mirekm11 Zgłoś #1 Napisano 26 Listopada 2012 - Poniżej przedstawiam wykres zależności przebiegu od dni dla Audi A3 model 2004, disel. Wykres zrobiony na podstawie rachunków dołączonych do auta i wpisów do książki serwisowej. 5 początkowych punktów i przedostatni są zgodne z wpisami bazy komputerowej Audi, VW, itd. - Jeżeli właściciel prowadzi uregulowany tryb życia to punkty powinny się układać na jednej prostej. Każda próba jednorazowego kręcenia licznika, nawet przed pierwszym przeglądem po 2 latach (long life service) bez uwzględnienia trendu byłaby widoczna jako punkt odstający od prostej. „Kręcenia licznika” nie widać na przedstawionym wykresie, ponieważ auto miało 2 właścicieli. - Pierwsza sprzedaż nastąpiła przy ok. 74000 km- przegięcie na wykresie i potem druga do autohausu przy przebiegu nie mniejszym niż 167000, nie wiem jakim (wrzesień 2011). Auto zostało zakupione ok. 15.10.2012 przy przebiegu 174000 (autohaus zrobił przegląd w Dekra 8.10.2012). Na wykresie widać, że coś się stało w ciągu ostatniego roku ponieważ auto zrobiło tylko 10000 km- auto mogło stać. - Wydawało by się, że wszystko jest w porządku, jednak elektryk „odkrył” w komputerze samochodu, że rok wcześniej samochód miał wymienione lusterko przy przebiegu 246000, czyli wtedy, kiedy używał go 2 właściciel, co wyklucza także, że auto miało kręcony licznik przez autohaus. - Pytanie jest takie: Kto mógł kręcić licznik ? Wiem, wiem, nikt nie jest jasnowidzem. Czyżby 1 właściciel (podejrzany bardzo mały przebieg roczny = 15000), systematycznie przed każdym z 4 udokumentowanych papierami przeglądów ? A może jest jakiś inny myk, aby się wszystko zgadzało ? Oczywiście nie oczekuję otwartej odpowiedzi, która ułatwiła by życie oszustom. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ponczek Zgłoś #2 Napisano 28 Listopada 2012 Bardzo ciekawy pomysł na analizę. W sumie da się to prześledzić w każdym aucie - jeśli oczywiście sprzedający udostępnia książkę serwisową. Ja myślę, że wykres wygląda tak naprawdę dość przekonująco. To, gdzie wcięło 70 000 km to już chyba nie ma teraz znaczenia. Ja stawiam, że jednak drugi właściciel (pierwszy miałby ciężko, bo robił przeglądy gwarancyjne i ASO wypełniało mu książkę serwisową. Poza tym po co kręcić auto z przebiegiem 75 tys. Widać, że po sprzedaży auto było używane bardziej intensywnie i myślę że tutaj gdzieś nastąpiło małe kłamstewko... _______________________ Niezbędnik zimowy - kable rozruchowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korexus Zgłoś #3 Napisano 28 Listopada 2012 nak elektryk „odkrył” w komputerze samochodu, że rok wcześniej samochód miał wymienione lusterko przy przebiegu 246000 Jestem bardzo ciekaw jak to zrobił, mówię poważnie. Bo do tej pory nie słyszałem o takiej pamięci w samochodzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiek Zgłoś #4 Napisano 28 Listopada 2012 Jestem bardzo ciekaw jak to zrobił, mówię poważnie. Bo do tej pory nie słyszałem o takiej pamięci w samochodzie. Nie trzeba byc Sherlock Holmes zeby mozna bylo takie wnioski wydedukować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirekm11 Zgłoś #5 Napisano 28 Listopada 2012 Dzięki za odpowiedzi. Nurtuje mnie ta sprawa, ponieważ nie mogę uwierzyć, że ktoś był aż tak przewidujący. Raczej szukam błędu w moim rozumowaniu i nie widzę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #6 Napisano 29 Listopada 2012 (edytowane) Jestem bardzo ciekaw jak to zrobił, mówię poważnie. Bo do tej pory nie słyszałem o takiej pamięci w samochodzie.Pewnie był zapisany błąd w module komfortu (np. błąd maty grzejącej) i do tego freeze frame - data, godzina i przebieg, napięcie zasilania itd. Obecnie sporo sterowników obsługuje freeze frame.np. tutaj 00943 - Heated Exterior Mirror; Driver Side (Z4) 012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101100 Fault Priority: 4 Fault Frequency: 1 Reset counter: 91 Mileage: 186484 km Time Indication: 0 Edytowane 29 Listopada 2012 przez ormowiec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korexus Zgłoś #7 Napisano 29 Listopada 2012 Pewnie był zapisany błąd w module komfortu (np. błąd maty grzejącej) i do tego freeze frame - data, godzina i przebieg, napięcie zasilania itd. Obecnie sporo sterowników obsługuje freeze frame.np. tutaj Dzięki wielkie. Nie słyszałem o tym, dobrze się czegoś dowiedzieć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach