Skocz do zawartości
riccardoa

Prośba o analizę logów AHH

Rekomendowane odpowiedzi

poczatek wtrysku i dawka do porawki i termostat do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dawka jak na AHH może zostać.

Do tego co napisał Damian - do poprawy koniecznie kąt wtrysku (+termostat) - dołożę tylko kiepskie doładowanie w całym zakresie obrotów.

Z dołu turbina śpi i na górze za mało pompuje. Jak dla mnie należałoby sprawdzić jej luzy, ewentualnie podmienić N75.

Czy to jest seryjne AHH, czy może pompa od ahh w jakimś innym 1.9 tdi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to jest seryjne AHH, czy może pompa od ahh w jakimś innym 1.9 tdi?

To seryjne AHH+wtryski od AFN, dawka ustawiona kiedyś w granicy błędu w diagtroniku w celu poprawy osiągów. Teraz logi pewnie wyjdą lepiej po ogarnąłem podciśnienia i rozruszałem sztangę (zaczął znowu jechać). Przyspieszę kąt i znowu zloguję.

 

na górze za mało pompuje

To mnie martwi, bo turbina wygląda nieźle (luz ledwo wyczuwalny, dolot w normie). Interesują mnie pozostałe parametry (przepływka itp), bo oprócz czujnika temperatury nigdy nic nie wymieniałem, a na szafie prawie 3 stówki.

Podpowie ktoś coś jeszcze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz logi pewnie wyjdą lepiej po ogarnąłem podciśnienia i rozruszałem sztangę (zaczął znowu jechać)

Zatem wklej tu linki do logów dynamicznych po ogarnięciu podciśnienia i wtedy się zobaczy co się dzieje z doładowaniem i kondycją przepływki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę do Rysia się uśmiechnąć.

Edytowane przez maniek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie podepnę się pod kolegi temat i wkleję swoje logi...

 

Dynamiczne:

 

dyn MB - 000 te dolne (górne jest z mojego golfa)

dyn MB - 001

dyn MB - 004 tu właściwe są te logi poniżej (musiałem zwolnić)

dyn MB - 011

dyn MB - 003,008,011

dyn MB - 003,010

dyn MB - 003,011

dyn MB - 008,011 tu właściwe są te logi poniżej (musiałem zwolnić)

 

Statyczne:

 

stat MB zimny silnik - 004,007,004,007

stat BS - 000

stat MB - 000

stat MB - 001

stat MB - 003

stat MB - 000,001,003

 

Po krótce co się z autem dzieje:

- ciężko odpala (za każdym razem w każdej temperaturze)

- kopci

- dużo pali

 

usterka powstała ponoć 2-3 dni po wymianie świec na nowe (nie wiem czy to ma coś do rzeczy) u mechaniora

 

TDI graph wskazuje na kąt początku wtrysku do ustawienia

 

Edit:

- Termostat też do wymiany bo nie chciał się bardziej grzać... ?

- czujnik temperatury na zimnym wskazywał w silniku koło 10 st a w instruments ok 30 st po rozgrzaniu temp tu i tu taka sama

- na desce po rozgrzaniu 90st a vag dawał 74, czy to normalne?

 

Edit2:

do tego raz na jakiś czas (tak co 3 dni) wywala błąd:

01268 - Quantity Adjuster (N146)

17-00 - Control Difference

Edytowane przez jas1u

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Janusz, masz kilka problemów:

 

1. Kąt wtrysku jest za późny, stąd kiepskie odpalanie - do korekty.

2. Za niska temperatura - prawdopodobnie termostat siadł.

3. Za małe ciśnienie doładowania w dolnym zakresie obrotów - sprawdź czy masz wężyki podciśneiniowe szczelne.

4. Można by lekko skorygować dawkę paliwa - tym zajmiemy się jak złapiesz przynajmniej te 85stC na vagu.

 

Zrób jeszcze loga 001 na samym włączonym zapłonie - bez odpalania.

Czujnik temperatury sprawdź ponownie gdy będzie lekki mróz - poniżej 0 na zewnątrz i wstaw tu swoje logi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź

 

 

1. Kąt wtrysku udało mi się ustawić na 38 ale jedna rzecz mnie powstrzymała przed dalszym ustawianiem, strasznie skakał ten kąt z 38 na 255 i tak w kółko te 2 wartości, silnikiem telepało i strasznie kopcił jak tylko włączyłem odczyt grupy 000 basic settings, na innych grupach chodził stabilnie, nic nie trzęsło trochę kopcił a jak tylko włącze te 000BS to kopci jak diabli i telepie. nic się odpalanie nie poprawiło poza tym że nie ma takiego szarpnięcia ale 36 s trzeba było kręcić... i tak za każdym razem.

 

To jest samochód brata i on mówi że jak ustawi się z górki, lekko się rozpędzi i z rozrusznikiem na 2 puści sprzęgło to pali z miejsca (pomińmy to czy tak powinien robić)

 

A może to coś z układem paliwowym? Może ta 2 pompa w baku? bo filtr wymieniany 3 dni temu (mój pierwszy typ). Kiedy ta pompa się powinna załączyć? po zapłonie czy po rozruchu?

 

2. termostat będzie wymieniony ale najpierw chciałbym odpalać jak człowiek

3. jest koło turbiny takie spocone miejsce więc możę to to

4. tak jak piszesz

 

Poniżej ligi jakie zrobiłem podczas tych wszystkich prób:

 

stat MB - 004,007

stat MB - 001

stat MB - 003

stat MB - 000,001,003

stat MB - 000

 

stat BS - 000 tu widać to wahanie

stat BS - 000

stat BS - 003

stat BS - 004

stat BS - 011

 

podczas odpalania MB - 005,008

 

ps. ja się tak specjalnie na dieslowskich silnikach nie znam, ja tylko benzynka i gaz ale myślę że z Waszą pomocądamy radę...

 

Jeszcze raz dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dzięki za odpowiedź

 

 

1. Kąt wtrysku udało mi się ustawić na 38 ale jedna rzecz mnie powstrzymała przed dalszym ustawianiem, strasznie skakał ten kąt z 38 na 255 i tak w kółko te 2 wartości, silnikiem telepało i strasznie kopcił jak tylko włączyłem odczyt grupy 000 basic settings, na innych grupach chodził stabilnie, nic nie trzęsło trochę kopcił a jak tylko włącze te 000BS to kopci jak diabli i telepie. nic się odpalanie nie poprawiło poza tym że nie ma takiego szarpnięcia ale 36 s trzeba było kręcić... i tak za każdym razem.

 

To jest samochód brata i on mówi że jak ustawi się z górki, lekko się rozpędzi i z rozrusznikiem na 2 puści sprzęgło to pali z miejsca (pomińmy to czy tak powinien robić)

 

A może to coś z układem paliwowym? Może ta 2 pompa w baku? bo filtr wymieniany 3 dni temu (mój pierwszy typ). Kiedy ta pompa się powinna załączyć? po zapłonie czy po rozruchu?

 

 

Jeszcze raz dzięki

 

 

Tak nie może być.

Sprawdź po kolei:

0. czy jest powietrze w wężykach do pompy wtryskowej

1. czujnik wału korbowego - czy kable nie są naderwane,

2. podmień wtrysk sterujący (ten z kabelkiem)

3. elektrozawór przestawiacza kąta wtrysku N108 szwankuje (sprawdź na początek kable) http://www.a6klub.pl/download.htm?id=11603

 

Dawka znów się zmieniła - ustaw ją na jakieś 3-3,5mg na rozgrzanym silniku.

 

P.S. W zbiorniku nie ma pompy elektrycznej - nie napisałeś jaki masz silnik VP (domyślam się że jak w temacie AHH)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik tak jak piszesz AHH, nie pisałem bo potraktowałem to domyślnie jak już zauważyłeś...

 

Czyli w tym samochodzie jedyna pompa paliwa to ta od wtryskiwaczy?

 

0. sprawdze po robocie

1. tak mniej więcej oglądałem i było ok, do sprawdzenia

2. z tym może być problem - trzeba by kupić i dopiero testować

3. a ten zawór da się jakoś czyścić czy z marszu nówkę trzeba brać?

 

dawkę się ustawia po zalogowaniu (jaki login?) -> Adaptacja -> kanał 1 i tu jakie mniej więcej wartości bo szukam i szukam... no chyba że metodą prób i błędów... gdzieś wyczytałem że im mniejsza wartość tym więcej paliwa dostaje(?)

 

a może ruszyć też dawkę startową silnika? jak tak to jaka powinna być?

 

Edit:

 

Wyczytałem jeszcze o spadającym o-ringu w zaworze N109

 

foty:

 

widać ten oring jak zleciał

http://img.photobucket.com/albums/v334/StuMc712/2011-2-5.jpg

 

tak powinien być

http://img.photobucket.com/albums/v334/StuMc712/2011-1-13.jpg

 

na zagranicznych forach piszą że to niby częsta usterka i objawy mogą się zgadzać

Edytowane przez jas1u

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, to jedyna pompa w układzie.

N109możesz wykręcić i sprawdzić - jest on raczej odpowiedzialny za odcięcie paliwa (głownie), ale można sprawdzić bo mało roboty...

Login 12233 i ustaw tak jak mówiłem.

Nie zrobiłeś loga 001 na zapłonie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

001 na zapłonie 0 obr / 0.0 mg / 0.800V / 63st

 

a jaka to będzie wartość żeby 3,5 ustawić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
001 na zapłonie 0 obr / 0.0 mg / 0.800V / 63st

 

a jaka to będzie wartość żeby 3,5 ustawić?

 

Tak przypuszczałem, że za duże napięcie.

Darek miał podobny problem z odpalaniem.

Ustaw tak jak pisze powyżej.

 

Żeby ustawić wartość 3,5mg musisz sam pokombinować z liczbą - wpisz 32738 lub w drugą 32798 (ewentualnie zmieniaj co 10)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

max co mogę zjechać z dawką to 6,2 mg

 

już chyba tylko nastawnikiem z dawką zjadę (i przy okazji napięcie zbije)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czekamy na zmiany...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dawka zmniejszona na nastawniku do ok 3,6-3,8, iglica 0,72V. Odpalanie bez zmian (no może minimalnie lepiej na ciepłym) ale silnik trochę lepiej chodzi (jak już odpali) ale dalej ze 20-30 sekund trza kręcić żeby odpalić...

 

ligi po modyfikacjach

 

MB - 001,003,008

MB - 013

MB - 000

MB - 005

 

MB tylko zapłon - 001

 

BS - 000

 

Pęcherzyków w wężach paliwa nie mogę namierzyć bo te węże niezbyt przeźroczyste są,

czujnik położenia wału (ten który idzie w okolicy sprzęgła - chyba nei ma innego?) na przewodzie przetarty, wydaje się że to tylko izolacja + trochę ekran (tzn tak mi się wydaje) oceńcie sami na poniższym foto

 

11363801.jpg

 

poza tym przetarciem nie stwierdzono uszkodzeń przewodów

 

zawór n109 nie przeczyszczony bo mój zasób kluczy kończy się na 23, ale dziś/jutro go przeczyszczę

 

te BS 000 mnie martwią, bo wcześniej jak ten kąt był w granicach 10-15 to nie skakał

 

a może ja to źle ustawiłem? bo np na nastawniku przesunięcie o 0,1 mm to duża zmiana, a w kącie przestawiałem o 4-7 mm (patrząc na górę nastawnika), więc go może "przeregulowałem"

Edytowane przez jas1u
człowiekowi z wyższym wykształceniem nie wypada robić takich byków :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A koło rozrządu na wale nie jest wyrobione? W BS 000 musi być igła. Generalnie problem rozruchu wiąże się z pompą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w jakim sensie wyrobione?

 

wizualnie wygląda ok

 

cały czas mnie zastanawia to że wcześniej tak nie szarpał, miał ten kąt 10-12 ale nie szarpał, dopiero jak go ruszyłem.

Edytowane przez jas1u

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności