Skocz do zawartości
pawel12

Zamiana łapy ,mocowania alternatora

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam w swoim 1Z zamontowaną klimatyzację. Niestety sprężarka klimy poluzowała się na śrubach, stanęła trochę na ukos i popękały uchwyty na niej. Sama sprężara nie problem, bo i tak nie działała, ale chodzi po niej pasek alternatora i teraz pytanie . Czy jak wyrzucę kompresor całkiem z samochodu, to jest możliwość ,żeby zamontować łapę z wersji auta bez klimatyzacji. Czy jakieś przeróbki są potrzebne. Czy alternator wtedy może zostać ten sam ?Jeżeli ktoś zna temat ,to będę wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy jak wyrzucę kompresor całkiem z samochodu, to jest możliwość ,żeby zamontować łapę z wersji auta bez klimatyzacji.

jak najbardziej. zmieni Ci się tylko układ pasków ew długość paska wielorowkowego. za chwilę sprawdzę dokładne jak to ma wyglądać i wrzucę rysunki.

Czy alternator wtedy może zostać ten sam ?

tak.

 

EDIT:

wrzuciłem w załącznik rysunki z etki. porównaj sobie łapy i układy pasków.

mocowania.pdf

paski.pdf

Edytowane przez Qdlik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdjęcie175.jpgZnalazłem nową łapę (bez napinacza) ,do bloku silnika pasuje dobrze,otworki ok ,ale alternator , ni k...a. Owszem -górny uchwyt altka normalnie można śrubą złapać ,ale dolny uchwyt nie sięga do ucha w łapie. Przy okazji pytanie -po co jest ta sprężyna z łapą ,bo u mnie nic jej nie trzyma ,chyba że mi czegoś brakuje w tym zestawie ,albo coś pop..........em. Podrzuciłem zdjęcia jak to wygląda .

Zdjęcie177.jpg

Zdjęcie174.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do tej łapy będzie iny rozrusznik.

sprężyna to zdaje mi się że działa jako napinacz alternatora - cos takiego bywało w transporterze - chyba ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi teraz chodzi o to żeby znależć właściwą na 100% łapę do mojego alternatora ,tylko nie wiem ,czy taka jest ,czy tylko jedyne wyjście do mojej -tej ze zdjęcia, dokupić drugi alternator.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaki masz numer na tej łapie którą kupiłeś??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra, jeszcze jedno pytanie.. wywaliłeś napinacz, to czym teraz chcesz żeby napinało pasek??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mi teraz chodzi o to żeby znależć właściwą na 100% łapę do mojego alternatora

To szukaj łapy z napinaczem od tdi, ta ze zdjęć jest od benzyny, ma sprężynę odpychającą alternator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To szukaj łapy z napinaczem od tdi, ta ze zdjęć jest od benzyny, ma sprężynę odpychającą alternator

 

Pisałem w pierwszym poście ,że łapę z napinaczem od tdi muszę wyrzucić ,bo urwały się uchwyty od sprężarki klimy ,a żeby był napinacz tdi,musi pasek chodzić również na sprężarce. Więc wywalam sprężarkę,wywalam napinacz z uchwytem tdi i chcę zrobić wszystko tak, jak w wersji bez klimy. Dostałem druga łapę 028 903 143 ad i widzę ,że jest chyba tylko jedno wyjście dokupić do niej drugi altek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pisałem w pierwszym poście ,że łapę z napinaczem od tdi muszę wyrzucić ,bo urwały się uchwyty od sprężarki klimy ,a żeby był napinacz tdi,musi pasek chodzić również na sprężarce. Więc wywalam sprężarkę,wywalam napinacz z uchwytem tdi i chcę zrobić wszystko tak, jak w wersji bez klimy

Widocznie nie wiesz jak jest w tdi bez klimy. Musisz wyrzucić łapę od wersji ze sprężarką i wrzucić łapę z napinaczem z tdi od wersji bez klimy. Pasek nie będzie na sprężarce i alternator zostanie ten sam.

beztytuuiniw.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Łapa od benzyniaka, w dodatku niekompletna to zły pomysł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No widzisz monter takiej odpowiedzi szukałem i straciłem nadzieję ,że coś takiego istnieje. Tylko jedna rzecz ,teraz jakiś numer lub zdjęcie tej łapy z napinaczem jakby ktoś podrzucił ,to wiedziałbym czego szukać i temat bym zamknął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się pod temat.

Zauważyłem ostatnio, że przy obrotach około 3 tyś coś hałasuje pod maską.

Zauważyłem, że odgłosy dochodzą z alternatora. Po zgaszeniu samochodu poruszałem nim i delikatnie się rusza.

Gdy uderzyłem w niego ręką usłyszałem dzwięk, który występuje przy około 3 tyś obrotów.

Wydaje mi się, że znalazłem winowajcę, zajrzycie do załącznika. To mocowanie jest obluzowane.

Na początku myślałem, że odkręciła się śruba od tyłu altka, a potem czytając posty zdałem sobie sprawę, że może śruba jest od strony paska? Wiecie jak to jest z tą śrubą?

 

Fote pożyczyłem od użytkownika neurojarre, bo dobrze to u niego widać na focie.

8019w.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śruba jest długa na przestrzał znajdziesz ja zdejmując górna część osłony rozrządu na ampul chyba 6 lepiej dokręć ją jak masz luz tam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.

jak ktoś potrzebuje to mam uchwyt do benzyny ze sprężyną wersja bez klimy oraz uchwyt do tdi z klimą.przełożyć pręt z napinaczem i po problemie. info 607511204 pozdrowionka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam Silnik 1.9 TD (75 KM) i mi ja stacij Boscha podczas kontroli paska rozrzadu powiedzieli ze musowo wymienic pret napinacza i niby w srodku sa jakies tuleki za czesci powiedzieli ale juz nie pamietam 200zł chyba dołacze łape napinacza z allegro i czy wymienia sie ten pret z zestawem naprawczym???

http://allegro.pl/lapa-napinacz-paska-vw-golf-iii-passat-b4-1-9tdi-i3097466697.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pręt kosztuje w granicach 180 pln

a tulejki są po ok 12 pln w ASO np Skody, VW - numer tulejek 028903313

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to czyli sam moge wymienic ten pret i tulejki????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak jest to możliwe, jak wyjmiesz pręt będziesz wiedział w jakim jest stanie a to może pomóc w ocenie czy otwory w łapie się wyrobiły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności