mr.ekko Zgłoś #1 Napisano 30 Czerwca 2013 (edytowane) Witam jestem nowy na forum więc witam Wszystkich. Rok temu stałem sie szczęśliwym posiadaczem passata B5 FL 1.9TDI 2002r tiptronic. Miesiąc temu zaczeły się pierwsze problemy silnik wpadał w tryb awaryjny i strasznie dymił Przy ruszaniu na szaro- diagnoza turbina przeladowuje, nie zastanawiając się długo dorwałem turbine po regeneracji (z protokołami z wyważania) zmieniłem turbinke komplet uszczelek przy okazji filtry(MANN), olej(5w40 MOTUL), świece(BOSCH), paski, czyszczenie egr, kolektora dolotowego, wymiana weży podciśnienia. Poskładałem wszystko wykasowałem błedy i z uśmiechem na twarzy jazda próbna i tu zaczyna sie problem. Do mniej wiecej 2300obr/min jest tragedia totalny brak mocy felicja ktorą jeszcze posiadam ma lepszego kopa:) po przekroczeniu ~2300obr/min wciska w fotel i ciągnie do końca. Prosiłbym doświadczonych kolegów pasjonatow TDI o diagnoze logów. Mam przypuszczenia co moze być przyczyną ale poczekam na wypowiedz kogoś doświadczonego. logi dynamiczne pojedyncze: Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/grajkows_132919.html Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/grajkows_132908.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/grajkows_132906.html logi dynamiczne po dwie grupy: Grupy: 003,011 - http://vaglog.rtnet.pl/grajkows_132907.html Grupy: 008,010 - http://vaglog.rtnet.pl/grajkows_132921.html logi statyczne: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/grajkows_132912.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/grajkows_132910.html Grupy: 003, 003BS - http://vaglog.rtnet.pl/grajkows_132915.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/grajkows_132911.html Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/grajkows_132913.html Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/grajkows_132914.html Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/grajkows_132916.html Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/grajkows_132917.html Testy robiłem w tiptroniku stąd małe nieścisłości. Passat ma na liczniku 180000km a realny przebieg? wiadomo 50% ma cofany licznik:) Dodam jeszcze że przed wymianą turbiny zbierał się od początku obrotów bardzo ładnie tylko przechodził w tryb awaryjny. Edytowane 30 Czerwca 2013 przez mr.ekko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #2 Napisano 30 Czerwca 2013 może wystarczy podkręcić sztangę o 1 obrót ?? znaczy się skrócić .. do tego masz rozrząd do poprawy ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mr.ekko Zgłoś #3 Napisano 30 Czerwca 2013 no właśnie dzwoniąć do firmy która regenerowała turbine otrzymałem tą samą odpowiedz i zrobiłem ten jeden obrót czyli skróciłem sztange nie przyniosło to w zasadzie jakiegoś strasznego efektu. Myślisz kolego zeby jeszcze jeden obrót zastosować? w starej miałem 8 zwoi gwintu od góry i ta po przekręceniu tego jednego tak samo ma teraz 8. Rozrzad zamierzam wymieniać w niedługim czasie tylko czekam zeby uporać sie z tym problemem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #4 Napisano 30 Czerwca 2013 ustawić rozrząd to jest dosłownie 15 min roboty razem ze sprawdzeniem vagiem co do sztangi ... spróbuj jeszcze o jeden obrót .. potem zrób w miarę szybko log 11grupy dynamiczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mr.ekko Zgłoś #5 Napisano 30 Czerwca 2013 Dzięki Piotrze po południu zrobie loga. Dodam jeszcze taką ciekawostke czytałem mase postow z podobnym problemem i zrobiłem mały test odłączyłem przepływkę i sytuacja odwrotna do 2000 znacząco lepiej się zbiera od 2000obr brak mocy. To było moje pierwsze przypuszczenie ze przepływka zaczeła odmawiać posłuszeństwa tylko dziwiło mnie dlaczego by się to stało po wymianie turbo. Zerknął byś jeszcze pod kątem tej przepływki na logi. z góry dzięki:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #6 Napisano 30 Czerwca 2013 wydaje się ok. Poczekaj może ktoś się wypowie dokładniej co do przepływki. Mi się wydaję ok ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoeinz Zgłoś #7 Napisano 30 Czerwca 2013 Dla mnie przeplywka cos nie halo do tych obrotow co zaczyna sie zbierac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mr.ekko Zgłoś #8 Napisano 30 Czerwca 2013 właśnie przekręciłem jeszcze jeden obrót poprawy brak:( logi zrobie pożniej bo nie mam teraz drugiej osoby do pomocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoeinz Zgłoś #9 Napisano 30 Czerwca 2013 Wez przemyj przeplywke i zobacz, ewentualnie podmien jak masz od kogo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mr.ekko Zgłoś #10 Napisano 30 Czerwca 2013 (edytowane) Mam preparat kontakt s bo zajmuje się hobbystycznie elektroniką tylko nie wiem czy go mogę użyć do przepływki? Powracając do turbiny zrobiłem jeszcze jeden test i chyba bym ją wykluczył, znalazłem opis przez kolege sztomel w którym zalecał podpiąć bezpośrednio podciśnienie z turbiny do pompy vacum. Efekt brak poprawy do tych 2300obr/min a turbina powinna przecież ciągnąć teoretycznie na pełnym doładowaniu od początku chyba że się myle to mnie poprawcie. Niestety nie mam od kogo podmienić przeplywki bo wszyscy w koło mają seryjne 90, 110 a z tego co czytałem to 130km i 150km ma przepływomierz o innych parametrach Edytowane 30 Czerwca 2013 przez mr.ekko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Passat2001 Zgłoś #11 Napisano 30 Czerwca 2013 Jestem pewien że przepływomierz tnie dawke do 2300obr i dlatego nie ma mocy. Nie radzę kręcić sztangą od turba i ustawiać na oko(to nie stary Ursus). Ja zawszę czyszczę przepływomierze takim preparatem ale myślę że w twoim przypadku nic to nie da. Würth zmywacz uniwersalny do odtłuszczania i czyszczenia hamulców samochodowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoeinz Zgłoś #12 Napisano 30 Czerwca 2013 Wyjmij przeplywke, wyczysc i sprawdz 15min roboty a powinno cos dac. Jak nic nie da to podmien z kins na chwile Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mr.ekko Zgłoś #13 Napisano 30 Czerwca 2013 Wyjąłem przepływke przy okazji zmierzyłem napięcia na wtyczce jest to wtyczka na 5pin jeden pusty napiecia: x- 1-12v 2-GND 3-5v 4-0,1v po odpaleniu napiecia takie same tylko wiadomo 12v na 14v sie zmieniło przepływomierz bosch F00C2G2055 czytałem gdzieś ze miedzy 1 a 4 pinem ma byc odpowiednia rezystancja wzgledem temperatury u mnie brak i po przegazowaniu powinna sie podnieść ktoraś wartość tak samo nic sie nie zmienia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
german81 Zgłoś #14 Napisano 30 Czerwca 2013 przepływce nic nie dolega problemem jest zle ustawiony zderzak od geometri lub sama turbina jest zle zregenerowana . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mr.ekko Zgłoś #15 Napisano 30 Czerwca 2013 Wyczyściłem delikatnie przepływke alkoholem izopropylowym przy okazji u mnie wystepuje przepływka z elementem pomiarowym z grzana warstwą w starszych chyba z drutem pomiarowym. (oczywiście efektu po czyszczeniu brak) Zanim oddam turbo na gwarancje znalazłem jeszcze coś takiego: Postępowanie w przypadku niedoładowywania przy niskich obrotach i przeładowywaniu powyżej 2500 obrotów na minutę. - Złapać kluczem zaciskowym (ewentualnie kombinerkami) za śrubę regulacyjną siłownika - Poluzować śrubę kontrującą siłownika - Kręcąc śrubą regulacyjną skrócić ramię siłownika o około 1 mm - Wykręcić (skrócić zderzak) 0,5mm - Za pomocą śruby kontrującej, dokonać kontry nowego ustawienia - Wykonać jazdę testową z Logowaniem parametrów w Grupie 11 sprawdzić czy doładowanie silnika jest prawidłowe Postępowanie w przypadku niedoładowywania przy niskich obrotach i przeładowywaniu powyżej 2500 obrotów na minutę oraz charakterystycznych dźwiękach trzepotania po odpuszczeniu pedału gazu. - Złapać kluczem zaciskowym (ewentualnie kombinerkami) za śrubę regulacyjną siłownika - Poluzować śrubę kontrującą siłownika - Kręcąc śrubą regulacyjną wydłużyć ramię siłownika o około 1 mm - Wkręcić (wydłużyć zderzak) 0,5mm - Za pomocą śruby kontrującej, dokonać kontry nowego ustawienia - Wykonać jazdę testową z Logowaniem parametrów w Grupie 11 sprawdzić czy doładowanie silnika jest prawidłowe Kolego german81 mozesz napisać coś więcej o tym zderzaku czy ruszać go? i w którą strone ewentualnie? powiem szczerze ze nie potrafie sobie wyobrazić na jakiej zasadzie ten zderzak miał by doprowadzić do niedoładowania na niskich obrotach? pozatym strasznie nie na reke jest mi znowu wszystko rozkręcać i oddawac na gwarancje bo moge być dłuzszy czas bez mojego kochanego paska:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
german81 Zgłoś #16 Napisano 30 Czerwca 2013 jesli zderzak jest zle wyregulowany to geometria sie nie składa do kaca co powoduje niedoładowanie w dolnym zakresie .spróbuj wykrecic zderzak o 2 obroty i powtórz logi . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mr.ekko Zgłoś #17 Napisano 1 Lipca 2013 (edytowane) jutro to zobacze tylko cały czas mnie zastanawia dlaczego lepiej się zbierał do 2000obr/min po odpięciu przepływki? po przekroczeniu 2000obr/min był znowu brak mocy na odpiętej Właśnie jestem po ustawieniu zderzaka nie powiem cieżko się tam dostać zrobiłem jeden obrót bo do końca ograniczenia zostały moze jeszcze dwa obroty i zderzak znika w standardzie zadnej poprawy przy ruszaniu. Jeszcze raz zrobiłem test przepływki odpiąłem i do 2000 pieknie się zbiera potem turbo dziura. Jutro ustawiam Wszystko tak jak było na początku i szukam przepływki do testu. Ma ktoś możliwość sprawdzić czy ten nr przepływki F00C2G2055 bosch jest odpowiedni dla mojego modelu silnika? Edytowane 1 Lipca 2013 przez mr.ekko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #18 Napisano 1 Lipca 2013 Kurka wodna 17 wypowiedzi w temacie, a ewidentnie problem jest turbiny! Za chwilę zaczniesz wyjmować katalizator, albo pompowtryski. Oddaj tą turbinę i kup dobrą używkę kolego. Nikt ci widzę nie wyjaśnił, że przy odpiętym przepływomierzu ecu widzi masę powietrza 550mg/str, dla której dawka paliwa jest większa, stąd objaw większej mocy na niższych obrotach. Mało kto rozumie zasadę działania i współpracy kilku podstawowych hardware t.j. turbiny, przypływki i dawki jaką podają wtryski. Jeśli twoja turbina nie dmuchnie powietrzem to i ecu nie podleje paliwa, bo MAF sam z siebie nie zwiększy masy powietrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #19 Napisano 1 Lipca 2013 Kurka wodna 17 wypowiedzi w temacie, a ewidentnie problem jest turbiny! Za chwilę zaczniesz wyjmować katalizator, albo pompowtryski.Oddaj tą turbinę i kup dobrą używkę kolego. Nikt ci widzę nie wyjaśnił, że przy odpiętym przepływomierzu ecu widzi masę powietrza 550mg/str, dla której dawka paliwa jest większa, stąd objaw większej mocy na niższych obrotach. Mało kto rozumie zasadę działania i współpracy kilku podstawowych hardware t.j. turbiny, przypływki i dawki jaką podają wtryski. Jeśli twoja turbina nie dmuchnie powietrzem to i ecu nie podleje paliwa, bo MAF sam z siebie nie zwiększy masy powietrza. w końcu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mr.ekko Zgłoś #20 Napisano 2 Lipca 2013 Dzięki koledzy za wszystkie podpowiedzi niestety teraz najgorsze co moze być zgłoszenie reklamacji regenerowanej turbiny. Jak do czegoś dojde dam znać czy POWER IS BACK. Przy okazji ustawiłem rozrząd wskazania -0.6, 0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach