Jump to content
zyggy

śruby do tylnej piasty 8.8 czy 10.9

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    Witam. Czy ktoś z kolegów może mi doradzić w następującej kwestii. Wymieniam osłony tylnych tarcz hamulcowych bo stare odpadły. Wiadomo, że osłona (blacha) ta jest zamocowana pod piastą. Odkręcenie tych śrub graniczy z cudem tzn. aby one przeżyły operację. I tu pojawia się pytanie. Jakie śruby zastosować? W sklepiku znalazłem imbusy M10x25 (tak podaje ETKA) klasy 8.8 ocynkowane i klasy 10.9 oksydowane (czarne, chyba tak się to nazywa). Różnica taka, że te 8.8 ocynkowane mają normalny łeb walcowy, a te 10.9 łeb kulisty podkładkowy o troszkę większej średnicy a mniejszym gnieździe na klucz. Pytanie co zastosować? Jeszcze tego nie rozbierałem, ale wolę się przygotować. Czy ma ktoś doświadczenie z demontażem i montażem tylnych piast? Nie wiem nawet czy te podkładkowe 10.9 się w ogóle zmieszczą?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Witam

     

    Lepiej 8.8 ocynkowe na normalny klucz.

    - ocynk lepiej zabezpiecza przed korozją niż oksyda ( która w zasadzie wcale nie zabezpiecza)

    - normalnej wielkości gniazdo na klucz daje większą szansę że kiedyś to odkręcisz

     

    Idealnie by było gdybyś trafił ocynkowane w klasie 10.9 (może jakiś sklep internetowy ? ).

     

    Ja też sie przymierzam do wymiany tych śrub i sobie zorganizowałem nierdzewne (to klasa 10.9) ;-)

     

    pozdrawiam

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    herflik-00 masz dostęp do większej ilości tych śrub (sklep lokalny), czy z internetu?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    Śruby w serwisie, komplet 10szt. 20zł. Najlepsze jest to, że trzy ukręciłem :) . Po prostu jakoś tak łatwo szło i d....p po śrubie :(. Śruby zbyt słabe, albo ja przesadziłem?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    8.8 (Rm=800MPa,Re=640Mpa)

    10.9 (Rm=1040MPa,Re=940Mpa)

    ( Rm - wytrzymałość na rozciąganie, Re- granica plastyczności)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    Dzięki Marcin, ale niewiele mi to mówi :) Jeśli śruba np: 10.9 o wymiarze M10x25 to jakim momentem należy ją dokręcić? Ja ostatecznie, dynamometrem dokręciłem je na około 70 - 80 Nm (piszę około, bo miałem tylko taki archaiczny "analogowy" dynamometr.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.8 20V 125KM (ADR)
    Rok prod: 1998

    Witam

     

    Instrukcja podaje, dla tych konkretnie śrub, 60Nm.

     

    pozdr herflik-00

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    No tego mi właśnie brakowało !!! Dzięki Marcin :piwo:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHU)
    Rok prod: 1998

    Macie może jakieś sposoby aby odkręcić te śruby bez ich urwania?

    Jak radzicie sobie, gdy śruba się ukręci?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI 110KM (AFN)
    Rok prod: 1998

    Na początek szczotka druciana + chemia (odrdzewiacz). Ja zamiast tych inbusów (klucza) wbiłem torxa i udało się wszystkie odkręcić. Jeśli się urwie, a uda się zdjąć piastę, to zobacz ile tej śruby wystaje z wahacza i próbuj jakimś pobijakiem lub kluczem jak do rur odpowiedniej wielkości. Można nawet spróbować takim kluczem samozaciskowym do przewodów hamulcowych.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.6 101KM (AHL)
    Rok prod: 1997

    Czy te śruby można kupić gdzieś online czy tylko ASO?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2002

    Witam, ja kupiłem normalne śruby 10.9 jak były i to nie w sklepie motoryzacyjnym tylko jakimś zwykłym na allegro.

    6 zł chyba komplet tylko że to było 4 lata temu. Te śruby poodkręcać to masakra. Kupiłem klucz imbus bardzo długi 10mm i z

     niego odcinałem Kawałki tego klucza i indywidualnie do niektórych śrub doszlifowałem na odpowiedni rozmiar. Mam klucz

    udarowy jakiś chiński na prąd niby 800 NM i nie mógł dać rady więc dodatkowo zakładałem na część nie przy szlifowaną tego

    imbusa klucz oczkowy 10 mm i rurkę na której brat podczas odkręcania stawał dodatkowo. Śruby poszły ale ciężko było, orginalnie

    jest niby potrzebny 8mm imbus. Teraz w łeb tych nowo nakręconych śrub powsadzałem takie koreczki plastikowe, ale można by

    było i sylikonu, żeby nie skorodowało na następny raz. Chodź może następnego razu już niebyć.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy