Skocz do zawartości
jacmus

Prośba o analizę logów 90KM AHH

Rekomendowane odpowiedzi

1,9 TDI kombi 90KM AHH 1998r. 236tys.km :rumieniec

Mam problem. Brak mocy, może powyżej 2700 obr/min trochę jak by ciągnął.

Proszę o analizę.

 

a. Logi statyczne

Meas. Blocks - 08

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_135045.html

Grupy: 000,000 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_135046.html

Grupy: 001,001 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_135047.html

Grupy: 003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_135048.html

Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_135049.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_135050.html

 

Basic Settings - 04

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_135051.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_135052.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_135053.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_135054.html

 

 

b. Logi dynamiczne

Meas. Blocks - 08

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_135055.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_135056.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_135057.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_135058.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_135059.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_135060.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_135061.html

 

Z góry dziękuję !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem pęknięty przewód pokazany na zdjęciu i po zaklejeniu taśmą izolacyjną sprawdziłem jak auto się sprawuje.

Wydaje mi się że jest poprawa.

Poniżej zamieszczam logi po tej naprawie.

Jak się nazywa ten przewód (zaznaczony strzałką) odchodzący do takiej "bańki"?

2013-07-15 20.05.32.jpg

 

logi dynamiczne poniżej

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_135086.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_135087.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_135088.html

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczony strzałką wężyk to wężyk odmy silnika i całe wyprowadzenie opar odmy musi być szczelne - od bloku silnika poprzez zawór regulacyjny ciśnienia odmy (ten czarny dysk na pokrywie zaworów) aż po rurę którą turbo zasysa powietrze z obudowy filtra powietrza bo inaczej będzie przekłamanie (zaniżanie) wskazań z przepływki. Przepływka akurat u Ciebie słabiutko mierzy (o ile nie będzie jeszcze innych nieszczelności na odmie). Zrób teraz ponownie log 011 BS bo jestem ciekaw jak chodzi zmienna geometria turbo. Podejrzewam jeszcze nieszczelność w układzie podciśnienia bo we wcześniejszym 011 BS zmienna geometria nawet się nie ruszyła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rurę odpowietrzającą 028 103 509 już zamówiłem (trochę drogo 68zł) to wymienię.

Tymczasem poniżej logi BS 011.

Co wskazuje na nieprawidłowe działanie zmiennej geometrii turbo?

 

 

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_135852.html

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sztomal ma rację, do sprawdzenia układ podciśnieniowy, sprawdzić palcami czy cięgno od gruszki przy turbinie w trakcie pracy VAG na kanale 011BS w trybie ON jest ona zaciągane na maksa.

Jeśli jest OK to wirnik w turbinie ma już swoje luzy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiś miesiąc temu czyściłem turbinę kierowniczki (zdjęcie poniżej) "była troszkę brudna" tak na marginesie trudno odkręcić śruby.

turbina kierownice przed czyszczeniem.jpg

Byłem zmuszony bo samochód był muł, nie było czym jechać.

Po czyszczeniu zdecydowanie lepiej.

Teraz dopiero mogłem zrobić logi.

 

Proszę o analizę czy wszystko OK?

 

a. Logi statyczne

Meas. Blocks - 08

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_164525.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_164526.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_164527.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_164528.html

Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_164529.html

Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_164530.html

 

Basic Settings - 04

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_164521.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_164522.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_164523.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_164524.html

 

 

b. Logi dynamiczne

Meas. Blocks - 08

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_164519.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_164520.html

Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_164480.html

Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_164518.html

Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_164482.html

Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_164481.html

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_164483.html

 

 

 

Z góry dziękuję !!!

Edytowane przez jacmus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dawka paliwa za mała, trzeba ustawić ok.3, kąt wtrysku do poprawki, turbo wstaje bardzo późno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dawkę ustaw w granicy 4mg/R (kompromis pomiędzy osiągami, a spalaniem), kąt wtrysku spóźniony, sztanga turbo do skrócenia, tak aby max wypełnienie n75 było w granicach 70-75%. Jak na obecnie panujące temperatury silnik dość się grzeje (92'C).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dawkę paliwa próbowałem zmienić, ale mogłem tylko do wartości ok. 5,2 mg/R

Zmieniana wartość przy adaptacji max 32784 (więcej nie wchodzi, co widać na poniższym zdjęciu).

zdjęcie z ustawiania dawki paliwa 18 03 2014.JPG

Przed przystąpieniem do zmiany wartości wynosiła 32768

 

1) Czy coś robię nie tak?

Czy może wpływ na to ma kąt wtrysku? którego jeszcze nie zmieniałem.

 

Poniżej logi statyczne po zmianie

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_165383.html

Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/jacekmus_165384.html

 

2) Przy czyszczeniu turbiny sztanga, tzn. jej długość była zaznaczona farbą, tak więc chyba nie była zmieniona?

 

3) Co tzn. max wypełnienie n75 było w granicach 70-75%.

 

4) Czy coś nie tak może być z tą temperaturą silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności