Skocz do zawartości
kr1985

Automatyczna skrzynia biegów 1,9 tdi 98 r

Rekomendowane odpowiedzi

To jutro Ci powiem :-) Wtedy sobie przypomnisz :D ale chyba nie było lepiej dla Ciebie skoro wróciłeś do Factory Mode?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja śmigałem na setupie 00001 i było OK. Biegi zmieniał szybko i przy całkiem przyzwoitych obrotach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

yhym, tylko czy kolega Patrick mówi o skrzyni 4 biegi i o pasku przed liftem?

 

czy tą magię ze zmianą biegów można zastosować do AFN 98 rok skrzynka automat 4 biegi? bardzo interesuje mnie tryb economy...

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja migałem na setupie 00001 i było OK. Biegi zmieniał szybko i przy całkiem przyzwoitych obrotach.

 

 

ale z jakichś przyczyn wrocileś do 00000. dlaczego? czyżby dynamika n niezbyt odpowiednia? ja w weekend nie miałem czasu, ale dziś postaram się pogrzebać :-)655

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Auto identyczne jak Twoje AFN automat 4 biegi kupiłem pół roku temu. Skrzynia pracowała tak źle, że nie mogłem w to uwierzyć bo miałem dużo automatów- znaczy- płynnie zmieniała biegi, bez szarpięć, tylko biegi są zmieniane wysoko (przy 2,2 obrotów, nie niżej) i jak jade 50km na godzine to trzyma drugi bieg, nie wrzuci trójki, czwórki, żeby byłe niższe obroty i spalanie, tylko piłuje np 2100 a powyżej 2200 by juz zmieniał.

 

Głupia skrzynia, ale ponoć nieśmiertelna. Byłem w serwisie specjalizującym się w autoamtach, przejechali się sprawdzili na kompie i powiedzieli że jest tak jak powinno, tak te skrzynie mają. Idzie się przyzwyczaić. Przejedź się innym AFN w czterech biegach zobacz czy nie jest podobnie. Jak wsiadłem w paska po skodzie octavii 2 w dsg i mercedesie e klasie w automacie 5 biegowym to doznałem szoku.

ale coś za coś...

 

Drążyłem ponad pół roku temat z przeciagajacymi obrotami

Konsensus jest taki, otóż znalazłem najlepszy w swoim rejonie serwis automatów, pojechałem, opowiedziałem historie a facio pyta czy odłączałem akumulator, mówie, że tak, bo w miedzyaczasie wymieniałem rozrząd itp

pyta więc czy robiłem adaptację pedału gazu, na co zrobiłem wielkie oczy bo nie bardzo wiedziałem o co chodzi,

podłączył kompa i kazał mi wcisnąc powoli pedał gazu w podłogę i powoli puścić.

i to było wszystko w temacie, biegi zaczęły wchodzić przy ok 2100obr, na każdym biegu przy tej samej predkosci obrotowej, mówie oczywiscie o delikatnym deptaniu

jednak... komputer nie zapamiętał mi tej adaptacji i niestety po przekreceniu kluczyka do pozycji zapalonych kontrolek muszę wciskac gaz do dechy i dopiero odpalac. wtedy chodzi jak lala.

dodam, że u mnie przeciagał przy wrzucaniu z 2-3.bieg. teraz przerzuca przy 2100obr - na blacie ok 50-55km/h

w razie pytan postaram się pomóc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
yhym, tylko czy kolega Patrick mówi o skrzyni 4 biegi i o pasku przed liftem?

4 biegówka przed liftem czy po lifcie to konstrukcyjnie praktycznie to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jak testował ktoś w ostatnim czasie te ustawienia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale z jakichś przyczyn wrocileś do 00000. dlaczego? czyżby dynamika n niezbyt odpowiednia? ja w weekend nie miałem czasu, ale dziś postaram się pogrzebać :-)655

 

Yyyy a ja mówiłem, że wróciłem do 00000? :P Nie, do końca śmigałem na tym setupie pomimo, że VW nie mówi nic o takiej konfiguracji to jednak sterownik ją przyjął. Swoją drogą leży biedy się kurzy w szafie:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 biegówka przed liftem czy po lifcie to konstrukcyjnie praktycznie to samo.

 

chcesz mi powiedzieć że po lifcie również były 4 biegowe automaty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak - z silnikiem AVB, czyli 74kw/101km. Przykładem mój pasek - skrzynia EPV. Zamieściłem nawet w warsztacie relacje z samodzielnie przeprowadzonej dynamicznej wymiany oleju w tej skrzyni.

Nie wiem czy czasem też w 2.0 benzyna nie było czterobegówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam passka ze Skrzynia 4 biegi Ag4 , mialem zalony komp woda ,po naprawie wymianie kompla i pinow w wtyczce auto zaczolo jezdzic zmieniac biegi brak bledow w sterowniku , ale problem jest w tym ze na wyswietlaczu brak jest ikony P parking i aby dpalic auto musze przestawic dzwignie do pozycji N i brak jest podswitleni 1 i ezcze jedno na parkingu swieca swiatla cofania , na forum pisza cos o adaptacji i nastawach podstaw 04i kanale 000, ale wag nie wykonyje operacji mozliwe ze potrzebny jest LOGIN , prosze o ewentualna pomoc , Dziekuje za rady .....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności