riccardoa Zgłoś #1 Napisano 24 Sierpnia 2012 Proszę o analizę logów Dynamiczne Grupy: 004,004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/riccardoa_95224.html Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/riccardoa_95225.html Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/riccardoa_95226.html Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/riccardoa_95227.html Grupy: 000,000 - http://vaglog.rtnet.pl/riccardoa_95228.html Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/riccardoa_95229.html Grupy: 003,003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/riccardoa_95230.html Statyczne BS Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/riccardoa_95233.html Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/riccardoa_95234.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/riccardoa_95235.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/riccardoa_95236.html Statyczne MB Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/riccardoa_95237.html Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/riccardoa_95238.html Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/riccardoa_95239.html Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/riccardoa_95240.html Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/riccardoa_95241.html Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/riccardoa_95242.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
german81 Zgłoś #2 Napisano 24 Sierpnia 2012 poczatek wtrysku i dawka do porawki i termostat do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #3 Napisano 28 Sierpnia 2012 Dawka jak na AHH może zostać. Do tego co napisał Damian - do poprawy koniecznie kąt wtrysku (+termostat) - dołożę tylko kiepskie doładowanie w całym zakresie obrotów. Z dołu turbina śpi i na górze za mało pompuje. Jak dla mnie należałoby sprawdzić jej luzy, ewentualnie podmienić N75. Czy to jest seryjne AHH, czy może pompa od ahh w jakimś innym 1.9 tdi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek Zgłoś #4 Napisano 28 Sierpnia 2012 Czy to jest seryjne AHH, czy może pompa od ahh w jakimś innym 1.9 tdi? To seryjne AHH+wtryski od AFN, dawka ustawiona kiedyś w granicy błędu w diagtroniku w celu poprawy osiągów. Teraz logi pewnie wyjdą lepiej po ogarnąłem podciśnienia i rozruszałem sztangę (zaczął znowu jechać). Przyspieszę kąt i znowu zloguję. na górze za mało pompuje To mnie martwi, bo turbina wygląda nieźle (luz ledwo wyczuwalny, dolot w normie). Interesują mnie pozostałe parametry (przepływka itp), bo oprócz czujnika temperatury nigdy nic nie wymieniałem, a na szafie prawie 3 stówki. Podpowie ktoś coś jeszcze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sztomel Zgłoś #5 Napisano 28 Sierpnia 2012 Teraz logi pewnie wyjdą lepiej po ogarnąłem podciśnienia i rozruszałem sztangę (zaczął znowu jechać) Zatem wklej tu linki do logów dynamicznych po ogarnięciu podciśnienia i wtedy się zobaczy co się dzieje z doładowaniem i kondycją przepływki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek Zgłoś #6 Napisano 28 Sierpnia 2012 (edytowane) Muszę do Rysia się uśmiechnąć. Edytowane 28 Sierpnia 2012 przez maniek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jas1u Zgłoś #7 Napisano 7 Listopada 2012 (edytowane) Panowie podepnę się pod kolegi temat i wkleję swoje logi... Dynamiczne: dyn MB - 000 te dolne (górne jest z mojego golfa) dyn MB - 001 dyn MB - 004 tu właściwe są te logi poniżej (musiałem zwolnić) dyn MB - 011 dyn MB - 003,008,011 dyn MB - 003,010 dyn MB - 003,011 dyn MB - 008,011 tu właściwe są te logi poniżej (musiałem zwolnić) Statyczne: stat MB zimny silnik - 004,007,004,007 stat BS - 000 stat MB - 000 stat MB - 001 stat MB - 003 stat MB - 000,001,003 Po krótce co się z autem dzieje: - ciężko odpala (za każdym razem w każdej temperaturze) - kopci - dużo pali usterka powstała ponoć 2-3 dni po wymianie świec na nowe (nie wiem czy to ma coś do rzeczy) u mechaniora TDI graph wskazuje na kąt początku wtrysku do ustawienia Edit: - Termostat też do wymiany bo nie chciał się bardziej grzać... ? - czujnik temperatury na zimnym wskazywał w silniku koło 10 st a w instruments ok 30 st po rozgrzaniu temp tu i tu taka sama - na desce po rozgrzaniu 90st a vag dawał 74, czy to normalne? Edit2: do tego raz na jakiś czas (tak co 3 dni) wywala błąd: 01268 - Quantity Adjuster (N146) 17-00 - Control Difference Edytowane 7 Listopada 2012 przez jas1u Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #8 Napisano 7 Listopada 2012 Janusz, masz kilka problemów: 1. Kąt wtrysku jest za późny, stąd kiepskie odpalanie - do korekty. 2. Za niska temperatura - prawdopodobnie termostat siadł. 3. Za małe ciśnienie doładowania w dolnym zakresie obrotów - sprawdź czy masz wężyki podciśneiniowe szczelne. 4. Można by lekko skorygować dawkę paliwa - tym zajmiemy się jak złapiesz przynajmniej te 85stC na vagu. Zrób jeszcze loga 001 na samym włączonym zapłonie - bez odpalania. Czujnik temperatury sprawdź ponownie gdy będzie lekki mróz - poniżej 0 na zewnątrz i wstaw tu swoje logi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jas1u Zgłoś #9 Napisano 7 Listopada 2012 dzięki za odpowiedź 1. Kąt wtrysku udało mi się ustawić na 38 ale jedna rzecz mnie powstrzymała przed dalszym ustawianiem, strasznie skakał ten kąt z 38 na 255 i tak w kółko te 2 wartości, silnikiem telepało i strasznie kopcił jak tylko włączyłem odczyt grupy 000 basic settings, na innych grupach chodził stabilnie, nic nie trzęsło trochę kopcił a jak tylko włącze te 000BS to kopci jak diabli i telepie. nic się odpalanie nie poprawiło poza tym że nie ma takiego szarpnięcia ale 36 s trzeba było kręcić... i tak za każdym razem. To jest samochód brata i on mówi że jak ustawi się z górki, lekko się rozpędzi i z rozrusznikiem na 2 puści sprzęgło to pali z miejsca (pomińmy to czy tak powinien robić) A może to coś z układem paliwowym? Może ta 2 pompa w baku? bo filtr wymieniany 3 dni temu (mój pierwszy typ). Kiedy ta pompa się powinna załączyć? po zapłonie czy po rozruchu? 2. termostat będzie wymieniony ale najpierw chciałbym odpalać jak człowiek 3. jest koło turbiny takie spocone miejsce więc możę to to 4. tak jak piszesz Poniżej ligi jakie zrobiłem podczas tych wszystkich prób: stat MB - 004,007 stat MB - 001 stat MB - 003 stat MB - 000,001,003 stat MB - 000 stat BS - 000 tu widać to wahanie stat BS - 000 stat BS - 003 stat BS - 004 stat BS - 011 podczas odpalania MB - 005,008 ps. ja się tak specjalnie na dieslowskich silnikach nie znam, ja tylko benzynka i gaz ale myślę że z Waszą pomocądamy radę... Jeszcze raz dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #10 Napisano 8 Listopada 2012 dzięki za odpowiedź 1. Kąt wtrysku udało mi się ustawić na 38 ale jedna rzecz mnie powstrzymała przed dalszym ustawianiem, strasznie skakał ten kąt z 38 na 255 i tak w kółko te 2 wartości, silnikiem telepało i strasznie kopcił jak tylko włączyłem odczyt grupy 000 basic settings, na innych grupach chodził stabilnie, nic nie trzęsło trochę kopcił a jak tylko włącze te 000BS to kopci jak diabli i telepie. nic się odpalanie nie poprawiło poza tym że nie ma takiego szarpnięcia ale 36 s trzeba było kręcić... i tak za każdym razem. To jest samochód brata i on mówi że jak ustawi się z górki, lekko się rozpędzi i z rozrusznikiem na 2 puści sprzęgło to pali z miejsca (pomińmy to czy tak powinien robić) A może to coś z układem paliwowym? Może ta 2 pompa w baku? bo filtr wymieniany 3 dni temu (mój pierwszy typ). Kiedy ta pompa się powinna załączyć? po zapłonie czy po rozruchu? Jeszcze raz dzięki Tak nie może być. Sprawdź po kolei: 0. czy jest powietrze w wężykach do pompy wtryskowej 1. czujnik wału korbowego - czy kable nie są naderwane, 2. podmień wtrysk sterujący (ten z kabelkiem) 3. elektrozawór przestawiacza kąta wtrysku N108 szwankuje (sprawdź na początek kable) http://www.a6klub.pl/download.htm?id=11603 Dawka znów się zmieniła - ustaw ją na jakieś 3-3,5mg na rozgrzanym silniku. P.S. W zbiorniku nie ma pompy elektrycznej - nie napisałeś jaki masz silnik VP (domyślam się że jak w temacie AHH) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jas1u Zgłoś #11 Napisano 8 Listopada 2012 (edytowane) Silnik tak jak piszesz AHH, nie pisałem bo potraktowałem to domyślnie jak już zauważyłeś... Czyli w tym samochodzie jedyna pompa paliwa to ta od wtryskiwaczy? 0. sprawdze po robocie 1. tak mniej więcej oglądałem i było ok, do sprawdzenia 2. z tym może być problem - trzeba by kupić i dopiero testować 3. a ten zawór da się jakoś czyścić czy z marszu nówkę trzeba brać? dawkę się ustawia po zalogowaniu (jaki login?) Adaptacja kanał 1 i tu jakie mniej więcej wartości bo szukam i szukam... no chyba że metodą prób i błędów... gdzieś wyczytałem że im mniejsza wartość tym więcej paliwa dostaje(?) a może ruszyć też dawkę startową silnika? jak tak to jaka powinna być? Edit: Wyczytałem jeszcze o spadającym o-ringu w zaworze N109 foty: widać ten oring jak zleciał http://img.photobucket.com/albums/v334/StuMc712/2011-2-5.jpg tak powinien być http://img.photobucket.com/albums/v334/StuMc712/2011-1-13.jpg na zagranicznych forach piszą że to niby częsta usterka i objawy mogą się zgadzać Edytowane 8 Listopada 2012 przez jas1u Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #12 Napisano 8 Listopada 2012 Tak, to jedyna pompa w układzie. N109możesz wykręcić i sprawdzić - jest on raczej odpowiedzialny za odcięcie paliwa (głownie), ale można sprawdzić bo mało roboty... Login 12233 i ustaw tak jak mówiłem. Nie zrobiłeś loga 001 na zapłonie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jas1u Zgłoś #13 Napisano 8 Listopada 2012 001 na zapłonie 0 obr / 0.0 mg / 0.800V / 63st a jaka to będzie wartość żeby 3,5 ustawić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #14 Napisano 8 Listopada 2012 Iglice ustaw na 0,68V. Ten temat ci wyjaśni o co mi chodzi. http://forum.vw-passat.pl/threads/115330-AHU-problem-z-rozruchem-przy-ujemnych-temperaturach?highlight=ahu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #15 Napisano 8 Listopada 2012 001 na zapłonie 0 obr / 0.0 mg / 0.800V / 63st a jaka to będzie wartość żeby 3,5 ustawić? Tak przypuszczałem, że za duże napięcie. Darek miał podobny problem z odpalaniem. Ustaw tak jak pisze powyżej. Żeby ustawić wartość 3,5mg musisz sam pokombinować z liczbą - wpisz 32738 lub w drugą 32798 (ewentualnie zmieniaj co 10) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jas1u Zgłoś #16 Napisano 8 Listopada 2012 max co mogę zjechać z dawką to 6,2 mg już chyba tylko nastawnikiem z dawką zjadę (i przy okazji napięcie zbije) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #17 Napisano 8 Listopada 2012 czekamy na zmiany... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jas1u Zgłoś #18 Napisano 9 Listopada 2012 (edytowane) Dawka zmniejszona na nastawniku do ok 3,6-3,8, iglica 0,72V. Odpalanie bez zmian (no może minimalnie lepiej na ciepłym) ale silnik trochę lepiej chodzi (jak już odpali) ale dalej ze 20-30 sekund trza kręcić żeby odpalić... ligi po modyfikacjach MB - 001,003,008 MB - 013 MB - 000 MB - 005 MB tylko zapłon - 001 BS - 000 Pęcherzyków w wężach paliwa nie mogę namierzyć bo te węże niezbyt przeźroczyste są, czujnik położenia wału (ten który idzie w okolicy sprzęgła - chyba nei ma innego?) na przewodzie przetarty, wydaje się że to tylko izolacja + trochę ekran (tzn tak mi się wydaje) oceńcie sami na poniższym foto poza tym przetarciem nie stwierdzono uszkodzeń przewodów zawór n109 nie przeczyszczony bo mój zasób kluczy kończy się na 23, ale dziś/jutro go przeczyszczę te BS 000 mnie martwią, bo wcześniej jak ten kąt był w granicach 10-15 to nie skakał a może ja to źle ustawiłem? bo np na nastawniku przesunięcie o 0,1 mm to duża zmiana, a w kącie przestawiałem o 4-7 mm (patrząc na górę nastawnika), więc go może "przeregulowałem" Edytowane 9 Listopada 2012 przez jas1u człowiekowi z wyższym wykształceniem nie wypada robić takich byków :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #19 Napisano 9 Listopada 2012 A koło rozrządu na wale nie jest wyrobione? W BS 000 musi być igła. Generalnie problem rozruchu wiąże się z pompą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jas1u Zgłoś #20 Napisano 9 Listopada 2012 (edytowane) w jakim sensie wyrobione? wizualnie wygląda ok cały czas mnie zastanawia to że wcześniej tak nie szarpał, miał ten kąt 10-12 ale nie szarpał, dopiero jak go ruszyłem. Edytowane 9 Listopada 2012 przez jas1u Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach