marwitko Zgłoś #501 Napisano 18 Kwietnia 2011 jaki najlepszy byłby silnik do instalacji gazowej, jaki byście polecili z b5, kolega mnie pyta ,a ja nie mam zdania ,bo mam traktora pod maska:hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #502 Napisano 18 Kwietnia 2011 jaki najlepszy byłby silnik do instalacji gazowej, jaki byście polecili z b5,kolega mnie pyta ,a ja nie mam zdania ,bo mam traktora pod maska:hmm 1.8 t 20v aeb/awt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #503 Napisano 18 Kwietnia 2011 ...jaki najlepszy byłby silnik do instalacji gazowej... Popytaj o AZM. Silnik 2 litry pojemności i 8 zaworów. Prosta konstrukcja niewymagająca drogich instalacji gazowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bc_lESZCZ Zgłoś #504 Napisano 21 Kwietnia 2011 Do gazu to są tak naprawdę tylko 3 silniki do wyboru: 1.8T 2.8 V6 24V 2.0 8V Nie kupuj silnika 1.8 bez turbo i już na pewno nie 1.6 - te silniki będą palić praktycznie tyle samo LPG co 1.8T a ich osiągi na gazie są tragiczne. 1.8T wymaga dobrania dobrej instalacji, starannego montażu i dobrego zestrojenia - jak to z gazowaniem tubro (no i oczywiście sprawnego silnika który bez problemu pracuje na Pb) ale jedzie ładnie 2.8 V6 to super silnik, praktycznie najlepszy silnik do gazu (mocny, wolnosący = bezawaryjny) oczywiście nie biorąc pod uwagę kwestii ekonomicznej - spalanie, szczególnie w mieście i w automacie jest tu dużo wyższe niż w 1.8T no i instalacja jest droższa bo to 6 cylindrów, w spokojnej trasie spala ok 11l LPG, jednak w mieście w korkach trzeba liczyć min 16l a i 20l też spali przy ciężkiej nodze 2.0 8V jest trochę słaby, ale pozwala zamontować tańszą instalację i znosi gaz bez problemu, pali mniej więcej tyle co 1.8T i to dobra opcja dla osoby która już nie musi szaleć bo lata młodzieńczej brawury ma już za sobą Ja wybrałem 2.8 V6 i nie żałuje decyzji - idealny dla mojego temperamentu - wolnoobrotowy, niewysilony silnik z którego nie trzeba robić kosiarki aby jechał, IDEAŁ jak dla mnie No i jest jeszcze 2.3 5cyl - ale ze względu na droższą instalację (bo trzeba kupić taką pod 6cyl) to nieciekawy wybór, ale jak już ma LPG to jedzie przyzwoicie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broda Zgłoś #505 Napisano 22 Kwietnia 2011 (edytowane) Do gazu to są tak naprawdę tylko 3 silniki do wyboru: 1.8T 2.8 V6 24V 2.0 8V Poprawka - szczegół - 2.8 V6 30V I ogólnie to racja 2.8 może i pali sporo jak się depcze (tak jak ja) ale do LPG do dobra baza. Kompromis to faktycznie 1.8T. Edytowane 22 Kwietnia 2011 przez Broda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #506 Napisano 22 Kwietnia 2011 2.0 8V jest trochę słaby, ale pozwala zamontować tańszą instalację i znosi gaz bez problemu, pali mniej więcej tyle co 1.8T i to dobra opcja dla osoby która już nie musi szaleć bo lata młodzieńczej brawury ma już za sobą Mogę podyskutować co do mocy, ale faktycznie, rakieta to nie jest. Nie mniej jestem zadowolony z tego silnika. Potrafi fajnie przyspieszyć i jest dość elastyczny. Co do spalania to lekka porażka. Wychodzi 11 litrów na setkę w mieście (Łódź), mógłby ten literek mniej spalić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siara1983 Zgłoś #507 Napisano 22 Kwietnia 2011 Dobrze dobrana instalacja gazowa oraz odpowiednio zamontowana pozwoli wogole zapomniec o jej isnieniu pod maska, WARUNEK przed montazem LPG silnik na PB musi pracowac jak szwajcarski zegarek bo jesli bedzie go cos baloalo na PB to gaz spoteguje to od razu kilkukrotnie!!!! Spalanie przy srednio-ciezkien nodze po miescie ok 11l/100km (z klima). Temperatura przelaczania jest na 20st i zima nawet przy -20 i wiecej zadnych problemow. Mozna powiedziec ze silnik legenda bardzo malo awaryjny, mialem go poprzednio w OCTAVI tylko ze z chipem 180ps od nowosci i zadnych problemow do dzis 300tys przebiegu i teraz moj mlodszy brat go meczy i tez mu chyba nie da rady:))) Passat 150ps tez daje rade i przyjemnosc z jazdy a tak na marginesie mila niespodzianka bo na strojeniu na chamowni na LPG wyszko 156,5 ps a na benzynie 151ps. Roznica ta wynika prawdopobnie ze wzgledu zuzycia (zabrudzenie) wtryskow benzynowych i moze pompa paliwa nie daje 100% cisnienia (przebieg 280tys). Tak wiec to swiadczy o poziomie instalacji LPG, krzywa mocny na LPG przebiega owiele "lagodniej" niz na PB. Wogole gosciu z chamowni powiedzial ze jeszcze nie mierzyl silnika 1.8T ktory by mial poniezej 150ps i to nawet przy przebiegach ok 500tys (no chyba ze juz jest taka padlina ze pluje olejem z rury wydechowej). Tak wiec ten silnik z czystego punktu widzenia (przyjemnosc z jazdy + ekonomia) to najlepszy wybor do LPG-oczywiscie to tylko moje skromne zdanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bc_lESZCZ Zgłoś #508 Napisano 23 Kwietnia 2011 Poprawka - szczegół - 2.8 V6 30V No tak, jeździłem parę lat z motorkiem 2.9 V6 24V i mi się tak ze starego przyzwyczajenia wklepało ... Passat ma oczywiście 30 zaworków Co do jakości instalacji LPG to nie ulega wątpliwości że nie można na tym oszczędzać - ci co to zrobią tylko potem narzekają i mówią nigdy więcej gazu ... ja już 5 samochodów zagazowałem i wiem jak ważna jest dobra instalacja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #509 Napisano 23 Kwietnia 2011 W koncu padly konkrety . Mysle wiec, ze mozna temat zamknac. Tylko po co, bo pewnie za pare dni jakis len zalozy taki sam temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #510 Napisano 8 Czerwca 2011 Do gazu to są tak naprawdę tylko 3 silniki do wyboru: 1.8T 2.8 V6 24V 2.0 8V Nie kupuj silnika 1.8 bez turbo - osiągi na gazie są tragiczne. Skad to wziąłeś? Z palca wyssałeś? Bzdury opowiadasz i tyle :fajny Nie ma różnicy czy to PB czy LPG. No w sumie jest jedna - na gazie ciężko jest go bujnąć do 200 km/h ale do 180-u idzie tak samo jak na PB. Wiec skoro przeważnie jeździ sie po trasie 120-160 to nie ma żadnej różnicy w dynamice. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #511 Napisano 8 Czerwca 2011 Nie ma różnicy czy to PB czy LPG. No w sumie jest jedna - na gazie ciężko jest go bujnąć do 200 km/h ale do 180-u idzie tak samo jak na PB.Wiec skoro przeważnie jeździ sie po trasie 120-160 to nie ma żadnej różnicy w dynamice. Kumpel w Vectra B 2.0 na gazie osiagal wieksze predkosci maxymalne niz na Pb. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #512 Napisano 8 Czerwca 2011 Kumpel w Vectra B 2.0 na gazie osiagal wieksze predkosci maxymalne niz na Pb. U mnie tylko przy maxymalnej jest problem. Ale można jeszcze podnieść ciśnienie i będzie GIT. bo i tak przy obecnych ustawieniach, to przy załadowanym bagazniku, średnio utrzymywanej predkosci 120 km/h, włączona klima, 3 osoby na pokładzie, włączone CB , odtwarzacz i nawigacja - spala 10-10.5 litra LPG na setkę Więc gdybym podniósł ciśnienie, to by przekroczył 200 ale na trasie by palił około 12, no nie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coffin80 Zgłoś #513 Napisano 8 Czerwca 2011 ja chciałem tylko dodać że 1.8 20v bez turbo wcale nie jest gorszy od 2.0 AZM 115km ,powiem nawet że 1.8 zbiera się trochę lepiej ,wiem bo takie auto miałem a mój kolega miał 2,0 ,obydwa w gazie ,3 lata jezdziłem paskiem ADR i nie narzekałem żeby to był muł ,a co kolega danek powie na ten temat?? , Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #514 Napisano 9 Czerwca 2011 To i ja dorzucę 3 grosze. Nie widzę różnicy pomiędzy PB a LPG. W prawdzie nie jeżdżę po 200km/h, ale i tak maksymalnie można jeździć 140, a do tej prędkości nie ma różnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #515 Napisano 9 Czerwca 2011 ja chciałem tylko dodać że 1.8 20v bez turbo wcale nie jest gorszy od 2.0 AZM 115km ,powiem nawet że 1.8 zbiera się trochę lepiej ,wiem bo takie auto miałem a mój kolega miał 2,0 ,obydwa w gazie ,3 lata jezdziłem paskiem ADR i nie narzekałem żeby to był muł ,a co kolega danek powie na ten temat?? , No jak to co? ADR zbiera sie tak samo na PB i na LPG a czasem mam wrażenie i to ostatnio dość często (bo sobie pstrykam i zmieniam rodzaj paliwa i porównuję), to na LPG, jakis żwawszy jest I dla mnie nawet na PB, to nigdy nie był muł, bo wystarczy go od startu trzymać w zakresie od 3000 obrotów góre i wtedy na każdym biegu czuć, jak idzie do przodu. A co do AZM 2.0 to jednak ma te 10 koni mniej niz ADR :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #516 Napisano 9 Czerwca 2011 Tak się zastanawiam nad momentem obrotowym tych dwóch silników(1.8 i 2.0)1.8 20V ma 168NM a 2.0 172NM.Przecież 1.8 ma 20zaworów a 2.0 tylko 8 to dlaczego ten pierwszy ma mniejszy moment ,wydaje mi się że powinno być odwrotnie? ---------- Post added at 12:31 ---------- Previous post was at 12:29 ---------- Pytam o NM bo przecież tym się jezdzi a nie pojemnościa silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kidrowiec Zgłoś #517 Napisano 9 Czerwca 2011 Mam pytanie: czy silniki 2.5 tdi 180 ps BAU oraz 163 BCZ sa rownie bezproblemowe jak te same silniki w audi a6? Z tego co widze montowane od polowy 2003 roku w passatach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #518 Napisano 9 Czerwca 2011 Mam pytanie: czy silniki 2.5 tdi 180 ps BAU oraz 163 BCZ sa rownie bezproblemowe jak te same silniki w audi a6? Z tego co widze montowane od polowy 2003 roku w passatach. BAU był od stycznia 2003 do do maja 2005 a BCZ nie był wstawiany do VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kidrowiec Zgłoś #519 Napisano 9 Czerwca 2011 Racja,dzieki. Czy BAU byl laczony z dpf? Jest ktos na forum kto ma BAU i moze sie wypowiedziec o eksploatacji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #520 Napisano 9 Czerwca 2011 Przecież 1.8 ma 20zaworów a 2.0 tylko 8 to dlaczego ten pierwszy ma mniejszy moment ,wydaje mi się że powinno być odwrotnie? Pomijając różnice konstrukcyjne korbowodów silnik 2.0 ma większą pojemność, stąd większy moment. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach