PiterPro
-
Liczba zawartości
14 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Statystyki sprzedającego
- 0
- 0
- 0
O PiterPro
- Urodziny 03.03.1969
Informacje osobiste
-
Imię
Piotr
-
Płeć
Mężczyzna
-
Miejscowość
Olsztyn
Samochód
-
Generacja
B5
-
Silnik
B5(3B) 1.6 101KM (AHL)
-
Rok produkcji
1997
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Samodzielna wymiana łożyska w przednim kole.
PiterPro odpowiedział peter2906 → na temat → Zawieszenie, układ kierowniczy
Zwrotnica 8D0 407 258 S Mam problem z wypchaniem łożyska. Próbowałem metody ze śrubą M20 i szerokimi nakrętkami 30mm. Efekt pogiąłem tylko talerzyki i podkładki. Jak dałem grubsze płyty 1cm to wyczuwam opór jak beton i nie daje rady juz pokręcić śrubą. Łożysko ani drgnęło. Nawet nie pojawiło się pęknięcie w brudzie pomiędzy zwrotnica a bieżnią. Waliłem jeszcze młotkiem i tez nic. Czasem myślęże jest zawalcowane fabrycznie albo od temperatury spuchło. Trochę jeżdziłem 700km na huczącym. Kupiłem szybko na szrocie inną zwrotnice, brzydką, pordzewiałą, naciętą i niedokładnie od mojego passka. Zastanawiam sie teraz co dalej. Czy do razu eliminować warsztaty z dziecinną prasą 10 ton z allegro? Wyciąć szlifierką bieżnie to ja sam sobie potrafię ale chce mieć pewność że nie pokaleczę zwrotnicy. Od strony silnika jest rant którego nie moge naciąć razem z bieżnią. Czy myslicie ze to kwestia tylko za małej siły przyłożonej do łozyska? Siedzi ono od nowosci 26 lat w aucie. -
Buczenie i piszczenie na postoju
PiterPro odpowiedział Viktor0792 → na temat → Ogólne tematy i dyskusje
Buczenie jęczenie. Co w passatach tak jęczy? Pompa wspomagania? Zdejmowałem pasek wieloklinowy rok temu i chyba było bez róznicy. Pamętam go po wyjeździe z salonu i też podobnie zawodził schodząc z obrotów. -
wymiana paska rozrzadu w b5 1,6 AHL
PiterPro odpowiedział roberts → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Wczoraj zmieniłem rozrząd. Może ktoś jeszcze jeżdzi staruszkiem -
benzyna Benzyna 1,6 pali i jedzie bardzo dobrze albo nie
PiterPro odpowiedział mirekm11 → na temat → Silnik, skrzynia biegów
Możesz wypiąć czujnik sprawdzić, możesz wpiąć czujnik ze szrotu bez montażu w trójnik i sprawdzić. Możesz zmierzyć swój czujnik rezystancję i wpiąć dwa rezystory (sprawdzić zasymulowaną sytuację silnik zimny) -
Zobacz pdf od zestawów np SKF piszą, że 15 Nm. Nie ruszam tej szpilki. Rydzyk fizyk.
-
Passat b5 1.6 101km benzyna. Niedogrzany silnik
PiterPro odpowiedział Michalswir → na temat → Silnik, skrzynia biegów
a mój po odłączeniu przeplywki natychmiast gaśnie :) Po kupieniu pastuszka miałem zepsuty otwarty ciągle termostat, zacięte sprzegło wentylatora, pękniętą cewkę zapłonową i brudna przepustnicę także już wiesz co sprawdzić. Jeśli przepustnica będzie często się brudzić można zaślepić wejście odmy. Najlepiej od razu zaślepić :) Po wymianie cewki fantastyczna "elastyczność" silnika. Nie podejrzewałem nawet że 1.6 tak potrafi ;) -
[B5] Blokujące się hamulce - jaka przyczyna
PiterPro odpowiedział sej34 → na temat → Hamulce, felgi, opony
Co pasuje oprócz zacisku na tę śrubkę końcówki oczkowej wężyka elastycznego? Jaki to jest gwint żeby dorobić sobie zaślepkę i zakręcić obwód a zacisk sobie zabrać i naprawiać w domu. -
Czy te śruby można kupić gdzieś online czy tylko ASO?
-
Kupiłem dziś najdroższy termostat jaki był w sklepie, nie Vernet nawet nie Behr a całometalowy Wahler. Pozostaje mi jeszcze tylko ASO. No i pod światło ma prześwit. Róg kartki wchodzi śmiało z luzem. Wygląda na to że tłoczek jest kółkiem a obudowa owalem. Rozkalibrowana prasa? Zużyty wykrojnik czy co? Czy ten typ tak ma i minimalna nieszczelność nie ma znaczenia? Dotychczas w innych samochodach miałem termostaty metalowo gumowe. Guma ściśle zamykała przepływ.
-
Termostat w silniku 1.6 AHL 101 KM wymiana instrukcja
PiterPro odpowiedział andlon → na temat → Passat B5 (3B i 3BG)
Jednak wolę odkręcać wiatrak niż połamać to pomarańczowe g. które z czasem robi się kruche i w sumie to przy jego wyjmowaniu dobrze mieć już kupione nowe następne. -
Przebieg 200tyś. Przedwczoraj zmieniłem DM na nowy komplet Sachs + łożysko igiełkowe. Zrobiłem na nim do dziś 250km. Miałem duże problemy z wkładaniem biegów. Wszyscy święci twierdzili, że to wina łożyska igiełkowego więc w końcu postanowiłem je wymienić i ono było głównym powodem rozbierania sprzęgła. Po rozkręceniu okazało się że DM ma ogromny luz, którego na żadnym filmiku yt nie widziałem. Wszystko w dzwonie skrzyni było w lepkim smarze, czarnej mazi a łożysko igiełkowe i wałek też się lepi od tej smoły. Nie wiem skąd to się tam bierze. Oczywiście nie byłem zachwycony perespektywą wydatków ale znam przypadek rozerwania DM i zablokowania napędu więc się zdecydowałem. Nie miałem wcześniej żadnych objawów, drgań ani wibracji oprócz nieprzyjemnego luzu przy przejeżdzaniu na biegu przez garby spowalniające i dzwieku zderzających się dwóch młotków przy gaszeniu auta. W tej chwili jest o niebo lepiej. Muszę się przyzwyczaić do szybszego brania sprzęgła. Jedno co mnie martwi to cichy szum przy puszczeniu sprzęgła. Wadliwe łożysko wyciskowe? Być może się dotrze
-
Panowie i Panie. Jakie napięcie powinno być na zacisku D+ (silnik nie pracuje)? Idealnie, może ktoś wie jaki prąd wpływa wtedy przez D+ do alternatora? Czy czyste, długotrwałe zwarcie niebieskiego przewodu do masy uszkadza układ zasilający w zegarach? Bo jak mniemam niebieski kabel D+ kończy się w panelu zegarów?
-
Te podkładki stożkowe są różnej wysokości bo nowe przeguby mają węższe pająki. Mylę się czy nie? Nurtuje mnie to bo nie jestem pewny czy wymieniając jeden przegub GSP pół roku temu nie założyłem go na stary niźszy stożek. Choć uspokaja mnie to, że zawsze po zastrzaśnięciu szarpię za przegub czy nie ma luzu. Muszę rozpiąć, odchylić osłonę i sprawdzić śrubokrętem ale bardzo mi się nie chce http://piterpro.private.pl/przeguby/2014-03-31_1206-27.jpg http://piterpro.private.pl/przeguby/2014-03-31_1026-13.jpg