Skocz do zawartości
lukisio

Korektor siły hamowania wymienić czy wywalić?

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem co prawda nie passata ale forda transita 2,5d 1991r (długi i podwyższany) do pracy. Problem jest w cieknącym korektorze siły hamowania i teraz nie wiem co zrobić:

- wywalić go robiąc po prostu łączenie

- wymienić jednak na nowy mimo dużych kosztów (około 1tys auto kupiłem za 4tys)

- Wstawić rajdowy regulator regulowany

 

Może macie jakieś pomysł lub praktykę w tym zakresie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w Seacie Toledo wywaliłem, zapowietrzał układ. Po wywaleniu hamowanie poprawiło się, brał równo na 4 łapy:) Harakterystyka w zakrętach nie zmieniła się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w mercedrsie kaczce 308d wywalilem. Nie zauważyłem różnicy. Jednakże zima jeździłem na zimowych kołach. Nie wiem jak się na letnich na śniegu zachowa. Ludzie z którymi rozmawiałem nie narzekają.

 

Na którą os masz napęd? Ja miałem ma tył.

 

Wywal, jeśli będzie źle to założysz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja w Seacie Toledo wywaliłem, zapowietrzał układ. Po wywaleniu hamowanie poprawiło się, brał równo na 4 łapy Harakterystyka w zakrętach nie zmieniła się.
Mam tak teraz płynu ubywa i zapowietrza układ. Hamulce prawie są :P

 

Na którą os masz napęd? Ja miałem ma tył.
W transicie są bliźniaki i tył napęd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jak mowie. U mnie były pojedynki i tył napęd i nie było problemu z brakiem korektora. Jednakże jak w transicie będzie to nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanik też mi mówił, że nie przejmować się tylko wywalić. Śmiejąc się zimą doradził aby woził 100kg cementu na tylnej osi i będzie dobrze skoro mam wątpliwości :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak masz ABS to możesz pokusić się o jego wywalenie, w innym wypadku jakieś hamowanie w zakręcie zweryfikuje twoje plany życiowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak masz ABS to możesz pokusić się o jego wywalenie, w innym wypadku jakieś hamowanie w zakręcie zweryfikuje twoje plany życiowe.
Chyba jak jest abs to nie ma korektora bo to załatwia pompa :hmm czy się mylę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ABS nie ma korektora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie korektor raz występuje a raz nie występuje razem z ABS tam gdzie go nie ma na tyle występuje on wbudowany w pompie ABS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mało jeszcze widziałeś w takim razie.

 

Chyba mowa jest o danym modelu samochodu, co nie? To podaj przykład, w jakim "cywilizowanym" aucie jest abs i korektor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodajmy ze wiekowy juz transit hamulce z tyłu ma raczej słabe. Także po wywaleniu korektora może wrócić wartość seryjna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba mowa jest o danym modelu samochodu, co nie? To podaj przykład, w jakim "cywilizowanym" aucie jest abs i korektor.

 

A w passacie na ten przykład.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak masz ABS to możesz pokusić się o jego wywalenie, w innym wypadku jakieś hamowanie w zakręcie zweryfikuje twoje plany życiowe.

Planowałem coś zrobić z hamulcami.... ABS manualny jest w mojej nodze :P

 

Dodajmy ze wiekowy juz transit hamulce z tyłu ma raczej słabe.

Transit jest z 1991roku i nie ma ABS a hamulce można być powiedzieć, że jeszcze istnieją. Postanowiłem się za to zabrać bo wg mnie hamuje tylko przód, a tył ledwo lub wcale przez ten wyciek płynu.

 

Dzwoniłem dzisiaj co do używek korektora i niestety brak. Towar podobno chodliwy. Poczytałem na forum forda, że można tymczasem zrobić na krótko a stary próbować zregenerować poprzez wymianę oringów i ewentualnie dorabianie cylinderka, jeżeli będą wżery bo nowego nie dostane a zestawów naprawczych brak.

 

Nowy drogi o ile będzie dostępny..

 

Co do wariantu z ręczną regulacją? Co o tym myślicie? bo raczej nie wywalać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lukisio z dwojga złego to może to by zadziałało lepiej niż wywalenie całkowite korektora: http://tablica.pl/oferta/korektor-sily-hamowania-opel-astra-f-corsa-b-CID5-ID3dhQ7.html

 

tak jak The_Saint odradzam całkowity demontaż nie trudno sobie wyobrazić co się stanie gdy zblokuje pierwszy tył przy hamowaniu na łuku zamiast przodu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lukisio z dwojga złego to może to by zadziałało lepiej niż wywalenie całkowite korektora: http://tablica.pl/oferta/korektor-si...5-ID3dhQ7.html

Bezwładnościowy?

 

W przyszłym tygodniu Transit będzie u mechanika na wymianę ręsora i amorów z tyłu to poproszę o demontaż tego korektora i spróbuje go zreanimować. Lato jest, długich tras teraz nie robię. Max 100km w jedną stronę i raczej wolno jeżdżę(wg wszystkich bo spalanie po trasie w starym 2,5d przy mojej nodze max 7l/100km :P )

 

Jak mi się uda to będzie fajnie a jak nie to chyba trzeba będzie coś pokombinować od modelu nowszego 91-94 bo te są jeszcze osiągalnie w przyzwoitych cenach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w firmie już chyba w żadnym sprinterze korektor się nie ostał i nie ma żadnych problemów zimą ani w pojedynkach ani w tych na bliźniaku więc raczej nie ma się czego być. Dodam ze jak jeszcze miałem passata to korektor też wyleciał i zimą było ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja w Seacie Toledo wywaliłem, zapowietrzał układ. Po wywaleniu hamowanie poprawiło się, brał równo na 4 łapy:) Harakterystyka w zakrętach nie zmieniła się.

 

Co??? Jak sie nie zmienila? Jesli sie nie zmienila to poprostu klamiesz. Jak wstawisz do auta wiercone i nacinane tarcze z tylu i do tego dobre sportowe klocki to zarzuca tylem na zakretach jak wcisniesz dobrze hebel. A bez korektora bedzie dokladnie tak samo.

 

Do zalozyciela:

 

Kolego poszukaj na szrotach, taki korektor kosztuje grosze. Zrob poprawnie i nie ryzykuj swoim zdrowiem;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności