acmeus Zgłoś #1 Napisano 16 Lipca 2013 Witam Dzisiaj otrzymałem przesyłkę z takim oto ustrojstwem: Zastosuję tutaj mocowanie do deski rozdzielczej zaraz nad środkowymi nawiewami. Nie chcę podłączać kabelka ładowania do zapalniczki w popielniczce z dwóch względów: 1. Popielniczka musi być otwarta a będę miał tą ładowarkę podłączoną non stop 2. Nie chcę aby okablowanie wisiało luzem zasłaniając panel środkowy (środkowe nawiewy, klimatronik, radio i schowek pod radiem) Tak więc w planie mam dwie drogi albo pociągnąć kabel pod samą szybę i tam luką między deską rozdzielczą a szybą poprowadzić kabel do schowka pasażera, albo wykorzystać środkowy nawiew wyciągając go wcisnąć kabel między nawiew a deskę rozdzielczą i wsunąć na ciasno z powrotem nawiew (wykończenie deski w tym miejscu jest na tyle elastyczne więc myślę, że kabelek się tam wpasuje) i dalej tak samo pociągnąć kabelek do schowka pasażera. Tutaj pojawia się zaje__ście ważne pytanie. Czy mogę podpiąć się "+" i masą do przewodów oświetlenia schowka pasażera lub są tam jakieś w pobliżu do których mogę się podpiąć i zamontować wtyczkę (damską) zapalniczki do której podepnę ładowarkę? Wiem że jest jakiś "mikrostyk" wyłączający oświetlenie schowka gdy schowek jest zamknięty a ja potrzebuje ładować non stop, czy mam tam możliwość dojść do takich przewodów podających non stop zasilanie? Czy w przypadku gdy ładowarka będzie wsadzona do gniazda będzie pochłaniało mi dużo zasilania z akumulatora, czy można śmiało sobie pozwolić na taki sztywny montaż na stałe? Czy jest coś na co powinienem szczególnie zwrócić uwagę? Nie jestem elektrykiem znam tylko podstawy. Może macie znacie jakieś inne prostsze rozwiązanie mojego moda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RAFAŁ W Zgłoś #2 Napisano 16 Lipca 2013 Przewody od oświetlenia mogą być za słabe, ja u siebie cb mam podłączone na stałe pod stacyjke i jak włącze zapłon to się załączy cb i odwrotnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #3 Napisano 16 Lipca 2013 Przewody te (od oświetlenia schowka) mają na tyle duży przekrój, że można podpiąć to gniazdo. Oczywiście nie przesadzałbym z jego obciążalnością. Do ładowarki spokojnie wystarczy. Ale .... Jeśli miałbyś zostawiać włączoną ładowarkę w raz z podpiętym urządzeniem, to musisz wiedzieć, że sterownik po kilku minutach po zamknięciu auta, odłączy zasilanie w tym(i nie tylko w tym) punkcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
acmeus Zgłoś #4 Napisano 16 Lipca 2013 Dzięki wielkie z info. ja u siebie cb mam podłączone na stałe pod stacyjke Ten przypadek byłby chyba dla mnie najbardziej odpowiedni, nie potrzebuje ładować telefonu na wyłączonym silniku. Mógłby mi ktoś przedstawić krótki instruktarz gdzie dokładnie mogę się wpiąć by moje nowe dodatkowe gniazdo zapalniczki działało tylko przy włączonej stacyjce? Gdzie znaleźć takie kable i czy mogę się spiąć odizolowując te kable, czy mogę to podłączyć przy pomocy jakiejś kości znajdującej się w pobliżu panelu centralnego? Jeżeli druga opcja to w jaki sposób podpina się pod taką kość? Kojarzę takie kości np do radia gdzie przewody są połączone za pomocą tzw pinów ( tak to się chyba nazywa) ? Będę wdzięczny za pomoc. Pojechałbym do elektryka ale po za elektryką będzie pewnie trochę rozbierania np schowka pasażera, wyciąganie panelu centralnego a nie chcę w trakcie pobytu u elektryka obciążać go dodatkowo tymi pracami. Lubię sam dłubać i uczyć się co w pasku gdzie piszczy. Aha jeszcze jedna uwaga. Zapalniczka w popielniczce (z przodu) jest już chyba trochę rozruszana i ładowarka ma czasem problem z łączeniem a jak już połączy to słyszałem w radiu na auxie przy puszczonej muzyce z telefonu jakieś zakłucenia. Obawiam się czy to nie wina właśnie tego gniazda zapalniczki. Wspomnę jeszcze, że do tego gniazda wpiąłem się przewodami do podświetlenia gałki drążka biegów a przed samym drążkiem użyłem starego radiowego potencjometru aby obniżyć nie co napięcie bo diody w gałce świeciły zbyt intensywnie. Może ten potencjometr robi te zakłucenia. Zastanawiam się czy nie trzeba jeszcze przed tym nowym gniazdem zapalniczki wstawić jakiegoś filtra anty zakłuceniowego? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #5 Napisano 17 Lipca 2013 Moze najprosciej bedzie jak juz bedziesz mial wyjety schowek to poszukaj wizualnie zasilania w postaci grubego czerwonego przewodu? Jest tam z tego co pomietam kilka wiazek, m.in zasilanie do wentylatora, teraz ciezko tak "wyszukac" odpowiedni przewod, ale jak masz miernik to latwo cos wyszukac. Dokaldnie w ten sam sposob mam "schowane" ladowarki do nawigacji i telefonu i w ten sam sposob wyszukalem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #6 Napisano 17 Lipca 2013 schemat.pdf w zalaczniku schemat do wentylatora, powinienes wizualnie znalezc odpowiednie zasilanie i ewentualnie skontrolowac ze schematem czy jest odpowiednie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
acmeus Zgłoś #7 Napisano 17 Lipca 2013 Moze najprosciej bedzie jak juz bedziesz mial wyjety schowek to poszukaj wizualnie zasilania w postaci grubego czerwonego przewodu? Ok dzięki za radę tylko powiedz mi podpinałeś się na partyzanta ściągając odrobinę izolacji z tego kabla i dolutowując "+" z zapalniczki a potem izolacja "skotem"? Osobiście wolałbym to zrobić w miarę profesjonalnie czyli np dołączyć przewód zapalniczki do pinu z "+" tylko czy pin pomieści dwie końcówki przewodu? Wyczytałem gdzieś, że do zapalniczki dobrze by było zastosować przewód 2mm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #8 Napisano 17 Lipca 2013 Ok dzięki za radę tylko powiedz mi podpinałeś się na partyzanta ściągając odrobinę izolacji z tego kabla i dolutowując "+" z zapalniczki a potem izolacja "skotem"? Ja to robilem w taki sposob, ze zdejmowalem izolacje z malego odcinka i lutowalem dodatkowy przewod dobrze go izolujac. Najpierw chcialem rozcinac przewod, zakladac koszulke termokurczliwa, ale stwierdzilem ze nie chce naruszac oryginalnej instalacji. Głownie chodzi o to zeby dobrze zaizolowac "nowe dodatki" , oryginalnej instalacji z tego nie zrobisz, no chyba ze dokladasz cos co jest przewidziane przez fabryke to juz warto poswiecic wiecej czasu i dokladnie i precyzyjne jak fabryka wykonac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
acmeus Zgłoś #9 Napisano 17 Lipca 2013 Najpierw chcialem rozcinac przewod, zakladac koszulke termokurczliwa, ale stwierdzilem ze nie chce naruszac oryginalnej instalacji. No tak jest to jakiś argument, tym bardziej że żaden zemnie elektryk. Spotkałem się z tezą, że taśma "skot" to nie zbyt dobry pomysł na izolację w samochodzie (niby klej się pod temperaturą upłynnia i dzieją się ogólnie dziwne rzeczy). Jeżeli potwierdzacie ten fakt to co w takim razie polecacie najlepszego do izolacji takich łączek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #10 Napisano 17 Lipca 2013 Spotkałem się z tezą, że taśma "skot" to nie zbyt dobry pomysł na izolację w samochodzie (niby klej się pod temperaturą upłynnia i dzieją się ogólnie dziwne rzeczy) wiesz co, moim zdaniem, troche przesada, jak masz dobra tasme, dobrze to zaizolujesz to nie bedzie problemu. Najlepiej byloby tak jak pisalem wczesniej koszulka termokurczliwa, ale trzeba rozcinac glowny przewod (chyba ze mozna inaczej, zalezy od sytuacji), ale mysle ze tasma w zupelnosci wystarczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #11 Napisano 17 Lipca 2013 co w takim razie polecacie najlepszego do izolacji takich łączek?Taśmę izolacyjną.Polecam "mechatą" Tesa (prawie identyczna z oryginalną w aucie) http://www.tme.eu/pl/details/tesa-51608-19/profesjonalne-akcesoria-car-audio/tesa/51608/ ---------- Dodano o 10:23 ---------- Poprzednia wiadomość o 10:18 ---------- m.in zasilanie do wentylatoraNie ma tam przewodu ze stałym "+" . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
acmeus Zgłoś #12 Napisano 17 Lipca 2013 Dzięki za linka zaopatrzę się w nią. Stosujesz ją ze względu na to, że rzeczywiście "skot" nie do końca dobry, czy po prostu w oryginale takie się stosuje? Nie ma tam przewodu ze stałym "+" . Chyba tomnik nie doczytałeś ale pisałem wyżej, że rozwiązanie pod stacyjkę jak najbardziej jest dla mnie odpowiednie (czyli nie stały + jeśli dobrze rozumiem). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #13 Napisano 17 Lipca 2013 Chyba tomnik nie doczytałeś ale pisałem wyżej, że rozwiązanie pod stacyjkę jak najbardziej jest dla mnie odpowiednie (czyli nie stały + jeśli dobrze rozumiem).OK. W wiązce/kostce wentylatora świeżego powietrza nie znajdziesz plusa po stacyjce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
acmeus Zgłoś #14 Napisano 17 Lipca 2013 OK. W wiązce/kostce wentylatora świeżego powietrza nie znajdziesz plusa po stacyjce. Może się mylę ale na chłopski rozum nawiewy włączają się dopiero po przekręceniu kluczyka więc chyba jednak jest zrobiony po stacyjce. No chyba, że wentylator ma stały "+" a ze stacyjki napięcie dostaje panel sterujący, który kontroluje zachowanie wentylatora? Jeżeli jednak masz rację to czy jest w pobliżu schowka jakiś inny przewód zależy od stacyjki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
acmeus Zgłoś #15 Napisano 18 Lipca 2013 Jeszcze takie pytanie poruszane wyżej. Jaka może być przyczyna zakłuceń gdy mam podłączony uchwyt do zapalniczki i do uchwytu podłączony jest mini jack na aux w radio. Wydaje mi się, że gdzieś coś jest nie tak z zapalniczką, że to ona robi zakłucenia jakieś lekki zwarcie albo coś. Tylko pytanie czy jak podłącze z osobnego źródła nową zapalniczkę w innym miejscu czy ona też nie będzie zakłucać? Czy stosuje się jakieś filtry anty zakłuceniowe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz_czechy Zgłoś #16 Napisano 22 Lipca 2013 Te zakłócenia, to może być spowodowane samą ładowarką. Nieraz te gorszej jakości powodują zakłócenia po podłączeniu do zasilania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach