Skocz do zawartości
grz19850

pytanie o rozrucznik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam B4 1,9TDI 95r. przy odpalaniu czasem chyba bendiks nie odbija chciałbym go rozebrac i zobaczyc. W ksiazce pisza ze przed wyciagnieciem rozrucznika trzeba podwiesic silnik ... :znudzony: czy nie trzeba bo mi sie to nie widzi.. moze ktos juz to robił ??niech m iktos powie czy trzeba podwieszac silnik czy nie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W ksiazce pisza ze przed wyciagnieciem rozrucznika trzeba podwiesic silnik ...
jaka książka i cio to jest rozrucznik???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

książka sam naprawiam u mnie piszą to samo ale pierwszy raz słyszę aby trzeba to było robić nie ma potrzeby. Odłączyć aku 2 śruby przewody i masz rozruch na stole a i bendixa się nie rozbiera trzeba nowy kiedyś jak nie było to się rozbierało ale potem trzeba mieć spawarkę aby go potem poskładać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W niektórych modelach trzeba podwiesić silnik, gdyż rozrusznik ma wspólne mocowanie z poduszką.

Dziwne rozwiązanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

wolkor:

Ja raz przy demontażu rozrusznika nie podwiesiłem silnika i nic się nie stało, za drugim razem myślałem, że będzie tak samo i tzw. dupa zbita.

Niemniej jest na to proste rozwiązanie. Jak już Ci silnik opadnie, podkładasz pod obudowę sprzęgła podnośnik typu żaba i podnosisz powoli w górę, aż śruby rozrusznika będą się wkręcać swobodnie.

Spowodowane jest to tym, co opisał JAFO: łapa silnika od poduszki jest przykręcona do bloku za pomocą 3 śrub. Dwie z nich to mocowanie rozrusznika, więc na jednej śrubie łapa może się nieco obrócić względem silnika i pozostałe otwory okażą się przekoszone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to jeśli tak jest to nic prostszego przed rozpoczęciem odkręcania rozrusznika podstawić lewarek pod silnik podkręcić aby silnik się nie podnosił ale dobrze się oparł o lewarek i po sprawie nie musi być piesek może być zwykły kręcony tylko nie ten od kół bo on jest pod skosem musi być taki co się podnosi pionowo w górę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okej juz rozumiem :D Dzięki za pomoc :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

Heh, wiolkor opisałem ze swojej perspektywy, czyli jak już było "po bombkach".

Oczywiście przed demontażem można podłożyć lewarek jakiś pod spód jak radzisz.

Jak to mówią - mądry polak po szkodzie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko że kolega pyta o rozrusznik w TDI a wy opisujecie benzynę i jak zauważył Jafo pewnie jest różnie z mocowaniem, może niech ktoś z posiadaczy TDI się wypowie konkrenie jak rozbierał

ja raz nabrałem chęci bo mam też takie same objawy ale doszedłem do górnej śruby po odpięciu kostki i osłonki i zobaczyłem że potrzebuje klucza sztorc 16 mm to zwątpiłem bo nie miałem takiego na stanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co za różnica czy TDI czy benzyna jeśli jest łapa silnika to i tak trzeba podstawić podnośnik i tak a to że nie miałeś kluczy do odkręcenia to już nie jest wina tego że masz TDI jak nie masz odpowiednich narzędzi to i miksera nie rozkręcisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolega, coś cię ugryzło czy jak ?

gdybym wiedział czy jest róznica to bym nie pytał o to na forum, to chyba zrozumiałe...

poza tym czy ja napisałem że to ze nie miałem klucza sztorc 16 mm to wina TDI?

forum to chyba takie miejsce na wymiane doświadczeń i takich tam więc nie rozumiem twojej wypowiedzi ani jej tonu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja robie w rozrusznikach i po mojej narazie nie zadługiej karierze nie ma róznicy w mocowaniach rozruszników w TDI czy benzynie wystepują tylko na 2 śruby lub na 3 a rozmiar kluczy ten sam 16 i 17 lub same 16 silnik oczywiście tez trzeba lekko podlewarowacz ta k jak wczesniej kolega pisał aby lekko lużnosie wykręcały bo pózniej mozesz miec kłopot z utrafieniem dobrze w gwint który masz w poduszce.W benzynówkach przewaznie jest jeszcze wiekszy dostęp ,bendiksy natomiast sie róznią ze do diesla sa masywniejsze czyli mocniejsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

edde ale ty nie zadałeś pytania tylko stwierdziłeś że kolega pyta o TDI a my o benzynie piszemy. ok może pisząc to miałeś coś innego na myśli a wyszło co innego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, bracie, nie było znaku zapytania, była prośba o wypowiedź fachowca, mea kulpa :padam:;)

 

a chodziło mi o konkretną wypowiedź taką jaką dostaliśmy od kolegi kulka, i jemu też :padam: albo nawet :padam::padam::padam: a co będe żałował :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności