Skocz do zawartości
marcin990

Proszę o ocenę logów AVF

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Proszę o pomoc.

Pasek ostatnio trochę świruje.

Podpowiedzcie co jest do poprawy albo naprawy.

Synchro ustawione na -1,1 do -1,7

 

 

Log po odpaleniu zimnego silnika:

 

Grupy: 018,023,013 - http://vaglog.rtnet.pl/c1928_122494.html

 

Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/c1928_122498.html

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/c1928_122499.html

 

po rozgrzaniu do ok 80 stopnii

 

Grupy: 013,023,018 - http://vaglog.rtnet.pl/c1928_122500.html

 

doszedłem do wniosku że może dogięcie blaszek w pompowtryskach coś wniesie do tematu

 

po dogięciu na ciepłym

 

http://vaglog.rtnet.pl/c1928_122496.html

http://vaglog.rtnet.pl/c1928_122497.html

 

Zastanawia mnie przyczyna tak dużych korekcji.

Auto ma problem tego typu że jak jest mało paliwa to drży i głośno pracuje.

Po ostatniej zabawie z pompą paliwa w baku którą przeczyściłem problem prawie zniknął ale chyba nie do końca wszystko jest ok. te logi zamieszczone po dogięciu blaszek i na ciepłym są na małej ilości paliwa. Te wcześniejsze były jak zbiornik był prawie pełny.

 

Zastanawia mnie fakt że auto nurkuje na obrotach i wtedy pojawia się drżenie. Wygląda to tak że jadę powiedzmy na 3 biegu rozpędzam auto do powiedzmy 2800obr i wrzucam luz puszczam sprzęgło a silnik schodzi z obrotów ale wskazówka opada poniżej 800 obr na jakies 760-780, a normalnie powinien trzymać 840 (delikatnie podniesione vagiem).

 

Proszę o jakieś wskazówki bo już nie wiem czego się czepić.

 

Dodaję jeszcze zdjęcia wałka rozrządu w moim samochodzie. Jeżeli ktoś znający się na temacie mógłby się wypowiedzieć czy jest ok?

 

http://imageshack.us/photo/my-images/33/20130414115259.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/15/20130414115251.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/706/20130414115246.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/13/20130414115237.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/69/20130414115232.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/268/20130414115227.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/706/20130414115222.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/832/20130414115217.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/824/20130414115207.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/805/20130414115201.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/534/20130414115149.jpg/

Edytowane przez marcin990

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korekcje nie są takie najgorsze. Poza tym mogą wynikać z tego co piszesz o paliwie.

Wałek z tego co idzie dojrzeć na zdjęciach wygląda w porządku.

Zacznij od pomiaru ciśnienia paliwa pompy w baku i pompy tandem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomiary były robione i podobno pompy są ok. Tzn tandemowa daje 15 barów przy 4000.

Denerwuje mnie to że auto zjeżdza z obrotami poniżej 800, bo gdyby trzymał cały czas te 840 to wtedy jest wszystko ok, bardzo ładnie chodzi.

Z czego mogą wynikać tak wysokie bipy?

Niby podoginałem te blaszki, ale nie jestem pewien czy dobrze to zrobiłem, bo kiedyś czytałem że ktoś doginał te konektorki, ale one u mnie były we wtyczce, a ja nie chciałem wtyczek rozbierać żeby ich nie połamać (z resztą wątpię czy jest możliwe wyciągnięcie konektorków bez uszkadzania wtyczki) więc dogiąłem blaszki w pompkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tym podobno, to bym się nie opierał. Tym bardziej, że 15 barów, to jakiś kosmiczny wynik. Skup się na tym ile tandem daje na wolnych obrotach, bo tu masz problem.

Co do doginania, to można otworzyć wtyczkę ze złączkami do pompek i zacisnąć je. Dobrze też przeczyścić jakimś środkiem typu kontakt. Doginanie czegokolwiek w pompkach mija się trochę z celem, bo tam są zwykłe blaszki, które powinny być ustawione na środku.

Wtyczka ma zatrzask pomiędzy przewodami. Podważasz i wysuwasz konektorki. Delikatnie ściskasz kombinerkami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaka wartość powinna być na wolnych obrotach, ale ELSA podaje, że przy 4000 tyś. obr./min. pompa ma podawać min. 7.5bar. Czy mechanik sprawdzał ile podaje pompa przy tylu właśnie obrotach ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy mechanik sprawdzał ile podaje pompa przy tylu właśnie obrotach ?

 

Tzn tandemowa daje 15 barów przy 4000.

 

pisał..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odnoszę wrażenie że ciśnienie paliwa jest uzależnione od poziomu paliwa. Teraz mam 1/4 baku i auto do momentu rozgrzania się telepie.

Jutro rano zrobię logi jak będę jechał do pracy. Poźniej auto zatankuję i pojutrze znowu z rana zrobię logi.

 

Tylko podpowiedzcie jakie grupy najlepiej zlogować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety jak nie chcesz się pobrudzić, to do niczego nie dojdziesz.

Dam Ci ostatnią radę.

Zorganizuj dowolny manometr. Możesz kupić za kilkanaście złotych, możesz odkręcić na chwilę od jakiegoś urządzenia np. sprężarki. Do tego kawałek wężyka + 2 małe objemki. Rozłącz pod maską przewód paliwowy idący z baku np. za filtrem paliwa. Wpinasz tam manometr i włączasz zapłon i odczytujesz ciśnienie. Później możesz włączyć zapłon 2, 3 razy żeby nabiło ciśnienie - i odczytujesz. Zostawiasz auto na pół godziny (zapłon wyłączony) i odczytujesz ponownie. Zdajesz relację na forum i jesteś krok bliżej rozwiązania problemu.

Ciśnienie powinno wynosić ok. 1 bara i nie może spadać.

Logi w Twoim przypadku na niewiele się zdadzą, chociaż ekspertem od logów nie jestem i może się mylę.

Nie potrzebnie drążysz temat w stronę pompek, bo ich logi nie są rewelacyjne, ale z takimi logami pompek auto powinno jeszcze śmigać.

pozdrawiam i rękawy w górę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już bym miał kupować, to kupiłbym coś takiego: http://allegro.pl/manometr-tester-miernik-cisnienia-pomp-paliwa-w24h-i3149079232.html.

Ma większy zakres pomiarowy i mierzy też podciśnienie, pomijam, że jest tańsze od tego co podałeś. Może się przydać w przyszłości (oby nie). Ten pomiar, który Ci opisałem (pompy w zbiorniku) zrobisz praktycznie byle czym. Pomiar pompy tandem jest trudniejszy. I nawet nie wiem, czy w tym zestawie z mojego linku jest odpowiednia złączka. Zrób najpierw pomiar tego co napisałem, a później (w razie potrzeby) będziemy kombinować dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności