Skocz do zawartości

jas1u

  • Liczba zawartości

    13
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O jas1u

  • Urodziny 03.09.1984

Informacje osobiste

  • Imię
    Janusz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    K-ce

Samochód

  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI 90KM (AHH)
  • Rok produkcji
    1998
  1. a co z tym 000BS dziś włączyłem auto bez wody (na chwilke) i dalej 255 - możliwe że rozrząd był przeskoczony wcześniej (nie było mnie przy demontażu a z tego co brat mówił to był) i pasek w porównaniu do tego co teraz to też luźniejszy był... - dzisiejsza próba na 000BS była przy ZIMNYM silniku, kąt będzie się zmieniał dużo po rozgrzaniu? - jutro mam w planie przesunąć rozrząd na pompie o i ząbek przeciwnie do wskazówek zegara Edit: - zastanawia mnie tylko że jak dam na skrajną pozycję minimalną to w bs zaczyna szarpać - najgorzej że już nie weim co jeszcze mogę sprawdzić bo jak pompa chodzi dobrze na włączonym to chyba jest dobra? Edit 2: jest postęp! auto pali (może nie idealnie ale pali) i jeździ!! Kąt wtrysku cały czas był poza granicami regulacji, przekręciłem koło pasowe o jeden ząbek zgodnie z kierunkiem zegara i voila... ustawione na 50-54. nie było to takie lekkie bo trochę się tym kołem nakręciłem zanim doszedłem że to 1 ząbek wystarczy... co ciekawe jak było ustawione wg znaków to nie działało. Ktoś musiał wcześniej dłubać przy pompie albo to koło przepuszcza
  2. N108 zmieniony i autko chodzi lepiej - jak już zapali (na mocy czuć różnicę), z odpalaniem dalej lipa, no, może minimalnie lepiej. w 000BS szarpanie zostało, różnica jest taka że dopiero jak ustawie pozycję skrajnie małą vag twierdzi że jest 255/38 i auto gaśnie, w reszcie zakresu 255. Po odpięciu N108 (N109 na krótko) kąt nie skacze i mogę ustawić min 210 (czyli inaczej niż wcześniej). Rozrząd dziś jest wymieniany i ponoć jest wszystko wg znaków do tego: - jak odłączę kebel od wtrysku sterującego "na ucho" silnik chodzi inaczej, ale zmiany nie są rażące - jak odłączę czujnik prędkości wału auto gaśnie (chyba nie powinno w przypadku gdy czujnik wtrysku sterującego działa prawidłowo) - włożyłem wtrysk od 1z (100% działający) - różnica taka że wężami przelewowymi zaczęło wybijać (wyszło które są nieszczelne - wszystkie wymienione na nowe) ale w pracy silnika nie było różnicy, w 000BS dalej szarpał Ja już wyczerpałem swoje pomysły... Edit: są jakieś sposoby żeby na 100% określić ustawienie pompy? bo na wałku z przodu jest jakiś krzyż może to jakoś pomaga? rozrząd na znakach jest tak: - ustawiony wał na 0 przy krawędzi (po co jest to I jak ustawia się na 0? jak ustawie na I to mi ząbki się nie zgadzają na pompie - pół ząbka) - góra na blokadach
  3. po odłączeniu kabla od n108 silnik odpalał duużo lepiej i kąt się zaczął zmieniać jak należy ale minimalny jaki można ustawić to 180 wina odpięcia zaworu n108 czy przeskoczony rozrząd?
  4. tak, pompa i wał korbowy - wał znak na kole - pompa te 2 otwory w linii (na kole i na obudowie) ale ja nie mogę ustawić nic innego, 38 skaczące na 255 albo 255 i to w całym zakresie regulacji zmienia się bardzo wyraźnie praca silnika ale wskazanie kąta nie idzie w VAGu sprawdzić czujnik wtrysku sterującego? mogę włożyć na test wtrysk sterujący od silnika 1Z? wg etki są inne
  5. nowe fakty: - czujnik położenia wału - zmierzona rezystancja 105 Ohm - wydaje się ok (zresztą jak by nie był ok to chyba wskaźnik obrotów by szwankował) - zawór n109 przeczyszczony - był czysty - zawór n108 - rezystancja w normie - koło na pompie ok - rozrząd wg znaków ok. gdyby ścięło klin rozrząd się powinien choć trochę przestawić (?) na jakiej podstawie VAG liczy kąt wtrysku w BS? bo jak przestawiałęm ten kąt to mogłem uzyskać tylko 255 albo 38 zmieniające się z 255, w całym zakresie regulacji tak jest. Jak przestawie bliżej silnika samochód chodzi o niebo lepiej, a jak dam te 38 to szarpie jak wcześniej. teraz tylko muszę wytropić skąd VAG bierze te durne dane czujnik na wtrysku 3 daje mu info?
  6. mnie jeszcze martwi ta dawka jak przełączę na 000BS bo z tego co rozumiem dawka ok 13 mg/str to dużo (w rzeczywistości mało?), tylko czemu tak się dzieje. Ja obstawiam albo ten kąt wtrysku przedobrzyłem albo tak jak piszesz coś z kołem. ale z drugiej strony czy jak by było coś z kołem to w trybie pracy normalnej chodził by dobrze? Edit trochę czytam na temat BS i nie wiem czy dobrze rozumuję: - w trybie BS ecu próbuje sobie zrobić kalibrację ze względu na parametr x zależny od grupy, czyli np w grupie 000 x to kąt początku wtrysku(?) - reszta ustawień (jak np dawka paliwa) jest wyterowana w zależności od tego parametru x (w miarę możliwości) - parametr x nie jest korygowany programowo w zależności od innych jak np dawka paliwa, obroty? Darek on teraz po regulacjach etc odpala dokładnie tak jak Tobie w pierwszym filmiku (przed regulacją)
  7. w jakim sensie wyrobione? wizualnie wygląda ok cały czas mnie zastanawia to że wcześniej tak nie szarpał, miał ten kąt 10-12 ale nie szarpał, dopiero jak go ruszyłem.
  8. Dawka zmniejszona na nastawniku do ok 3,6-3,8, iglica 0,72V. Odpalanie bez zmian (no może minimalnie lepiej na ciepłym) ale silnik trochę lepiej chodzi (jak już odpali) ale dalej ze 20-30 sekund trza kręcić żeby odpalić... ligi po modyfikacjach MB - 001,003,008 MB - 013 MB - 000 MB - 005 MB tylko zapłon - 001 BS - 000 Pęcherzyków w wężach paliwa nie mogę namierzyć bo te węże niezbyt przeźroczyste są, czujnik położenia wału (ten który idzie w okolicy sprzęgła - chyba nei ma innego?) na przewodzie przetarty, wydaje się że to tylko izolacja + trochę ekran (tzn tak mi się wydaje) oceńcie sami na poniższym foto poza tym przetarciem nie stwierdzono uszkodzeń przewodów zawór n109 nie przeczyszczony bo mój zasób kluczy kończy się na 23, ale dziś/jutro go przeczyszczę te BS 000 mnie martwią, bo wcześniej jak ten kąt był w granicach 10-15 to nie skakał a może ja to źle ustawiłem? bo np na nastawniku przesunięcie o 0,1 mm to duża zmiana, a w kącie przestawiałem o 4-7 mm (patrząc na górę nastawnika), więc go może "przeregulowałem"
  9. max co mogę zjechać z dawką to 6,2 mg już chyba tylko nastawnikiem z dawką zjadę (i przy okazji napięcie zbije)
  10. 001 na zapłonie 0 obr / 0.0 mg / 0.800V / 63st a jaka to będzie wartość żeby 3,5 ustawić?
  11. Silnik tak jak piszesz AHH, nie pisałem bo potraktowałem to domyślnie jak już zauważyłeś... Czyli w tym samochodzie jedyna pompa paliwa to ta od wtryskiwaczy? 0. sprawdze po robocie 1. tak mniej więcej oglądałem i było ok, do sprawdzenia 2. z tym może być problem - trzeba by kupić i dopiero testować 3. a ten zawór da się jakoś czyścić czy z marszu nówkę trzeba brać? dawkę się ustawia po zalogowaniu (jaki login?) Adaptacja kanał 1 i tu jakie mniej więcej wartości bo szukam i szukam... no chyba że metodą prób i błędów... gdzieś wyczytałem że im mniejsza wartość tym więcej paliwa dostaje(?) a może ruszyć też dawkę startową silnika? jak tak to jaka powinna być? Edit: Wyczytałem jeszcze o spadającym o-ringu w zaworze N109 foty: widać ten oring jak zleciał http://img.photobucket.com/albums/v334/StuMc712/2011-2-5.jpg tak powinien być http://img.photobucket.com/albums/v334/StuMc712/2011-1-13.jpg na zagranicznych forach piszą że to niby częsta usterka i objawy mogą się zgadzać
  12. dzięki za odpowiedź 1. Kąt wtrysku udało mi się ustawić na 38 ale jedna rzecz mnie powstrzymała przed dalszym ustawianiem, strasznie skakał ten kąt z 38 na 255 i tak w kółko te 2 wartości, silnikiem telepało i strasznie kopcił jak tylko włączyłem odczyt grupy 000 basic settings, na innych grupach chodził stabilnie, nic nie trzęsło trochę kopcił a jak tylko włącze te 000BS to kopci jak diabli i telepie. nic się odpalanie nie poprawiło poza tym że nie ma takiego szarpnięcia ale 36 s trzeba było kręcić... i tak za każdym razem. To jest samochód brata i on mówi że jak ustawi się z górki, lekko się rozpędzi i z rozrusznikiem na 2 puści sprzęgło to pali z miejsca (pomińmy to czy tak powinien robić) A może to coś z układem paliwowym? Może ta 2 pompa w baku? bo filtr wymieniany 3 dni temu (mój pierwszy typ). Kiedy ta pompa się powinna załączyć? po zapłonie czy po rozruchu? 2. termostat będzie wymieniony ale najpierw chciałbym odpalać jak człowiek 3. jest koło turbiny takie spocone miejsce więc możę to to 4. tak jak piszesz Poniżej ligi jakie zrobiłem podczas tych wszystkich prób: stat MB - 004,007 stat MB - 001 stat MB - 003 stat MB - 000,001,003 stat MB - 000 stat BS - 000 tu widać to wahanie stat BS - 000 stat BS - 003 stat BS - 004 stat BS - 011 podczas odpalania MB - 005,008 ps. ja się tak specjalnie na dieslowskich silnikach nie znam, ja tylko benzynka i gaz ale myślę że z Waszą pomocądamy radę... Jeszcze raz dzięki
  13. Panowie podepnę się pod kolegi temat i wkleję swoje logi... Dynamiczne: dyn MB - 000 te dolne (górne jest z mojego golfa) dyn MB - 001 dyn MB - 004 tu właściwe są te logi poniżej (musiałem zwolnić) dyn MB - 011 dyn MB - 003,008,011 dyn MB - 003,010 dyn MB - 003,011 dyn MB - 008,011 tu właściwe są te logi poniżej (musiałem zwolnić) Statyczne: stat MB zimny silnik - 004,007,004,007 stat BS - 000 stat MB - 000 stat MB - 001 stat MB - 003 stat MB - 000,001,003 Po krótce co się z autem dzieje: - ciężko odpala (za każdym razem w każdej temperaturze) - kopci - dużo pali usterka powstała ponoć 2-3 dni po wymianie świec na nowe (nie wiem czy to ma coś do rzeczy) u mechaniora TDI graph wskazuje na kąt początku wtrysku do ustawienia Edit: - Termostat też do wymiany bo nie chciał się bardziej grzać... ? - czujnik temperatury na zimnym wskazywał w silniku koło 10 st a w instruments ok 30 st po rozgrzaniu temp tu i tu taka sama - na desce po rozgrzaniu 90st a vag dawał 74, czy to normalne? Edit2: do tego raz na jakiś czas (tak co 3 dni) wywala błąd: 01268 - Quantity Adjuster (N146) 17-00 - Control Difference
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności