Skocz do zawartości
Gość luka113

tryb awaryjny ??

Rekomendowane odpowiedzi

Komuś, poza remlusowi się taki tryb kiedyś włączył???

 

Może kwestia niedopatrzenia, ale u mnie jak pędziłem, daje gazu i nagle auto "zgubiło" cylinder - słabiej przyspieszał, ale turbo padło (wyłączyło się) dopiero po jakiejś minucie ostrego mrygania kontorki silnika, więc nie tak od razu - jak napisaliście wcześniej... Jakbym był w trakcie wyprzedzania, to po prostu bym odczuł większe szarpanie, ale auto szło by dalej... tylko na 3 garach. A po minucie - zmusiłoby mnie do zatrzymania się i sprawdzenia co jest nie tak (wymiana cewki).

 

Dobrze, że to nie peugeot - w partnerze w "trybie awaryjnym" następuje odcięcie dopływu paliwa powyżej 2500obr/min :!: ... wyobraźcie sobie, że akurat podjeżdżałem pod górkę - a on mi z obrotów schodzi... tamto dopiero przegięcie jest ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie stało się coś takiego właśnie podczas wyprzedzania (pisałem wyżej).

 

A co do wypowiedzi remlusa: w pojazdach NASA stosuje się co najmniej podwajane moduły odpowiadające za krytyczne operacje, a mimo tego czasem zawodzą. Owszem, konstruktorzy mogą zrobić hiper bezawaryjne, dublowane obwody, tylko kto za nie zapłaci? To jest kwestia prawdopodobieństwa i od tego nie da się uciec. Można to co najwyżej ograniczyć gruntownym przeglądem mechanicznym i elektronicznym. Na to nie ma siły - możesz zmieniac marki, modele, ale nie uciekniesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale zescie sie uczepili Volkswagena... ja wiem, ze to forum passata ale tryb awaryjny wystepuje w kazdym nowoczesnym samochodzie. Jesli nie chcecie miec z nim do czynienia to pozostaja wam wolnossace jednostki, choc i tam komp moze wam splatac figla :-) Generalnie najwiecej zaufania pozostaje miec do roweru.

 

Czy awaria przepływomierza zagraża bezpośrednio silnikowi? W jakimś tam sensie na pewno, ale czy natychmiast trzeba zredukować moc i ewentualnie narazić prowadzącego na niebezpieczeństwo?

 

Czyli rozumiem, ze nie mialbys nic przeciwko, zeby np. awaria czujnika spowodowala zmiane skladu mieszanki przez co AFR by ci szlag trafil, mieszanka zrobila sie strasznie uboga i tloki poplynely w momencie, gdy akurat zaladowales zakupy do bagaznika i wracasz w niedzielny sloneczny poranek do domku na rodzinne sniadanie? W sumie nowy silnik mozna dostac za hmm, 5 tys zl.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...Czyli rozumiem, ze nie mialbys nic przeciwko, zeby np. awaria czujnika spowodowala zmiane skladu mieszanki przez co AFR by ci szlag trafil, mieszanka zrobila sie strasznie uboga i tloki poplynely w momencie, gdy akurat zaladowales zakupy do bagaznika i wracasz w niedzielny sloneczny poranek do domku na rodzinne sniadanie? W sumie nowy silnik mozna dostac za hmm, 5 tys zl.

A nowe życie ile kosztuje? Na alegro nie dostrzegłem :641: . Ja to wszystko rozumiem, ale jak na moją małą w tej chwili wiedzę na ten temat to sie włącza nie tylko w przypadku groźby rzeczywistej poważnej awarii, ale wystarczy jakieś g.. w postaci np. kiepskiego styku na złączce i tu jest hund zakopany. Mucha nasra i auto nie jedzie. Chyba, że się mylę to mnie wyprowadźcie. Co do kosztów nowego silnika to ja bym raczej liczył od 10 do 20 tyś i to pod tą górną granicę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podsumowujac - nie masz wyboru. Nie podoba ci sie to sprzedaj samochod i kup wolnossaca jednostke inaczej zawsze bedziesz mial ryzyko, ze komp ci zdejmie doladowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podsumowujac - nie masz wyboru. Nie podoba ci sie to sprzedaj samochod i kup wolnossaca jednostke inaczej zawsze bedziesz mial ryzyko, ze komp ci zdejmie doladowanie.

Nic dodać, nic ująć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy zabrudzony filtr paliwa moze wprowadzac tryb awaryjny?? :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Według mnie ten tryb awaryjny to straszna głupota ! Zgodze się że system dba o bezpieczeństwo silnika, ale na pierwszym miejscu jest bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów.

 

Powinno się odbywać sygnałem dźwiękowym, napisem Informującym o awarii i koniecznym zatrzymaniu samochodu !! Konczysz manewr, zjeżdzasz na pobocze, a nie giniesz w czołówce !!

A to co piszecie to brednie... Jak Was to spotka to zmienicie zdanie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a kto Wam powiedział, że przy notlaufie auto staje dęba przy wyprzedzaniu? Strasznie dziwne te teorie w tym temacie (może przez to, że taki stary ten temat). Tryb awaryjny nie pojawia się "nagle" czy "znienacka". Poprzedza go wiele subtelnych sygnałów, których ignorowanie doprowadza do tego, że auto przestaje się słuchać. Jeśli by był tylko "gong", to wierzę, że ludzie by wymontowywali bzyczka i jeździli dalej :rotfl:

 

---------- Post added at 15:09 ---------- Previous post was at 15:08 ----------

 

ooo... wypowiadałem się w podobnym tonie, w tym temacie - kilka postów wyżej - 3 lata temu :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Snajper1977

Co może powodować włączenie się "trybu awaryjnego" ? Które czujniki trzeba w autku zlikwidować ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam pytanie czy uszkodzony termostat może wprowadzić auto w tryb awaryjny?

i czy taka usterka termostatu bedzie pokazana gdzy podepne po vaga 311.2?

z góry dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!

Mam pytanie czy uszkodzony termostat może wprowadzić auto w tryb awaryjny?

i czy taka usterka termostatu bedzie pokazana gdzy podepne po vaga 311.2?

z góry dzięki za pomoc

zwiększona dawka paliwa będzie sprawiała, że kierowniczki będą miały więcej roboty - ciśnienie będzie szybciej narastało i mogą wystąpić przeładowania - tak - może wpłynąć.

 

Usterka nie pojawi się podczas skanowania, bo nie ma w samochodzie żadnego mechanizmu, który dawałby informację zwrotną. A szkoda, bo jest to cholernie zawodny element w passatach (na szczęście trywialny w diagnozie i niedrogi w wymianie).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli auto wkracza w tryb awaryjny to turbina jest do wymiany? gosciu podlaczyl m ido kompa i pokazalo mu ze turbina ma zaduzo mocy, i powiedzial że turbina do wymiany;/ ale raz ten tryb awaryjny sie wlancza a raz nie i passacik zaper....jak głupi:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wrobelek528 - Obstawiam ze to wina zaworka N75

Znajduje się on obok filtra powietrza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności