Skocz do zawartości

PiterPro

  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O PiterPro

  • Urodziny 03.03.1969

Informacje osobiste

  • Imię
    Piotr
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Olsztyn

Samochód

  • Generacja
    B5
  • Silnik
    B5(3B) 1.6 101KM (AHL)
  • Rok produkcji
    1997

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Zwrotnica 8D0 407 258 S Mam problem z wypchaniem łożyska. Próbowałem metody ze śrubą M20 i szerokimi nakrętkami 30mm. Efekt pogiąłem tylko talerzyki i podkładki. Jak dałem grubsze płyty 1cm to wyczuwam opór jak beton i nie daje rady juz pokręcić śrubą. Łożysko ani drgnęło. Nawet nie pojawiło się pęknięcie w brudzie pomiędzy zwrotnica a bieżnią. Waliłem jeszcze młotkiem i tez nic. Czasem myślęże jest zawalcowane fabrycznie albo od temperatury spuchło. Trochę jeżdziłem 700km na huczącym. Kupiłem szybko na szrocie inną zwrotnice, brzydką, pordzewiałą, naciętą i niedokładnie od mojego passka. Zastanawiam sie teraz co dalej. Czy do razu eliminować warsztaty z dziecinną prasą 10 ton z allegro? Wyciąć szlifierką bieżnie to ja sam sobie potrafię ale chce mieć pewność że nie pokaleczę zwrotnicy. Od strony silnika jest rant którego nie moge naciąć razem z bieżnią. Czy myslicie ze to kwestia tylko za małej siły przyłożonej do łozyska? Siedzi ono od nowosci 26 lat w aucie.
  2. Buczenie jęczenie. Co w passatach tak jęczy? Pompa wspomagania? Zdejmowałem pasek wieloklinowy rok temu i chyba było bez róznicy. Pamętam go po wyjeździe z salonu i też podobnie zawodził schodząc z obrotów.
  3. Wczoraj zmieniłem rozrząd. Może ktoś jeszcze jeżdzi staruszkiem
  4. Możesz wypiąć czujnik sprawdzić, możesz wpiąć czujnik ze szrotu bez montażu w trójnik i sprawdzić. Możesz zmierzyć swój czujnik rezystancję i wpiąć dwa rezystory (sprawdzić zasymulowaną sytuację silnik zimny)
  5. Zobacz pdf od zestawów np SKF piszą, że 15 Nm. Nie ruszam tej szpilki. Rydzyk fizyk.
  6. a mój po odłączeniu przeplywki natychmiast gaśnie :) Po kupieniu pastuszka miałem zepsuty otwarty ciągle termostat, zacięte sprzegło wentylatora, pękniętą cewkę zapłonową i brudna przepustnicę także już wiesz co sprawdzić. Jeśli przepustnica będzie często się brudzić można zaślepić wejście odmy. Najlepiej od razu zaślepić :) Po wymianie cewki fantastyczna "elastyczność" silnika. Nie podejrzewałem nawet że 1.6 tak potrafi ;)
  7. Co pasuje oprócz zacisku na tę śrubkę końcówki oczkowej wężyka elastycznego? Jaki to jest gwint żeby dorobić sobie zaślepkę i zakręcić obwód a zacisk sobie zabrać i naprawiać w domu.
  8. Czy te śruby można kupić gdzieś online czy tylko ASO?
  9. Kupiłem dziś najdroższy termostat jaki był w sklepie, nie Vernet nawet nie Behr a całometalowy Wahler. Pozostaje mi jeszcze tylko ASO. No i pod światło ma prześwit. Róg kartki wchodzi śmiało z luzem. Wygląda na to że tłoczek jest kółkiem a obudowa owalem. Rozkalibrowana prasa? Zużyty wykrojnik czy co? Czy ten typ tak ma i minimalna nieszczelność nie ma znaczenia? Dotychczas w innych samochodach miałem termostaty metalowo gumowe. Guma ściśle zamykała przepływ.
  10. Jednak wolę odkręcać wiatrak niż połamać to pomarańczowe g. które z czasem robi się kruche i w sumie to przy jego wyjmowaniu dobrze mieć już kupione nowe następne.
  11. Przebieg 200tyś. Przedwczoraj zmieniłem DM na nowy komplet Sachs + łożysko igiełkowe. Zrobiłem na nim do dziś 250km. Miałem duże problemy z wkładaniem biegów. Wszyscy święci twierdzili, że to wina łożyska igiełkowego więc w końcu postanowiłem je wymienić i ono było głównym powodem rozbierania sprzęgła. Po rozkręceniu okazało się że DM ma ogromny luz, którego na żadnym filmiku yt nie widziałem. Wszystko w dzwonie skrzyni było w lepkim smarze, czarnej mazi a łożysko igiełkowe i wałek też się lepi od tej smoły. Nie wiem skąd to się tam bierze. Oczywiście nie byłem zachwycony perespektywą wydatków ale znam przypadek rozerwania DM i zablokowania napędu więc się zdecydowałem. Nie miałem wcześniej żadnych objawów, drgań ani wibracji oprócz nieprzyjemnego luzu przy przejeżdzaniu na biegu przez garby spowalniające i dzwieku zderzających się dwóch młotków przy gaszeniu auta. W tej chwili jest o niebo lepiej. Muszę się przyzwyczaić do szybszego brania sprzęgła. Jedno co mnie martwi to cichy szum przy puszczeniu sprzęgła. Wadliwe łożysko wyciskowe? Być może się dotrze
  12. Panowie i Panie. Jakie napięcie powinno być na zacisku D+ (silnik nie pracuje)? Idealnie, może ktoś wie jaki prąd wpływa wtedy przez D+ do alternatora? Czy czyste, długotrwałe zwarcie niebieskiego przewodu do masy uszkadza układ zasilający w zegarach? Bo jak mniemam niebieski kabel D+ kończy się w panelu zegarów?
  13. Te podkładki stożkowe są różnej wysokości bo nowe przeguby mają węższe pająki. Mylę się czy nie? Nurtuje mnie to bo nie jestem pewny czy wymieniając jeden przegub GSP pół roku temu nie założyłem go na stary niźszy stożek. Choć uspokaja mnie to, że zawsze po zastrzaśnięciu szarpię za przegub czy nie ma luzu. Muszę rozpiąć, odchylić osłonę i sprawdzić śrubokrętem ale bardzo mi się nie chce http://piterpro.private.pl/przeguby/2014-03-31_1206-27.jpg http://piterpro.private.pl/przeguby/2014-03-31_1026-13.jpg
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności