Skocz do zawartości
pisario

AVF Tiptronic. Nie ma biegu wstecznego.

Rekomendowane odpowiedzi

Ratujcie.. Dzis (jak codzien) wjezdzalem do garazu. Stanalem sobie na podjezdzie (kat ze 30 stopni) dalem reczny Park i poleruje maske. Maske spolerowalem i chcialem kawalek cofnac zeby splukac auto.. Wbijam R i nic samochod jak na neutralu...

 

Podpialem OBD i vag-a zadnych bledow skrzyni czy silnika.. (innych nie sprawdzalem) komputer samochodu nic nie pokazuje. Auto jezdzi jak jezdzilo ale tylko do przodu. Manualnie (tiptr) mozna zmieniac 2,3,4 tez dzialaja. Normalnie bez szarpania. Skrzynia "zadbana" nigdy nie byl olej i filtr wymieniany pozniej niz po 30 tys. Nigdy (no moze kilka razy) nie zmienialem z D na R bez zatrzymania samochodu. Auto nigdy nic nie holowalo.

 

Ciekawostka. Wrzucam neutral trzymam pedal gazu wcisniety tak ze obroty sa na 2000 wbijam R i spadaja do okolo 1300 po wbiciu N wracaja na 2000. Pomimo tego przy wrzuceniu R z wcisnietym hamulcem auto nie rusza nawet nie drgnie. nawet pchnelismy go sporo (a noz zalapie) nic. Odlaczalem aku na 20 min i nic.

 

Czy mozna cos kompem zrobic jakas adaptacja czy cos?

Czy moze byc to spowodowane np, zbyt niskim poziomem oleju? Skrzynia ma temp okolo 65 stopni po dluzszej przejazdzce.

 

ps.. czy jednak to ten koszyk DG i ogolnie skrzynia do wyjeb.. ew naprawy?

 

:sciana:sciana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obstawiam koszyk :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie lałeś wodą po aucie przed samą awarią? Czytałem, że woda z podszybia odpływa przez otwór w okolicach serwa i spada prosto na złącze jakiegoś czujnika w skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a nie lałeś wodą po aucie przed samą awarią? Czytałem, że woda z podszybia odpływa przez otwór w okolicach serwa i spada prosto na złącze jakiegoś czujnika w skrzyni.

 

AndrzejP4 chcialbym zeby tak bylo.. nawet nie wiesz jak bardzo... jednak gdyby byl to problem elektroniczny to vag albo komputer diagnostyczny MAXIDAS wykazalby blad... a niestety tak nie jest...

 

Myle sie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie mylisz się. Faktycznie to może być kosz, ew. zacięty zawór w płycie sterującej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej rozbiorka skrzyni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak bedzie najlepiej i wpadaj do mnie:D mam wszystko do tipa:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odgrzeję troszę kotleta

kolego jak poradziłeś sobie z problemem?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
odgrzeję troszę kotleta

kolego jak poradziłeś sobie z problemem?

pozdrawiam

 

jak masz taki problem to urwany kosz od wstecznego też tak miałem przełożyłem na manual

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

A u mnie problem trochę inaczej się objawia,mianowicie na zimnym po wrzuceniu na R tylko delikatnie drgnie do tyłu na sekundę i stoi dalej i nie chce jechać jedynie jak wachluję N-D-N-D itd. z lekko wciśniętym gazem tak do około 1500obr.min. to powoli rusza ale jakby siły nie miał na półsprzęgle,zaś jak się zagrzeję to po wrzuceniu na długo myśli i nagle zaczyna szarpać jakby za ostro wbijał ten wsteczny i chwilami rozłącza jak ma za ciężko np pod górkę(nie wielką) na równym lub lekko z górki czasem raz a czasem ze dwa razy szarpnie i jedzie ale jak już jedzie to nie mogę nawet dotknąć gazu bo od razu rozłącza.

 

I teraz ciekawostka próba bez sterownika skrzyni-wsteczny łapie bez szarpania (tryb awaryjny)

i po wypięciu czujnika ciśnienia doładowania,komunikat ESP,na D lekko szarpnie tylko raz i jedzie normalnie a po wrzuceniu R normalnie delikatnie łapie wsteczny i jedzie.

nawet na zaciągniętym ręcznym hamulcem aż podnosi tył i nic nie szarpie.

 

Proszę o jakieś sugestie.

Bo już brak mi pomysłów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Też mam problem ze wstecznym tylko u mnie wsteczny był.Tylko jak dawałem na R to wchodził z opóżnieniem i przy dodaniu delikatnie gazu rozpinało go , ale zaraz wskoczył z delikatnym szarpnięciem i wszystko było ok. Pojechałem do ASB w Długołęce na diagnoze i vag nic nie wykazał, żadnych błędów. Po zdemontowaniu i rozłożeniu skrzyni pokazali mi pęknięty kosz.Olej też był nie taki bo czerwony , a powinien być żółty.Przyczyną tego był prawdopodobnie lużny(za duży) pierścień zabezpieczający na koszu. Autem zrobiłem 20tyś. od stycznia. gościu powiedział że pierścień jest nie orginalny.Koszt remontu całej skrzyni to 3500zł. Auto musiało przyjechać z DE. z uszkodzoną skrzynią, a resztę zrobili magicy u nas.Poza tym wszystko buło ok . żadnych szarpnięć nic. W środę-czwartek auto do odbioru

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. latam po forach i szukam przyczyny slabego wstecznego. znajduje duzo odpowiedzi ze to wina kosza wstecznego. ale wydaje mi sie nie ta przyczyna u mnie wystepuje.dlatego ze u innych przy zerwanym koszu auto ani troche nie drgnelo lub szarpalo.u mnie natomiast jest inaczej,auto jedzie do tylu,tylko pod gorke niechce podjechac,tak jakby sprzeglo slizgalo. olej nie byl wymieniany przynajmniej u mnie.poprzedni wlasciciel twierdzil ze zmienial ale mu nie wierze bo filtra nie wymienial,wiec co to za wymiana.auto ma 310 000tys najechane. chcialbym sie dowiedziec czy mogl np. wysiasc elektrozawor,lub zabrudzila sie plyta sterujaca?te rzeczy moglbym sam zrobic.jestem mechanikiem,nie jedna skrzynie wymienialem, ale nigdy ich nie rozbieralem. Poogladalem troche filmikow jak sie rozbiera te skrzynie i mysleze dalbym rade.tylko ze wyciagniecie skrzyni to juz problem(duzo roboty).spotkalem chlopaka w sklepie z czesciami i powiedzial ze u niego wystarczylo zdjac miske olejowa,przedmuchac elektrozawory,wymienic olej i filtr.dolegliwosci przeszly.tylko ze mu szarpala. niechce dawac skrzyni do firmy zajmujaca sie naprawo bo nawymyslaja zaraz i beda naciagac,a w rzeczywistosci bedzie to jakas *******a. wiec czy ktos mial taki przypadek ze przedmuchal elektrozawory,wymienil filtr+olej i dolegliwosci ze wstecznym przeszly?jeszcze raz powtorze,mi auto cofa,nawet je rozpedze.tylko pod gorke slizga sie jakby sprzeglo.do przodu pieknie jedzie. vw passat b5fl 2001 tiptronic 5 biegow. prosze o odpowiedzi. z gory dziekuje

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

chcialem wymienic olej i filtr,oraz przedmuchac elektozawory,sciaglem miske a tam 2 kawalki metalu.to napewno kosz wstecznego poszedl.widzialem na forach zdjecia jak one uszkodzone wygladaja,i te kawalki sa takie same jak u mnie.kawalek trybu.wiec zalozylem miske na stara uszczelke,tylko ja wczesnie przetarelem,wygladala jak nowa.olej stary zalalem i skrzynia dziala jak dzialala.takze nic nie wymienilem bo szkoda czeci ,a na dniach bede wyciagal skrzynie i sam naprawie to.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

wlasnie zdemontowalem skrzynie.podejscie mialem kiepskie gdyz marnie to widzialem,problem z dojsciem do srub.ale nie poddawalem sie i w 4 godz wyjolem ja.jutro rozbieranko.widzialem na necie jak sie ja rozbiera i powiem wam ze nic strasznego.nawet takie mlode mechaniki nie daleko mnie powiedzieli mi ze moment sie wyciaga te kosze.niby pompe.potem jeden kosz,drugi,trzeci i czwarty,niewiem dokladnie ile ich jest,przed kazdym zabezpieczenie trzeba jeszcze sciagnac. i oni wlasnie maja 3 takie skrzynie ,ponoc w jednej jest kosz wstecznego dobry.50 zl lub 100zl ich szefo bedzie chcial.licze na to ze uda mi sie szczescliwie ja zlozyc. ale przy wkladaniu skrzyni musze cos wymyslec bo bedzie ciezko.moze lawe odkrece zeby opadla. ciekawe w jakim stanie jest konwektor (bycze jajo).wyczytalem ze niby do 200 000 tys wytrzymyja. u mnie czasami jest tak ze jak jade po miescie i sie nagle zatrzymam to cos po chwili mocno uderzy,niewiem co to moze byc.moze to bycze jajo co?jakby ktos cos wiedzial niech napisze. z gory dziekuje.bede pisal jak tam postepy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wlasnie zdemontowalem skrzynie.podejscie mialem kiepskie gdyz marnie to widzialem,problem z dojsciem do srub.ale nie poddawalem sie i w 4 godz wyjolem ja.jutro rozbieranko.widzialem na necie jak sie ja rozbiera i powiem wam ze nic strasznego.nawet takie mlode mechaniki nie daleko mnie powiedzieli mi ze moment sie wyciaga te kosze.niby pompe.potem jeden kosz,drugi,trzeci i czwarty,niewiem dokladnie ile ich jest,przed kazdym zabezpieczenie trzeba jeszcze sciagnac. i oni wlasnie maja 3 takie skrzynie ,ponoc w jednej jest kosz wstecznego dobry.50 zl lub 100zl ich szefo bedzie chcial.licze na to ze uda mi sie szczescliwie ja zlozyc. ale przy wkladaniu skrzyni musze cos wymyslec bo bedzie ciezko.moze lawe odkrece zeby opadla. ciekawe w jakim stanie jest konwektor (bycze jajo).wyczytalem ze niby do 200 000 tys wytrzymyja. u mnie czasami jest tak ze jak jade po miescie i sie nagle zatrzymam to cos po chwili mocno uderzy,niewiem co to moze byc.moze to bycze jajo co?jakby ktos cos wiedzial niech napisze. z gory dziekuje.bede pisal jak tam postepy

 

 

ZRÓB MANNUAL dla potomnych

 

Jak rozbierasz skrzynię i jak ją wkładasz

 

RÓB ZDJĘCIA !!!

 

Pomożesz innym , to jest częsta usterka !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozebralem. kosz jest uszkodzony i oring na tloku. robota prosta ze nie wiem

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

wstawilem link jako porade. skrzynia z bmw ale to samo w srodku. teraz jak bym mial drugi raz wymieniac skrzynie to 4 godz na wyjecie jej moze szybciej i 1 godz na wymiane kosza. nie dawajcie zarabiac tym serwisom od skrzyn,chcieli ode mnie za wymiane kosza 1700zl. lepiej dajcie ten film mechanikowi i niech sam wam wymieni za pare groszy. moj koszt wynosi narazie 150zl.nie licze oleju bo i tak bym musial go wymienic. a olej kupilem renavol na alegro za 140 z przesylka.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

4 litry za ta kwote a wchodzi 8

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

a tu jak rozebrac ten kosz

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

nawet plyte sterujaca rozebralem w drobny mak wyczyscilem i zlozylem

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

takze skrzynie sobie przywiozlem do piwnicy bo mieszkam w bloku i laptopa odpalilem. potem krok po kroku rozbieralem tak jak na tych filmach jest. dobre co ?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

tu macie dokladny film jak zlozyc wraz z pistonami. piston to tlok te dwie tarcze z oringami. u mnie wlasnie jeden oring pekl dlatego ze ten tlok za daleko wyszedl.a wyszedl dlatego ze na zabezpieczeniu ten kosz peka i tlok wypychany jest za daleko

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

praktycznie wszystko w tej skrzyni jest z metalu,tylko ten jeden kosz zrobili aluminiowy i peka. jak bedziecie mieli jakies objawy to rozbierajcie i wymieniajcie.u mnie akurat ten kosz pekl z przedniej strony i mialem slaby wsteczny z tego powodu.ale pekaja z drugiej strony i beda objawy z przednimi biegami.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

musze jeszcze napisac ze pekniecie tego kosza jest bardzo stare.i mysle ze najpierw ono bylo i dlatego po zatrzymaniu czasami mi cos uderzylo.jakby kamien w bagazniku. i tak pewnie jezdzilem dlugo dopuki ten oring z tloka sie nie zerwal. dopiero zaczelem czuc objawy wstecznego bo przez oring cisnienie tracil i ciagnal jak na sprzegle. ten kosz to takie sprzeglo. ciekawe czy jest jakis slusarz ktory by zrobil metalowy taki kosz

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

wszystko pokazane macie jak na dloni. 1 rada; nie jezdzijcie po elektrykach i nie sluchajcie bzdur. ja tam nigdzie nie jezdzilem. 2 rada to jest oczywiste ze to jest blacha robota i ze te serwisy od skrzyn nabijaja kase,powiedza duzo roboty,i nawciskaja kity co oni nie wymienili. potem sumka 3000zl. takze ja nadal wole automata :bry . powody. wygodna jazda,latwa szybka i tania naprawa w stosunku do mnie,manuala nie dalo by sie tak rozebrac,prosta budowa,dwumas w manualach jest w stosunku do mnie drozszy o ok 2000zl. niewiem ile dokladnie naprawa dwumasu kosztuje,ale kolegi tesciu wydal w fordzie mondeo 4000zl,masakra. jestem pewny ze co nie ktorzy na tym forum wiedza o tym wszystkim tylko nie zdradzaja tajemnicy bo stracili by klientow.naprawde jesli ktos ma gdzie i jakies nie duze pojecie o kluczu do krecenia zrobi to sam. albo otwozyc serwis skrzyn :hyhy ?

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

na tych filmach nie jest pokazane zeby wyciagnac polos.ona idzie przez srodek i nie wyciagniecie koszy.odkredzcie ze strony bez ukladu roznicowego i wyjdzie. ja nie wiedzialem i tak sobie szarpalem,ale po chwili wpadlem na to. ten gosc na filmie rozbiera od bmw,a ona ma naped na tyl i niema pólosi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gratuluje ...

jednak mam małe ALE ... :P

 

filmy w necie każdy sobie może znaleźć ...

 

Chodziło mi , żeby zrobić manual co krok po kroku zrobić co by mozna było wrzucić do "warsztatu" . Na pewno byś pomógł wielu osobom.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Że się tak zapytam, co to jest konwektor w automacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeszcze info poradnicze dla tych ktorzy maja nadzieje ze to nie kosz,jezeli maja podobne problemy do mnie. otorz wjedzcie na kanal czy podnosnik,zdejmijcie miske i zobaczcie czy niema tam odlamkow aluminiowych .jezeli nie to odkredzcie plyte sterowania, tam tez sa odlamki. u mnie tak wszystko wygladalo jak pisze. znajdzcie sobie taka plyte sterujaca na alegro,z kopjujcie zdjecie,wydrukujcie i patrzac na nie bedziecie wiedzieli ktore sruby od niej odkrecic,bo jest tam ich mnustwo i nie bedziecie wiedzieli ktore to.bo w przeciwnym razie rozkrecicie plyte na pol. a w tedy lipa.jezeli nie bedzie odlamkow to trzeba szukac przyczyny gdzie indziej,moze elektrozawory,moze plyta zapchana,moze jakis kabel przerwany.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

powiem ci rosa ze nie tak dawno czytalem na necie o przekladce, wszystko na nim znajdziecie.ale jak sobie pomysle co by bylo potrzebne to juz ci pisze.napewno cale sprzeglo,poczytaj co w sklad wchodzi,skrzynia :bry ,pedaly,serwo,jakis moze sterownik galka biegow i jej osprzet.niewiem dokladnie,ale mysle ze jest wiecej roboty jak u mnie i o wiele wieksze koszta.dlatego ja nie podjelem sie wymiany.wiem ze chcialbys zebym krok po kroku ci napisal ale niechce mi sie przeswietlac neta:sorry..dla chcacego nic trudnego. napewno jest potrzebne to co ci napisalem

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

ktos pisal ze przekladka wyniosla go 2500

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

polonez Konwerter to sprzeglo kinetyczne dla orientujacych tkz (bycze jajo)

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

arti 3500 dales? mi by wystarczylo 200 za robote :victory

Edytowane przez wajda83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm nie zrozumieliśmy się chyba , mi chodziło, żebyś dokładnie na spokojnie opisał to co zrobiłeś sam.

 

Przekładkę ja mam za soba jakieś dwa lata już i wszystko śmiga.

 

Filmików jest pełno w necie ale nie ma pewnie nigdzie takiego manuala na temat tego co sam zrobiłeś, bo by zabrało to klientów "fachowcom".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rosa wiec wyjalem skrzynie. potem spusciolem z niej olej,odkrecilem miske.odkrecilem plyte sterujaca . potem zdjalem gumowe rurki ktore sa w kanalach,3 sztuki bedzie je widac.potem nastepne 3 tylo ze one za dalej, wchodza do tego kosza,a bedzie widac 3 albo 4 zabezpieczenia w kanalach,trzeba je zdjac i wyjac z pod nich sprezynki i za nimi gumki,trzeba je wydlubac,wszystko poto zeby te kosze wyszly,inaczej beda blokowac.nastepnie jedna pólos odkrecamy tylko nie od strony ukladu ronicowego.nastepnie stawiamy skrzynie tak jak na filmie,odkrecamy sruby,bierzemy 2 klucze morsy,wyciagamy pompe olejowa,wyciagamy reszte tak jak wychodzi i ukladamy ostroznie na podlodze tak zeby bylo wiadomo jak potem zlozyc,i zeby nic nie wypadlo,zadne podkladki itd.na koncu bedzie nasz winowajca kosz,przed nim bedzie zabezpieczenie ktore trzeba zdjac . ja jeszcze ta czape z tylu odkrecilem bo kosz nie chcial wyjsc,zdjalem tryby i zlapalem za walek pchajac go.jak juz kosz mialem na stole to zdjalem zabezpieczenia nastepnie tarczki .potem zrobilem sobie sciagacz i scislem go po to aby zabezpieczenia zdjac. rozebralem calego. na samym koncu z jednej jak i z drugiej strony beda takie pokrywki okragle,to sa wlasnie tloki.sa zassane,uderzajac o podloge jeden wyszedl,a drugi srubokretem podwazylem. do okola ich sa oringi ktore tez pekaja i potem niema cisnienia . mam nadzieje ze to wystarczy:sese

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

wszystko przekladamy do nowego kosza

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

przy wkladaniu skrzyni do auta pamietajcie o ustawieniu frezu na walku ktory wychodzi ze skrzyni do byczego jaja konwertera.jezeli nie ustawicie to zerwie frez i bedzie lipa

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

piszesz o manualu a ja naprawiam automata

Edytowane przez wajda83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
piszesz o manualu a ja naprawiam automata

 

"manual" - > poradnik ,a nie skrzynia manualna :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności