Skocz do zawartości
Shonsu

Passat B5 FL AWX 2004

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

prosiłbym o analizę (póki co) logów statycznych:

 

Log (0 - 000)

Log (1 - 004)

Log (2 - 003) BS

Log (3 - 000) BS

Log (4 - 007)

Log (5 - 023)

Log (6 - 001)

Log (7 - 018)

Log (8 - 013)

Log (9 - 003)

Log (10 - 014)

Log (11 - 011)BS

 

przy logowaniu obojętnie której grupy w Basic Settings na fisie wyświetlało się engine workshop i migała kontrolka "ROZGRZEWANIA ŚWIEC ŻAROWYCH" - czy to normalne?

 

Oprócz problemu z przechodzeniem w tryb awaryjny przy dużej prędkości i wysokich obrotach (spadek mocy), pojawił się ostatnio kolejny szkopuł którym chcę się najpierw zająć.

 

Mianowicie szarpanie a raczej spadki mocy, tak jakby turbina przestawała co chwilę chodzić przy przyśpieszaniu (coś około 2000 obrotów). Czuć to wyraźnie przy 1, 2, 3 biegu. Przy czym słychać huczenie, syczenie, "zapowietrzanie" w tych momentach co są te spadki - nie wiem jak to nazwać. Domyślam się że gdzieś może być nieszczelność, ale póki co nie znalazłem jej. Zastanawiam się czy może być to wina zaworu n75 lub tego drugiego od turbosprężarki.

 

Jakiś czas temu (2-3 tyg temu ) nabijana była klima i wymieniany filtr kabinowy, po tym parę dni później zauważyłem problem właśnie z tym "szarpaniem/huczeniem". Potem wymieniłem filtr powietrza i paliwa, powymieniałem wężyki gdzie się da w instalacji podciśnienia(nie wszystkie, ale reszta wyglądała w porządku). Wizyta u miechanika który stwierdził, że przepływomierz coś niedomaga, wiec wymieniłem, niby teraz lepiej się zbiera samochód, ale te spadki/skoki w działaniu turbiny nadal są. logi są sprzed wymiany przepływomierza.

 

Vag nie pokazuje żadnych błędów, oprócz błędów zamka drzwi kierowcy ;).

 

Chciałbym wiedzieć czy na podstawie tych logów można coś stwierdzić?

 

Poszukuję także pomocnej ręki posiadającej laptopa z okolic Otwocka która pomogłaby mi wykonać logi dynamiczne. Odwdzięczyłbym się piwkiem, czy tez kilkoma ;)

Edytowane przez Shonsu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość darek-k7

Witam miałem te same objawy w moim pasku 1,9 tdi 115ps wręcz identycznie przerywanie przy przyspieszaniu na każdym biegu i utrata mocy wymieniona przeplywka n75 filtry i nic sprawdziłem na kompie dynamiczne statyczne itd. a następnie poszedł olej i turbinka się zes...ła wiec na 100% przyjrzyj się turbo jeżeli nie była wymieniana od nowości a masz pewnie w granicach 200000 to czas na wyminę pozdrawiam darek-k7

 

---------- Dodano o 23:32 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:29 ----------

 

Ja nie pomoge w odczytaniu błędów popatrz tu : http://forum.vw-passat.pl/threads/2538-KODY-BLEDOW-VAG-LISTA-%28OBD-II%29

 

---------- Dodano o 23:52 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:32 ----------

 

zobacz jeszcze tu możę coś się da zrobić :

 

Zrobiłem małą stronkę na którą możecie wrzucać logi z VAG-COM w postaci surowego pliku CSV. Potem po prostu wrzucić link na forum i gotowe

Wystarczy podać e-mail i aktywować sobie konto (jednorazowo)

link do strony: http://rtnet.pl/vaglog

przykładowy log: http://rtnet.pl/vaglog/test215_2.html

Zrobiłem na szybkiego więc jakby coś nie działało to proszę o informacje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Załączająca się kontrolka świec podczas logowania BS to normalka. Napisz do kolegi Spanky i zróbcie logi dynamiczne będzie wiadomo coś więcej być może... i wymień termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zrobiłem małą stronkę na którą możecie wrzucać logi z VAG-COM w postaci surowego pliku CSV. Potem po prostu wrzucić link na forum i gotowe

Wystarczy podać e-mail i aktywować sobie konto (jednorazowo)

link do strony: http://rtnet.pl/vaglog

przykładowy log: http://rtnet.pl/vaglog/test215_2.html

Zrobiłem na szybkiego więc jakby coś nie działało to proszę o informacje

 

Kolego ta strona jest już od dawna w sieci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

 

Czytałem właśnie temat o samodzielnej analizie tdi

i odnosnie termostatu doczytałem że może jest coś nie tak, tylko nie wiem czy ma znaczenie to że pomiar grupy 007 był zrobiony na rozgrzanym silniku, w instrukcji jest napisane że ma być robiony na zimnym ?

btw wszystkie logi jakie zamieściłem są na rozgrzanym silniku zrobione.

 

Teraz sprawa EGR, według powyższego linka coś jest nie tak:

http://vaglog.rtnet.pl/shonsu82_93079.html - druga i trzecia wartość nie są przybliżone, wysterowanie zaworu egr też jest złe.

 

W weekend będę zdejmował zderzak (wymiana sprzęgła wiskotycznego) więc sobie dokładniej wszystko pooglądam, zwłaszcza turbine. W sumie samochód ma przejechane powyżej 200tyś.

 

Podobno nie ma głupich pytań tylko głupie odpowiedzi, więc :

1. Czy brak jakiegoś bezpiecznika może powodować niemożliwość zapisywania błędów w komputerze ?

DSC_0442.jpg

2. Co to jest to zielone i do czego to? (lewa cześć zderzaka, poniżej zaworu n75, jeden przewód wygląda jakby był podłączony do wiatraka

DSC_0449.jpg

 

ps. samochód kupiony we wrześniu zeszłego roku, więc nie mam pojecia co tam było grzebane, robione, jeśli w ogóle.

ps2. darek te logi są właśnie na tą stronę wrzucone. jeśli strona jest Twoja i jest w php to możesz pobawić się z pchart.sourceforge.net lub phpchart.net ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem (a raczej wymacałem bo na oczy nie widziałem) dziurę w wężu łączącym ( 3B0 145 828 G ) nr 5 zaznaczonym na obrazku

chłodnica-powietrza-dolotowego-2.jpg

na upartego palca można by włożyć.

Ciekaw jestem czy to była wina tego szarpania i świszczenia czy też odpowiadało to za tryb awaryjny i brak mocy przy dużych prędkościach.

Wie ktoś czy ten wąż sprzedawany jest wraz z pierścieniami uszczelniającymi czy sam ?

 

ceny też miłe dla oka ...

http://www.iparts.pl/czesc/waz-laczacy-1-9tdi-passat-01-05-avf-awx,1-3015-3B0145828G-430770.html czy to oryginał ?

drugi z intercars :

[TABLE=width: 97%, align: center]

[TR]

[TD=width: 60%] [TABLE=width: 99%, align: left]

[TR=bgcolor: #E6E6E6]

[TD]20.700.710[/TD]

[TD]Przewód chłodnicy powietrza[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2] Przewód intercoolera VW Passat/Skoda Superb

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #E6E6E6, colspan: 2]Producent: AKUSAN[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[TD=width: 40%][TABLE=width: 100%, align: center]

[TR]

[TD=width: 70%]W magazynie: [/TD]

[TD=width: 30%]>9 szt.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: cena_wiecej_esklep, width: 70%]Cena detaliczna z VAT: [/TD]

[TD=class: cena_wiecej_esklep, width: 30%] 220.79 PLN[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 70%]Kup za: [/TD]

[TD=width: 30%] 209.75 PLN[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2, align: center] [/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Edytowane przez Shonsu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

2. Co to jest to zielone i do czego to? (lewa cześć zderzaka, poniżej zaworu n75, jeden przewód wygląda jakby był podłączony do wiatraka

[ATTACH=CONFIG]87158[/ATTACH]

wtyczka od sprężarki klimy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierścienie są sprzedawane osobno, a w ETCE wyświetla mi cenę 384,16 także na Twoim miejscu podjechałbym, albo zadzwonił najpierw jaka jest faktycznie cena- jeśli taka jak Tobie podałem to kup w ASO + pierścienie (ok 30z łza dwa).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem tego węża i przyszedł razem z tymi pierścieniami, więc mam zapasowe teraz ;).

Wczoraj wymieniłem sprzęgło wiskotyczne i tego węża (dziura miała ze 3-4 cm) od ic do turbo no i teraz śmiga auto bez problemu, nawet nie wchodzi w tryb awaryjny, przynajmniej do tej pory. Nie wiem czy na to nie miała też wpływu wymiana przepływomierza, ale póki co jest lepiej niż gdy kupowałem samochód.

Teraz jeszcze muszę dojść skąd mam olej w rurach prowadzących od EGR w stronę IC.

W przyszłym tygodniu zrobię całe logi wraz z dynamicznymi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności