Skocz do zawartości
Gość luks12

Zakup passata B5 - jaki silnik wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

ja bym wzial jeszcze pod uwage to ze przy LPG np sekwencja tez trzeba doliczyc jakis koszt paliwa bo przeciez sekwencja sie wlacza przy odpowiedniej temperaturze na krotkich podjazdach troche idzie tej PB + przeglad drozszy i jeszcze filterki swiece jesli chcesz uzywac go do podjazdow do pracy zastanowil bym sie nad dieslem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik AFN dysponujący 110 konnym silnikiem+ewentualny chip i naprawdę jest czym pojechać.Poza tym to naprawdę bezawaryjna jednostka, poza przepływomierzem oraz termostatem,lecz to naprawdę niuanse.Jeśli uda się trafić na dobrze eksploatowany potrafi się odwdzięczyć:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przy spalaniu 10-12 w mieście więc jak ktoś pisze że pali 15l to trochę za dużo
A co to za "miasto" Błonie, ktore liczy ok 12tys mieszkancow i w najszerszym punkcie ok 5km. Miasto miastu nierowne.

 

Poza tym sam ma traktora w B5FL i kolejny stoi pod duzym znakiem zapytania, ze wzgledu na male przebiegi. Raz, ze szkoda turbiny, dwa dzwiek traktora w kabinie juz mi sie znudzil. Dzisiaj robilem jazde probna Vectra C 2007 150PS i silnik zdecydowanie o wiele lepiej wygluszony w kabinie (na zewnatrz glosny). Poza tym do 2tys straszny mul ;)

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do pb przy uzytkowaniu lpg, to ja zuzywalem ok 70zl miesiecznie na pb, przy 550zl na lpg

 

- co do disela 110km, on jest w zupelnosci wystarczajacy do jazdy i nawet lepiej przyspiesza od 1.8 jesli nie zredukuje biegu. Do pracy w sam raz na dojazdy. Natomiast jesli sie spiesze i sa korki taki 110km diesel to porazka, strach tym wyprzedzac kolumne tirow czy aut. A utrzymywanie predkosci na autostradzie rzedu 180-190kmh nie da sie. A i halas juz inny w dieselu.

 

Nie bede pisal o spalaniu bo lpg/diesel wychodza podobnie,lecz zaleta diesela jest tankowanie na dlugie km. Przy lpg co 300-350km musze zatankowac. Inny plus benzyny, cisza w aucie stojac w korku, nic sie nie trzesie i nie klekocze,no ale jak zwykle zalezy co kto lubi.

 

Moim zdaniem powinienes sie najpierw przejechac passkiem z tym i tym silnikiem,ale ze 100km i wowczas podjac decyzje,policzyc koszty ew. instalacji do pb, czy bedziesz czesto jezdzic po miescie (wyzsze spalanie pb zanim lpg sie wlaczy-ne dotyczy lata.Latem instalka gotowa juz po odpaleniu.).

Edytowane przez ideally

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moim zdaniem powinienes sie najpierw przejechac passkiem z tym i tym silnikiem,ale ze 100km i wowczas podjac decyzje,policzyc koszty ew. instalacji do pb, czy bedziesz czesto jezdzic po miescie (wyzsze spalanie pb zanim lpg sie wlaczy-ne dotyczy lata.Latem instalka gotowa juz po odpaleniu.).
Kolejny aspekt to jeszcze szybkosc nagrzewania sie wnetrza w zimie ;) Tu benzynka pozostaje bezkomnkurencyjna, mimo ze w TDI jest zamontowany uklad podgrzewania czy to plynu, czy samego powietrza (TDI PD).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie no i pamietajmy mniejsze koszta w benzynce w razie awarii silnika .... !

butla 56l na trasie 450-500km na miescie 300-350km (proste wyliczenie). Ale ciepelko przy -0C 6minuty i 90C, cisza... i wiele innych ! no i przy rosnacych cenach paliwa to gazik narazie przoduje!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Twoje 170PS pali ci nawet 18L LPG? Nie za duzo?

Ile w zimie musisz doliczyc na kazde 100km beznynki?

 

Ciepelko masz dopiero po 6min czy dopiero zaczyna leciec cieple powietrze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie licze benzyny zalewam go tak zeby sie ksiegowy nie palil a w razie czego moglbym dojechac 200km bez zatrzymywania sie na trasie ! Dodam ze automat. Moze i duzo ale nie nie lubie dziadkowej jazdy:)))) na swiatlach lubie sobie depnac na trasie jesli ograniaczam sie do 110km/h to 500km zrobie ale to tak ciezko gdzie kolwiek zdarzyc. Cieplo mam w środku po 6min tak mniej wiecej 21C ! A u ciebie (Jericho) jak to wyglada ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pół godzinnym staniu w korku dalej zgrabiałe dłonie :lol Polecam 1.8T, lekkim ***em przegonisz kolegów z forum w gnojowózkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.8T cudo :)8l na trasie i 13-14l w mieście ;) a jeśli ekonomia to lepiej TDI-ka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli mozna to zrobie mały przelicznik jakim sugerowalem sie przy zakupie TDI a nie benzyny, ale gdybym mial kiedys benzyne to napewno bym junkersu nie montowal:

- gaz strzela, smierdzi, przeglady drozsze, leca tlumniki, filtry czesciej i inne tam buble...

- Diesel jak masz swiece i aku oki to nie ma problemu.....

 

Ekonomia diesel a benzyna:

 

Moj pasat 1.9 TDI 110KM pali 6 litrów ON w miescie przy normalnej jezdzie na trasie ok 5,4 litra nie wiem jak innym......ale mnie 100 km wychodzi 30zł liczac ON po 5 zł za litr x 6litrów tj 30 zł

jesli chodzi o gaz to policzcie sami 10 litrów gazu x 2.70zł tj 27zł kosztuje 100km na gazie jednak nie wierze ze w 10 litrach ktos sie zmiesci do tego policzcie koszty benzyny przy odpalaniu auta......

Powiem tak za 4zł oszczednosci na 100km to ja nawet nie patrze w strone gazu i nie chce nawet widziec zapalniczek ani junkersów.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No widzisz kazdy ma swoje zdanie i poglad ale nie bierzesz pod uwage jeszcze mocy sinika do spalania kupisz 120konnego passka to bedzie ci palił 10l gazu .....:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gaz strzela, smierdzi, przeglady drozsze, leca tlumniki, filtry czesciej i inne tam buble...

- Diesel jak masz swiece i aku oki to nie ma problemu.....

Na sekwencji nie strzela, chyba ze partacz zakladal.

W B5 nikt nie plakal na temat tlumikow i gazu.

Jakie filtry czesciej?

W dieslu turbina moze pasc i egr ;)

Jak ty nie wierzysz w 10l gazu, to ja nie wierze w 6l ON w miescie przy dzisiejszej pogodzie.

Poza tym srednia cena gazu oscyluje kolo 2.60. Brat we wrocku kupuje nawet ponizej 2.50zl.

 

Nowy Sacz to faktycznie miasto z ok 84tys mieszkancami. Miasto miastu nie rowne.

 

 

Poza tym klekot w TDi na dluzsza mete robi sie meczacy - przynajmniej dla mnie.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1.8T cudo 8l na trasie i 13-14l w mieście

 

dokładnie, jest czym pośmigać spod świateł a jeszcze jak się wrzuci wirusa hehehe to dopiero radocha

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

!!!Zaprawde Powiadam - Nie Mylicie Sie!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cieplo mam w środku po 6min tak mniej wiecej 21C ! A u ciebie (Jericho) jak to wyglada ???
Gdyby nie to, ze mam elektryczny podgrzewacz to byloby kiepsko w zimie. Po 1min juz leci jednolite cieple powietrze na szybe, nastepnie cieplo zaczyna wzrastac dopiero gdy wskazowka temp wskoczy na 60C, czyli po ok 3,5-5km jazdy miejskiej przy zewn. ok 0C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma aut ekonomicznych jeśli chodzi o zakorkowane miasto. Jeżeli wjeżdżasz do ścisłego centrum kilka razy w miesiącu to spalanie z całego miesiąca będziesz miał bardzo niskie.

Jeżeli codziennie to bardzo wysokie około 10l. Spalanie w zimę może być większe.

Jazda w ruchu płynnym (zielona fala) jest bardzo ekonomiczna. Rozpędzanie co chwilę auta i zatrzymywanie nabija licznik spalania do dwu cyfrówki.

Jednak polecam wersje mocniejsze 130kM. Szybciej ruszysz spod świateł, sprawniej włączysz się do ruchu. Benzyna+lpg jest bardzo opłacalne w trybie mieszanym/poza miejskim. Tak samo będzie z jednostkami TDI. Sam polecam AVF -1.9tdi - miasto super korek około 10l. Ruch płynny 6-7l(prędkości 40-60km/h). Poza miastem 5-6l(prędkości 130-160km/h i więcej).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
polecam wersje mocniejsze 130kM. Szybciej ruszysz spod świateł, sprawniej włączysz się do ruchu
Czy masz w benzynie 100PS czy w dieslu 130PS nie ma to znaczenia w miescie, bo nawet kompakt z silnikiem 1.0 i 60PS moze sprawniej wlaczyc sie do ruchu. Moc bedzie dopiero miala znaczenie przy predkosciach wiekszych niz te ograniczone znakami w miescie. Poza tym benzyna ma dluzsze przelozenia skrzyni, a wiec kierowca mniej czasu traci na wachlowanie, gdy musi pocisnac autko. Przy normalnej jezdzie, niestety ale wtedy czesciej macha sie w benie ;)

 

Moj Passek 101PS bedac zrobionym na ok 130PS ledwo co wygrywal z Reanault Kangoo 1.5 Dci 80PS.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Reanault Berlingo

 

Ale zamieszałeś, nie ma czegoś takiego ;)

 

PS.

1.5 dci to naprawde bardzo fajny silnik, brat ma coprawda w wersji 105PS i muszę przyznać że to najprzyjemniejszy dieselek jakim miałem okazję jeździć, również zaskakuje pod względem osiągów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale zamieszałeś, nie ma czegoś takiego
Ups. Poprawione ;)

Ten silniczek pracuje naprawde przyjemnie czego nie mozna powiedziec o trzeszczacych na kazdym metru plastikach ;)

 

Jak na tak mala pokemnosc dlugo sie tez nagrzewa w zimie. Chyba ze termostat byl skopany ;)

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności