picardi Zgłoś #1 Napisano 16 Maja 2013 (edytowane) Witam serdecznie. Proszę o popatrzenie na logi z mojego avb bo przy odpalaniu rano czy po dłuższym postoju kilka ładnych godzin szarpie i dymi na niebiesko po odpaleniu jakieś 20-30 sek i przechodzi. Zrobiłem logi statyczne na ciepłym silniku jeżeli trzeba jutro rano zrobie dodatkowo na zimnym jak to pomoże. Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/picardi_126800.html Grupy: 004,005,015 - http://vaglog.rtnet.pl/picardi_126801.html Grupy: 013,018,023 - http://vaglog.rtnet.pl/picardi_126802.html Proszę popatrzcie i podpowiedzcie co z tym zrobić. Pozdrawiam Picardi zapomniałem dodać dzisiaj miałem błąd 16686 - skasowany jutro rano zobacze czy się pojawi po odpaleniu (może to listwa połączeniowa przy wtrysku ? ) Edytowane 16 Maja 2013 przez picardi opis błedu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
picardi Zgłoś #2 Napisano 17 Maja 2013 (edytowane) Witam ponownie. Wklejam jeszcze logi na zimnym silniku. Wtyczki na pompkach i duża wtyka na głowicy wyczyszczone i poprawione. Widać problem na drugiej pompce w bloku 13 tylko czemu ? Po jakimś czasie samo się uspokaja. Może zerkniecie i podpowiecie co i jak z tym począć ? Grupy: 004,005,015 - http://vaglog.rtnet.pl/picardi_126862.html Grupy: 013,018,023 - http://vaglog.rtnet.pl/picardi_126863.html dodatkowo pomierzyłem oporności cewek pompowtryskiwaczy na wtyczce do sterownika i wszystkie mają jednakowo 2,3 ohm Edytowane 17 Maja 2013 przez picardi dodanie opisu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leopard Zgłoś #3 Napisano 20 Maja 2013 zacznij od zmainy PD z 2 cylindra na ktorys inny z poprawnymi parametrami - jesli blad "pojdzie" za pompowtryskiwaczem - wszystko wiadomo ... jesli zostanie na 2gim cylindrze - prawdopodobnie bedzie to problem zwiazany z wiazka elektryczna w glowicy (listwa) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #4 Napisano 21 Maja 2013 Grupy: 013,018,023 - http://vaglog.rtnet.pl/picardi_126863.html dodatkowo pomierzyłem oporności cewek pompowtryskiwaczy na wtyczce do sterownika i wszystkie mają jednakowo 2,3 ohm Bo cewki elekrozaworów pompowtryskiwaczy pracują prawidłowo ale już końcówka 2 pompowtryskiwacza nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
picardi Zgłoś #5 Napisano 23 Maja 2013 Witam ponownie. Więc jestem po wymianie uszczelek na pompowtryskach. Wtryski zamienione miejscami tzn przed zmianą 1-teraz 3, przed 2- teraz 4, przed 3- teraz 1, przed 4- teraz 2 . Jak możecie zerknąć co się dzieje z tm silnikiem bo mi już ręce opadają a za tydzień muszę lecieć w droge jakieś 800km i nie wiem sam co robić. Co do odpalenia na zimno i logi to jutro z rana na zimnym dopiero bo efekt trzęsienia i kopcenia jest dopiero na zimnym silniku po dłuższym postoju. Zastanawia mnie wzrost spalania na wolnych obrotach na vagu przed wymianą uszczelek 0,4l/h a teraz 0,6l/h czym to jest spowodowane ?? W dalszym ciągu jest coś nie tak. Podpowiedzcie co i jak. Rozgrzany silnik logi statyczne: Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/picardi_127797.html Grupy: 004,007 - http://vaglog.rtnet.pl/picardi_127796.html Grupy: 013,018,023 - http://vaglog.rtnet.pl/picardi_127798.html logi basic settings: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/picardi_127799.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/picardi_127801.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/picardi_127800.html logi dynamiczne: Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/picardi_127804.html Grupy: 008,010,011 - http://vaglog.rtnet.pl/picardi_127802.html Grupy: 001,003,004 - http://vaglog.rtnet.pl/picardi_127803.html ---------- Dodano o 19:59 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:58 ---------- Bo cewki elekrozaworów pompowtryskiwaczy pracują prawidłowo ale już końcówka 2 pompowtryskiwacza nie. kol. Sztomel jednak to nie końcówka 2 pompowtryskiwacza ---------- Dodano o 20:00 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:59 ---------- zacznij od zmainy PD z 2 cylindra na ktorys inny z poprawnymi parametrami - jesli blad "pojdzie" za pompowtryskiwaczem - wszystko wiadomo ... jesli zostanie na 2gim cylindrze - prawdopodobnie bedzie to problem zwiazany z wiazka elektryczna w glowicy (listwa) kol. Leopard niestety nie miałem wiązki a szkoda bo bym wiedział na pewno co i jak. Chyba będe musiał ją jednak wymienić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leopard Zgłoś #6 Napisano 23 Maja 2013 jak teraz wygladaja korekcje PD na zimnym silniku ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmmariooo Zgłoś #7 Napisano 23 Maja 2013 Miałem praktycznie identyczne problemy i logi. Na 99,99 % masz do wymiany wałek i szklanki. Jak najdę czas to wrzucę zdjęcia wytartego wałka i wybitych szklanek. Przebieg masz pewnie coś koło 250 tyś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
picardi Zgłoś #8 Napisano 23 Maja 2013 jak teraz wygladaja korekcje PD na zimnym silniku ?? Zrobię jutro rano i wrzyce bo odpaliłem go po robocie koło 18 i logi to teraz nie ma sensu bo musi postać. ---------- Dodano o 21:03 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:02 ---------- Miałem praktycznie identyczne problemy i logi. Na 99,99 % masz do wymiany wałek i szklanki. Jak najdę czas to wrzucę zdjęcia wytartego wałka i wybitych szklanek. Przebieg masz pewnie coś koło 250 tyś. oglądałem wałek przy zmianie uszczelek i nie widziałem aby coś się działo z wałkiem. Co do szklanek to nie wiem ale nie pukają na zimnym silniku. Co do przebiegu to nie wiem bo dopiero włożyłem ten motor bo mój padł po 450tys km. Jak byś mieł te swoje logi do popatrzenia i ew czas na włożenie zdjęć to bardzo chętnie i z góry dziękuje. Może ktoś ma w takim razie wymiary wałka jakie muszą być wysokości na krzywkach to nawet pokusze się i wywale sprawdzić co i jak. Mam jeszcze tydzień do wyjazdu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmmariooo Zgłoś #9 Napisano 23 Maja 2013 Popatrz na ten wątek: http://forum.vw-passat.pl/threads/133736-1-9-AVF-logi-po-dopaleniu-quot-na-zimno-quot Nawet na tym samym garku miałem dużą korekcję. Po zamianie wtrysków nic się nie zmieniło. Też oglądałem wałek i nic nie widziałem. Przy samym zdjęciu pokrywy ciężko bez doświadczenia ocenić zużycie. Z rzeczy charakterystycznych, to miałem jeszcze coś co wydawało mi się turbo dziurą. Auto praktycznie nie ciągnęło do okolic 2 tyś. obr. A ruszyć dynamicznie też nie było łatwo. Po wymianie ciągnie od dołu jak należy. Brak dymienia, smrodu i telepania na zimnym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
picardi Zgłoś #10 Napisano 24 Maja 2013 (edytowane) Witam. Wklejam logi z dzisiejszego odpalenia na zimnym silinku, szarpał i dymił krótko ale to nie jest tak jak ma być coś jest nie tak. Grupy: 004,005,015 - http://vaglog.rtnet.pl/picardi_127970.html Grupy: 013,018,023 - http://vaglog.rtnet.pl/picardi_127971.html Właśnie wyciągam wałek i szklanki. Może ktoś z was wie jakie wymiary ma nowy wałek chodzi mi o krzywki. tutaj są zdjęcia wałka popatrzcie ale chyba do wymiany. https://picasaweb.google.com/108227615028746388614/WalekRozrzadu?authuser=0&authkey=Gv1sRgCO6WwLau2eTkwgE&feat=directlink średnica na krzywkach ssących i wydech to 61,1 do 61,3 mm a na krzywkach pompowtryskiwaczy 45,2 do 45,3 mm ale dalej niestetety nie wiem jakie powinny być. Edytowane 24 Maja 2013 przez picardi dopisek i zdjęcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmmariooo Zgłoś #11 Napisano 24 Maja 2013 Jak porównasz logi z moimi, to masz praktycznie identyczne. Ale... zobacz sobie jak u mnie wyglądał wałek i szklanki: http://http://forum.vw-passat.pl/threads/135280-Kopcenie-na-zimnym-smierdzace-spaliny-rozwiazanie?p=1914346#post1914346. Na Twoich zdjęciach nie widzę takich uszkodzeń jak u mnie. Nie wiem jak u Ciebie wyglądały szklanki, ale pewnie też lepiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
picardi Zgłoś #12 Napisano 24 Maja 2013 Jak porównasz logi z moimi, to masz praktycznie identyczne. Ale... zobacz sobie jak u mnie wyglądał wałek i szklanki: http://http://forum.vw-passat.pl/threads/135280-Kopcenie-na-zimnym-smierdzace-spaliny-rozwiazanie?p=1914346#post1914346. Na Twoich zdjęciach nie widzę takich uszkodzeń jak u mnie. Nie wiem jak u Ciebie wyglądały szklanki, ale pewnie też lepiej. No to u ciebie widzć że wałek zajechany u mnie jest mało widać ale nowy to on też nie jest ale szkoda że nie mam porównania z nowym. Szklanki 4 szt wygniecione 1/3 tego co u ciebie, 2 mają dużo rys jak by pęknięć od góry no a dwie jak nówki gładziutkie. Już sam nie wiem czy to coś da ale okaże się w praniu. jak się nic nie zmieni to skończyły mi się pomysły. Jutro poskładam to się okaże. Ponawiam prośbę o wymiary nowego wałka lub jakieś dokładne zdjęcia jak wyglądają krzywki. Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmmariooo Zgłoś #13 Napisano 25 Maja 2013 Ponawiam prośbę o wymiary nowego wałka lub jakieś dokładne zdjęcia jak wyglądają krzywki. Wymiarów też nie mogłem znaleźć. Ale jak się przyjrzysz to wszystkie krawędzie boczne krzywek są fabrycznie zaokrąglone. Jeżeli na całym obwodzie zaokrąglenie wygląda tak samo, to wszystko jest ok. Jeżeli gdzieś zamiast zaokrąglenia jest ostra krawędź, to znaczy, że to miejsce jest wytarte. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
picardi Zgłoś #14 Napisano 25 Maja 2013 Wałek wymieniony troszke lepszy stan jak mojego, szklanki skompletowałem. Listwa elektryczna wymieniona na w 100% sprawną a logi na ciepłym silniku wyglądają jak poniżej. Moim zdaniem jest troszke lepiej jak w logach statycznych na ciepłym silniku przed wymianą wałka. statyczne - Grupy: 004,007 - http://vaglog.rtnet.pl/picardi_128090.html Grupy: 013,018,023 - http://vaglog.rtnet.pl/picardi_128091.html Grupy: 000,001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/picardi_128092.html dynamiczne - Grupy: 000,015 - http://vaglog.rtnet.pl/picardi_128093.html Grupy: 001,003,004 - http://vaglog.rtnet.pl/picardi_128094.html Grupy: 008,010,011 - http://vaglog.rtnet.pl/picardi_128095.html basic settings - Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/picardi_128096.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/picardi_128097.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/picardi_128098.html Jak będzie po odpaleniu na zimnym zobacze jutro rano i wtedy się okaże co to dało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
picardi Zgłoś #15 Napisano 26 Maja 2013 (edytowane) Witam ponownie. No i niestety jest lepiej ale nie jest dobrze. W dalszym ciągu to samo na drugim cylindrze ale zaczyna pracować o wiele szybciej niż przed tymi wszystkimi pracami przy silniku. Zastanawia mnie kwestia zmiana pracy silnika pomiędzy 94 a 100 sekundą słyszalna różnica w pracy silnika jak by coś się wyłączyło lub załączyło (wszystkie odbiorniki włącznie z klimą powyłączane) i widać to w bloku 4 na 1 i 2 cylindrze. logi na zimnym silniku po nocnym odstaniu. Grupy: 004,005,015 - http://vaglog.rtnet.pl/picardi_128170.html Grupy: 013,018,023 - http://vaglog.rtnet.pl/picardi_128171.html Zauważyłem jedną rzecz że po wciśnięciu gazu na postoju do oporu od 800 do ok 1600 obr/min dosyć wolno to idzie, powyżej już wkręca się normalnie na obroty. Zrobił bym logi takiego wkręcania się na obroty ale nie wiem które bloki były by pomocne w zobaczeniu tego. Tak samo jest zresztą podczas jazdy dopiero po osiągnięciu ok 1800-2000 obr/min zaczyna dobrze ciągnąć ale w tym dolnym przedziali idzie lekko mułowato. Już mi się skończyły pomysły co do naprawy tej usterki. Jedynie co to muszę jeszcze zobaczyć ciśnienia sprężania ale niestety nie mam ciśnieniomierza i dopiero za tydzień zajadę na warsztat może coś się wyjaśni. Może macie jeszcze jakieś pomysły i podpowiedzi co z tym zrobić bo ręce mi opadły. Z góry dzięki za pomoc. Edytowane 26 Maja 2013 przez picardi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
picardi Zgłoś #16 Napisano 10 Czerwca 2013 No i sprawa się wyjaśniła. Kupiłem szrot silnik. Na drugim cylindrze tłok wypalony jak zrobie zdjęcia to włoże. Zresztą reszta cylindrów w nie najlepszym stanie poza tym jakiś baran jeździł na wodzie. Drugi słupek już czeka na włożenie zobaczymy co tym razem mając nadzieje że będzie dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #17 Napisano 10 Czerwca 2013 Podejrzewałem, że coś z tłokiem lub korbą, bo inaczej dymu by nie było. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
picardi Zgłoś #18 Napisano 10 Czerwca 2013 A widzisz pomysłów mnóstwo a wystarczyło by gdybym miał ciśnieniomierz do sprawdzenia sprężania, ale już jest w drodze bo i tak przyda się. Dostałem od znajomego słupek ale AXR on też jest 101 kucy muszę tylko poprzekładać wszystko od swojego i zobaczymy jak to będzie. Na pewno muszę zmienić miskę bo jest inna i nie wiem jak ze smokiem i pompą olejową ale to jutro się okaże w praniu jak zdejmę, rozbiorę i pomierzę. Ciekawe czy ktoś się bawił i zakładał AXR zamiast AVB - osprzęt cały wraz z pompkami od AVB ??? Jak to jest w praktyce i jak to chodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #19 Napisano 11 Czerwca 2013 Jeśli jest inna miska to musiał być ten słupek zamontowany poprzecznie. Smok tez musisz w takim przypadku przełożyć. Reszta powinna pasować. Żadnej różnicy w mocy nie odczujesz bo mechanicznie jest to samo, no chyba że pompki jakieś lepszy włożysz. Poza tym AXR, czy AVB to słabe słupki do podnoszenia mocy. Czemu nie ASZ, AWX, AVF, czy ARL? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach