Grucha... Zgłoś #1 Napisano 22 Stycznia 2013 DIAGNOSTYKA SOND LAMBDA I KATALIZATORA NA PRZYKŁADZIE SILNIKA 1.8T AWT z sondą szerokopasmową. Grupa 030. Układ regulacji lambda. 1. Status układu regulacji sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem. 2. Status układu regulacji sondy lambda zainstalowanej za katalizatorem. W grupie 030 w polu 1 można zaobserwować kilkucyfrowy kod binarny, który zawiera status sondy przed katalizatorem. W polu 2 jest to samo, ale dla sondy za katalizatorem. Cyfry oznaczają, czy ogrzewanie sondy działa i czy kontrola sondy jest poprawna i aktywna. Wartość ta powinna oscylować między 111 (grzałka) i 011 (od grzałki). Dwie ostatnie cyfry mogą się wahać między 1-0, ale powinna być przede wszystkim 1. 1 działa, 0 nie działa - 1 bit - grzanie sondy, 2bit - sensor gotowy do pracy, 3bit aktywna kontrola (praca czujnika) 000-Brak sondy 100-Grzałka włączona 010-110-Sonda gotowa do pracy 011-111-Sonda pracująca Grupa 031. Układ regulacji lambda. 1. Sonda przed katalizatorem wartość aktualna. 2. Sonda przed katalizatorem wartość zadana. W grupie 031 wartości jakie będziemy obserwować oznaczają napięcie sondy lambda, które przekładają sie na wartość AFR-u mniej więcej tak : (1.5V)= 1 tj. 14.7:1 AFR, 0.85 = 12.5:1 AFR, 0.75 = 11:1 AFR itd. Jak łatwo wywnioskować AFR otrzymamy przez pomnożenie wartości pokazywanej przez sondę lambda przez 14,7. Przykładowo auto którego AFR wynosi 14:1 ( lambda 0,95 ) i utrzymuje tą wartość pod doładowaniem blisko odcięcia , ma mieszankę trochę za ubogą z kolei auto którego AFR wynosi 10:1 (lambda 0,70) i utrzymuje ta wartość pod doładowaniem blisko odcięcia , ma mieszankę zbyt bogatą. Pamiętajmy ze ubogi AFR jest naszym wrogiem , jazda ze zbyt ubogiej mieszance przez długi okres czasu to nieunikniona katastrofa. Idealnie jest jeśli na biegu jałowym widać 14.7:1 , przy średnich obrotach (granice 3,5 - 4 tys.) 13:1 , oraz przynajmniej 12:1 w okolicach odcinki . Grupa 032. Układ regulacji lambda - wyuczone wartości adaptacji. 1. Wyuczone wartości lambda przy jałowym biegu (Add). 2. Wyuczone wartości lambda przy częściowym obciążeniu (Mul). W grupie 032 pole 1 przedstawia stan wyuczonych wartości na biegu jałowym, pole 2 przedstawia stan wyuczonych wartości przy częściowym obciążeniu, czyli w czasie jazdy. Wartości te powinny oscylować jak najbliżej 0. Dopuszczalny przedział to od -10% do +10% (minus wskazuje pracę silnika na bogatej mieszance, a plus wskazuje pracę na ubogiej). Jeśli wartość osiągnie ok. 25% (jest to górna granica). Add = additiv – usterka coraz słabiej uwidacznia się przy wzrastających obrotach. W przypadku zsumowanych (addytywnych) wartości wyuczonych czas wtrysku zostaje zmieniony o stałą wartość. Wartość ta nie jest zależna od podstawowego czasu wtrysku. - Mul = multiplikativ – usterka coraz silniej uwidacznia się przy wzrastających obrotach. W przypadku wyuczonych wartości mnożonych (multiplikatywnych), dotyczy ona procentowej zmiany czasu wtrysku. Ta zmiana zależna jest od podstawowego czasu wtrysku. Niskie wartości wyuczone lambda - Niskie wyuczone wartości na jałowym biegu przy normalnych wartościach wyuczonych, przy częściowym obciążeniu: możliwe rozcieńczenie oleju (wysoki udział paliwa w oleju). - Nieszczelny wtryskiwacz- sprawdzić wtryskiwacze. - Za wysokie ciśnienie paliwa – sprawdzić regulator ciśnienia paliwa i utrzymywane ciśnienie. - Stale otwarty zawór elektromagnetyczny zbiornika węgla aktywnego – sprawdzić zawór elektromagnetyczny. - Uszkodzony czujnik masy powietrza G70 – sprawdzić czujnik masy powietrza. - Uszkodzone podgrzewanie sondy lambda lub zabrudzenie sondy lambda – sprawdzić układ podgrzewania sondy lambda. Wysokie wartości wyuczone lambda - Wysokie wyuczone wartości na jałowym biegu przy normalnych wartościach wyuczonych przy częściowym obciążeniu: możliwe fałszywe powietrze w górnej części kolektora ssącego – sprawdzić szczelność systemu zasysania powietrza - dolot. - Fałszywe powietrze między czujnikiem masy powietrza a klapą przepustnicy. - Niedrożny wtryskiwacz – sprawdzić ilość wtryskiwanego paliwa. - Uszkodzony czujnik masy powietrza G70 – sprawdzić czujnik masy powietrza. - Za niskie ciśnienie paliwa – sprawdzić ciśnienie paliwa i utrzymywane ciśnienie. - Fałszywe powietrze – uszczelka kolektora wydechowego. - Uszkodzony układ podgrzewania sondy lambda lub zabrudzenie sondy lambda – sprawdzić układ podgrzewania sondy lambda. Grupa 033. Układ regulacji lambda. 1. Regulator lambda dla sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem. 2. Napięcie sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem. W grupie 033 obserwujemy w polu 1 tzw. korektę lambda krótkoterminową wskazywana wartość musi oscylować w pobliżu 0. Jeżeli zostanie wskazana stała wartość 0 to znaczy, że układ regulacji lambda przełączy się z regulacji na sterowanie. W polu 2 widzimy aktualne napięcie sondy lambda przed katalizatorem, właściwe dla tego silnika na biegu jałowym to 1,5V które daje 14,7:1 AFR czyli teoretycznie idealny stosunek stechiometryczny co oznacza, że na 14,7 jednostek wagowych powietrza potrzeba 1 jednostkę wagową paliwa. Przy ocenie AFR warto zwrócić uwagę na grupy 031 i 033 razem. Grupa 034. Układ regulacji lambda- diagnoza sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem (sprawdzanie stopnia zużycia sondy lambda, kontrola trwania okresu). 1. Obroty silnika. 2. Temperatura katalizatora. 3. Czas trwania okresu sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem. 4. Wynik sprawdzania stopnia zużycia sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem W grupie 034 pole 2 mamy temperaturę katalizatora, która najprawdopodobniej pochodzi z pierwszej sondy lambda. Nie jest to co prawda czujnik ETG, ale jest dosyć blisko kolektora i po ostrzejszej jeździe możemy tam zerknąć i mieć jakiś odniesienie co do temperatury spalin. W nastawach podstawowych można przeprowadzić test sondy lambda przed katalizatorem. 1. Wejdź w nastawy podstawowe (04 Basic Settings) min. temp. katalizatora 350*C 2. Naciśnij pedał hamulca (nie puszczać), a następnie gazu, obroty powinny wzrosnąć. 3. W ostatnim polu pojawi się napis test ON, trzymaj tak, aż nie pojawi się wynik testu: B1-S1 OK lub B1-S1 NOT OK. W polu 3 pojawi się aktualna wartość trwania okresu, która określa czas między dwoma przeskokami napięcia (np. bogata – uboga – bogata) sondy lambda i stanowi wzorzec dla stanu zużycia sody lambda. Wartość ta musi zawierać się powyżej 0.80. Dla nowej sondy wynosi ok. 1,99 i zmniejsza się wraz ze zużyciem. Oporność grzałki we wtyczce 3-4 pin ok. 3.8Ω. Oporność na pinach we wtyczce 2 i 6pin ok. 100 Ω. Grupa 035. Nie dotyczy. Grupa 036. Kontrola sondy lambda za katalizatorem. 1. Napięcie sondy lambda za katalizatorem. 2. Wynik sprawdzania stopnia zużycia sondy lambda zainstalowanej za katalizatorem. W grupie 036 w nastawach podstawowych można przeprowadzić test sondy lambda za katalizatorem. 1. Wejdź w nastawy podstawowe (04 Basic Settings). 2. Naciśnij pedał hamulca (nie puszczać), a następnie gazu, obroty powinny wzrosnąć. 3. W drugim polu pojawi się napis test ON, trzymaj tak, aż nie pojawi się wynik testu: B1-S2 OK lub B1-S2 NOT OK. Grupa 037. Układ regulacji lambda za katalizatorem. 1. Obciążenie silnika. 2. Napięcie sondy lambda zainstalowanej za katalizatorem. 3. Czas zatrzymania regulatora lambda przed katalizatorem. 4. Wynik (test WŁ./test WYŁ/system sprawny/niesprawny). W grupie 037 możemy przeprowadzić test sondy lambda za katalizatorem. Z reguły po przeprowadzeniu testu w grupie 036 wynik testu pojawia się także tu automatycznie. Jeśli jednak nie będziesz miał wyniku postępuj analogicznie jak w grupie 036. Grupa 038. Nie dotyczy. Grupa 039. Nie dotyczy. Grupa 040. Nie dotyczy. Grupa 041. Układ podgrzewania sond lambda za i przed katalizatorem. 1. Rezystancja układu podgrzewania sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem. 2. Układ podgrzewania sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem [Podgrzewania przed katalizatorem włączone. Podgrzewanie przed katalizatorem wyłączone]. 3. Rezystancja układu podgrzewania sondy lambda zainstalowanej za katalizatorem. 4. Układ podgrzewania sondy lambda zainstalowanej za katalizatorem [Podgrzewania za katalizatorem włączone. Podgrzewanie za katalizatorem wyłączone] Grupa 042. Nie dotyczy. Grupa 043.Układ regulacji lambda za katalizatorem. 1. Obroty silnika. 2. Temperatura katalizatora. 3. Napięcie sondy lambda za katalizatorem. 4. Wynik sprawdzania sondy lambda zainstalowanej za katalizatorem. W grupie 043 możemy zarówno podejrzeć pracę sondy lambda za katalizatorem jak i wykonać test na jej sprawność. Wynik testu podobnie jak w grupie 037 powinien pojawić się po wykonaniu testu w grupie 036, jeśli jednak po tym nie będzie widoczny, postępujemy analogicznie do grupy 036. Grupa 044. Nie dotyczy. Grupa 045. Nie dotyczy. Grupa 046. Układ regulacji lambda- sprawdzanie działania katalizatora. 1. Obroty silnika. 2. Temperatura katalizatora. 3. Zachowanie się amplitudy. 4. Wynik sprawdzania wymienialności katalizatora (test wyłączony/test włączony/katalizator B1 prawidłowy/katalizator B1 nieprawidłowy) W grupie 046 możesz przeprowadzić test na sprawność katalizatora, aby test w ogóle się rozpoczął musi być poprzedzony testem sondy lambda przed katalizatorem w grupie 034, następnie: 1. Wejdź w nastawy podstawowe (04 Basic Settings) min. temp. katalizatora 550*C 2. Naciśnij pedał hamulca (nie puszczać), a następnie gazu, obroty powinny wzrosnąć. 3. W ostatnim polu pojawi się napis test ON, trzymaj tak, aż nie pojawi się wynik testu: Cat B1 OK lub Cat B1 NOT OK. Grupa 047. Nie dotyczy. Grupa 048. Nie dotyczy. Grupa 049. Nie dotyczy. Grupa 099. Układ regulacji lambda- stan pracy układu regulacji lambda. 1. Obroty silnika. 2. Temperatura płynu chłodzącego. 3. Kontrola regulacji lambda przed katalizatorem (korekta krótkoterminowa). 4. Stan pracy układu regulacji lambda [Regulacja λ włączona lub wyłączona] W grupie 099 pole 4 możemy podejrzeć jak przebiega regulacja sondy lambda. O2-Reg.ON- Sonda działa, koryguje skład mieszanki. O2-Reg.OFF- Sonda jest wyłączona nie koryguje składu mieszanki. Przy wyborze (04) Basic Settings- nastawy podstawowe możemy wymusić wyłączenie sondy, a następnie wracając do (08) Measuring Blocks- bloki pomiarowe włączyć ją z powrotem. Funkcja ta może okazać się przydatna kiedy szukamy przyczyny usterki, a chcemy wykluczyć układ regulacji lambda. Grupa 001. Ogólne dane. 1. Obroty silnika. 2. Temperatura płynu chłodzącego. 3. Kontrola regulacji lambda przed katalizatorem (korekta krótkoterminowa). 4. Wymagania regulacji ustawienia podstawowego Znaczenie 8-pozycyjnego bloku liczbowego z grupy 001 kanał 4. 1. Nie rozpoznano żadnej usterki w diagnozie własnej, brak błędów w pamięci. 2. Temperatura katalizatora osiągnięta. 3. Kompresor klimatyzacji wyłączony. 4. Rozpoznanie biegu jałowego. 5. Układ regulacji lambda działa prawidłowo. 6. Przepustnica zamknięta. 7. Obroty silnika poniżej 2000/min. 8. Temperatura płynu chłodzenia powyżej 80*C. Warunek spełniony = 1; Stan niespełniony = 0 Życzę miłej lektury. Wszelkie uwagi i wnioski mile widziane na PW, wtedy będziemy dyskutować i ewentualnie korygować zawarte tu dane. Proszę nie zwracać uwagi na dane widoczne w poszczególnych grupach, gdyż nie odnoszą się one do niczego. Są to tylko screeny poglądowe, aby zobrazować jak wyglądają poszczególne grupy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jubson18 Zgłoś #2 Napisano 11 Marca 2013 Witam. Podłączyłem auto pod kompa i wyświetlił mi błędy:0525, 0537 dotyczące sondy lambda oraz 1087 coś o braku ustawień podstawowych. Czy brak ustawień podstawowych może skutkować błędami sondy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dob12 Zgłoś #3 Napisano 11 Marca 2013 Czy brak ustawień podstawowych może skutkować błędami sondy?? Może ale ja powiedział bym że jest odwrotnie. EDC nie może wykonać tych ustawień BS z jakichś powodów. Normalnie podczas pracy silnika jeśli odpowiednie warunki zostaną spełnione edc sam wykona test ,u Ciebie najwyraźniej nie może tego dokonać z jakiegoś powodu(uszkodzona sonda ,uszkodzona instalacja sondy,itp.) ten pierwszy błąd 00525 to jaki? Signal too Low , Implausible Signal ,czy No Signal? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jubson18 Zgłoś #4 Napisano 11 Marca 2013 01087 - Basic Setting Not Performed 27-00 - Implausible Signal 00525 - Oxygen Sensor (G39) 28-10 - Short to B+ - Intermittent 00525 - Oxygen Sensor (G39) 27-00 - Implausible Signal 00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 19-00 - Lower Limit 00525 - Oxygen Sensor (G39) 05-10 - Input Open - Intermittent Stało się to po rozładowaniu aku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dob12 Zgłoś #5 Napisano 11 Marca 2013 błędy dadzą się skasować? jeśli tak wykonać test sondy w 04-bS, autko jak z podpisu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jubson18 Zgłoś #6 Napisano 11 Marca 2013 tak były wykasowane ale po odpaleniu wracają. auto jak z opisu. robic adaptacje przepustnicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dob12 Zgłoś #7 Napisano 11 Marca 2013 adaptacja nie jest Ci do niczego potrzebna ,to silnik chyba z jedna sonda lambda,zrób test sondy na kanale 34 w nastawach podstawowych 04 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jubson18 Zgłoś #8 Napisano 11 Marca 2013 Ok jutro zrobię. O adaptację pytam bo znalazłem na forum że po odłączeniu aku wystepuje błąd 1087 i trzeba zrobic adaptację...ale może sie mylę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dob12 Zgłoś #9 Napisano 11 Marca 2013 (edytowane) wejdź na grupę 60 i w polu 4 zobaczysz czy adaptacja jest ok czynie. Jeśli jej status będzie no ok,to skasuj błędy i zrób adaptacje przed testem sondy. Jeśli będzie ok ,to nie musisz jej adaptować,wtedy wykasuj tylko błędy i zrób test sondy. Tylko do testu sondy wymagany jest silnik rozgrzany,i temperatura katalizatora 400 stopni C PS, Teraz znalazłem label do tego silnika,adaptacje przepustnicy masz w grupie 98 jej status mozesz sprawdzić w polu 4, A sondę lambda masz w grupie 99 chyba w tym silniku. Edytowane 11 Marca 2013 przez dob12 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jubson18 Zgłoś #10 Napisano 11 Marca 2013 ok. jutro zrobię i dam znać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jubson18 Zgłoś #11 Napisano 12 Marca 2013 (edytowane) zrobiłem adaptację przepustnicy. po tym zaczął pojawiać się tylko błąd 00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation 19-00 - Lower Limit. Po jego skasowaniu obroty spadały na około 800 i trzęsło silnikiem. Po około 5-10 sekundach błąd wraca a obroty sie stabilizują. Może przepływkę wyczyścić?? Edytowane 12 Marca 2013 przez jubson18 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dob12 Zgłoś #12 Napisano 12 Marca 2013 00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation: Lower Limit Possible Symptoms Lambda Control inactive Engine running rough Possible Causes Activated Charcoal Filter Solenoid Valve 1 (N80) leaking/sticking Injector faulty (not closing completely) Fuel Pressure Regulator faulty Possible Solutions Check/Replace Activated Charcoal Filter Solenoid Valve 1 (N80) Check/Replace/Clean Injector(s) Check Fuel Pressure Regulator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loic Zgłoś #13 Napisano 20 Lipca 2013 (edytowane) Przed wymianą sondy: 00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39) 26-00 - Output Open Po wymianie sondy: 00635 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; Before CAT 37-00 - Faulty Sonda oryginalna Boscha, stan wtyków idealny. Czyżbym miał pecha czy sonda może być walnięta lub problem leży gdzieś głębiej? Z niedziałającej sondy sonda z walniętą grzałką.. PS1. Katalizator wycięty PS2. Silnik nie trzyma temp, termostat czeka na wymianę PS3. Inne błędy: 00520 - Air Mass / Air Flow Sensor (G70)/(G19) 31-00 - Open or Short to Ground 01247 - Activated Charcoal Filter (EVAP) System Solenoid Valve 1 (N80) 29-00 - Short to Ground 01247 znika po całkowitym odpięciu sondy a przepływomierz czeka na wymianę.. Edytowane 20 Lipca 2013 przez loic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #14 Napisano 21 Lipca 2013 Na Twoim miejscu przejrzałbym całą instalację od przepływomiarza, zaworka N80 EVAPu i sondy lambda do sterownika silnika. Sprawdzałeś czy w puszcze ECU jest wszystko OK? 00635 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; Before CAT37-00 - Faulty Z niedziałającej sondy sonda z walniętą grzałką.. Rezystancję grzałki możesz sprawdzić miernikim, poszukaj danych dla swojej sondy wtedy będziesz wiedział. Mierzysz między 1, a 2 pinem we wtyczce( w większości 4 przewodowych sond są to dwa białe przewody). Można zmierzyć także napięcie jakie podaje sterownik na grzałkę sondy na odpalonym silniku. Najpierw należałoby się uporać z przepływką i EWAPem, a na koniec sondą o ile jeszcze będzie zgłaszać problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loic Zgłoś #15 Napisano 21 Lipca 2013 (edytowane) Musze zajrzeć do ECU bo ten rocznik nie ma tej osłony i woda sobie wesoło leci po puszcze ECU i innych... Można zmierzyć także napięcie jakie podaje sterownik na grzałkę sondy na odpalonym silniku. w VAGu? Edytowane 21 Lipca 2013 przez loic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #16 Napisano 22 Lipca 2013 w VAGu? Miernikiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
loic Zgłoś #17 Napisano 24 Lipca 2013 Auto oddane do elektryka - wymieniono wiazki z ktorymi byl problem = sprawna grzalka i brak zwarcia do masy przeplywomierza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomascor Zgłoś #18 Napisano 1 Września 2013 (edytowane) Witam , wywaliło mi błąd sondy 00525 , sprawdziłem blok 001 i tam miałem gdy auto strasznie telepało , nie mogło utrzymać obrotów wywaliło mi - 25% po przygazówce ( którejś z rzędu ) wyrównało się na 1.5% auto pracowało dość kulturalnie , zgasiłem odpaliłem i było ok po chwili patrzę w skoczyło na 88% potem szybko wróciło na -1.5% wskoczyło na 0.8 i tak się trzymało auto cały czas równo pracowało .... Czy od sondy może trzepać autem ?? czy to co innego. PS. bym raz jeszcze wpiąć się z vds-em i tym razem wyskoczyło ze nie ma sygnału z lambdy Edytowane 1 Września 2013 przez tomascor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #19 Napisano 24 Listopada 2013 (edytowane) W grupie 034 pole 2 mamy temperaturę katalizatora, która najprawdopodobniej pochodzi z pierwszej sondy lambda. Nie jest to co prawda czujnik ETG, ale jest dosyć blisko kolektora i po ostrzejszej jeździe możemy tam zerknąć i mieć jakiś odniesienie co do temperatury spalin. Jeśli moge cos dodać temperatura wyświetlana w 2 nie jest prawdziwą temp. , jest jedynie orientacyjna temp. wyliczana przez ecu na podstawie z obciązenia, kąta zapłonu i innych zmiennych, żeby miec podgląd faktycznej temp. spalin musimy zamontować czujnik egt. Edytowane 25 Listopada 2013 przez bodzik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik0310 Zgłoś #20 Napisano 1 Maja 2014 Po wywaleniu wnętrzności katalizatora zauważyłem dziwne wskazania komputera. Średnie spalanie na biegu jałowym według komputera wzrasta o około 0.1l na 10 sekund. Zrobiłem logi: http://vaglog.rtnet.pl/dominik0310_171663.html http://vaglog.rtnet.pl/dominik0310_171664.html http://vaglog.rtnet.pl/dominik0310_171665.html Mnie zastanawia nie działająca druga sonda. Dlaczego? Oczywiście VCDS pokazuje dwa błędy: 17526 i 17522. Co z tym spalaniem na biegu jałowym? Czy pierwsza sonda działa poprawnie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach