Beni0 Zgłoś #1 Napisano 6 Września 2012 (edytowane) Po zakupie RNS510 sam przeszukałem całe forum i myślałem jak zamontować co mnie czeka i czy to takie trudne. Postanowiłem zrobić mały tutek co i jak dokładnie dla wszystkich potomnych. Fotki do prac wstawię później ale opiszę to w miarę obrazowo, więc każdy zrozumie. Co potrzeba: -RNS 510 -Antena GPS ze złączem Fakra lub inne rozwiązanie opisywane poniżej -adapter antenowy o nr. 000 098 707 ciężko dostępny w serwisie 99 zł na allegro za 50 ale można się bez niego obejść (potrzebny w przypadku RCD300 jeśli jakieś inne też proszę o informacje) - gateway min z literką L lub wyżej (problem z drenowaniem aku) - klucze torx, tyrtytki, izolacja itp, ogólnie narzędzia różne, nie wiadomo co się może stać Ale od początku. W zależności co mieliśmy wcześniej: -RCD 300 -MFD2 -RCD510 czy jakieś inne radio potrzebujemy trochę inny zestaw gratów. Jeśli naszym poprzednim radyjkiem było coś co miało nawigację to odpada nam problem z anteną i akapit o tym mówiący możemy pominąć. (czyli wszystkie RNS i MFD2). Jeśli posiadamy RCD 310 RCD 510 ew coś z nowszej serii problem gatewaya nas nie dotyczy i ten akapit też możemy pominąć ale musimy kupić antenę GPS. Jeśli mamy kombi i posiadamy płetwę na dachu możemy inaczej rozwiązać problem z anteną ale to też w odpowiednim akapicie. Jaka antena: Opcje są dwie. Albo kupujemy za ok 40 zł antenę ze złączem Fakra Albo jeśli chcemy mieć jak w oryginale to musimy zaopatrzyć się w antenę GPS. Dla wersji sedan montaż jest prostszy ze względu na obecność anteny pod podsufitówką na samym jej końcu w pobliżu tylnej szyby i wygląda tak: Trzeba to tylko zamontować poprowadzić kabelek i gotowe. Jeśli mamy kombi to znów mamy 2 opcje. Jeśli posiadamy płetwę na dachu zazwyczaj GSM a nie mamy nawigacji, wymieniamy płetwę , kupujemy przedłużacz kabla fakra przeciągamy i po sprawie. Dla wszystkich innych polecam zakup anteny za 40 zł co w zupełności wystarcza i działa naprawdę świetnie. Jak masz kombi i chce dołożyć płetwę, to pocieszę Cię. Otwór jest kwadratowy a takie wiertła, nawet w serwisie są ciężko osiągalne Jest to możliwe, co udowodnił kolega Romeo9999 Jak wyciągnąć radio: To chyba najprostsza rzecz w naszych pasatach. Srebrną okalającą ramkę od dołu z wyczuciem ciągniemy do siebie. ramka jest na 4 zaczepach po 2 na każdy bok i jednym na górze, nie sprawia to problemu ale trzeba trochę delikatności bo można to połamać. Należy pamiętać, że w paskach przed liftem gdzie kontrolka airbaga była pod radiem nie odpinamy tej kostki na włączonym zapłonie, inaczej pojawi nam się błąd poduszki. Nie ma naprawdę potrzeby tego wypinać. Można ramkę położyć za lewarkiem i mamy swobodny dostęp, ja nawet tak jeździłem Widzimy 4xTORX a jak by inaczej, odkręcamy i wysuwamy delikatnie nasz stary sprzęt do którego mamy tak wielki sentyment Kable główne od kostki są krótsze od kabli antenowych więc najpierw wypinamy dużą czarną kostkę po lewej stronie. Delikatnie odciągamy podstawę (taki kawałek plastiku u dołu kostki) do dołu a następnie ciągniemy to łukiem w tył, kostka nam się sama wysunie. Jak dostaniecie to w swoje ręce szybko załapiecie o co chodzi. Anteny są dwie, biała i kawa z mlekiem, odpinamy je naciskając do dołu przy końcu obudowę. Kosteczki bardzo ładnie wyjdą. I to by było na tyle. Mamy dziurę, którą zaraz zapełnimy ale po kolei Jak zamocować antenę: Tu na forum kilka osób opisało swoje przygody z anteną GPS, najprostsza wersja to upchnąć ją gdzieś za radiem, schowkiem przyczepiając ją do jakieś belki metalowej lub gdzieś pod deską na podszybiu, ew jak ktoś opisywał pod jednym z plastików po boku np tam gdzie jest rączka od otwierania bagażnika. Ja wybrałem trudniejszą, ale i bardziej pewną metodę montażu anteny, pod lampką podsufitową, trochę zabawy jest ale większa skuteczność. Potrzebujemy klucze TORX i jakieś 20 min. Zaczynamy od lampki. Musimy zdjąć podważając od naszej strony kawałkiem cienkiego plastiku ten element na lampce który wygląda jak 2 siateczki obok siebie. Odchylamy ten element i naszym oczom ukazują się po bokach 2 śrubki torx, wykręcamy je, następnie całą lampkę ciągniemy z wyczuciem w dół. Z tyłu przy szybie ma bolce wchodzące w obudowę dlatego ciągniemy od naszej strony w dół. Powinno pójść sprawnie. Wypinamy lampkę i po kłopocie. Następnie musimy zdjąć słupek boczny kierowcy. Pod zaślepką airbag która ciężko złazi bo ma nietypowe zaczepy w kształcie X mamy śrubkę torx, wykręcamy ją, ale nie do końca. Proponuję trochę odchylić i zobaczyć czy śrubka jest odkręcona ale trzyma się blaszki w obudowie słupka, niżej mamy 2 zaczepy, które lekką perswazją wyciągamy. Antenę mocujemy magnesem, taśmą dwustronną pod lampką w największym wgłębieniu. Kablem przeciągamy do słupka, można wpychać, gdzieś się znajdzie, mi to zajęło 3 min, ale się udało. Kabel kładziemy nad wiązką tak żeby poduszka miała luz jak by co, otwieramy skrzynkę bezpiecznikową od strony kierowcy. Przeciągamy kabel do tej skrzynki, wyciągamy schowek podkolanowy (ostrożnie bo uchwyty od tego lubią się łamać) i przeciągamy kabel nad przekładnia kierowniczą do radia, podwieszając go na tyrtytkach, tak żeby nie ocierał o przekładnie. Jest to trochę mozolna robota ale nie na dłużej niż 5 min. Podpięcie radia: Najpierw wpinamy anteny, od GPS w poprzek kabel skierowany w kierunku kierowcy (poziomo), i kable od anteny radiowej. Jak pisałem można kupić adapter który złoży nam 2 pojedyncze gniazda Fakra na jedno podwójne, albo ... co jest dużo prostsze zdejmujemy obecne obudowy i wpinamy same końcówki, wcześniej je osobno izolując aby przypadkiem do siebie nie dotknęły, warto zaznaczyć sobie która była biała, a która kawa z mlekiem. Może kiedyś się przydać. Obudowę ściągamy podważając na wtyczce czerwony plastik i wysuwając go w bok. Prosto czysto i przyjemnie. Na koniec podpinamy wiązkę kablową zapinając zawleczkę i wkładamy sprzęt na swoje miejsce. Kodowanie: Zazwyczaj nie trzeba nic kodować, ale wszystko zależy od naszego wyposażenia, co już mamy w aucie, jakie systemy i przede wszystkim to czego chcemy. Do tego i tak potrzebny kabel, a to temat który był wielokrotnie opisywany na forum. Brakuje prądu, po wymianie rozładowywuje akumulator. Najpierw sprawdźmy, zamykając się na 20 min w aucie, czy wentylator przestaje buczeć. Jeśli nie to mamy problem. Więc albo zmieniamy Gateway na wersję min z literką L, co jest ważne, musi być wytłoczony, nie żadna naklejka bo mogą być problemy. Szukamy Gatewaya z literkami na początku 3C0 lub 3C8. Alternatywą jest cukrowany soft który nie zmienia kodowania gatewaya i nie ma problemu z rozładowywującym się aku. Po zmianie softu będzie trzeba wgrać na nowo mapy, więc to też warto pobrać. Tyle na temat. Jak się mylę proszę bracia poprawcie. Pozdrawiam. Edytowane 6 Września 2012 przez Beni0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #2 Napisano 6 Września 2012 Kodowanie:Zazwyczaj nie trzeba nic kodować, ale wszystko zależy od naszego wyposażenia, co już mamy w aucie, jakie systemy i przede wszystkim to czego chcemy. :hmm ja zawsze musiałem kodować,np.protokół BAP przy białym liczniku (inaczej nici z navi i radia na fisie licznika),ilość głośników w aucie itp.itd. p.s temat przeniesiony do działu warsztat b6. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beni0 Zgłoś #3 Napisano 6 Września 2012 A dziękuję za przeniesienie. No ja założyłem i nic więcej nie zrobiłem Wszystko gra i buczy Ale i tak z ciekawości zaraz podepnę pod kabelek i zobaczę co tam siedzi. Nie jestem aż takim szpecem jak Ty opisałem to tak, żeby było jak najmniej pytań do .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #4 Napisano 6 Września 2012 Ja zamieniłem RCD300 na MFD2DVD i bez kodowania działało ok, fis wyświetlał, wszystko malina, ale VCDS wywalił jakiś błąd, dopisałem navi i funkcjonalność się nie zmieniła, ale błąd jednak zniknął... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Blop Zgłoś #5 Napisano 6 Września 2012 A dziękuję za przeniesienie. No ja założyłem i nic więcej nie zrobiłem Wszystko gra i buczy Ale i tak z ciekawości zaraz podepnę pod kabelek i zobaczę co tam siedzi. Nie jestem aż takim szpecem jak Ty opisałem to tak, żeby było jak najmniej pytań do .. p.s to odrazu zobacz że ,,skórkę'' z kolorami na navi można zmieniać-3szt. do wyboru Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beni0 Zgłoś #6 Napisano 6 Września 2012 (edytowane) Hmm już idę do auta, co zobaczę to postaram się dopisać No i racja, miałem włączone to co niepotrzebne, ale zastanawia mnie kilka opcji, jak porobię screeny to będę pytał. Edytowane 6 Września 2012 przez Beni0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
idol23 Zgłoś #7 Napisano 16 Września 2012 A w przypadku RNS 300 tylko tzw. przekładka? Czy coś jeszcze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #8 Napisano 16 Września 2012 A w przypadku RNS 300 tylko tzw. przekładka? Czy coś jeszcze? dokupienie przejściówki z jednej anteny na gniazdo 2 antenowe, oraz kodowanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysieeek Zgłoś #9 Napisano 21 Września 2012 trochę poczytałem, itd........... w skrócie, mam RDC300 i gataway z końcówką E.. żeby działało bezproblemowo to RNS510vz numerem z końcówką B (są takie na aledrogo) zaprogramowane na max 3980A lub ostatnio chyba podawane 4120A.... i będzie chodzić... ale jednocześnie są nowsze RNS510, oferowane np. z końcówką (ostatnio widziane) F lub H... jeśli tam będzie powyższe 3980A to też nie będzie problemów, a jak wymienie Gataway'a na nowszego (od L?) to i nowsze oprogramowanie wejdzie.. no, plus kodowanie... dobrze rozumuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #10 Napisano 22 Września 2012 Po pierwsze nie kupuj rns510 a lub b, po drugie szukaj gateway-a L ale będzie ciężko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #11 Napisano 22 Września 2012 A ciekawe czy ktoś wie jak zrobić by radio się nie właczało po stacyjce, i było podłaczone jak fabrycznie, bez błędów itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beni0 Zgłoś #12 Napisano 23 Września 2012 Major? Nie rozumiem jak nie włączało po stacyjce? Chodzi Ci o to że samo się uruchamia po włożeniu kluczyka? To z tego co wiem tak jest w ori, jak chcesz zeby nie włączyło Ci się po odpaleniu auta to przed zgaszeniem wyłącz radio, odpali się w ostatnim stanie. A jeśli chodzi o błędy to wystarczy zakodować w/g tego co jest w aucie i po problemie, chyba że masz jedną antenę to musisz przerobić antenę na taką z 2 końcówkami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mariusz84 Zgłoś #13 Napisano 29 Września 2012 witam jestem nowy na forum wiec jesli pisze w zlym miejscu to sorki.niedawno stalem sie posiadaczem passat b6 jest niezle wyposazony ale brakuje mi do szczescia rns 510 i tu pytanie czaje sie konkretnie na http://allegro.pl/nawigacja-gps-rns-510-vw-led-wersja-f-vip-i2644478878.html a posiadam gateway Part No SW: 3C0 907 530 C HW: 3C0 907 951 A rozumiem ze czeka mnie wymiana gatewaya?? poprowadzi mnie ktos przez ta truda droge wymiany? mieszkam za granica wiec chcialbym zamowic odpowiednie czesc zeby wszystko dzialalo za pierwszym razem i bez problemow.kodowanie zajmie sie moj kolega musze tylko kupic co trzeba .moze ktos polecic linki kup to i to i bedzie smigac tak bylo by mi najwygodniej:))) a moze tu na forum sa osoby ktore prowadza sprzedaz ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość akwamaryn Zgłoś #14 Napisano 29 Września 2012 Witam Jestem nowym użytkownikiem aut vag mam w swoim aucie SEAT Toledo 3 RADIO RNS 300 i wszystko by mi pasowało gdybym do niego znalazł gdzieś pl menu i mapy nowe - może ktoś wie gdzie to szukać ... A teraz konkretne pytanie, w poście wyczytałem że można to radio rns 300 zamienić na rns 315 lub 510 bez większych zmian czy może mi ktoś podać link do tej wtyczki antenowej, oraz gdzie można kodować coś takiego w Zachodniopomorskiem, o co ew. pytać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #15 Napisano 29 Września 2012 Chodzi o to jak zrobić by po przekreceniu kluczyka radio się nie włączyło. Włączysz je z guzika, ale gdy wyłączysz kluczyk to radio się wyłaczy, I tak w kolo. Ma się samo wyłączać, tak jak byś mu nie dał komendy WAKE UP po CAN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysieeek Zgłoś #16 Napisano 16 Października 2012 (edytowane) zaczne od usmiechu do Admina, żeby nie karał pierwotnie poniższą treść zamieściłem gdzie indziej więc komuś może się wydawać, że już czytał ale ze względu na zakończenie bardziej będzie pasował tutaj więc tu przenosze, a tam wycinam.. Admin, jeszcze raz sorry za bałaganiarstwo ostatnio miałem leciutkie przeboje z radiem... (paska mam od ok. 2 m-cy, radio z navi przełożone ok.2 tyg.) w ostatnią sobotę dałem wózek żonie (wiem, pomroczność jasna mnie dopadła ale mój stał ostatni na podwórku, a nie chciało mi się przestawiać..) no i pojechała... jak wróciła to stwierdziła, że fajnie tyle tylko, że po paru minutach jazdy zgasł wyświetlacz i przestał działać (cały czarny) radio grało, przełącznikami dało się zmieniać stacje, głośność i tyle, reszta funkcji jak mapa, navi, itd.. nieczynne, zero reakcji na klawisze.. z pieśnią na ustach "nie wierz nigdy kobiecie.." i z myslami w stylu "nigdy więcej baby za kierownicą mojego paska.." sprawdziłem, że ma rację, a ponieważ czasu mi brakowało na głębsze analizy poleciałem na skróty, reset radia, płytka z softem (4120A).. i wszystko wróciło do normy.... znaczy baba coś namotała tylko potem nie chciała się przyznać, znaczy Budka śpiewa całą prawdę "nie wierz nigdy.." ale przedwczoraj ja w siadając po robocie do bryczki przeżyłem to samo, logo startowe, radio widać i gra ale po chwili znika wyświetlacz i historia się powtarza.... zaczęła się zabawa klawiszami i najbardziej zaciekawił mnie po wciśnięciu klawisza "i" komunikat w stylu "system nawigacji jest nieaktywny.." lekko wq*** poszedłem do domu coś zjeść, najlepiej myśli mi się po jedzeniu, (na cczo to ja tylko siknąć do badan okresowych mogę ) ... podjadłem, wróciłem po ok. 2godz. do paska i jakież było moje zdumienie jak wszystko odpaliło jakby nic się nie działo.. dopiero teraz włączyła mi się czerwona lampka i doszedłem do wniosku, że po otwarciu pojazdu przy starcie systemu musi być problem z sygnałem GPS (antena za 40zł i podczas montażu Rns-a wepchnąłem ją w plastiki powyżej radia i wychodzi na to, że nie jest to idealne miejsce na nią..) i jak nie znajduje satelitów to odłącza navi.... co powoduje przestanie działania części klawiszy i wyświetlacza i stąd te przeboje.... dzisiaj jak wrócę i nie będzie padać to wyciągam radio i spróbuję gdzieś przemieścić antenę ale ponieważ można kupić oryginalną antenę z GPS-em do sedana ( czy poziom 90zł za szt. to jest dużo czy odpowiednio?) mam pytanie: po pierwsze jak zdjąć plastiki nad tylną szybą gdzie jest umieszczona oryginalna antena żeby nie połamać zbytnio jakiś spinek i po drugie, którędy najlepiej poprowadzić kabelek? (czy 5m bieżących starczy?) PS. no, deszcz pada, dzisiaj nici ze zmiany położenia anteny... ale troszkę poczytałem więc zadam parę pytań... być może kwestia "czarnego ekranu" to nie tylko antena GPS ale może sam soft... pierwotnie kupiłem Rns-a z softem 38xx instalowanym na odbiorniku poza samochodem... aktualizowałem na 4120A ale patrząc na efekty - brak zmian w ustawieniach, zachowane mapy, zachowane wszelkie ustawienia, niewyczyszczony HDD, itp... świadczy o tym, że 4120A zainstalowało się jako nakładka na 38xx, a nie jako dziewiczy system więc być może te powyższe objawy są tego efektem.. więc pytanie do znawców, może lepeij wrócić najpierw do ustawień fabrycznych nawigacji (Rns510 ver. B z 2010r) niektórzy proponują wersję 1100EN inni 1200.. (którą wrazie czego wybrać..) i dopiero ponownie jechać 4120A... to jedno, a drugie, czy może byc wersja nawigacji B z podświetleniem na ledach a nie świetlówkach? wszędzie piszą, że wersje A i B były świetlówki, a od C na ledach ale w porównaniu z wersją B w pasku sąsiada to jest niesamowita różnica wyświetlacza... to ja już skończę... i przepraszam, że taaaaaaaaaakie długie.. PS2. mam nadzieję, że odpowiedzi będą krótkie Edytowane 16 Października 2012 przez Rysieeek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysieeek Zgłoś #17 Napisano 19 Października 2012 ... ponieważ nikt się nie odezwał to troszkę dopisze z ostatniej chwili.... (znaczy wczorajsze boje..) jako, że okresowy "czarny ekran" mnie wq*** uznałem, że może to związane z softem... znaczy nagrałem sobie płytkę z sw1200 (ver. 1100 na stronie gti już jest niedostępna - adres jest ale pliku na serwerze już nie..), no więc pobrałem, nagrałem i zapodałem płytke paszczakowi w otwór........... za pierwszym razem doszło gdzieś do 40-50% aktualizacji gateway-a i nagle padło wszystko, oj dłuuugo nie mogłem odpalić, juz to czarno widziałem, po drodze próbowałem ver.1100 z chomika ale musiała być walnięta po stało na początkowy ekranie "software download.." i samo resetowało i znów stało...... spróbowałem ponownie sw1200 i poszło za drugim razem.... potem zapodałem mapy i niby wszystko jest ale GPS definitywnie zniknął, nie łapie fixa (w menu gdzieś udało mi się podpatrzeć komunikat w stylu GPS disconnect...), znaczy nie ma, no i nie wiem czy to wina anteny czy np. łącza z Rns-em (przed reinstalacją softu widziało antene..)... niestety po zmianie softu ukryte menu też wyexpirowało i żadne sztuczki z odpowiedniego tematu na forum nie działają więc nawet nie ma jak sprawdzic pewnych rzeczy, a kabla nie posiadam... może jakieś podpowiedzi, chociaż chyba i tak wychodzi na to, że najpierw muszę zaopatrzyć się w drugą antenę... PS. Acha, po zapodaniu softu padł mi aku.......... ale żeby nie straszyć innych to wyjaśnię, że padł nie z powodu wersji softu tylko z powodu długości czasu wgrywania softu i map na wyłączonym zapłonie, więc już wczoraj próbując po nocy przestawić samochód wiedziałem, że rano w drodze do pracy idę do paska z torbą w jeden ręce, a boosterem w drugiej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zielas Zgłoś #18 Napisano 19 Października 2012 Kolego podjedz do mnie sprawdzimy błedy, po aktualizacji na 4120 łapał mi sygnał gps z 15 min. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysieeek Zgłoś #19 Napisano 21 Października 2012 wczoraj dokończyłem, znów jest 4120A i sygnał GPS też się pojawił, i ukryte menu też, czyli jakby wróciło do normy... jak znów wróci problem ze znikającym wyświetlaczem faktycznie trzeba będzie zacząć od podpięcia i sprawdzenia błędów.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Spider93 Zgłoś #20 Napisano 25 Listopada 2012 Nie wiem czy dobrze rozumuje ale ta antena w sedanach juz jest czy trzeba sobie taką kupić a po prostu jest tam na nią miejsce? I jak te kabelki przeciągnąć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach