Józefoo Zgłoś #21 Napisano 29 Września 2012 Gdzie na bloku mam szukać tego nr z pojemnością silnika? Na dole, czy na górze? Jak pamiętam to chyba ten numer z tyłu silnika jest ale mogę się mylić czyli raczej go nie zobaczysz w audi z resztą w pasku jeszcze gorzej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #22 Napisano 29 Września 2012 Jak pamiętam to chyba ten numer z tyłu silnika jest ale mogę się mylić nie mylisz się, masz rację. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hal_9000 Zgłoś #23 Napisano 30 Września 2012 Witam, zdjęcia są w PDF'ie oraz opis silnika wg producenta. http://www.renova-model.com.pl/+private+/Silnik_PP_Audi_80_w_VW_Passat_kombi.pdf Mam jeszcze pytanie. Z mojego małego śledztwa wyszło na to, że różnica w pojemności tych silników jest uwarunkowana skokiem tłoka ponieważ wszystkie tłoki maja taką samą średnicę. A oto pytanie. Jakie części w tych silnikach o poj. 1.6, a 1.8 różnią się między sobą - długość korbowodu, wysokość tłoka, czy promień na wale? Mam też taki pomysł aby porównać skok tłoka w tym silniku z silnikiem 1.8, przy pomocy patyka:) Wsadzając patyk lub listewkę w otwór świecy zapłonowej do cylindra 1 i 2 zaznaczam głębokość na patyku, a następnie sumuję wartości i porównuję z silnikiem 1.8. Jeżeli wartości będą takie same tzn że mam silnik 1.8, a jak mniejsze to 1.6. Jak zdobędę klucz do świec to zamieszcze fotki z pomiaru. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #24 Napisano 30 Września 2012 Wsadzając patyk lub listewkę w otwór świecy zapłonowej do cylindra 1 i 2 zaznaczam głębokość na patyku, a następnie sumuję wartości i porównuję z silnikiem 1.8. Jeżeli wartości będą takie same tzn że mam silnik 1.8, a jak mniejsze to 1.6. Jak zdobędę klucz do świec to zamieszcze fotki z pomiaru. Każda suwmiarka ma na spodzie taki wysuwany pręt który mierzy np głębokość otworu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mas7621 Zgłoś #25 Napisano 30 Września 2012 Z mojego małego śledztwa wyszło na to, że różnica w pojemności tych silników jest uwarunkowana skokiem tłoka ponieważ wszystkie tłoki maja taką samą średnicę. Jeśli to prawda to tylko różnica na wale może zmienic skok tłoka . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hal_9000 Zgłoś #26 Napisano 30 Września 2012 Każda suwmiarka ma na spodzie taki wysuwany pręt który mierzy np głębokość otworu W sumie racja, od razu będe miał wymiar Jeśli to prawda to tylko różnica na wale może zmienic skok tłoka To prawda. Skok tłoka w 1.8 to: 86,4mm, a w 1.6 wynosi 77,4mm - różnica 9 mm. Średnica tłoka w obu silnikach to: 81mm. nawet jak kupujesz uszczelkę pod głowice to nie robi różnicy czy to jest 1.6 czy 1.8 Czyli twoim zdaniem można by to sprawdzić mierząc promień od osi wału do osi mocowania korbowodu na wale ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mas7621 Zgłoś #27 Napisano 30 Września 2012 Jak pamiętam to chyba ten numer z tyłu silnika jest ale mogę się mylić czyli raczej go nie zobaczysz w audi z resztą w pasku jeszcze gorzej. Ja jak nie moge gdzieś wsadzić głowę wkładam telefon kom i robię zdjęcia. Może w ten sposób odczytasz te numery. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hal_9000 Zgłoś #28 Napisano 30 Września 2012 ja próbowałem lusterkiem Nie mam pojęcia gdzie ten nr może być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mas7621 Zgłoś #29 Napisano 30 Września 2012 Czyli twoim zdaniem można by to sprawdzić mierząc promień od osi wału do osi mocowania korbowodu na wale ? Nie wiem czy warto rozbierać silnik .Lepiej spróbuj z suwmiarką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #30 Napisano 30 Września 2012 (edytowane) Nie masz nawet co sprawdzać - masz dokładnie to samo, co mój szwagier w Audi - z gaźnikiem Pierburga, w którym pada ten elektroniczny nastawnik i z autem się cuda dzieją. Mechanik pozbył się kłopotu - bo nie musi dokupować tego koszmaru - czyli elektroniki. Silniki 1,8 od Audi mają oznaczenia: RU - 75 koni gaźnik Keihin JV, NE - 90 koni - gaźnik Keihin/ Pierburg PM [JN] - PM: wtrysk jednopunktowy Mono-Jetronic lub Mono-Motronic [JN: wtrysk wielopunktowy mechaniczny KE- Jetronic] - te są najpopularniejsze i chyba najtrwalsze DZ (112 koni) wtrysk wielopunktowy mechaniczny K-Jetronic - póki wtrysk zestrojony to jest najlepsze na świecie 1,8. Tylko, że kocha 98 oktan. Na Twoim miejscu nie odpuścił bym. Na bank masz najsłabszy 1,6 z palety Audi (70 konny, bo były jeszcze takie 75 koni). Edytowane 30 Września 2012 przez Charakterek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hal_9000 Zgłoś #31 Napisano 1 Października 2012 (edytowane) Witam kolegę z miasta Byłem dziś w serwisie VW i powiedzieli mi to samo, ze jest to silnik 1.6 który pracował na gaźniku, a nie na wtrysku. Zmierzyłem odległości tłoków od podstawy świecy i jest tak: pierwszy 110,4 mm, a drugi 32,9 mm, w sumie 143,3. Jak w silniku 1.8 wartość będzie większa około 18 mm to znaczy ze mam silnik 1.6. Jeśli ktoś z Was mógłby sprawdzić w silniku 1.8 jakie są odległości w dwóch pierwszych cylindrach, to byłbym bardzo wdzięczny. I taki pomiar już całkowicie mnie upewni. Edytowane 1 Października 2012 przez Hal_9000 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hal_9000 Zgłoś #32 Napisano 25 Października 2012 Sprawa ma się ku końcowi. Niestety nie obeszło się bez straszenia policją i sądami. Gość się tłumaczy że nie wiedział że ma silnik 1.6. Z drugiej strony skoro robił kapitalkę, to dziwi mnie to trochę. Kupiłem następny silnik taki jak miałem wcześniej czyli ABS. Przekładkę robi mi inny mechanik, który został wynajęty przez wspólniczkę tego cwaniaka. Kobitka poczuła się odpowiedzialna za to co się stało w jej warsztacie i robi to na swój koszt. Oszust ma zwrócić kasę za silnik i go sobie zabrać. W nowym silniku walnięta była głowica. Zamieniliśmy je biorąc z mojego starego ABS’a. Za planowanie i sprawdzenie szczelności zaworów zapłaciła wspólniczka oszusta. Podsumowując czynności, które zostały wykonane to: - planowanie starej głowicy i sprawdzenie szczelności zaworów, - wymiana uszczelek pod kolektorami, deklem głowicy, miską olejową i głowicą, - wymiana paska rozrządu, - wymiana filtra oleju i nowy olej, - silnik został dokładnie umyty i jego osprzęt, - wymiana kolektora ssącego – ( w starym została ukręcona śruba) Jutro wieczorem jadę zobaczyć czy przeszczep się udał i czy kupiłem dobry silnik. Jak będzie padaka to kupuje B5. Szczerze mówiąc, to została mi odebrana przyjemność z jazdy moim Passacikeim B3. Dam znać czy pacjent dycha Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hal_9000 Zgłoś #33 Napisano 29 Października 2012 Silnik juz na swoim miejscu, pracuje bardzo ładnie i co najważniejsze odzyskałem moc. Jedynie co mam problem z temperaturą - jest za niska, wskazówka leży na kołku. Wskaznik działa, dziś wywaliło mi wąż od parownika gazu i zgubiłem płyn chłodniczy co spowodowało wzrost temperatury do 100 C. Może to termostat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makumba50 Zgłoś #34 Napisano 29 Października 2012 Może to termostat? raczej nie inaczej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach