zyggy Zgłoś #1 Napisano 8 Marca 2013 Witam. Czy ktoś z kolegów może mi doradzić w następującej kwestii. Wymieniam osłony tylnych tarcz hamulcowych bo stare odpadły. Wiadomo, że osłona (blacha) ta jest zamocowana pod piastą. Odkręcenie tych śrub graniczy z cudem tzn. aby one przeżyły operację. I tu pojawia się pytanie. Jakie śruby zastosować? W sklepiku znalazłem imbusy M10x25 (tak podaje ETKA) klasy 8.8 ocynkowane i klasy 10.9 oksydowane (czarne, chyba tak się to nazywa). Różnica taka, że te 8.8 ocynkowane mają normalny łeb walcowy, a te 10.9 łeb kulisty podkładkowy o troszkę większej średnicy a mniejszym gnieździe na klucz. Pytanie co zastosować? Jeszcze tego nie rozbierałem, ale wolę się przygotować. Czy ma ktoś doświadczenie z demontażem i montażem tylnych piast? Nie wiem nawet czy te podkładkowe 10.9 się w ogóle zmieszczą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #2 Napisano 8 Marca 2013 Witam Lepiej 8.8 ocynkowe na normalny klucz. - ocynk lepiej zabezpiecza przed korozją niż oksyda ( która w zasadzie wcale nie zabezpiecza) - normalnej wielkości gniazdo na klucz daje większą szansę że kiedyś to odkręcisz Idealnie by było gdybyś trafił ocynkowane w klasie 10.9 (może jakiś sklep internetowy ? ). Ja też sie przymierzam do wymiany tych śrub i sobie zorganizowałem nierdzewne (to klasa 10.9) pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #3 Napisano 8 Marca 2013 herflik-00 masz dostęp do większej ilości tych śrub (sklep lokalny), czy z internetu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #4 Napisano 18 Kwietnia 2013 Śruby w serwisie, komplet 10szt. 20zł. Najlepsze jest to, że trzy ukręciłem . Po prostu jakoś tak łatwo szło i d....p po śrubie . Śruby zbyt słabe, albo ja przesadziłem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin80 Zgłoś #5 Napisano 19 Kwietnia 2013 8.8 (Rm=800MPa,Re=640Mpa) 10.9 (Rm=1040MPa,Re=940Mpa) ( Rm - wytrzymałość na rozciąganie, Re- granica plastyczności) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #6 Napisano 19 Kwietnia 2013 Dzięki Marcin, ale niewiele mi to mówi Jeśli śruba np: 10.9 o wymiarze M10x25 to jakim momentem należy ją dokręcić? Ja ostatecznie, dynamometrem dokręciłem je na około 70 - 80 Nm (piszę około, bo miałem tylko taki archaiczny "analogowy" dynamometr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #7 Napisano 19 Kwietnia 2013 Witam Instrukcja podaje, dla tych konkretnie śrub, 60Nm. pozdr herflik-00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #8 Napisano 19 Kwietnia 2013 No tego mi właśnie brakowało !!! Dzięki Marcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychmax Zgłoś #9 Napisano 13 Listopada 2013 Macie może jakieś sposoby aby odkręcić te śruby bez ich urwania? Jak radzicie sobie, gdy śruba się ukręci? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #10 Napisano 13 Listopada 2013 Na początek szczotka druciana + chemia (odrdzewiacz). Ja zamiast tych inbusów (klucza) wbiłem torxa i udało się wszystkie odkręcić. Jeśli się urwie, a uda się zdjąć piastę, to zobacz ile tej śruby wystaje z wahacza i próbuj jakimś pobijakiem lub kluczem jak do rur odpowiedniej wielkości. Można nawet spróbować takim kluczem samozaciskowym do przewodów hamulcowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PiterPro Zgłoś #11 Napisano 27 Września 2018 Czy te śruby można kupić gdzieś online czy tylko ASO? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #12 Napisano 29 Września 2018 @PiterPro np tu http://czesci.benepol.pl/sklep/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
papug013 Zgłoś #13 Napisano 14 Stycznia 2019 Witam, ja kupiłem normalne śruby 10.9 jak były i to nie w sklepie motoryzacyjnym tylko jakimś zwykłym na allegro. 6 zł chyba komplet tylko że to było 4 lata temu. Te śruby poodkręcać to masakra. Kupiłem klucz imbus bardzo długi 10mm i z niego odcinałem Kawałki tego klucza i indywidualnie do niektórych śrub doszlifowałem na odpowiedni rozmiar. Mam klucz udarowy jakiś chiński na prąd niby 800 NM i nie mógł dać rady więc dodatkowo zakładałem na część nie przy szlifowaną tego imbusa klucz oczkowy 10 mm i rurkę na której brat podczas odkręcania stawał dodatkowo. Śruby poszły ale ciężko było, orginalnie jest niby potrzebny 8mm imbus. Teraz w łeb tych nowo nakręconych śrub powsadzałem takie koreczki plastikowe, ale można by było i sylikonu, żeby nie skorodowało na następny raz. Chodź może następnego razu już niebyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zenek_8 Zgłoś #14 Napisano 10 Października 2021 Witam Czy można by zastosować śruby A2 - 70 aby na przyszłość nie było problemu z odkręceniem? Czy stosował ktoś takie rozwiązanie? Czy takie śruby się nie nadają bo są za słabe albo z innych względów nie powinno się stosować. Powiem że posiadam takie śruby na stanie i po wkręceniu w piastę jednej i dokręceniu momentem 60Nm nie było widać po odkręceniu żeby gwint się rozciągnął lub w jakikolwiek inny sposób uszkodził. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach