Skocz do zawartości
wemb

Silnik nie uruchamia się - po wyjęciu bezpieczników

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

1) Passat 3c 2005r. 2.0tdi kombi, silnik BMP, bez problemów dotychczas

2) Ponieważ nie działała tylna wycieraczka, zacząłem od przeglądania bezpieczników (wyjmowałem i wsadzałem spowrotem po kolei i sprawdzałem)

3) Auto jeżeli ma to znaczenie miało włączony ręczny hamulec

4) Po sprawdzeniu bezpieczników włożyłem kluczyk do uruchomienia – pokazały się kontrolki żółte – przekreślone P i ESP

5) Auto kręci rozrusznikiem, ale nie da się odpalić

6) Po paru sekundach uruchamia się wentylator na maxa.

7) 2 razy próbowałem odłączania akumulator (na parę minut), bez skutku

8) Mam interfejs viakena (niestety niedoróba, nie łączy się z modułem silnika), zczytuję kody błędów z modułów abs oraz 07 kombi i mam błędy:

(permament error)

0522 – missing signal/communication

0522 – unplasible signal

030A – missing data or wrong/setting adaptation

 

Czy możecie mi doradzić, co jeszcze sprawdzić, jaki test, etc ?

 

Pierwsze co mi przychodzi do głowy - to gdzieś się pomyliłem i źle włożyłem bezpiecznik - tylko jak teraz dojść, który ewent. siedzi w złym miejscu ?

 

 

pozdrawiam

Bogdan

Edytowane przez wemb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany :)

Instrukcja załączona w powyższym wątku pomogła mi i dzięki niej doszedłem co i jak. Wszystko działa!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Problem rozwiązany :)

Instrukcja załączona w powyższym wątku pomogła mi i dzięki niej doszedłem co i jak. Wszystko działa!

 

było się od razu pochwalić co i jak skoro już temat założony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spalił się bezpiecznik, był niedociśniety czy został włożony w gniazdo bez styku (a to właście ze stykiem nie miało bezpiecznika)? Która z tych wersji dotyczyła Ciebie? Oczekujecie pomocy na forum, jak ją już dostaliście, to napiszcie co jest powodem usterki i jak to rozwiązać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej

Bardzo chętnie się podzielę: dałem ciała, bo źle włożyłem biezpiecznik - zamiast spowrotem w gniazdo, włożyłem w sąsiednie puste. W tzw. low boxie (czyli w komorze silnika) wyjąłem (sprawdzałem, czy nie przepalone) F14 (Engine control Unit) i włożyłem w F17 (Vacant) :)

 

No i nie dziwne, że nie palił oraz groźne komunikaty się pojawiły, skoro jedntosta sterująca silnikiem była odłączona ;)

 

Mam polską dokumentację (i niemiecką) dołączaną oryginalnie do passata, są ładnie rozpisane bezpieczniki, ALE nie wszystkie - zapewne tylko te, których użytkownik może wymienić, reszty nie ruszać. I dlatego sprawdzałem po kolei. Dopiero załączona rozpiska pełna bezpieczników pozwoliła na przejrzenie krok po kroku umiejsciowienia WSZYSTKICH bezpieczników, co zaoowocowało sukcesem.

 

pzdr

Bogdan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności