bexa Zgłoś #21 Napisano 16 Marca 2010 a u mnie sprawa wyglada nieco inaczej. Wszystkie biegi smigaja ok ale jest problem z 3-ka. czasami wchodzi gladko a innym razem ( 70 %) przechodzi na 5 i musze przy jej wzuceniu lekko pod jedynke podciagnac. opanowalem ten manewr juz manualnoie ale wolalbym zeby chodzila tak jak powinna (delikatni na prosto). Mozliwe ze przed problemem zachaczylem podwoziem o kraweznik czy tam sie moglo cos wykrzywic???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #22 Napisano 16 Marca 2010 a no mogło drążek od zmiany biegów mógł się wykrzywić lub poluzować mocowanie przy skrzyni to albo coś w srodku skrzyni się sypło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #23 Napisano 17 Marca 2010 chyba to norma z tą dwójką na zimnym silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #24 Napisano 17 Marca 2010 jak może być normą nie możność wbicia biegu nawet na zimnym oleju to musi działać dokładnie i w 100% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #25 Napisano 17 Marca 2010 w moim przypadku ciężko wchodzi nie wiem czy kiedyś też tak miałem, widomo po pewnym czasie przyzwyczajamy się do złego, ale z tego co słyszałem to więkoszość znajmych z pasatami w dieslu ma podobny objaw z tą dwójką. Zaznaczam, że ze skrzynią biegów innych problemów nie mam jedynie cięzko wchodząca dwójka na zimym(nie myslić z nie wchodzącą) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek Zgłoś #26 Napisano 17 Marca 2010 Ja w swoim mam tak samo. Gdy jest zimny to ciężko wchodzi dwójka, ale tylko za pierwszym razem. Później wbija się bez żadnego oporu. Z tym, że u mnie nie występuje to cały czas, tylko od czasu do czasu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mikunas Zgłoś #27 Napisano 17 Marca 2010 No i ja mam identyczny problem z 2ką no trzeba się przyzwyczaić i czekać aż skrzynia całkiem padnie albo szukać używki bo naprawa się nie opłaca! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #28 Napisano 17 Marca 2010 Ja w swoim mam tak samo. Gdy jest zimny to ciężko wchodzi dwójka, ale tylko za pierwszym razem. Później wbija się bez żadnego oporu. Z tym, że u mnie nie występuje to cały czas, tylko od czasu do czasu. Ja mam tak samo,jak jest zimno to ciężko dwójka wchodzi,ale jak jest cieplej,lub silnik jest ciepły (z czym wiąże się także wyższa temp.skrzyni) to wszystko jest OK.Wymieniłem olej i nieco pomogło,ale niewiele.Jak narazie tak zostawię i zobaczę co się będzie działo... Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
milus09 Zgłoś #29 Napisano 17 Marca 2010 A ja mam taki problem. Nie dawno wymieniałem sprzęgło, przed wymianą wszystkie biegi wchodziły elegancko, można było je wrzucać jednym paluszkiem. Natomiast po wymianie sprzęgła, szczególnie jedynka i wsteczny wchodzą z dość dużymi oporami. Regulacja cięgien nie wiele pomaga, sprzęgło było odpowietrzane trzy razy. Gdzieś czytałem, że tarcza sprzęgła może się klinować na wałku skrzyni i nie odsuwa się od kolo dwumasowego i siłą rzeczy nie wysprzęgla do końca. Co o tym myślicie... Bardzo proszę o pomoc. Dla porządku, chodzi o Passata B5 2.8 ccm 1998r. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
greagh Zgłoś #30 Napisano 18 Marca 2010 a moze to kwestia wymiany oleju w skrzyni biegow? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #31 Napisano 18 Marca 2010 A ja mam taki problem. Nie dawno wymieniałem sprzęgło, przed wymianą wszystkie biegi wchodziły elegancko, można było je wrzucać jednym paluszkiem. Natomiast po wymianie sprzęgła, szczególnie jedynka i wsteczny wchodzą z dość dużymi oporami. Regulacja cięgien nie wiele pomaga, sprzęgło było odpowietrzane trzy razy. Gdzieś czytałem, że tarcza sprzęgła może się klinować na wałku skrzyni i nie odsuwa się od kolo dwumasowego i siłą rzeczy nie wysprzęgla do końca. Co o tym myślicie... Bardzo proszę o pomoc. Dla porządku, chodzi o Passata B5 2.8 ccm 1998r.Pozdrawiam. tak możesię zdarzyć w przypadku złego wycentrowania sprzęgła więc jedź i niech ci poprawią to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #32 Napisano 30 Czerwca 2011 a u mnie jest odwrotnie z tym 2 biegiem, gdy jest zimno wszystkie biegi wchodzą dość dobrze, gdy się silnik i skrzynia rozgrzeją to z 1 na 2 są kłopoty z wrzuceniem, nie ma problemu z wrzuceniem z 3 i wyższych na 2, jest tylko problem z 1 na 2 ale tylko jak się zagrzeje. Nieraz tak jest gdy nie mogę wrzucić 2 to wrzucam 3, puszczam lekko sprzęgło i wtedy mogę bez problemu wrzucić 2. Miał może ktoś z kolegów taki przypadek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #33 Napisano 30 Czerwca 2011 a u mnie jest odwrotnie z tym 2 biegiem, gdy jest zimno wszystkie biegi wchodzą dość dobrze, gdy się silnik i skrzynia rozgrzeją to z 1 na 2 są kłopoty z wrzuceniem, nie ma problemu z wrzuceniem z 3 i wyższych na 2, jest tylko problem z 1 na 2 ale tylko jak się zagrzeje. Nieraz tak jest gdy nie mogę wrzucić 2 to wrzucam 3, puszczam lekko sprzęgło i wtedy mogę bez problemu wrzucić 2. Miał może ktoś z kolegów taki przypadek? wymień olej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
amateeo Zgłoś #34 Napisano 30 Stycznia 2012 Witam wszystkich! U mnie występuje podobny problem jak wyżej-przy zimnym silniku ciężko wchodzi dwójka,po przejechaniu pewnego odcinka i gdy auto jest rozgrzane wchodzi lepiej chociaż też bez rewelacji..sprawa się nasiliła zwłaszcza teraz jak są takie mrozy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #35 Napisano 30 Stycznia 2012 Chyba wszystkie VW tak mają . Mój passta też ma problem z 2 kolega na golfa też to samo drugi ma LT-ka i też ostatnio jak nim jechałem były zgrzyty mówi że to normalka , ojciec miał VW T2 i T4 podobny problem ale wszystkie auta śmigają jak należy więc nie wiem czy jest czego się doszukiwać i wydawać kasę .Ja gdy odpalę paska rano czekam ok 10 min na wolnych obrotach aż złapie temperaturę i dopiero ruszam później nie występuje już ten problem . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
beziak Zgłoś #36 Napisano 31 Stycznia 2012 ja mam ten sam problem, ciężko wchodzi, z tym ze dwójka czasem potrafi 'nie wskoczyć', drążek zaczyna wibrować i słychać takie tyrkotanie (rzadko to się dzieje ale się zdarzyło, do tego na zimnym silniku). Brać się za to? Ile może mnie kosztować naprawa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebollski26 Zgłoś #37 Napisano 31 Stycznia 2012 Mam ten sam problem, szczególnie na tych mrozach. Jak się nagrzeje wszystko płynnie wchodzi. Może zmiana oleju by pomogła ale poczekam do wiosny i wtedy zobaczę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adam204 Zgłoś #38 Napisano 31 Stycznia 2012 Mam ten sam problem, szczególnie na tych mrozach. Jak się nagrzeje wszystko płynnie wchodziu mnie to samo Może zmiana oleju by pomogłachyba nie do końca może pomóc bo już tutaj kolega wymienił Wymieniłem olej i nieco pomogło,ale niewiele Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kowal44 Zgłoś #39 Napisano 31 Stycznia 2012 Ten typ tak ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmissiek Zgłoś #40 Napisano 31 Stycznia 2012 mam dokladnie to samo podczas mrozów a wymiana oleju nic nie daje. zastanawiałem się nad zajrzeniem do wybierka i wyczyszczeniem tego ale jak na razie jest za zimno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach