pawel12 Zgłoś #1 Napisano 25 Września 2012 Witam. Mam w swoim 1Z zamontowaną klimatyzację. Niestety sprężarka klimy poluzowała się na śrubach, stanęła trochę na ukos i popękały uchwyty na niej. Sama sprężara nie problem, bo i tak nie działała, ale chodzi po niej pasek alternatora i teraz pytanie . Czy jak wyrzucę kompresor całkiem z samochodu, to jest możliwość ,żeby zamontować łapę z wersji auta bez klimatyzacji. Czy jakieś przeróbki są potrzebne. Czy alternator wtedy może zostać ten sam ?Jeżeli ktoś zna temat ,to będę wdzięczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #2 Napisano 25 Września 2012 (edytowane) Czy jak wyrzucę kompresor całkiem z samochodu, to jest możliwość ,żeby zamontować łapę z wersji auta bez klimatyzacji. jak najbardziej. zmieni Ci się tylko układ pasków ew długość paska wielorowkowego. za chwilę sprawdzę dokładne jak to ma wyglądać i wrzucę rysunki. Czy alternator wtedy może zostać ten sam ? tak. EDIT: wrzuciłem w załącznik rysunki z etki. porównaj sobie łapy i układy pasków. mocowania.pdf paski.pdf Edytowane 25 Września 2012 przez Qdlik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel12 Zgłoś #3 Napisano 3 Października 2012 Znalazłem nową łapę (bez napinacza) ,do bloku silnika pasuje dobrze,otworki ok ,ale alternator , ni k...a. Owszem -górny uchwyt altka normalnie można śrubą złapać ,ale dolny uchwyt nie sięga do ucha w łapie. Przy okazji pytanie -po co jest ta sprężyna z łapą ,bo u mnie nic jej nie trzyma ,chyba że mi czegoś brakuje w tym zestawie ,albo coś pop..........em. Podrzuciłem zdjęcia jak to wygląda . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojciechk Zgłoś #4 Napisano 4 Października 2012 do tej łapy będzie iny rozrusznik. sprężyna to zdaje mi się że działa jako napinacz alternatora - cos takiego bywało w transporterze - chyba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel12 Zgłoś #5 Napisano 4 Października 2012 Mi teraz chodzi o to żeby znależć właściwą na 100% łapę do mojego alternatora ,tylko nie wiem ,czy taka jest ,czy tylko jedyne wyjście do mojej -tej ze zdjęcia, dokupić drugi alternator. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #6 Napisano 4 Października 2012 jaki masz numer na tej łapie którą kupiłeś?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel12 Zgłoś #7 Napisano 4 Października 2012 028 903 143 ad Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #8 Napisano 5 Października 2012 dobra, jeszcze jedno pytanie.. wywaliłeś napinacz, to czym teraz chcesz żeby napinało pasek?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #9 Napisano 5 Października 2012 Mi teraz chodzi o to żeby znależć właściwą na 100% łapę do mojego alternatora To szukaj łapy z napinaczem od tdi, ta ze zdjęć jest od benzyny, ma sprężynę odpychającą alternator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel12 Zgłoś #10 Napisano 6 Października 2012 To szukaj łapy z napinaczem od tdi, ta ze zdjęć jest od benzyny, ma sprężynę odpychającą alternator Pisałem w pierwszym poście ,że łapę z napinaczem od tdi muszę wyrzucić ,bo urwały się uchwyty od sprężarki klimy ,a żeby był napinacz tdi,musi pasek chodzić również na sprężarce. Więc wywalam sprężarkę,wywalam napinacz z uchwytem tdi i chcę zrobić wszystko tak, jak w wersji bez klimy. Dostałem druga łapę 028 903 143 ad i widzę ,że jest chyba tylko jedno wyjście dokupić do niej drugi altek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #11 Napisano 6 Października 2012 Pisałem w pierwszym poście ,że łapę z napinaczem od tdi muszę wyrzucić ,bo urwały się uchwyty od sprężarki klimy ,a żeby był napinacz tdi,musi pasek chodzić również na sprężarce. Więc wywalam sprężarkę,wywalam napinacz z uchwytem tdi i chcę zrobić wszystko tak, jak w wersji bez klimy Widocznie nie wiesz jak jest w tdi bez klimy. Musisz wyrzucić łapę od wersji ze sprężarką i wrzucić łapę z napinaczem z tdi od wersji bez klimy. Pasek nie będzie na sprężarce i alternator zostanie ten sam. Uploaded with ImageShack.us Łapa od benzyniaka, w dodatku niekompletna to zły pomysł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel12 Zgłoś #12 Napisano 6 Października 2012 No widzisz monter takiej odpowiedzi szukałem i straciłem nadzieję ,że coś takiego istnieje. Tylko jedna rzecz ,teraz jakiś numer lub zdjęcie tej łapy z napinaczem jakby ktoś podrzucił ,to wiedziałbym czego szukać i temat bym zamknął. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SiaraRB Zgłoś #13 Napisano 13 Grudnia 2012 Podłącze się pod temat. Zauważyłem ostatnio, że przy obrotach około 3 tyś coś hałasuje pod maską. Zauważyłem, że odgłosy dochodzą z alternatora. Po zgaszeniu samochodu poruszałem nim i delikatnie się rusza. Gdy uderzyłem w niego ręką usłyszałem dzwięk, który występuje przy około 3 tyś obrotów. Wydaje mi się, że znalazłem winowajcę, zajrzycie do załącznika. To mocowanie jest obluzowane. Na początku myślałem, że odkręciła się śruba od tyłu altka, a potem czytając posty zdałem sobie sprawę, że może śruba jest od strony paska? Wiecie jak to jest z tą śrubą? Fote pożyczyłem od użytkownika neurojarre, bo dobrze to u niego widać na focie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #14 Napisano 13 Grudnia 2012 Śruba jest długa na przestrzał znajdziesz ja zdejmując górna część osłony rozrządu na ampul chyba 6 lepiej dokręć ją jak masz luz tam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SiaraRB Zgłoś #15 Napisano 13 Grudnia 2012 Wielkie dzięki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mozik1 Zgłoś #16 Napisano 17 Grudnia 2012 witam. jak ktoś potrzebuje to mam uchwyt do benzyny ze sprężyną wersja bez klimy oraz uchwyt do tdi z klimą.przełożyć pręt z napinaczem i po problemie. info 607511204 pozdrowionka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzesiekkk Zgłoś #17 Napisano 20 Marca 2013 witam mam Silnik 1.9 TD (75 KM) i mi ja stacij Boscha podczas kontroli paska rozrzadu powiedzieli ze musowo wymienic pret napinacza i niby w srodku sa jakies tuleki za czesci powiedzieli ale juz nie pamietam 200zł chyba dołacze łape napinacza z allegro i czy wymienia sie ten pret z zestawem naprawczym??? http://allegro.pl/lapa-napinacz-paska-vw-golf-iii-passat-b4-1-9tdi-i3097466697.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojciechk Zgłoś #18 Napisano 21 Marca 2013 pręt kosztuje w granicach 180 pln a tulejki są po ok 12 pln w ASO np Skody, VW - numer tulejek 028903313 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzesiekkk Zgłoś #19 Napisano 21 Marca 2013 to czyli sam moge wymienic ten pret i tulejki???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojciechk Zgłoś #20 Napisano 22 Marca 2013 tak jest to możliwe, jak wyjmiesz pręt będziesz wiedział w jakim jest stanie a to może pomóc w ocenie czy otwory w łapie się wyrobiły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach