lukisio Zgłoś #1 Napisano 27 Lipca 2013 Kupiłem co prawda nie passata ale forda transita 2,5d 1991r (długi i podwyższany) do pracy. Problem jest w cieknącym korektorze siły hamowania i teraz nie wiem co zrobić: - wywalić go robiąc po prostu łączenie - wymienić jednak na nowy mimo dużych kosztów (około 1tys auto kupiłem za 4tys) - Wstawić rajdowy regulator regulowany Może macie jakieś pomysł lub praktykę w tym zakresie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #2 Napisano 27 Lipca 2013 Ja w Seacie Toledo wywaliłem, zapowietrzał układ. Po wywaleniu hamowanie poprawiło się, brał równo na 4 łapy:) Harakterystyka w zakrętach nie zmieniła się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #3 Napisano 27 Lipca 2013 Ja w mercedrsie kaczce 308d wywalilem. Nie zauważyłem różnicy. Jednakże zima jeździłem na zimowych kołach. Nie wiem jak się na letnich na śniegu zachowa. Ludzie z którymi rozmawiałem nie narzekają. Na którą os masz napęd? Ja miałem ma tył. Wywal, jeśli będzie źle to założysz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukisio Zgłoś #4 Napisano 27 Lipca 2013 Ja w Seacie Toledo wywaliłem, zapowietrzał układ. Po wywaleniu hamowanie poprawiło się, brał równo na 4 łapy Harakterystyka w zakrętach nie zmieniła się. Mam tak teraz płynu ubywa i zapowietrza układ. Hamulce prawie są Na którą os masz napęd? Ja miałem ma tył. W transicie są bliźniaki i tył napęd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #5 Napisano 27 Lipca 2013 To jak mowie. U mnie były pojedynki i tył napęd i nie było problemu z brakiem korektora. Jednakże jak w transicie będzie to nie wiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukisio Zgłoś #6 Napisano 28 Lipca 2013 Mechanik też mi mówił, że nie przejmować się tylko wywalić. Śmiejąc się zimą doradził aby woził 100kg cementu na tylnej osi i będzie dobrze skoro mam wątpliwości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #7 Napisano 29 Lipca 2013 Jak masz ABS to możesz pokusić się o jego wywalenie, w innym wypadku jakieś hamowanie w zakręcie zweryfikuje twoje plany życiowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tequila1980 Zgłoś #8 Napisano 29 Lipca 2013 Jak masz ABS to możesz pokusić się o jego wywalenie, w innym wypadku jakieś hamowanie w zakręcie zweryfikuje twoje plany życiowe. Chyba jak jest abs to nie ma korektora bo to załatwia pompa :hmm czy się mylę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #9 Napisano 29 Lipca 2013 ABS nie ma korektora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #10 Napisano 29 Lipca 2013 Mało jeszcze widziałeś w takim razie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisek171 Zgłoś #11 Napisano 30 Lipca 2013 dokładnie korektor raz występuje a raz nie występuje razem z ABS tam gdzie go nie ma na tyle występuje on wbudowany w pompie ABS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #12 Napisano 30 Lipca 2013 Mało jeszcze widziałeś w takim razie. Chyba mowa jest o danym modelu samochodu, co nie? To podaj przykład, w jakim "cywilizowanym" aucie jest abs i korektor. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #13 Napisano 30 Lipca 2013 Dodajmy ze wiekowy juz transit hamulce z tyłu ma raczej słabe. Także po wywaleniu korektora może wrócić wartość seryjna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #14 Napisano 30 Lipca 2013 Chyba mowa jest o danym modelu samochodu, co nie? To podaj przykład, w jakim "cywilizowanym" aucie jest abs i korektor. A w passacie na ten przykład. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukisio Zgłoś #15 Napisano 30 Lipca 2013 Jak masz ABS to możesz pokusić się o jego wywalenie, w innym wypadku jakieś hamowanie w zakręcie zweryfikuje twoje plany życiowe. Planowałem coś zrobić z hamulcami.... ABS manualny jest w mojej nodze Dodajmy ze wiekowy juz transit hamulce z tyłu ma raczej słabe. Transit jest z 1991roku i nie ma ABS a hamulce można być powiedzieć, że jeszcze istnieją. Postanowiłem się za to zabrać bo wg mnie hamuje tylko przód, a tył ledwo lub wcale przez ten wyciek płynu. Dzwoniłem dzisiaj co do używek korektora i niestety brak. Towar podobno chodliwy. Poczytałem na forum forda, że można tymczasem zrobić na krótko a stary próbować zregenerować poprzez wymianę oringów i ewentualnie dorabianie cylinderka, jeżeli będą wżery bo nowego nie dostane a zestawów naprawczych brak. Nowy drogi o ile będzie dostępny.. Co do wariantu z ręczną regulacją? Co o tym myślicie? bo raczej nie wywalać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisek171 Zgłoś #16 Napisano 30 Lipca 2013 lukisio z dwojga złego to może to by zadziałało lepiej niż wywalenie całkowite korektora: http://tablica.pl/oferta/korektor-sily-hamowania-opel-astra-f-corsa-b-CID5-ID3dhQ7.html tak jak The_Saint odradzam całkowity demontaż nie trudno sobie wyobrazić co się stanie gdy zblokuje pierwszy tył przy hamowaniu na łuku zamiast przodu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukisio Zgłoś #17 Napisano 30 Lipca 2013 lukisio z dwojga złego to może to by zadziałało lepiej niż wywalenie całkowite korektora: http://tablica.pl/oferta/korektor-si...5-ID3dhQ7.html Bezwładnościowy? W przyszłym tygodniu Transit będzie u mechanika na wymianę ręsora i amorów z tyłu to poproszę o demontaż tego korektora i spróbuje go zreanimować. Lato jest, długich tras teraz nie robię. Max 100km w jedną stronę i raczej wolno jeżdżę(wg wszystkich bo spalanie po trasie w starym 2,5d przy mojej nodze max 7l/100km ) Jak mi się uda to będzie fajnie a jak nie to chyba trzeba będzie coś pokombinować od modelu nowszego 91-94 bo te są jeszcze osiągalnie w przyzwoitych cenach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damianko Zgłoś #18 Napisano 31 Lipca 2013 U mnie w firmie już chyba w żadnym sprinterze korektor się nie ostał i nie ma żadnych problemów zimą ani w pojedynkach ani w tych na bliźniaku więc raczej nie ma się czego być. Dodam ze jak jeszcze miałem passata to korektor też wyleciał i zimą było ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lisek171 Zgłoś #19 Napisano 4 Sierpnia 2013 warto poczytać: http://autokult.pl/2013/03/07/bezpieczne-hamowanie-korektor-sily-hamowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lenin Zgłoś #20 Napisano 4 Sierpnia 2013 Ja w Seacie Toledo wywaliłem, zapowietrzał układ. Po wywaleniu hamowanie poprawiło się, brał równo na 4 łapy:) Harakterystyka w zakrętach nie zmieniła się. Co??? Jak sie nie zmienila? Jesli sie nie zmienila to poprostu klamiesz. Jak wstawisz do auta wiercone i nacinane tarcze z tylu i do tego dobre sportowe klocki to zarzuca tylem na zakretach jak wcisniesz dobrze hebel. A bez korektora bedzie dokladnie tak samo. Do zalozyciela: Kolego poszukaj na szrotach, taki korektor kosztuje grosze. Zrob poprawnie i nie ryzykuj swoim zdrowiem;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach