Skocz do zawartości
marvel

Prośba o analize logów AVF tiptronic.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Silnik ma wibracje odczuwane w postaci mrowienia na kierownicy i nadwoziu.Brak błędów,poduszki pod silnikiem i skrzynią nowe orginalne,plecionka na wydechu ok,dwumasu brak ( automat ).Zastanawia mnie tylko skacząca dawka startowa paliw na ciepłym i zimnym silniku.

 

Logi statyczne:

000,001,003 http://vaglog.rtnet.pl/marvel99_141954.html

000 http://vaglog.rtnet.pl/marvel99_141955.html

005 http://vaglog.rtnet.pl/marvel99_141955.html

007 http://vaglog.rtnet.pl/marvel99_141958.html

Logi Basic Settings :

000 http://vaglog.rtnet.pl/marvel99_141955.html te dolne

003 http://vaglog.rtnet.pl/marvel99_141957.html

011 http://vaglog.rtnet.pl/marvel99_141963.html

Dynamiczne dodam pózniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dynamiczne dodam pózniej.

Najpierw dodaj pozostałe statyczne.

P.S. W silnikach PD nie robi się 000BS, ani 004BS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najpierw dodaj pozostałe statyczne.

P.S. W silnikach PD nie robi się 000BS, ani 004BS.

 

a. Logi statyczne

Do wykonania poprawnie logów samochód powinien:

 

stać na biegu jałowym

silnik włączony

robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C

[czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej].

 

 

Numery bloków z 08-Meas. Blocks: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018, 023

Numery bloków z Basic Settings - 04: 000, 003, 004 lub 011:

- blok 000 logować ok. 20s;

- blok 003 logować ok. 50s [zawór recyrkulacji spalin [EGR] będzie się cyklicznie otwierać i zamykać];

- grupa 004 logować ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać].

Rozpocząć logowanie w chwili ustawienie 2 wartości w tym bloku na LATE

 

UWAGA !!!

W silnikach wyposażonych w pompowtryskiwacze (PD - np. AVB, AWX, AVF)

nie logujemy grupy 004 w Basic Settings - 04 !!!

 

Tu jest napisane co innego.Pozostałe logi statyczne jestem w stanie sam ocenić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem 1 i 4 pompka nie pracują poprawnie. Zacząłbym od wymiany 1-szej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompki były w sprawdzeniu jeżeli chodzi o 1 i 4 to są dobre( 4 ma parametry nowej ,a 1 jest trochę słapsza w porównaniu z 4),gorzej wypadły 2 i 3.Zastanawia mnie skacząca dawka startowa i blok 001 pozycja 2 spada poniżej 4 a czytałem że norma jest od 4 do 11mg/skok ( poniżej 4 mg/skok uszkodzenie pompowtryskiwaczy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowe poduchy ASO, lemforde czy jakiś zamiennik? Wg mnie w nich może leżeć problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poduszki sa z ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc to nie poduchy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pompki były w sprawdzeniu jeżeli chodzi o 1 i 4 to są dobre( 4 ma parametry nowej ,a 1 jest trochę słapsza w porównaniu z 4),gorzej wypadły 2 i 3.Zastanawia mnie skacząca dawka startowa i blok 001 pozycja 2 spada poniżej 4 a czytałem że norma jest od 4 do 11mg/skok ( poniżej 4 mg/skok uszkodzenie pompowtryskiwaczy)

 

Widzę że nie ma już nikt pomysłu gdzie szukać przyczyny mrowienia i takich logów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dawkę paliwa masz dobrą. Te wibracje odczuwasz w jakimś zakresie obrotów podczas jazdy czy na postoju ? U mnie po zrobieniu pompek, wymianie zawieszenia silnika, oraz zawieszenia skrzyni(prócz poduszki centralnej) podobne objawy (na postoju i podczas jazdy) ustąpiły. Może winny temu jest tłumik drgań skrętnych albo koła ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dawkę paliwa masz dobrą. Te wibracje odczuwasz w jakimś zakresie obrotów podczas jazdy czy na postoju ? U mnie po zrobieniu pompek, wymianie zawieszenia silnika, oraz zawieszenia skrzyni(prócz poduszki centralnej) podobne objawy (na postoju i podczas jazdy) ustąpiły. Może winny temu jest tłumik drgań skrętnych albo koła ?

Drgania sa na postoju na wolnych obrotach.Czy tlumik drgan skretnych jest na kole pasowym? Jezel tak to tam nic nie wibruje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dodatkowe logi bloku 011 dynamiczne.

Logi na 4 biegu od 1700obr. :

http://vaglog.rtnet.pl/marvel99_143380.html

Widzą koledzy jakieś nieprawidłowości ?

 

Zauważyłem również że po dwóch dniach stania auto dziwnie chodzi po odpaleniu, tak jakby na 3 gary szarpie silnikiem. Odpalił od razu ale po paru sekundach silnik zaczął nierówno pracować.Co ciekawe jak stoi tylko przez noc to rano po odpaleniu chodzi normalnie ( nie szarpie). Zrobiłem logi na zimnym silniku po 48 godzinach stania w garażu i załamka :cry:

http://vaglog.rtnet.pl/marvel99_143386.html

Nie mam pojęcia czy to pompki, cofające się paliwo.Czy pompa vacum daje za małe ciśnienie.

Edytowane przez marvel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może warto sprawdzić kompresję a poza tym, jak czytam na forum, coś kiepsko z tymi walkami rozrządu i popychaczami w PD po przebiegach ponad 150-200 tyś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zgadzam sie z tobą. U mnie wałek po 370tkm wygląda jak nowy i silnik chodzi jeszcze na fabrycznych pompowtryskach. Do Polskich przebiegów w Passatach trzeba smiało dodać 150-200tkm do istniejących.

Edytowane przez Passat2001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności