nextus Zgłoś #1 Napisano 29 Października 2012 Kłaniam się, mam problem z moim passacikiem otóż ucieka mi duża ilość płynu do wspomagania i niestety muszę go dolewać co jakiś czas. Teraz zaczyna się zima i pasuje to zrobić. Płynu ubywa różnie raz więcej raz mniej doszedłem do wniosku że chyba zależnie od skręcania kierownicą kiedyś zrobiłem trase 500 km i był ostatnio 150 i już nie. Co zauważyłem: Zauważyłem że mam mokro pod kołem przednim od strony kierowcy i tylnym od strony kierowcy pozostałe wyglądają suche (ma to coś wspólnego? ) Gdy nie ma płynu pompa wspomagania "buczy" z każdym obróceniem kierownicy i na postoju tez gdy tylko doleje płynu wszystko chodzi cichutko i lekko bez problemów. Rozmawiałem z moim mechanikiem ale mówił że to bardzo drogi zabieg, czy to prawda? Od czego zaczęli byście diagnozowanie tej usterki, jaki mniej więcej koszt naprawy . Dolewanie płynu staję się z czasem drogie (jedna butelka 28zł) jak by poskładać te butelki to pewnie niedługo była by naprawiona usterka. Czekam na sugestię i Pozdrawiam i rzecz jasna z góry dziękuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
merc Zgłoś #2 Napisano 29 Października 2012 zajrzyj pod samochód . u mnie ciekło przy przednim kole , dokręciłem opaskę na przewodzie przy ic i po problemie - zero kosztów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #3 Napisano 29 Października 2012 zlokalizuj wyciek - jeżeli cieknie z osłony gumowej drążka kierowniczego to winna jest przekładnia. Pozostanie wymiana lub regeneracja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nextus Zgłoś #4 Napisano 29 Października 2012 jestem troche laikiem w motoryzacji ale szybko się uczę, @merc czyli mam rozumieć mam odkręcić koło i dokręcić jakąś opaske? kolego @serek co do lokalizacji wycieku wygląda mi to na wyciek z koła, przy felgach stalowych widać jak z nich się "leje" tak jak pisałem oba koła. Czyli może zacząć od zdjęcia tych kół? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #5 Napisano 29 Października 2012 Zlokalizuj gdzie ci płyn ucieka, przeglądnij układ wspomagania od zbiorniczka po pompę do samej maglownicy, Najlepiej to wjedź na kanał zdemontuj osłonę silnika i lukaj gdzie "leje" ---------- Dodano o 13:19 ---------- Poprzednia wiadomość o 13:16 ---------- co do lokalizacji wycieku wygląda mi to na wyciek z koła, przy felgach stalowych widać jak z nich się "leje" tak jak pisałem oba koła. Czyli może zacząć od zdjęcia tych kół? Zacznij od tego, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nextus Zgłoś #6 Napisano 29 Października 2012 w takim razie interesuje mnie jeszcze cena Maglownicy, lub jej regeneracji? czy maglownica to przekładnia? Jaki koszt mniej więcej takiego zabiegu oraz co trzeba będzie zdemontować, Pompa jest ok. Ewentualnie czy jest ktoś w okolicy kto podjął by się tego za rozsądne pieniądze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dumanek Zgłoś #7 Napisano 29 Października 2012 Zazwyczaj cieknie przekładnia (jak zdejmiesz gumy na dążkach to widać że leci ze środka i nie pomoże żadne dokręcanie uszczelek i gumek) - koszt regeneracji dość wysoki. W Słupsku 4 lata temu płaciłem 960 zł i oddajesz swoją . Firma LAUBER (zajmują się regeneracją cześci na dość dużą skale - robią też dla INTER CARS)- sprawdź w necie może ceny się zmieniły. Robią super - dostajesz przekładnię jak nową - do tej pory zrobiłem 50 tys km i zapomniałem że cos się z nią działo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #8 Napisano 29 Października 2012 (edytowane) Maglownica - potoczna nazwa jednej z typów przekładni kierowniczej (przekładnia zębatkowa) http://www.volkswagen.maglownice.polskareklama.pl/cennik/maglownica-volkswagen-passat-b5.html?regeneracja=przekładnia-kierownicza Kumpel regenerował w Rzeszowie i 850 PLN poleciało Edytowane 29 Października 2012 przez Rufus110hp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nextus Zgłoś #9 Napisano 29 Października 2012 to pewnie taniej wyjdzie zamówić z alledrogo używke przekładnie bo cena ok 450 zł z gwarancją rozruchową... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #10 Napisano 29 Października 2012 ciekawe tylko kto będzie płacił za montaż/demontaż w razie zwrotu tej używki ? Średnio po 150-200 zł biorą za taką usługę, czyli 300-400 zł kolega będzie w plecy. Chyba, że sam będzie to robił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmissiek Zgłoś #11 Napisano 29 Października 2012 ja za używaną maglownice płaciłem 2 lata temu 450 i mechanik zaśpiewał 550 za wymianę ale na szczęście mój znajomy który zna się na autach wymienił mi ją za 150. Przejechałem na niej około 30000 i dalej jest ok a płynu już dawno nie dolewam, chociaż na początku jak moja się uszkodziła to tez dolewałem tak samo jak ty i te same miałem objawy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxipalia Zgłoś #12 Napisano 29 Października 2012 mam pytanie ... po wymianie (regeneracji) maglownicy w aucie pojawiają mi się (po wjechaniu w mniejszą czy większą dziurę) obie kontrolki od ABS i ESP. Jak wyłączę stacyjkę i włączę ponownie kontrolki gasną. Domyślam się że coś nie styka. Ale czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć co mógł zahaczyć mechanior jak to robił - gdzie szukać / którędy lecą kable od czujników ABS ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polus Zgłoś #13 Napisano 29 Października 2012 ja wymieniałem koło Torunia , koszt wymiany + regenerowana maglownica + ustawienie zbieżności =700 zł i gwarancja na rok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piszczuS Zgłoś #14 Napisano 29 Października 2012 U mnie ubywało jak krwi z nosa. Okazało się że gdzieś obluzowała się opaska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toto_20 Zgłoś #15 Napisano 30 Października 2012 mieszkasz obok tarnowa, więc podjedz na ul cmentarna (przed smietniskiem) do firmy topicar. niedawno kupowałem tam maglownice do t4, myślę że do twojego samochodu też będą mieli w rozsądnej cenie. Zanim jednak zdecydujesz sie na wymianę maglownicy, sprawdź dokładnie wszystkie połączenia węży, chlodnice. Może pod zbiornikiem poluzowala sie opaska? obejrzyj sobie auto na spokojnie z kanału... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gniewek Zgłoś #16 Napisano 14 Listopada 2012 i jak tam kolego? poradziłes sobie z tą przekładnią? ja mam ten sam problem, leje mi przy lewym przednim kole a dokładnie spod gumy na przekładni, przekładnia do regeneracji lub wymiany. Spore koszta sie szykują patrzac na to ze w zachodniopomorskim na cale allegro sa moze ze 3 aukcje. mechanik mowil zeby nie dawac do "zbycha do garazu" zeby robił bo to po 3 miesiacach pada znowu to samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nico851 Zgłoś #17 Napisano 23 Listopada 2012 (edytowane) Witam panowie mam pytanie odnośnie układu kierowniczego, wiem że jestem na forum naszych passatów ale dostałem golfa 4 i mam do wymiany maglownice, i tu mam pytanie czy ktoś wie może jak zdemontować maglownice w golfie 4 czy trzeba zdejmować wahacze , koła itp? Ciężko w ogóle coś znaleźć na temat demontażu układu kierowniczego do golfa 4... Czy miał ktoś może do czynienia z golfem 4. Proszę o odpowiedź był bym bardzo wdzięczny:) No na pewno trzeba opuścić sanki ale właśnie z tym wiąże się moje pytanie... Edytowane 23 Listopada 2012 przez nico851 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach