marcepan Zgłoś #1 Napisano 17 Stycznia 2013 (edytowane) witam. Nigdzie nie znalazłem odpowiedzi, więc zakładam temat - przed kupnem nowego zamka. Chodzi mi mianowicie o zamek do PASSATA B5 FL 2005r. (drzwi prawe dla jasnosci ). Z tego co zdarzylem sie zorientować po kilku telefonach,wizycie w serwisie i przeglądając allegro nie ma zamiennika do zamka centralnego w tym modelu - wszystkie które są, pasują do modeli do 2002 roku. I teraz pytanko : czy taki oto zamek: http://allegro.pl/show_item.php?item=2876092339 po rozebraniu ma w sobie ten sam siłownik co w B5FL? Serwis oferuje oryginał za ponad 600zł, więc to tylko ostateczność, gdyby okazało się, że nie ma innego wyjścia. I teraz pytanie do forumowiczów: posiada ktoś może w sprzedaży dekielek do rączki drzwi prawych (ciężko go zdjąć i pękł na pół) - chodzi mi o kolor CIEMNY ORZECH. pzdr. Edytowane 17 Stycznia 2013 przez marcepan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_s Zgłoś #2 Napisano 17 Stycznia 2013 Dodaj zdjecie bo nie widac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcepan Zgłoś #3 Napisano 17 Stycznia 2013 sorki juz dodaje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #4 Napisano 17 Stycznia 2013 a że tak się zapytam co padło ? bo dziś też robiłem swój zamek i wg tego obrazku ktoś już mi zmieniał kiedyś płytkę z mikrostykami ( chyba że się mylę) ale ja miałem 4 mikrostyki w tym centralnym i jakoś działa oO z czego 1 mikrostyk nie jest używany. Przelutowałem poczyściłem do tego mikrostyk ten co idą 2 kabelki do niego. Błędu już nie wywala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcepan Zgłoś #5 Napisano 17 Stycznia 2013 padł prawdopodobnie silniczek od centralnego - przy zamykaniu, wszystkie rygle zapadaja oprocz przednich prawych drzwi. Chwilowo pomogła doraźna pomoc (wyjecie i przeczyszczenie), ale problem po kilku mcach sie powtorzył. Chodzi mi głownie o ten element -wyzej szarego trybiku - silniczek. Nie moge go nigdzie dostać a on jest odpowiedzialny za przesuwanie rygla góra/dół. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Soldier13 Zgłoś #6 Napisano 17 Stycznia 2013 weź poszukaj na allegro całego auta b5fl po 2002r na części. Zapytaj o cały zamek, na pewno sprzedają. Ja tak zrobiłem i kupiłem w niezłej cenie 2zamki do tylnych drzwi(były spalone). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #7 Napisano 17 Stycznia 2013 rozebrać zamek, nie jest to trudne wręcz banalne , przelutuj każdy mikrowlacznik , poskladaj i sprawdź , jak nie zadziała to kupisz nowy, jak zadziała będzie chodzić dłużej niż parę mieś. czyszczenie tam nic nie da trzeba lutować. Silniczek też można sprawdzić czy chodzi jak wyciągniesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcepan Zgłoś #8 Napisano 17 Stycznia 2013 zastanawialem sie nad chinskim dziadostwem takim jak w linku - zeby przelozyc ten silniczek - tylko nie wiadomo czy opłaca sie to kupowac za stowke jak nie bedzie pasowało. Znalazlem tez cos takiego : http://allegro.pl/zamek-drzwi-vw-golf-iv-passat-b5-toledo-oryginal-i2923838631.html Pobawie sie jeszcze lutownicą i dam znac co wyszlo. dzieki Panowie za pomocne odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #9 Napisano 17 Stycznia 2013 (edytowane) Ten mechanizm ze zdjęcia które widzę na górze, jest z przed liftingu. Jest to zamek starego typu. Generalnie będzie działać, jeśli przełożysz go w całości. Natomiast odradzam przekładanie elementów jego wnętrza. I zasadniczo silniczka z takiego zamka jak ze zdjęcia nie przełożysz, ponieważ zębatka którą widzisz, jest z niego zdejmowana. Natomiast w Twoim zamku zębatka jest zamocowana na stałe. Nie zdejmiesz zębatki ze swojego silniczka, a znowu ta ze starego typu ma inną średnicę i nie pasuje. Musisz dorwać zamek po liftingu, albo uśmiechnąć się do mnie na PW, to coś tam poszperam w swoich gratach, bo dziś widziałem taki silniczek w kartonie z rozebranymi zamkami (zamki naprawiam hobbystycznie, jako fuchę w wolnym czasie). Pozdro Edytowane 17 Stycznia 2013 przez eltom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielakj Zgłoś #10 Napisano 5 Lutego 2013 rozebrać zamek, nie jest to trudne wręcz banalne , przelutuj każdy mikrowlacznik , poskladaj i sprawdź , jak nie zadziała to kupisz nowy, jak zadziała będzie chodzić dłużej niż parę mieś. czyszczenie tam nic nie da trzeba lutować. Silniczek też można sprawdzić czy chodzi jak wyciągniesz. Taaaa, banalne. Witam. Ja pierwszy raz na forum i przeglądam sobie informacje o zamkach centralnych. I zgadzam się, rozebranie jest banalne. Ale po naprawieniu tego co potrzebowałem naprawić, poskładałem zamek i ZONK!. Nadmienię jeszcze, że przy rozbieraniu, tak nieszczęśliwie złożyło się, że wysypały mi się elementy obsługujące mikrostyki. Tak więc po poskładaniu objawy są następujące: działa wszystko z wyjątkiem blokady zamka. To znaczy zamykam z pilota lub kluczyka ale nadal te jedne drzwi mogę otworzyć. Wiem, że coś źle poskładałem i nie mogę w sieci znaleźć ani jednego obrazka pokazującego prawidłowe usytuowanie owych elementów. Mój zamek ma cztery wlutowane mikrostyki na płytce i jeden na kablach. Czy ma ktoś jakieś foto w rozsądnych rozmiarach z widokiem na tego typu zamek? A może coś skopałem na zewnątrz? Wszelkie sugestie mile widziane. A-ha. Przeglądałem inne podobne tematy i link do interesujących mnie fotek jest już nieaktualny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
milu Zgłoś #11 Napisano 5 Lutego 2013 Taaaa, banalne.Witam. Ja pierwszy raz na forum i przeglądam sobie informacje o zamkach centralnych. I zgadzam się, rozebranie jest banalne. Ale po naprawieniu tego co potrzebowałem naprawić, poskładałem zamek i ZONK!. Nadmienię jeszcze, że przy rozbieraniu, tak nieszczęśliwie złożyło się, że wysypały mi się elementy obsługujące mikrostyki. Tak więc po poskładaniu objawy są następujące: działa wszystko z wyjątkiem blokady zamka. To znaczy zamykam z pilota lub kluczyka ale nadal te jedne drzwi mogę otworzyć. Wiem, że coś źle poskładałem i nie mogę w sieci znaleźć ani jednego obrazka pokazującego prawidłowe usytuowanie owych elementów. Mój zamek ma cztery wlutowane mikrostyki na płytce i jeden na kablach. Czy ma ktoś jakieś foto w rozsądnych rozmiarach z widokiem na tego typu zamek? A może coś skopałem na zewnątrz? Wszelkie sugestie mile widziane. A-ha. Przeglądałem inne podobne tematy i link do interesujących mnie fotek jest już nieaktualny. Zerknij tutaj jeśli nie trafileś na ten post. http://forum.vw-passat.pl/threads/18834-Rozbiorka-drzwi-i-naprawa-zamka-Almannah-dla-potomnych-)?highlight=zablokowane%20drzwi Ja naprawiałem zamek dzięki temu opisowi (pierwszy link). Też mam zamek z 4 mikrostykami na płytce i 1 na kabelkach. Ten czwarty pracuje w takiej prowadnicy góra-dół, a plastikowy bolec który się w niej porusza ma być na górze. Po złożeniu nie zamykało mi naprawianego zamka drzwi kierowcy. Rozebrałem go ponownie zweryfikowałem i poskładałem . Przed zamontowaniem sprawdziłem czy zamyka i otwiera. Od tamtej pory wszystko mi działa Pozdrawiam P. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielakj Zgłoś #12 Napisano 5 Lutego 2013 (edytowane) Dzięki Milu za szybką reakcję. Właśnie do tamtego wątku odwoływałem się a propos wygasłych linków. Miałem dokładnie ten sam problem i jak już wspomniałem został on rozwiązany. Popsułem natomiast blokadę w tym zamku. Wspomniana przez ciebie prowadnica (u mnie zielona) obsługuje mikrowłącznik podnoszenia i opuszczania szyb kluczykiem. I u mnie ta funkcja działa. Mam więc podejrzenia, że po prostu źle zmontowałem białą dźwigienkę powyżej tej prowadnicy, lub cały element nieprawidłowo połączyłem z mechanizmem dźwigienek i blokady. I dlatego szukam fotki obrazującej wnętrze z silniczkiem, prowadnicą i mikrowłącznikami a także całości w różnych rzutach. Pozdrawiam J. Edytowane 5 Lutego 2013 przez zielakj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #13 Napisano 5 Lutego 2013 (edytowane) @ zielakj czyli obrazowo jak , wszystko Ci działa opuszczanie , podnoszenie szyb , zamykanie zamka z pilota, kluczykiem itp ale nie blokuje Ci klamki, czyli po zamknięciu nadal możesz auto otworzyć ? Jak to jest to - problem nie leży w mikrostykach i ich ułożeniu tylko jak składasz jedną część z 2-gą do kupy ( tu się sam przejechałem i musiałem to poprawić , na szczęście w rozebranych drzwiach i podpiętym zamku na próbę). Przyjrzyj się dokładnie jak składasz element z elektroniką w zamek jest tam mała dźwigienka i musi być umiejscowiona w odpowiednim miejscu ( są 2 opcje dobrze albo źle) poradzisz sobie jak to jest ten problem. a chodzi mi o to zaznaczone na zielono a jak chodzi o środek ( gdzie silniczek) to wiecej nie trzeba niż to foto by to poskładać http://www.agthompsonfamily.com/vw/DoorLocks6.jpg Edytowane 5 Lutego 2013 przez dev14 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielakj Zgłoś #14 Napisano 5 Lutego 2013 @ dev14 I chyba tu jest pies pogrzebany. Dzięki. Kiedy będę miał chwilę pogody, wybebeszę i postaram się zrobić. Dam znać jak poszło. Pozdrawiam J. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielakj Zgłoś #15 Napisano 6 Lutego 2013 @ dev14 I udało się. Dzięki z podpowiedź. To była dźwigienka w zielonym kółku. A mikrowłącznik kontrolujący zamknięcie zamka miałem sprawny, tylko lekko odchylił się i nie zawsze łączył. Z tego powodu małżonka parę razy zostawiła światła włączone na noc. A i mi zdarzyło się nie zauważyć w dzień, że pozostały włączone. Pomógł drewniany klocek, dociskający mikrowłącznik. Nie wygląda to pięknie, ale też nikt bez wybebeszania drzwi oglądał tego nie będzie. Pozdrawiam J. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #16 Napisano 6 Lutego 2013 proszę bardzo cieszę się że mogłem pomóc , w opisach nie ma o tym nic wspomniane a przynajmniej ja takowego nie znalazłem a jest to ważny element bo po co zamykać jak cały czas można otwierać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #17 Napisano 26 Marca 2013 Witam. Ja chcialem zapytac bo nie do konca zrozumialem powyzsza jedna interesujaca mnie odpowiedz. U mnie zepsuty jest napewno mikrostyk zewnetrzny (ten w zapadce) i nie moge znalezc nowego zamka do modelu z 2003 roku (zamiennik). I stad wlasnie moje pytanie czy jakbym kupil taki zamek i przelozyl plytke razem z cala zawartoscia) to zamek by dobrze wspolpracowal? Z tego co widze to obudowa niczym sie nie roznia wiec ciekawi mnie czy taki zabieg spelnil moje oczekiwania? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #18 Napisano 27 Marca 2013 Panowie zamki od b5 3B pasują do b5 3 BG i na odwrót. Różnią się w środku wielkością zębatki na silniczku i tej drugiej współpracującej. Osobiście uważam, że zamki od 3B są trwalsze bo mają w konstrukcji przeciwwagę która pomaga przy zamykaniu i otwieraniu. W 3BG jest wszystko zrobione na sztywno i wszystkie obciążenia musi znosić silniczek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #19 Napisano 27 Marca 2013 no ok tylko czy nie bedzie zadnego bledu w zwiazku z roznica w plytkach? ze np nie bedzie pokazywac na desce kontrolki lub cos takiego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #20 Napisano 28 Marca 2013 Witam ponownie Panie i Panowie, słuchajcie, mam problem z zapadką zamka kierowcy (tą główną zapadką, która chwyta bolec w drzwiach). Mianowicie nie chce ona wracać na pozycję otwarcie ( przy pociągnięciu za linkę klamki wewn/zewn nie odskakuje). Zamek mam wymontowany. Martwię się że trzeba będzie trzasnąć drzwiami zeby zamknąc i mocno pchać od środka zeby otworzyć). Z tego co widzę, to ta zapadka pokryta jest plastikiem i on zaczyna "puchnąć" odchodzi i blokuje. Zastanawiam się czy można zerwać tą warstwę plastiku i czy to będzie wtedy chodzić. Tylko czy wtedy nie zardzewieje. Poradźcie coś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach