kentaki1986 Zgłoś #1 Napisano 26 Sierpnia 2012 witam, chcialbym napisac o tym co mi sie przytrafilo do pokonania ok 280 km, jade ze srednia predkoscia 120 km/h, po przejechaniu ponad 100 km i zwolnieniu ze 140 na 120 po 5-6 minutach rozlegl sie pisk paskow i zapalila sie kontrolka smarowania, natychmiast zjechalem na pobocze i wylaczylem silnik, na pierwszy rzut oka zablokowala sie pompa olejowa ( pasek rozrzadu po sliskiej stronie dostal wzerow + smord palonego paska ), po zdiagnozowaniu usterki zdjelem obudowe i poobracalem kluczem kolo pompy oleju, na poczatku z duzym oporem ale po ok 120 stopniach zaczela pracowac lzej, odpalilem auto i od razu pasek zacza ponownie piszczec, przy nastepnej probie zaczelo piszczec po dodaniu gazu, za 3 razem pompa pracowala prawidlowo ( pasek sie nie slizgal a zawory w glowicy byly zalane olejem ) tak wiec na 5 biegu i przy predkosci 60 km/h ( aby zachowac niskie obroty silnika ) wrocilem do domu ponad 100 km wczoraj rozebralem pompe oleju - brak luzow na tulejach, luz na zebach ok 0.2 mm brak sladow na zebach, walek napedzajacy pompe ma bardzo delikatnie oszlifowana krawedz co moim zdaniem nie przeszkadza jeszcze w eksploatacji, ( zdjecie) -smok oleju caly nie powyginany, sitko cale bez dziur, miska nie powginana -pompa podinienia vacum, obraca sie swobodnie, brak luzow na tulejach, zebatka napedowa brak oznak zuzycia - miska olejowa tam znalazlem kawalek klucza - torx ( wymiary ok 5 mm X 2 mm x 5mm ), 2 miesiace wczesniej dokrecalem glowice i jeden z kluczy pekł, wyciagnelem ile dalem rade reszta moim zdaniem powinna spasc kanalem olejowym do miski i tam zostac, w oleju gdy wlozylem magnes zostaly okruszki klucza wielkosci 0,2-0,4 mm ok 12 szt mozliwe przyczyny: -uszkodzona pompa oleju ( raczej nic na to nie wskazuje ) -do pompy oleju moglo dostac sie dobinka metalu ( sitko w smoku bylo cale wiec raczej odpada [choc trzeba bedzie kupic korek z magnesem bo obecny nie ma ]) -zaciecie sie pompy vacum( chodzi lekko bez przyciec i bez luzow) -zatarcie sie walka laczacego pasek rozrzadu z pompa vacum ( jak cos sie zatrze to nie to bedzie zablokowane a nie odpuszcza po kilka obrotach) -jakies inne przyczyny???? silnik 1.6 wolnossacy diesel, olej castrol magnatec 10w40 co polecacie jeszcze sprawdzic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #2 Napisano 27 Sierpnia 2012 moim zdaniem odpowiedz masz pod nogami. Ten ukruszony klucz czy cokolwiek tam bylo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szopenn Zgłoś #3 Napisano 4 Lipca 2015 NIe prawda, klucz tego nie zrobił, tak jak kolega pisał, wpadł do miski i tam siedział, sitko od pompy nie pozwolilo mu się dostać do wewnątrz, gdyby nawet okruchy wpadły w pompe to dokonały by tam zniszczeń zębatek, byłoby widać dziury w trybikach ale kolega o tym nawet nie pisze. Sprawdziłeś niemal wszystko i nic tam praktycznie innego nie ma, ale..... problem jest taki że nie używałeś temperatury a jak sam twierdzisz zaczyna się wszystko blokować jak rośnie temperatura. Może tak.. jeśli masz to wszystko rozebrane spróbować opalarką pompe podgrzać i waku pompe i wtedy sprawdzić czy nic się nie zaczyna zacierać? Możesz też pokusić się o podniesienie silnika lekko do góry na przedniej poduszce i wyciągnięcie wałka napędu pompy olejowej, może panewki się pokończyły i "ciągną" jak dostają temperatury... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #4 Napisano 6 Lipca 2015 szopenn, dostałeś nowy szpadel w prezencie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach