Waw22 Zgłoś #1 Napisano 12 Stycznia 2013 Witam w moim pasku 3B5 jest ori xenon, nie działało poziomowanie, vag pokazał błąd lewego przedniego czujnika. Zakupiłem czujnik, wymieniłem i teraz pytanie co dalej? Błąd skasowałem i już go nie wywala, niby wszystko ok, ale dalej nie widać przy włączaniu świateł jak zerka góra dół po czym ustawia się na konkretnym poziomie. Co należy zrobić/zaadaptować żeby całość działała jak trzeba? Czy po prostu to już tam ma, że nie jest to takie widoczne jak na samym początku szuka poziomu? Poziomuje po włączeniu świateł czy zapłonu? z góry wielkie dzięki za wszelkie odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #2 Napisano 12 Stycznia 2013 Witamw moim pasku 3B5 jest ori xenon, nie działało poziomowanie, vag pokazał błąd lewego przedniego czujnika. Zakupiłem czujnik, wymieniłem i teraz pytanie co dalej? Błąd skasowałem i już go nie wywala, niby wszystko ok, ale dalej nie widać przy włączaniu świateł jak zerka góra dół po czym ustawia się na konkretnym poziomie. Co należy zrobić/zaadaptować żeby całość działała jak trzeba? Czy po prostu to już tam ma, że nie jest to takie widoczne jak na samym początku szuka poziomu? Poziomuje po włączeniu świateł czy zapłonu? z góry wielkie dzięki za wszelkie odpowiedzi Spróbuj na pochyłej nawierzchni a przekonasz się czy poziomowanie zadziała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Waw22 Zgłoś #3 Napisano 12 Stycznia 2013 Okej, dzięki jak tylko się ściemni to obadam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #4 Napisano 12 Stycznia 2013 A po skasowaniu błędów było słychać prace silniczków w lampach? Pracę samopoziomowania dobrze widać przy przejeździe przez progi zwalniające. Możesz przeprowadzić procedurę ustawiania ksenonów (bez mechanicznego ruszania ich) do końca i może to pomoże. U mnie nie za każdym razem działa przy odpalaniu poziomowanie. Tu masz też dość obszerny temat o niedziałającym samopoziomowaniu: http://forum.vw-passat.pl/threads/54069-Po-wymianie-zarnikow-Xenon-nie-dziala-poziomowanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michalzip Zgłoś #5 Napisano 12 Stycznia 2013 (edytowane) ale dalej nie widać przy włączaniu świateł jak zerka góra dół po czym ustawia się na konkretnym poziomie Kolega sam siebie wprowadza w błąd. Ksenon poziomuje się przy odpalaniu auta (już chyba na zapłonie). Żeby zauważyć poziomowanie i być pewnym że działa najpierw włącz światła i odpal samochód, światła powinny się ustawić. Edytowane 12 Stycznia 2013 przez michalzip Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #6 Napisano 12 Stycznia 2013 (edytowane) działa najpierw włącz światła i odpal samochód, światła powinny się ustawić. Ja ZAWSZE odpalam silnik i dopiero włączam światła, a nie zawsze poziomują się. A widzę dokładnie kiedy działa bo mam ścianę przed parkingiem w takiej odległości, że ruch świateł jest ok 1 metra. edit chwila, chwila ja pisałem to wszystko w przekonaniu, że rozmawiamy o BIKSENONIE w 3BG a nie ksenonie w 3b. Co do 3B to nie mam pojęcia czy to będzie działało identycznie. Sorry za zamieszanie Edytowane 12 Stycznia 2013 przez michal_tmi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #7 Napisano 12 Stycznia 2013 (edytowane) Żeby zauważyć poziomowanie i być pewnym że działa najpierw włącz światła i odpal samochód, światła powinny się ustawić. Poziomowanie reflektorów reaguje gdy pokrętło świateł ustawione jest na światła mijania i włączony jest zapłon. A Passat B5 3B nie ma procedury "tańca" reflektorów w górę i na dół. Więc nic dziwnego, że nic takiego nie zaobserwowałeś. Jak sprawdzić czy działa poziomowanie? Stajesz przed ścianą, w odległości powiedzmy 4 metrów lub nawet nieco więcej, tak 10 metrów. Odpal silnik, włącz xenon, zaciągnij ręczny hamulec i zacznij lekko ruszać na zaciągniętym hamulcu ręcznym. Jak tył przysiądzie przez zaciągnięty hamulec, to czujnik tylnej osi zareaguje (uwaga, zareaguje dopiero po kilku sekundach!) i światła się obniżą - widoczne będzie natychmiast na ścianie. Ból jest taki że w tym czasie delikatnie przypalasz sprzęgło. Jak możesz skorzystać z pomocy drugiej osoby, to włącz zapłon, zapal światła i poproś żeby ktoś nagle usiadł na tylnym zderzaku - wtedy po chwili xenon się opuści (ale tylko minimalnie, chyba że posadzisz tam słonia). Edytowane 13 Stycznia 2013 przez eltom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #8 Napisano 12 Stycznia 2013 Zamieszczone przez michal_tmi Pracę samopoziomowania dobrze widać przy przejeździe przez progi zwalniające. Pierwsze słyszę Może i mi się wydaje ale przy przejeżdżaniu przez próg zwalniający, nie ten krótki przykręcany do asfaltu tylko takie podwyższenie wylewane z asfaltu to wtedy widać jak poziomowanie reaguje. Przecież zawieszenie wtedy zmienia swoje położenie i na pewno nie jest pomijane przez czujniki i całą aparaturę. Spróbuj na pochyłej nawierzchni a przekonasz się czy poziomowanie zadziała. To by było prawda gdyby ksenony były wyposażone nie w czujniki na wahaczach a w żyroskop. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #9 Napisano 12 Stycznia 2013 Ale kolego zrozum, to są zwykłe silniczki. Skok sprawnego zawieszenia na takim progu to może 0,5 sekundy, a może sekundę. I na tą krótką chwilę lampa Ci się przestawi? Nie będę się upierał może akurat na takim progu o odpowiedniej długości jest to do zauważenia a może po prostu w oczach mi się mieni. Najważniejsze że: Poziomowanie reflektorów reaguje gdy pokrętło świateł ustawione jest na światła mijania i włączony jest zapłon.I jeszcze jedno: B5 3B nie ma procedury "tańca" reflektorów w górę i na dół. I drugie że to stwierdzenie jest nieprawdą Spróbuj na pochyłej nawierzchni a przekonasz się czy poziomowanie zadziała. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #10 Napisano 12 Stycznia 2013 (edytowane) Mnie się wydaje że może zauważasz efekt podniesienia tyłu auta, gdy tylna oś najeżdża na próg. Ale spoko. Szacunek dla Ciebie EDIT: Kolega powyżej miał rację! W Passacie 3BG silniczki reagują na poziomowanie zawieszenia dynamicznie, czyli także w trakcie jazdy. W Passatach przed liftingiem, poziomowanie wyłącza się po ruszeniu z miejsca i zaczyna działać ponownie po zatrzymaniu auta. Edytowane 13 Stycznia 2013 przez eltom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #11 Napisano 12 Stycznia 2013 (edytowane) Koledzy - w 3bg widać jak się światła opuszczają przy przejeździe i przez próg i przez przejazd. Z prostego powodu. 3 BG ma w xenonach szybkie silniczki krokowe. Zupełnie inne niż w zwykłych lampach. One naprawdę dość szybko reagują i opuszczają lampy. W 3B nie było różnicy pomiędzy silniczkami w zwykłej lampie i w xenonie, stąd tam samopoziom był wolny, nie było testu na starcie, a regulacja świateł ograniczała się do wypoziomowania ich gdy się załaduje bagażnik. To wszystko. Natomiast 3bg dość szybko i dynamicznie reaguje na sytuację na drodze. Szczególnie ładnie to widać jak się na przejeździe kolejowym przejeżdża takim, który jest w dołku i przednie koła przyklękną jak wjeżdżasz na torowisko - światła momentalnie idą w górę. Jak ci potem dognie tył natychmiast skaczą w dół. No cóż zmieniała się technologia i widocznie w 3bg uznali, że dynamiczna regulacja podczas jazdy jest niezbędna. Edytowane 12 Stycznia 2013 przez Charakterek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Waw22 Zgłoś #12 Napisano 13 Stycznia 2013 Dobra, widze tutaj kilka różnych opinii. Czyli w xenonie 3B5 (PRZED liftem) nie ma "tańca" reflektorów na starcie, tak? I czy dobrze rozumiem że one się poziomuję w trakcie pracy w ogóle? Myślałem że lampy poziomują się tylko na starcie, czyli jak się włączają albo jak się zapłon włącza, troche nielogiczne wydaje mi się zeby w czasie jazdy szukały też optymalnego poziomu - przecież wahacze cały czas pracują w czasie jazdy, więc lampy dostałyby "*******ca". Wczoraj sprawdzałem, faktycznie nie widze tańca reflektorów, spróbuje wpakować kogoś dużego na bagażnik i zobacze co się bedzie działo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wiscoo Zgłoś #13 Napisano 13 Stycznia 2013 Samopoziomowanie działa cały czas. Czujnik jest na przednim wahaczu i reaguje na jego odchył od poziomu - jak jedziemy pod górę, to światła się opuszczają, bo czujnik dostaje taki sam sygnał, jakby kufer był załadowany. Charakterek - jeśli światła Ci się podnoszą w którymś momencie podczas jazdy, a masz niezaładowany silnik, to znaczy, że masz coś nie tak ze światłami. Prawidłowo jest tak, że poziom wyjściowy, czyli przy nie załadowanym aucie, to najwyższy nominalny stan oświetlenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #14 Napisano 13 Stycznia 2013 Czujnik jest na przednim wahaczu i reaguje na jego odchył od poziomu - jak jedziemy pod górę, to światła się opuszczają, bo czujnik dostaje taki sam sygnał, jakby kufer był załadowany. No raczej nie. Jeszcze raz: czujnik na wahaczu to nie jest żyroskop. Jeśli bagażnik jest niezaładowany lub ludzie nie siedzą z tyłu a jedziesz pod górkę to wahacz nie jest ugięty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #15 Napisano 13 Stycznia 2013 Charakterek - jeśli światła Ci się podnoszą w którymś momencie podczas jazdy, a masz niezaładowany silnik, to znaczy, że masz coś nie tak ze światłami. Prawidłowo jest tak, że poziom wyjściowy, czyli przy nie załadowanym aucie, to najwyższy nominalny stan oświetlenia. Uwierz mi - że jest wszystko w porządku z moimi światłami. System jest w kondycji idealnej. I mówiąc najwyższy nominalny mijasz się z prawdą. W 3bg ustawiając światła musisz na komputerze ustawić tak zwany punkt zerowy na silniczkach. Dopiero wtedy możesz ustawiać światła, bo inaczej Ci się system rozreguluje. A ten słynny punkt zerowy to 80% wysunięcia silniczków (Wysunięcia, bo są na dole soczewki). Po to aby na zjazdach troszkę się światła podniosły. Albo jak w dół wpadniesz. Xenona mam w tym aucie firmowego, a autko mam od lat prawie 8. Więc zdążyłem dogłębnie poznać i budowę xenona i na vagu go totalnie rozczytać. Dlatego też nie udowadniaj swoich błędnych racji. Jeszcze raz Ci pisze - w 3bg są zupełnie inne silniki, to zupełnie inny system, inny komputer sterujący. I światła się zarówno podnoszą, jak i opuszczają w trakcie jazdy. I tak właśnie ma być. A co do testu - odbywa się on przy włączonych światłach zaraz po odpaleniu silnika. A w 3b ani w Sharanie porzed 2006 nie ma takiego czegoś. Bo tam jest stary system na standardowych silniczkach i już. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Waw22 Zgłoś #16 Napisano 13 Stycznia 2013 a czujniki nie są przypadkiem na wszystkich czterech kołach jakoś zamocowane? Na samym przodzie troche nielogiczne by to było - niech całe auto siądzie równomiernie, wtedy przód wychwyci ugięcie, ale powinien świecić tak samo bo siądzie równomiernie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eltom Zgłoś #17 Napisano 13 Stycznia 2013 Czujniki w B5 3B są zamontowane przy lewych kołach, więc są tylko dwa. Co do reszty teorii, wszystko zgodnie z prawdą opisał powyżej Charakterek. Usunąłem bądź wyedytowałem część swoich postów powyżej, będących nieprawdą, bo nie chcę kogoś niepotrzebnie wprowadzać w błąd. michal_tmi - zwracam honor :poddajesie Natomiast kolega Wiscoo powinien zapoznać się jednak z procesem działania systemu poziomowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #18 Napisano 13 Stycznia 2013 I jeszcze coś zauważyłem. Ale to muszą potwierdzić właściciele 3bg, bo być może to moje subiektywne odczucie. Ale jak jadę szybciej (a Gala jest podłączona do kompa sterującego), to wydaje mi się, że gdzieś w okolicach 100km/h światła się delikatnie podnoszą i widzę dalej na mijania. Ale być może to moje subiektywne odczucie. Muszę to zweryfikować jeszcze. Póki co poproszę właścicieli 3bg o obserwację, czy mają tak samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #19 Napisano 13 Stycznia 2013 I jeszcze coś zauważyłem. Ale to muszą potwierdzić właściciele 3bg, bo być może to moje subiektywne odczucie. Ale jak jadę szybciej (a Gala jest podłączona do kompa sterującego), to wydaje mi się, że gdzieś w okolicach 100km/h światła się delikatnie podnoszą i widzę dalej na mijania. Ale być może to moje subiektywne odczucie. Muszę to zweryfikować jeszcze. Póki co poproszę właścicieli 3bg o obserwację, czy mają tak samo. Nigdy na to nie zwracałem uwagi, ale popatrzę czy tak jest. michal_tmi - zwracam honor Nie ma sprawy, nie poczułem się urażony:P Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Waw22 Zgłoś #20 Napisano 13 Stycznia 2013 Dobra, z moich spostrzeżeń wydaje mi się że po włączeniu świateł po około 1-2s. linia świateł minimalnie się obniżyła Mam nadzieje że mi się nic nie ubzdurało, jeszcze dla pewności oznakuje lekko markerem/korektorem jakąś kropke zrobie na tym trybiku od silniczka i zobacze czy się poruszył Dzięki za wszystko odp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach