pucius12 Zgłoś #1 Napisano 14 Grudnia 2012 Witam. Jak że mam passka bez klimy a w wyszukiwarce znalazłem kilka porad odnośnie problemów ale tylko z klimą to postanowiłem założyć nowy wątek. Dziś rano padło mi ogrzewanie. Nie ma nawiewu i grzania. Stało się to przy rozruchu po nocy. Przy włączaniu zapłonu wszystko było oki. Jednak żeby ułatwić rozruch wszystko wyłączyłem. Po uruchomieniu silnika nawiew już się nie załączył się. Pokrętła regulacji temperatury, siły nawiewu i kierunku nawiewu "chodzą" normalnie, jednak nic nie działa. Jedynie przycisk od obiegu powietrza otwartegi lub zamkniętego działa bo słychać jak działa silniczek. Po przejechaniu 25 kilometrów i pełnym nagrzaniu się silnika nic się nie zmieniło. Ktoś może się orientuje co może być przyczyną takiego "focha" ze strony passka? I czy ktoś ma jakiś sposób na przywrócenie ogrzewania? Z góry dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam Piotrek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychmax Zgłoś #2 Napisano 14 Grudnia 2012 Jeśli na najszybszym biegu wentylator też nie pracuje, to sprawdź bezpieczniki. Jeśli są OK to szczotki w silniczku wentylatora się skończyły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pucius12 Zgłoś #3 Napisano 14 Grudnia 2012 Problem jest większy. Wentylator nie pracuje ale też nie leci ciepłe powietrze. Nawet przy wyłączonym nawiewie czuje się ciepło przy kratkach. A u mnie nic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BlackJack Zgłoś #4 Napisano 14 Grudnia 2012 Kolego...pierwsze co to nura do bezpieczników i masz pewność. Bez podstawowych oględzin to można gdybać. Trzymaj się ciepło:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pucius12 Zgłoś #5 Napisano 14 Grudnia 2012 Trzymaj się ciepło Dzięki. Nie jestem taki, żeby nie zobaczyć co i jak. Pierwsze co to właśnie patrzyłem w bezpieczniki. Wszystkie po kolei sprawdziłem. Te od ogrzewania a przy okazji resztę. Po tym jak podłączyłem prostownik bo padł mi akumulator, w odstępie 30 min wszystko wróciło do normy. Jest nawiew, ciepłe powietrze. Dzięki za podpowiedzi i oby passek nie "puszczał focha" w przyszłości. Pozdrawiam Piotrek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomascor Zgłoś #6 Napisano 14 Grudnia 2012 Hmmmm... wygląda mi to jak padnięta klapka albo inaczej zasilanie silniczka klapki ciepło/zimno a silnik to już inna bajka( krzychmax ma rację prawdopodobnie szczotki powiedziały dość ) ,nie zaśmierdziało tobie czasem albo nie było jakiegoś pisku przez chwilę z okolic schowka ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pucius12 Zgłoś #7 Napisano 20 Grudnia 2012 Wracamy do tematu. tomascor: żadnego smrodku nie poczułem Dziś zajrzałem trochę głębiej w temat braku nawiewu, bo znów dmuchawa stała jak widły w g...... Wyciągnąłem filtr i i od tej strony mam dostęp do wiatraka. Słaby bo słaby ale jednak. Trąciłem śrubokrętem wiatrak i zaskoczył. Jednak to nie koniec objawów. Zauważyłem, że nawiew jest bardzo słaby. Na 4 "biegu" wieje jak nie przymierzając na 1 "biegu". Podczas jazdy zdarza się, że mocno przyspieszy, lecz po chwili zwalnia. Czy możliwe, że padł rezystor od sterowania prędkością nawiewu? A i czy ktoś z kolegów ma jakiś sposób na dostanie się do wentylatora od strony kabiny? Domyślam się, że konieczny będzie demontaż schowka pasażera a dalej to nie wiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
08michael Zgłoś #8 Napisano 20 Grudnia 2012 Kierunek masz dobry . Wentylator jest pod schowkiem o ile się nie myle na 3 wkrętach.Wyjmij i dobrze sprężonym powietrzem przedmuchaj.Następnie postaraj się go przesmarować (łożyska ślizgowe na wirniku) np.wd40.Filtr kabinowy oczywiście nowy.Przy okazji spr. szczotki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pucius12 Zgłoś #9 Napisano 20 Grudnia 2012 Czyli jak zdejmę schowek to mam już bezpośrednie dojście do wentylatora? czy jeszcze coś będzie trzeba zdjąć by się dobrać to tego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #10 Napisano 20 Grudnia 2012 Czyli jak zdejmę schowek to mam już bezpośrednie dojście do wentylatora?czy jeszcze coś będzie trzeba zdjąć by się dobrać to tego? Tak wystarczy jak zdemontujesz schowek pasażera potem masz 3wkręty które mocują wentylator , demontaż to bajka Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pucius12 Zgłoś #11 Napisano 20 Grudnia 2012 (edytowane) To pewnie się to tego dobiorę. Jak już pozbędę się problemu to opisze co i jak. Wielkie dzięki za podpowiedzi i doradztwo. Edytowane 20 Grudnia 2012 przez pucius12 Dodanie podziękowań. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mrozu45 Zgłoś #12 Napisano 20 Grudnia 2012 Czyli jak zdejmę schowek to mam już bezpośrednie dojście do wentylatora?czy jeszcze coś będzie trzeba zdjąć by się dobrać to tego? http://forum.vw-passat.pl/threads/116491-instrukcja-demontaz-wentylatora-dmuchawy-odgrzybianie-klimy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pucius12 Zgłoś #13 Napisano 20 Grudnia 2012 Dzięki Tomku. Patrząc na tą instrukcje i szacowany czas to nie będę mógł tego zrobić w pracy. A pod blokiem już mi się nie uśmiecha rozkręcać passka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pucius12 Zgłoś #14 Napisano 17 Stycznia 2013 (edytowane) Witam. Po wykręceniu wentylatora, delikatnym oczyszczeniu i smarowaniu wd-40 wentylator pochodził parę dni. Jednak jego praca była daleka od oczekiwanej. Obroty wariowały, a załączał się po mocnym kopnięciu w "plastiki" lub manualnym popchnięciu samego wiatraka przez wlot powietrza od strony filtra. Po powrocie z sylwestra wentylator padł całkiem. Elektryk jak go zobaczył Powiedział tylko żebym go wyrzucił i kupił nowy. Poszukiwania zacząłem od ASO Vw/Audi i znajomego. Cena 1500 (tysiąc pięćset) pln. Skończyło się na tym, że kupiłem używany od Bory/Golfa za 150 pln. Jedynie wtyczki się różniły ale sprzedawca dorobił przejściówkę za friko. Jednocześnie mogę polecić skład używanych części do grupy VW w Warszawie przy ulicy Połczyńskiej jadąc w kierunku warszawy zaraz za estakadą autostrady s8. Tel. (22) 796-06-16 i 721-19-85 Edytowane 17 Stycznia 2013 przez pucius12 usunięcie niechcianej zawartości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach