mariwawr Zgłoś #1 Napisano 5 Maja 2013 Cześć Naczytałem się analiz i różnych przypadków, ale ni jak ma się to do mojego. Niedługo po zakupie przycisnąłem (jak to mam w zwyczaju:marecek) i rozleciał się wirnik. Myślę że były łopatki trochę zapieczone, od jakiegoś czasu przed sprzedażą gość (koło 60-tki) jeździł 2km do roboty i z powrotem. Po wymianie turbiny, wycięciu kata i wymianie środkowego tłumika pojawiła się właśnie taka turbodziura. Jak ktoś z forumowiczów znajdzie chwilę to proszę aby się przyjrzał. Powiem szczerze że nie mam już pomysłu co to może być... Zauważyłem jedynie że przy logach dyn. na kanale 11 i biegach 2,3,4,5 zrównanie ciśnienia zadanego i aktualnego zrównują się na różnych poziomach obrotowych silnika. Najlepiej wygląda to na 5-tce. Dalej wklejam pozostałe logi. Grupy: 011 drugi bieg - http://vaglog.rtnet.pl/mariwawr1_125208.html Grupy: 011 – trzeci bieg http://vaglog.rtnet.pl/mariwawr1_125206.html Grupy: 011 – czwarty bieg http://vaglog.rtnet.pl/mariwawr1_125209.html Grupy: 011 – piąty bieg http://vaglog.rtnet.pl/mariwawr1_125207.html Basic settings Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/mariwawr1_125165.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/mariwawr1_125167.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/mariwawr1_125166.html Logi statyczne Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/mariwawr1_125169.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/mariwawr1_125171.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/mariwawr1_125175.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/mariwawr1_125173.html Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/mariwawr1_125168.html Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/mariwawr1_125172.html Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/mariwawr1_125170.html Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/mariwawr1_125174.html Logi dynamiczne Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/mariwawr1_125182.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/mariwawr1_125176.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/mariwawr1_125181.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/mariwawr1_125177.html Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/mariwawr1_125178.html Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/mariwawr1_125180.html Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/mariwawr1_125179.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #2 Napisano 5 Maja 2013 Masz problem z podciśnieniem. Jej brak powoduje, że gruszka nie zaciąga sztangi tyle ile powinna i stąd brak doładowania w niższych obrotach. Szukaj przetartych wężyków w układzie podciśnieniowym, luz na króćcu wychodzącym z pompy vacum, łącznik gumowy węża podciśnienia przechodzący przez ścianę do akumulatora idący do serwa i ostatecznie sprawdź samą gruszkę przy turbinie czy membrana jest szczelna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariwawr Zgłoś #3 Napisano 5 Maja 2013 Aaaaaaaaa.... tutaj kolego masz rację z luzem na króćcu z pompy vacum. Jest i to duży, a w dodatku zaolejony. Co do wężyków to wszystkie wymienione. Gruszka w porządku. Zasysa "książkowo". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Daron Zgłoś #4 Napisano 6 Maja 2013 To szukaj drugiej pompy vacum, bądź klej króciec. Przy okazji wspomnę, że auto z bezpiecznym programem na ~165hp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariwawr Zgłoś #5 Napisano 6 Maja 2013 To szukaj drugiej pompy vacum, bądź klej króciec. Przy okazji wspomnę, że auto z bezpiecznym programem na ~165hp Ma coś koło 170. Tak z ciekawości to z czego wywnioskowałeś Daron? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #6 Napisano 6 Maja 2013 w pierwszej kolejności widać zakres mapy doładowania na kanale 011. Sprawdź jeszcze sztangę - czy poskręcana jest fabrycznie czy może zerwana była farba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariwawr Zgłoś #7 Napisano 6 Maja 2013 w pierwszej kolejności widać zakres mapy doładowania na kanale 011. Sprawdź jeszcze sztangę - czy poskręcana jest fabrycznie czy może zerwana była farba. Swojego czasu przyblokowałem sztangę, aby sprawdzić czy turbo będzie ładować wcześniej. Okazało się że kopa dostaje mniej więcej na tych samych obrotach. Z drugiej strony nie ciągnąłem też do końca, aby nie było powtórki z rozrywki (urwany wirnik). Myślę że ze sztangą to może być różnie, bo turbina pochodzi z trochę dziwnego żródła. W sumie 90 tyś. na niej pośmigałem i poza wspomnianym problemem dalej nic się nie dzieje. Tak czy siak zaczynam od uszczelnienia pompy. Jeżeli to nic nie da to się odezwę i będę dalej "marudził"... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariwawr Zgłoś #8 Napisano 14 Maja 2013 Króciec przy pompie vacum uszczelniony kitem (Sikaflex Pro 3WF - budowlańcy wiedzą o co chodzi :bezzebow), wężyki sprawdzone od A do Z. Ręce dalej opadnięte. Pomysłów brak. :placzka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #9 Napisano 14 Maja 2013 można zmienić zaworek N75 na N18 od EGR, przydałoby się sprawdzić wakuometrem ile ta pompa daje podciśnienia. Można też przelecieć schemat podciśnień z ETKI i w samochodzie i porównać czy jest OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #10 Napisano 14 Maja 2013 Artur, a z której dzielnicy Rybnika jesteś ? Odezwij się na PW do mnie to się zgadamy Na PW podaję namiary na siebie - odczytaj skoro ręce Ci opadają i nie masz pomysłów. Ja coś wymyślę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziadzior1 Zgłoś #11 Napisano 17 Maja 2013 Mam też niezły problem z turbodziurą od dwóch dni. Doszło do tego, że jak się rozpędzę do 100 i więcej po jakimś czasie jazdy z tą prędkością silnik wchodził w tryb awaryjny. VAG pokazuję błąd z zaworem N239 oraz problemy z podciśnieniem. Dodam jeszcze, że klapa gasząca nie pracuje. Turbo "chodzi", ale łapie dużo później i dużo słabiej. Dzisiaj sprawdziłem króciec przy pompie vacum, luzy ma straszne. Zakleiłem go, jest sztywniejszy, klapa gasząca już nieco się unosi, ale nie do końca więc dalej nie spełnia swojej roli. Przy gaszeniu auta trzepie nieźle. Po zaklejeniu auto nie wchodzi już w tryb awaryjny przy żadnej prędkości, ale mega turbodziura została. Przy okazji delikatnie też przedmuchałem wężyki kompresorem, minimalnie lepiej ciągnie. Więc moje pytanie, dla niektórych może być czysto retoryczne, zostaje wymiana pompy vacum? Aha i jeszcze małe ale co do hamulców. Wspomaganie jest, ale żeby zablokować koła to już trzeba się przyłożyć do hamowania. Słabe podciśnienie hę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #12 Napisano 17 Maja 2013 Szukaj tylko i wyłącznie nieszczelności w układzie podciśnienia. Skoro króciec na pompie podciśnienia zakleiłeś i nie zasysa tam nigdzie powietrza atmosferycznego to nieszczelność musi być w innym miejscu skoro klapa gasząca nie zamyka się na 3 sekundy podczas gaszenia silnika - działanie klapy gaszącej jest b.dobrym wyznacznikiem szczelności układu podciśnienia - jeśli ona będzie działać sprawnie tj. zamykać się na te 3 sekundy to nieszczelności już nie będzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziadzior1 Zgłoś #13 Napisano 17 Maja 2013 Po przedmuchaniu kompresorem klapa gasząca unosi się tak na powiedzmy 1/3, max połowę - nigdy do końca więc jakieś tam ciśnienie do niej dochodzi, ale nie jest wystarczające. Może to być oznaka umierającej już pompy vacum? Jutro przejrzę dokładnie układ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #14 Napisano 18 Maja 2013 Raczej wątpię. Lepiej przejrzyj ten układ podciśnień. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziadzior1 Zgłoś #15 Napisano 20 Maja 2013 układ jest szczelny ;x zostaje pompa. Teraz pytanie pompy z jakimi końcówkami podejdą do silnika AVB? Jest ich sporo i wolałbym uniknąć zdziwienia jak nie będzie pasować ;P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #16 Napisano 20 Maja 2013 Teraz pytanie pompy To ja też muszę pompę zapytać - o co Ci pompo chodzi, jakie końcówki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziadzior1 Zgłoś #17 Napisano 21 Maja 2013 (edytowane) A M N Q C E itp. różne były Znaleziona nieszczelność, problem rozwiązany Edytowane 29 Maja 2013 przez dziadzior1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #18 Napisano 29 Maja 2013 Masz problem z podciśnieniem. A było napisane w pierwszej odpowiedzi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach