzania paskow I kol pasowych. Czyli najlepiej podjechać do mechanika? na stacje diagnostyczna? Czy samemu da rade to ogarnąć? Z dnia na dzien bardziej się przekonuję że to któraś z rolek tak robi:/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
formac Zgłoś #54 Napisano 21 Listopada 2013 A propo dziwnych odgłosów. Nie dawno kupiłem paska b5fl z silnikiem avb. Wcześniej jeździłem passatem rodziców też b5 fl(136km) tyle,że z 2004roku. Zaobserwowałem,że oba te silniki pracują zupełnie inaczej jeśli chodzi o ich kulture pracy,mianowicie mój sinilk jest głośniejszy i stuka niczym w jakieś metalowe gary:) Czego to może być winą? Poniżej porównanie kultury pracy obu silników. https://www.youtube.com/watch?v=TlZPpf5mkwE https://www.youtube.com/watch?v=2fKbjc_D_NE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genzo7 Zgłoś #55 Napisano 22 Listopada 2013 wg mnie wszystko jest w porządku,tez mam avb z 2001 roku i chodzi duzo głośniej niż octavia mojego kolegi która jest z 2004 roku,jednak to już trochę nowszy silnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
formac Zgłoś #56 Napisano 22 Listopada 2013 Nie wiem czy do końca to jest kwestia rocznika silnika. Dzisiaj specjalnie posłuchałem sobie passata b5 czyli starszego, i pracował identycznie jak pasek moich rodziców, czyli z większa kulturą. Też sądziłem,że może ten typ,ten rocznik tak ma, ale teraz to już zgłupiałem. Musze się z nim przejechać do mechanika, niech oceni, bo przy gaszeniu silnika strasznie nim rzuca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genzo7 Zgłoś #57 Napisano 22 Listopada 2013 to pewnie dwumasa do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żabol1505732874 Zgłoś #58 Napisano 22 Listopada 2013 Nie wiem czy do końca to jest kwestia rocznika silnika. Dzisiaj specjalnie posłuchałem sobie passata b5 czyli starszego, i pracował identycznie jak pasek moich rodziców, czyli z większa kulturą. Też sądziłem,że może ten typ,ten rocznik tak ma, ale teraz to już zgłupiałem. Musze się z nim przejechać do mechanika, niech oceni, bo przy gaszeniu silnika strasznie nim rzuca. Praca silnika zalezy od bardzo wielu czynnikow jak np oleju:) co do gaszenia silnika i rzucania autem to poczytaj o zaworze EGR ... moze masz wyrzucony albo zaslepiony i dlatego? bardzo wiele osob tak mialo:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #59 Napisano 22 Listopada 2013 Ja niestety też jestem zdania że silniki VP mają więkaszą kulturę niż PD. Albo poprostu silniki PD nie są tak wytrzymałe jak VP i "próbę czasu" zniesły gorzej niż poprzednicy dlatego głośno pracują. Choć.... mój AVB pracował głośno.... obecnie AWX też pracuje głosno ale jednak ciszej (wymnieniłem poduchy silnika na inne - używki), ale np kolegi VP w B5 chodzi duuuużo ciszej niż te moje dotychczasowe silniki...... a jeszcze inny kolega w VW Sharan 1.9 PD (2003r - ASZ czyli bliźniak AWX/AVF) chodzi tak cicho że aż zazdrosć zrzera (niech mu działa sto lat - żeby nie wykraczyć). Także nie wiem od czego zalezy ta kultura pracy.... wałek rozrzadu odpada.... bo już wymieniałem i dało to wielkie G (w starym AVB). pozder Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żabol1505732874 Zgłoś #60 Napisano 14 Grudnia 2013 No i powracam:/ Mechanik który wymeniał mi zawieszenie pow że paski są ok i napinacze tez:/ Altelnator mial walniety regulator i tez został naprawiony ale piszczenie,obcieranie na zimnym silniku nadal jest:/ Strasznie mnie to wkurza... Zaczynam myslec czy to czasem popychacze/szklanki/wtryski tak nie robia?;/ Jutro nagram filmik z rana jak odpale jak to wszystko tam chodzi;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach